Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : doso22 2007 October 08, 16:44:47 PM
-
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek milyen olajat lenne érdemes venni a gépezetbe? 1996 MK4 1.25 16V Zetec-S
Ford-ék esküsznek a 7500Ft/literes olajra, de nekem még a gondolatától is elment a kedvem!
Egyik szerelő mondta, hogy tegyek bele GM olajat.... és 10.000-renként cseréljem és akkor tuti!
Háát nem tudom! Most 5W 30 as olajat tettem a gépezetbe, de azóta kicsit "zajosabb" lett a motor! Erre is kaptam egy tanácsot, tegyek bele sűrűbb 10w40 eset!
Egyik ismerősöm (sógor unokatesója nagy Castrol-os, valami kereskedő féle ő azt mondta hogy 5w30 ast tud hozni, de az nagyon korszerű motorokba való én 30.000 csereintervalluma! Mert hogy Long Life 3-as)
Háát eléggé baráti áron tudná hozni, de most kicsit elbizonytalanított, hogy akkor most melyik márka lehet a jó! És ha tökéletesen jó mondjuk a 10w40-es GM ami olyan 4.000-5.000Ft/5L akkor miért fizessen az ember kb ennyit literenként a másikért!
És egy másik jó kérdés, azaz hogy kaptam egy olyan tippet hogy olyan olajszűrőt vegyek, amibe van szerep, ami nem engedi visszafolyni az olajat a teknőbe és így indításkor rögtön jut az olaj a mociba!
Most ez lehet nekem volt újdonság, nem tudom! Vagy lehet a többi fajta is ilyen? még sosem érdekelt eddig!
Szóval szerintetek mitévő legyek? Abban biztos vagyok hogy valamilyen normális minőségi cuccost teszek bele, de azért fölöslegesen nem akarom a legdrágábbat sem választani, ha van rá mód! :D
-
hali!
Én sem ajánlanám az 5w-30 as olajat,bár nagyon jó,de a tiedbe nem ez való.
Egyrészt mert az akkori (96)os évjáratok még nem annyira szűk illesztésekkel dolgoztak,
másrészt meg ez már nem egy vadi új motor,ezért hamar megenné.
Ha jól tudom gyárilag 10w-40 kell bele,ebből nekem nagyon jók a tapasztalataim a Shell helixről és a Valvoline egyik olajáról,amit kifejezetten 100000km nél többet futott motorokba ajánlanak(ha a tied nem futott még ennyit akkor bocs)
A start autónál kb 9000ft volt.mindkettőt használtam már régebben,mindkettőt nyugodt szívvel ajánlom.
remélem segítettem,üdv
-
Szerintem próbáld ki a castrol edge nevü olajat (régi neve a gtx) nekem nagyon bevált amit én használok 10w-40-es és amit
tanácsoltak a szelepes(visszacsapós)olajszűrőt mert tényleg az a lényege hogy ne engedje vissza az olajat!
Annyí hogy nem tul olcsó (kb 14-16eközött mozog)de tényleg első osztályu!
Meg én ugy vagyok hogy ennyit megérdemel a bringa! (az 5w-30as tul híg csörög megyarul tőlle a moci ami nem tesz jót!!
-
Teszkó gazdaságos 5literest ajánlom...olcsó és olaj! :-X
Castroll,Mobil1,Repsol(ez olcsóbb is) és rendben van (nem tapasztalat,csak szerelőtől,de ő kifejezetten az ELF-et használja!)Olyan nagyon nagy különbség nincs olaj és olaj között!Hacsak nem versenyre kell a géped!
:P :-*
-
Köszönöm a tippeket! :notworthy:
Szerintem Castrolos haveromat megkérdezem, mert ha beszerzési áron tud szerezni akkor tuti az lesz!
Húúha ilyen borsos ára van az olajszűrőnek? nekem azt mondták hogy talán max egy ezressel drágább... de majd azért megkérdezem!
Tesco gazdaságos cuccokat a motorba elvből nem használok... abból kiindulva, hogy néha milyen gyenge minőségű cuccaik vannak! báár ha azt vesszük alapul, hogy sokszor igen neves gyártóktól származnak a TG-s cuccok, csak más a csomagolás... de azért azt inkább nem kockáztatom!
