Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : ttamas 2014 April 21, 13:35:53 PM
-
Sziasztok,
egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz és a tapasztaltabbakhoz.
Az autóm 8 éves, újan vettem és 95.000km után porlasztócsúcs hibás lett. Ment az autó, csak egyenletlen lett az alapjárat és gázadásnál kopogott. Nem mertem így menni vele.
Mennyire jellemző ezeknél hogy ilyen hamar elkopik? Sosem kannáztam, ÖMV kútnál tankoltam majdnem mindig, viszont szinte kizárólag városi forgalomban megyek. Nem vezetek vaddisznó módra...
Én rontottam el valamit vagy ez ilyen?
Köszi!
-
Sziasztok,
egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz és a tapasztaltabbakhoz.
Az autóm 8 éves, újan vettem és 95.000km után porlasztócsúcs hibás lett. Ment az autó, csak egyenletlen lett az alapjárat és gázadásnál kopogott. Nem mertem így menni vele.
Mennyire jellemző ezeknél hogy ilyen hamar elkopik? Sosem kannáztam, ÖMV kútnál tankoltam majdnem mindig, viszont szinte kizárólag városi forgalomban megyek. Nem vezetek vaddisznó módra...
Én rontottam el valamit vagy ez ilyen?
Köszi!
Szia!
Honnan tudod, hogy porlasztó hibás?
Diagnosztika volt? Hibakódok?
Poharazást/résolaj veszteség mérést csináltak?
EGR le van dugózva?
-
Szia,
egy dizelszervizben van szétszedve az autó. Úgy gondolom hogy a becsületességükhöz és a szakértelmükhöz nem fér kétség. Utánaolvasgattam, sajnos a jelenség tipikusan porlasztócsúcs hiba...
-
Szia,
egy dizelszervizben van szétszedve az autó. Úgy gondolom hogy a becsületességükhöz és a szakértelmükhöz nem fér kétség. Utánaolvasgattam, sajnos a jelenség tipikusan porlasztócsúcs hiba...
Mindenkit érdekelhet, hogy hogyan derült ki, ez a konkrét hiba! Melyik szervizben van, mit és mennyiért fognak csinálni vele? 4db csúcs felújítás, nagynyomású szivattyú felújítás, teljes üzemanyag rendszer tisztítás lesz? Garancia?
A tudás mindenkinek hasznos.
Szerintem nem általános 95e km nél egy ilyen hiba. A szakértelem sajnos elég sok szervizben megkérdőjelezhető. Filep dízelről jókat hallok csak.
A hiba üzem melegen is megvolt folyamatosan? Izzítógyertyáid rendben voltak? Malacfarok villogott a műszerfalon?
Letiltotta az autó teljesítményét a vezérlés? Hibakódok?
-
Ez a 4 db porlasztócsúcs csere, felújítottra. + szűrőcsere összesen cca 300 ezer HUF. Melegen is egyenletlen volt kicsit a járása, de az nem volt zavaró. Fél év garit mondtak rá.
A műszerfalon nem villogott semmi, hibatároló üres volt.
Egervár, Dizel97 Bt. javítja.
-
Ez a 4 db porlasztócsúcs csere, felújítottra. + szűrőcsere összesen cca 300 ezer HUF. Melegen is egyenletlen volt kicsit a járása, de az nem volt zavaró. Fél év garit mondtak rá.
A műszerfalon nem villogott semmi, hibatároló üres volt.
Egervár, Dizel97 Bt. javítja.
Hát..... :-\ Én nem vagyok meggyőzve, ennyi infóval.
Ha a csúcsokat a nagynyomásúból leváló spén darabok vágták haza, és a nagynyomású szivattyú nem lesz felújítva, akkor ezek a csúcsok is hamar elköszönnek. A teljes üzemanyagrendszer + tank tisztítás is szükséges, mert ha abban is maradt akkor szintén probléma.
Nem volt hibakód, tiltás, se résolajveszteség mérés akkor honnan tudják, hogy a csúcsok a rosszak?
Kopogás szenzor jó? Mivel diagolták?
Nehogy csak a pénztárcádat ürítsék ki! :o
-
Hát..... :-\ Én nem vagyok meggyőzve, ennyi infóval.
Ha a csúcsokat a nagynyomásúból leváló spén darabok vágták haza, és a nagynyomású szivattyú nem lesz felújítva, akkor ezek a csúcsok is hamar elköszönnek. A teljes üzemanyagrendszer + tank tisztítás is szükséges, mert ha abban is maradt akkor szintén probléma.
Nem volt hibakód, tiltás, se résolajveszteség mérés akkor honnan tudják, hogy a csúcsok a rosszak?
Kopogás szenzor jó? Mivel diagolták?
Nehogy csak a pénztárcádat ürítsék ki! :o
Hát ezekre nem tudom a választ, természetesen mindent meg fogok kérdezni töviről hegyire.
-
Kész az autó.
290 ezer Ft volt, tökéletesen működik. Pumpa stb... jó, egyéb hibát nem találtak. Sajnos valószinűleg én szúrtam ki magammal: a téli időszakban alkalmazott dermedésgátló és az időnként használt porlasztócsúcs tisztító adalék tönkretehette a szakik szerint. Gyanúsan egyformán volt elégve mind a 4. Most már ezt is tudom.
-
Kész az autó.
290 ezer Ft volt, tökéletesen működik. Pumpa stb... jó, egyéb hibát nem találtak. Sajnos valószinűleg én szúrtam ki magammal: a téli időszakban alkalmazott dermedésgátló és az időnként használt porlasztócsúcs tisztító adalék tönkretehette a szakik szerint. Gyanúsan egyformán volt elégve mind a 4. Most már ezt is tudom.
Remélem évek múlva is jó lesz. ;)
-
Remélem évek múlva is jó lesz. ;)
Én is remélem, bár nagyon erősen gondolkodom az autócserén.
A gázolaj drágább mint amikor az autót vettem (2006) és az éves megtett km is elmarad a korábbitól, az eredetileg tervezettől meg pláne. Meg aztán nem hiányzik nekem a kettős tömegű lendkerék meg szivattyúhiba.
-
Én is remélem, bár nagyon erősen gondolkodom az autócserén.
A gázolaj drágább mint amikor az autót vettem (2006) és az éves megtett km is elmarad a korábbitól, az eredetileg tervezettől meg pláne. Meg aztán nem hiányzik nekem a kettős tömegű lendkerék meg szivattyúhiba.
Ha amúgy is cserélnéd fiatalabbra és akkor benzines mellett döntesz, azt értem.
Ha csak emiatt az eset miatt cserélnéd bizonytalan előéletű használt autóra, azt nem.
-
Ha amúgy is cserélnéd fiatalabbra és akkor benzines mellett döntesz, azt értem.
Ha csak emiatt az eset miatt cserélnéd bizonytalan előéletű használt autóra, azt nem.
Egyelőre nézelődök, információt gyűjtök, próbálom alaposan mérlegelni. A dizel magas szervizelési költségei, és az hogy már lényegesen kevesebbet autózom mint amikor megvettem, elgondolkodtató. Kettős tömegű lendkerék, üzemanyag szivattyú, turbo, részecskeszűrő stb... sajnos ezek mind benne vannak a pakliban és nem olcsó. Egyszerű, kis benzinesben gondolkodom.