Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Gyurka 2014 August 18, 06:07:43 AM
-
Sziasztok!
Pár napja lettem rá figyelmes, hogy drága szerelmemmel (2002.10. havi, 1.3-as benzines "Duratec") megérkezve a parkolóba, kirakva üresbe / benyomott kuplunggal, az alapjárat a következőt produkálja: Felpörög 2000-ig, majd leejti kb 1000-ig, aztán újra fel, újra le, ezt kb. 1-2 másodpercenként váltakozva.
Azóta kifigyeltem, hogy hidegen perfekt működik; üresben hidegindításnál kb 1200-on pörög, és nagyon hamar le is megy a normál 8-900-ra, ahol aztán beáll. Viszont ha a motor már meleg és mozgásban van, kuplungolásnál / üresben ugyanúgy egyből nekikezd, és 1000 és 2000 között felváltva jár.
Ugyan sebességben stabil a fordulat, de pl. 5.-ben gázadás nélkül simán megy 50-55 körül, anélkül, hogy a motorfék bármit lassítana rajta (erre a sebességre lejön pl 100-ról, de tovább nem lassul). Próbáltam állóhelyből, 1-esben kiengedni a kuplungot, amitől pedig csak gyorsul az autó - szépen lassan kúszik fel a fordulat és vele a sebesség is. Szóval ugyan sebességben, menet közben nem ingadozik, de azt biztos, hogy magasabban van, mint kéne.
Fórumtanulmányozás után a hétvégén sógorék (velem ellentétben ők fel vannak szerelve Torx készletekkel és jóóóóval több hozzáértéssel ;) ) segítettek kiküzdeni a fojtószelepet és az alapjárati motorszelepet, amiket kitisztítottunk, de ez nem segített semmit.
A fordulatszámmal lefelé egyébként nincsen probléma (mint a többi hasonló topikban a fórumon), nem küzd, nem akar leállni.
Elektronikai kütyük (ablak, gyári zene) a jelenséget nem befolyásolják.
Diagnosztika jel nem világít (melegindításkor, amikor alapból 1000-2000 közt mozgó alapjárattal indul, sem gyullad fel semmi).
Szerelő aztán ránézett last minute-ben (foglalkozni vele nem tudott, nyaralásra indulás miatt), így még nem is tudott mondani rá semmit, csak hogy vigyem vissza aug. 25.-én, és addig "nyugodtan" használhatom (ehh..).
Az autót tavaly vettem, Ausztriából, és eddig semmi gond nem volt vele. Pár hónap után kivillantt a motor ikonja, de az pár újraindítás után eltűnt. Szervízesek akkor azt mondták a diagnosztikával, hogy 1-es lambda eseti hiba, és ha többet fogyaszt / furcsán viselkedik akkor cseréljük ki, ha nem, akkor ne. Egyik sem volt azóta így nem is volt cserélve, de nem tudom, ezúttal lehet-e hozzá köze (akkor gondolom újra égne az ikon?).
Kicsit féltem a gépsast, így gondoltam bedobom a témát, hátha valaki tud valami épkézláb ötletet, mit lehetne még megpróbálni vele, hátha megúszható a szervíz, de főleg a várakozás. Köszi :)
-
...
Kicsit féltem a gépsast, így gondoltam bedobom a témát, hátha valaki tud valami épkézláb ötletet, mit lehetne még megpróbálni vele, hátha megúszható a szervíz, de főleg a várakozás. Köszi :)
Valahonnan jon a levego, akkor is amikor kevesebb is ele'g lenne. ???
En megprobalnam megmozgatni a kartergaz csoveket, hatha ott kap hamis levegot.
A folytoszelep tengelye nem volt kikopva?
-
A szelepet tisztításkor megszekáltuk, nem tűnt betegnek, jól mozgott, nem akadt, stb. A fojtószelep kifejezetten tisztának és jó állapotúnak is tűnt, az alapjárati ami viszont eléggé retkes volt - ezért reménykedtünk is, hogy itt lehet a hiba - de hát aztán nem. Állagára az sem tűnt elhasználtnak, de nem zárnék ki semmit...
A levegőzést holnap meg is tudom próbálni - éljen a munkaszünet.
Itt a fórumon olvastam, hogy tisztítóspray-el érdemes megfújni a csöveket járatott motornál, mert ha beszívja, arra azonnal reagál valamit.
Ez jó módszer, vagy inkább csak úgy szemre nézzem és mozgassam őket...?
-
En megprobalnam megmozgatni a kartergaz csoveket, hatha ott kap hamis levegot.