Igen jól gondoltad LACCCUS már 144.000 nél járok, szóval már bőven túl van a motor a bejáratós korszakán! :D ;D
Mondjuk nekem nem ette az olajat, csodálkoztam is rajta, nagyon sokat elmentem vele, mire egy kicsit rá kellett tölteni!
Egy másik dolog még amit sokan ajánlanak és sokan óvnak tőle! Az a motormosás! Olajhoz önteni és kicsit járatni a motort, majd leengedni az olajat, háát jól hangzik hogy a sok koszt kimossa a motorból, de a csuda tudja, hogy mennyire használ egy ilyen idős motornak!
-
Szesz doso!
Én a Fordos olajat öntöttem bele, 10W40-est, 7000Ft... Elötte nem tudom milyen volt benne, de állítólag GM-es. Annyi különbséget vettem észre, hogy a motor hallhatóan csendesebb lett. Az 5littyós edény meg pont jó arra, hogy a gyári mennyiség után még maradjon utántöltésre is, ha szükséges.
Ja, már az enyém is 138ezernél tart.
-
Köszi! én is 10w40 et teszek bele tuti! De jó is lesz ha kicsit csendesebb lesz!
Most munkatársam áradozik a Metabond adalékról... háát tényleg nem semmi hangja lett a verdájának! Alig lett hangja, mintha leszigetelte volna a motorteret... most ezen dilemmázok!
Elég jó márka! Jó drágák is a zsírjaik! Nálunk a cégnél ilyeneket használunk!
-
doso a metabondról meg társairól elég hosszú eszmefejtés folyt az egyik fórum témában. pro és kontra.
szerintem olvasd el! hátha segít a döntésben :)
amúgy én is castrolt használok ::)
-
kérdés: egy teljes olaj cserénél mennyit eszik meg a motor hány litert kell venni?
-
Hi!
Ryan, benne van a letölthető (magyar) kezelési könyvben.
Ha (az adatlapod szerint) 1.4-es MK3-asod van, akkor a leírás szerint elvileg szűrvel 3,5L és szűrő nélkül 3.25L kell bele. De nem akarok hülyeségeket mondani, típustól függ... a leírás és a gyakorlat 2 különböző dolog...
Más: 93' 1.1i-be OK-s a 15W40-es olaj (mondjuk Ford, vagy valami jobb)??? 140e km van benne, komolyabb gond a motorral eddig nem volt. 10W40-ből evett 1000 km-en kb. 3 decit (nem túl sok ez?) Mondjuk ráfér egy főtengely+ szelepszárszimmering-csere. Hmmm?
(És még 1: nem tud télleg senki Pécsett v. környékén egy hozzáértő Ford-szerelőt?)
Üdv!
-
kérdés: egy teljes olaj cserénél mennyit eszik meg a motor hány litert kell venni?
Ilyen kis motoroknál elégnek kell lennie a 4 literes kiszerelésnek...ergo nem véletlenül nem 5 literes, mint az étolaj :P
-
Utánnéztem kicsit, hogy milyen olajat is javasolnak a Fiestába! A "nagy" könyvben szépen benne van!
FORD FIESTA benzines ..................SAE 5W30
FORD FIESTA dízel ........................SAE 10W40
MAZDA 121 (valamennyi)............... SAE 10W30
FORD KA ......................................SAE 10W30
Olajfogyasztásra is van egy jó leírás:
Az olajfogyasztás
A belsőégésű motorok olajfogyasztása azt az olajmennyiséget jelenti, amely az égési folyamat alatt elhasználódik. Az olajfogyasztás nem azonos az olajveszteséggel, amely pl. az olajteknő vagy a hengerfej tömítetlensége stb. miatt keletkezik.
A normál olajfogyasztás az égés és a kopás következménye. Kisebb mennyiségben a hengerekben; az égéstermékek (maradványok) és a kopásból, súrlódásból eredő részecskék elvezetése folytán. Elhasználódik még az olaj a motorban a nagy hőmérséklet és a nagy nyomás miatt is.
