Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Ödön1115 2014 February 25, 17:20:26 PM
-
Sziasztok!
Lassan eljön az olajcsere ideje.
Főtengely szimeringet készülök cserélni az 1.3-as , A9JB motoros Ödönön.
Ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim a hozzáértőktől.
A szíjtárcsa rögzítő csavar megindításával kapcsolatban. Ha jól tudom jobbos M14 csavar.
Kell-e a szíjtárcsát rögzíteni, mert egy furatot láttam rajra. Gondolom nem a centírozás végett.
Könnyen megindul?
Mennyire húzzam vissza?
Másik ügy az olaj.
Olvastam itt több hozzászólást, ki mire esküszik.
Eddig az előírt volt benn. Nincs is vele bajom.
Tennék egy próbát a Motorcraft XR+ 10W-40 olajjal.
A 10év és 230E Km. miatt. Baja gondolom nem lenne tőle.
Segítséget előre is köszönöm!
M.Ákos
-
Szia
Leveszed az ékszíjat a főtengely csavart kikapod lehúzod a főtengely ékszíjtárcsát kiberheled a szimeringet, berakod az újat mindent szépen mos el ne legyen olajos mehet be a főtengely ékszíjtárcsa +csavar 125Nm re lehúzod ékszíj vissza és kész is. Semmi baj nincs a motocraft olajal rég beszállító nyugodtan kiprobálhatod.
-
Szia Gyikusz!
Köszi a segítséget! Tehát sebességbe teszem a kocsit + kézifék behúz, a szíjtárcsa rögzítő csavar el fog indulni. Nem forog majd a tárcsa. Nem kell sonkát akasztani, sem a tárcsát, semmi speckó :ford: szerszám.
Szuper.
Az olajat kipróbálom , majd megírom a véleményem.
üdv.
-
Üdv.
A korábbi íráshoz szeretnék pár gondolatot hozzátenni.
Sikerült a projekt. Levegőkulcs 19-es crowa fejjel szükséges a munkához,
és fontos a levett szíjtárcsa csonkját kicsit megsmirglizni. (220-800-as)
A megkeményedett szimering kárt tehet benne. Váll, karc..
A rögzítőcsavart megtisztítottam és beragasztottam.
Az olaj kérdésben meggyőztek , hogy a 1993 utáni minden :ford: -nak 5w-30 kell.
(kivételes esetek vannak) Maradtam ennél.
A Motorcraft cégről én úgy tudom, hogy 70-es években alapított :ford: Mo.Co. alkatrész divízió.
M.Á.
-
Üdv.
Egy év eltelt a szimering csere óta. Majdnem teljes a siker, kb.95%. Azért írom le ide, mert szerintem használható az infó. Én gyárival egyező minőségűt raktam be, a szíjtárcsa csonkját megsmirgliztem, ahogy fentebb írtam, de egy nagyon kis szivárgás azért észrevehető lett pár ezer km után. Ha cserélitek inkább az eredetit ajánlom,
lehet hogy a belső ajak jobban illik majd. Minimális az ár különbség.
(azért nem eredetit vettem, mert a bolt megrendelte nekem , de nem jött meg,
én meg kevés időm miatt, mentem a másikhoz aki délre ezt hozta)
Lehet hogy a vállasodott tömítőfelületet jobban kellett volna előkészítenem.
De köszi az előző gazdának aki 150.-ft-os szimeringet tett ide, ami kikeményedett és ezt tette....
Volt még a téma elején egy olajra vonatkozó kérdésem, akkor rövidre zártam hogy csak az előírt 5w 30 a jó.
Na idén is feljött nálam az olaj kérdés, mert nem tetszett a motorból kiszűrődő lánc kellemes csilingelése, surrogása :)), és Ford Formula Plus 10w-40-et kapott. Kellemes lett a hangja, lassabban melegedik, tehát a hővezetése-kenése is jobb lett. Kicsit visszafogja a motort, de szerintem a 8v motor járásának ez jót tett. Fogyasztás nem érdekel, az eddig jó, szerintem az is marad. Amúgy óra szerint 240E Km van a vasban. De a valóság, hát....
Nyúlt ki valakinek a féltengely csapágy tartó kengyel úgy, hogy a jobb féltengely csapágy fel le járt és kopogott?
Olvastam korábbi fórumon ilyet régen... egy kocsinál.
Remélem nem lesz baja az olajtól, majd megírom a tapasztalatot.
:notworthy: M.Á.