Jó tipp volt, a kartergázcső kb 5 cm hosszan ki van nyílva. Nem volt szembetűnő, mert az alsó részén van a sérülés.
Már csak szerezni kell egyet, aztán reméljük el is tűnik a probléma!
Köszi a tanácsot!
-
Jó tipp volt, a kartergázcső kb 5 cm hosszan ki van nyílva. Nem volt szembetűnő, mert az alsó részén van a sérülés.
Már csak szerezni kell egyet, aztán reméljük el is tűnik a probléma!
Köszi a tanácsot!
Szivesen, örülök, hogy segített. :)
Amíg nincs új cső, érdemes a hasadt részt vastag ragasztószalaggal (Duct tape), vagy spárgával körbetekerni. :)
-
Köszi!
Már úton van az új cső. Kicsit sajnáltam, hogy a boltokban rendszerileg van külön-külön cikkszáma minden részének; viszont rendelni csak kompletten lehet (bontottan nem találtam a környéken).
De a lényeg, hogy lesz 8)
-
Kedves Gyurka! Nekem ugyanez a problema es pont ugyanigy jott elo. Az alapjarat 1400-2000 kozott pumpal a 2002-es - egyebkent kifogastalan - automnal. Kerlek írd meg mielobb, hogy az ajanlott tipp bevalt-e! Tanacstalanok a szerelok es mar tetemes osszeget koltottem ra emiatt, es eddig nem talaltak meg a megoldast. Koszi.
-
Nekem hasonló hibát produkált a beömlő alatti vákuumcső hibája. Hosszában volt elrepedve 2500 Ft és kb 2 perc alatt munkába tellett a cseréje. (nekem 1,25 Benzin 16V(http://))
-
Kedves Gyurka! Nekem ugyanez a problema es pont ugyanigy jott elo. Az alapjarat 1400-2000 kozott pumpal a 2002/08-as - egyebkent kifogastalan - automnal. Kerlek írd meg mielobb, hogy az ajanlott tipp bevalt-e! Tanacstalanok a szerelok es mar tetemes osszeget koltottem ra emiatt, es eddig nem talaltak meg a megoldast. Koszi.
Szia Piroska!
Ha autószerelő is nézte az autót, akkor nem valószínű, hogy egy ilyen egyszerű hibát, ami Gyurkának volt, nem vett észre.
Szerintem nálad más lesz a megoldás.
Azt írod, hogy már sok pénzt költöttél. Mit javítottak, vagy cseréltek eddig a Fiestádon a hibával kapcsolatban?
-
Csöveket, alapjárati szabályzót cserélték, szervó nyomás szabályzót, (nem tudom mi köze van hozzá). Meg még nem tudom mit. Van köze a katalizátorhoz esetleg? Egyidőben jelentkezett a gond.
-
Légkondis az autó ? Nem lett cserélve pollenszűrő ?
Volt cserélve a gázpedál elektronikája ?
-
Csöveket, alapjárati szabályzót cserélték, szervó nyomás szabályzót, (nem tudom mi köze van hozzá). Meg még nem tudom mit. Van köze a katalizátorhoz esetleg? Egyidőben jelentkezett a gond.
Az a lényeg, hogy a fordulatszám csak akkor növekedhet, ha a motor levegőt kap. Akkor az elektronika tartani próbálja a helyes benzin-levegő összetételt és további benzint biztosít.
De ha nincs plusz levegő, a motor nem tud felpörögni.
Eddig jó irányban kerestek a szerelők. A kartergáz visszavezető csöveken, a hibásan működő alapjárati szabályozón vagy a fékszervó felől is jöhet hamislevegő. Szóba jöhet még a hibás PCV szelep és a kikopott tengelyű pillangószelep.
A VOX Autodoktorenben láttam egy videót, ahol egy hasonló makacs levegőbeeresztést kerestek.
Leválasztották a kartergáz rendszer csöveit és mindkét irányban ledugózták.
Egy gyurmaszerű anyaggal lezárták az alapjárati motor megkerülő nyílását. Még mindig magas volt a fordulatszám.
A végén körben legyurmázták a pillangószelept és kiderült, hogy a tengelye kikopott és a széle mellett zárt állapotban is át lehet látni.
Szóval így is lehet keresni, hogy hol van lyuk a rendszeren.
Még egy dolog eszembe jutott: A tankban keletkező benzingőzt egy aktívszenes szűrő fogja meg. A motor időnként leszívja az összegyűlt anyagot. Elvileg onnan is beszökhet levegő, bár konkrét esetről még nem hallottam.