Befolyásolják az olajfogyasztást a külső üzemeltetési viszonyok, a vezetés módja, valamint a gyártási tűrések is. Az olajfogyasztás max. 1 liter/1000 km lehet.
Figyelem: ne töltsük az olajat a „Maximai" jel fölé. Engedjük le, ha túltöltöttük a felesleges mennyiséget, mert kárt okozunk a katalizátorban a kipufogóba került elégetlen üzemanyag miatt. A MAX és a MIN jel közötti mennyiség különbsége kb. 0,5-1 liter.
A olajveszteség okai
Olajkenésű motoron és nagy olajfogyasztás esetén a következő helyeken kell az olajszivárgási - hibát megkeresnünk:
• Nyissuk fel az olajbetöltő fedelét és ellenórizzüka tömítés állapotát (porozitás, sérülés).
• Ellenőrizzük a következő szellőzőtömlőket: motorblokktól a hengerfejfedélig, a légszűrőig ül a szívókönyökig (szorosan, tömítetten csatlakoznak-e).
• Ellenőrizzük: a hengerfejfedél tömítését
• a hengerfejtömítést
• a gyújtáselosztóperem elválasztási helyét
• az olajszűrőtömítést az olajszűrő peremén
• az olajleeresztő csavart(tömítőgyűrű)
• az olajteknő tömítését
• a motor és a hajtómű közötti bontási helyet (a tömítés a lendkeréken vagy a hajtóműtengelyen). Mivel tömítetlenség esetén a kilépő olaj
nagy felületen oszlik szét, a kilépés helyét nem lehet az első pillantásra felismerni. Eredményesen a következőképpen lehet a szivárgást keresnünk.
• Mossuk meg a motort. Fújjuk be a motort valamilyen kereskedelmi hidegtisztítóval. Hagyjuk megszáradni,
majd öblítsük le vízzel. Előzőleg burkoljuk be a gyújtáselosztót és a generátort műanyagfóliával.
Figyelem: a motor mosását csak automatikus és olajleválasztóval rendelkező autómosókban végeztessük.
• Fújjuk be a csatlakozó helyeket és a tömítéseket mész- vagy talkumporral. Megjegyzés: szakműhelyben speciális „olajcseppkereső spray"-t használnak.
• Ellenőrizzük az olajszintet, szükség esetén töltsünk be olajat.
A cserélendő olaj mennyisége (szűrőcserével együtt):
1,3 literes motor: 3,25 liter
1,25/1,4 literes motor: 4,0 liter
2,0 literes OHC motor: 4,5 liter
Mondjuk 5w30-at ír Fiestába ezért tettem bele olyat, de most már tudom hogy jobb a kicsit sűrűbb!
Szóval a 4 liter elvileg elég, de akkor ha esetleg után kell tölteni akkor venni kell még, ezért szerintem jobb az 5 literes kiszerelés!
10w30 as olajról jókat lehet olvasni, csak amiket én találatam mindnél a legkisebb kiszerelés 60L.
"A Performance GDI 10W-30 elsősorban a Mitsubishi Motor Corporation és a Mitsubishi Motor Europe által jóváhagyott és ajánlott, a közvetlen befecskendezésű benzinmotorok speciális követelményeinek megfelelő, teljesen szintetikus motorolaj.
Alkalmazásával a GDI motorok hosszabb üzemidő után is maradéktalanul képesek teljesíteni kiemelkedő üzemanyag-takarékos és kedvező emissziós tulajdonságaikat."
-
sok olaj mit eredményez azin kivül hogy szét megy a szelepfedél tomités?
-
sok olaj mit eredményez azin kivül hogy szét megy a szelepfedél tomités?
Semmit, max elnyomja a kartergázszűrőnél a levegőszűrőn keresztül a motorba és kicsit jobban fog füstölni a verda...ennyi. Ja és csupa olaj lesz a levegőszűrőd... :P amit emiatt cserélni kell majd.
A szelepfedéltömítést meg sztem nem fogja szétnyomni...hacsak nem öntöd tele a motort (kb 10 liter) :P
-
Utánnéztem kicsit, hogy milyen olajat is javasolnak a Fiestába! A "nagy" könyvben szépen benne van!
FORD FIESTA benzines ..................SAE 5W30
....
Ezt a szerző sem gondolhatta komolyan...főleg a régi OHV-kba nem tennék ilyen híg olajat. Sztem nem sokáig menne el a verda ilyen olajjal + még zajosabb lenne a motor mint eddig...
Az 1,25 és 1,4 Zetec motorknál mondjuk már egész más a helyzet...
-
ma délelött szelepfedél tömitést cseréltem nem tudtam sirjak-e vagy nevessek :(
elborzasztó képsorok következnek!
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/SAMVZW/viewsize/dsc00818.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/SAMVZW/viewsize/dsc00819.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/SAMVZW/viewsize/dsc00821.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/SAMVZW/viewsize/dsc00822.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/SAMVZW/viewsize/dsc00823.jpg)
azt hiszem ezt inkább egy szakival takrittatom ki :-\
-
Húúha ez tényleg dúrva!
belerohadt az olaj, vagy micsoda?
beletúrósodott! :o
-
hát ö jah bele van iszaposodva fater szerint :-\
szelepfedelet kitakaritottam szép adag volt azon is :-\
de szakival kikell takaritatnom egész motort :(
-
Jujj vazze!!!!! ez nagyon durva!Hát ez már SOS kellett neki!
-
Na kb így néz ki, ha vki sokáig "elfelejt" olajat cserélni, és/vagy sokáig a "gazdaságos olajat" önti a gépbe...
talán még idejében "elkaptad" és nem "ette meg" a motort az olajsár :-\
-
ennek a "jelenségnek" mik a következményei ???
-
Reméljük nem az, hogy nem tudsz jönni Tökölre!
Rosszabb, mint egy dohányos tüdejét látni... Ugyanis az autóért kár... Nem magának okozza.
Sok sikert! :-[
-
használhatom ezek után a kocsit? mert napi használatban van :-\ de minnél elöbb ki aakarom takarittatni remélem nem lesz baja :(
-
ennek a "jelenségnek" mik a következményei ???
röviden tömören motorhalál lehet a következménye... vagy pl eldugul a hengerfejhez vezető olajáramlási hely... és nem kap kenést a hengerfejben semmi, vagy éppenséggel a szilárd tartalma miatt, kevésbé hatékonyan ken a motorba mindent ezért jobban kopik minden... sajna az enyém is ilyen... én sírtam mikor megláttam... részben ezért sem hagyom majd benne ezt a motort. nincs kedvem darabjaira szedni és felújítani...
-
használhatom ezek után a kocsit? mert napi használatban van :-\ de minnél elöbb ki aakarom takarittatni remélem nem lesz baja :(
használni használhatod, én már 1 éve használom így... de minél előbb lehetőleg SOS takatíttasd ki.
-
sok embernek mutogattam a képek persze mindenki a szivéhez kapott de volt aki azt mondta hogy ezt kitudom magam is takaritani ugy hogy vmi folyadékot öntök bele(fonetikusan: brigécojl vagy mi 8) ) és akkor ezt a dzsuvás olajat meglazitja olaj teknöbe össze gyüjti utána persze azt is kikell takaritani és persze a suelepekhez is van mi.... pls aki tud segiteni irjon hogy minnél elöbb használható legyen! :notworthy:
-
hali!
hallottam már régebben valami mosóolajról,amit bele kell tölteni a motorba,még a rossz olajhoz.
majd valamennyit menni vele(kb 75km),majd az egészet leengedni,és új olajat bele...
de nemtom ez használ-e neked,elég durvák a képek,ilyet még nem láttam mióta lyuk van a seggemen! :)
mindenesetre ne halogasd sokáig!!
-
Motormosás nekem is ajánlottak, de Vigyázat! ha motormosó van a kocsiban nem szabad menni vele! Csak alapjáraton kell járatni kb 5-10 percet! Mert az a motormosó, oldja az olajat, meg a sok dzsuvát! És ha úgy közlekednél, akkor nem lenne jó a motor kenése... és nagyon kopna! (autószerelő monda nekem) Szóval szerintem csak óvatosan! báár nem mondom lehet van másmilyen fajta motormosó is! De én erről halottam eddig!
Ha tévednék, akkor előre is bocsánatot kérek!
Brigéciolos megoldás jó lehet, de szrintem akkor is a szerelő a tuti megoldás, mert szerintem csontra szét kellene szedni a motort majd tisztítás után összerakni!
-
szerintem két különböző megoldásról beszélünk,érdemes utánajárni mindkettőnek!
amit én láttam,az olajszerű folyadék volt,és a dobozára az volt írva hogy beleöntés után menni kell a verdával 75km-t
szerintem úgy működhet,hogy valamennyire felhígítja az olajat,és azért kell olyan hamar lecserélni az egészet
-
Tököli tali-ig használom még utána állni fog :'( , amigy nem lesz annyi pénzem hogy szerelöhöz vigyem addig meg remélem kihúzza :notworthy:
-
Igen szerintem is két különböző motormosóról van szó!
Amúgy ez is olyan olajszerű, csak gondolom lehet nagyon higít és azért nem szabad vele menni! Csak alapjáraton járatni!
De szerintem ha mész is vele 75 km-t akkor azt is csak kíméletesen!
-
Azért pánikba nem kell esni sztem RyAn!!!
Mert nagyon nem szokták ilyenkor szétbontani a motort. Egyszerűen, csak kikell venni egy csörlővel + leszedni a kartert és GRIGÉCIOL-lal kimosni (minden autósboltban és a legtöbb gazdaságos hipermarketben lehet kapni).
A motormosó folyadékot én a helyedben meg kerülném. Mivel ez már néhol szilárd piszok, amit a mosófolyadék megold és a szilárdabb részekkel eltömítheti az olajfuratokat. Ami hamar komolyabb problémát is okozhat (Pl főtengely vagy hajtókartörés).
Ha vállalkozókedvű vagy, akkor ajánlom, hogy szedd le az olajteknőt és azt is pucold ki, ugyanis jó esélyed van rá, hogy ott is hasonló sár rakódott le.
Mivel a motornak gondolom rendellenes hangja nem volt a szétszedés elött így az apróbb olajfuratok még nem tömődtek el. Így sztem elég lenne a fent említett olajteknő-tisztítás. Utána jöhet az a bizonyos motormosó folyadék, hogy az olajszivattyúban és a motor többi részére rakódott, ráégett szennyeződések is kitakarodjanak a motorból :)
Így megkímélnéd magad a nagyobb kiadástól és még a motort sem kell kivenni, viszont szanszos, hogy az olajteknő-tömítéseket is kikell majd cserélned.
-
pánikolni tényleg nem kell. Ryan! jött fel a légszűrőházadba is a sárból? vagy oda még csak olaj jött? haver 1.4 CVH escortján egy németországi úton került fel a légszűrőházba is az olajsár, na neki gallyra is ment a motorja, főtengely elgörbült... ezt azért mondom h csak óvatosan. neki mondjuk ennél még dúrvábban nézett ki a motorja belül... nem pánikoltatni akarlak. brigeciollal tényleg ki lehet mosni,de én tuti ha már hozzányúlnék szétszedném darabjaira a motort, ha már foglalkozok vele akkor legyen tökéletes... részben ezért is állítom le az escortot, sajnálom szegényt kínozni amíg nem lesz pénzem rendbehozni... :(
-
Sziasztok!
Egy 2003-as 1.3as fiestám van amiben olajcsere esedékes tudom hogy 5w30 a gyárilag ajánlott de mivel már több mint 100000km van benne nem lenne indokolt a sűrűbb 10w40 választása? Sajnos nem vagyok egy motor guru úh kérlek segítsetek a döntésben. (Eddíg egy 2.3as benzines 940es Volvom volt aminek majdnem mindegy mit raksz bele akkor is megy)
-
sztem nyugodtan maradhatsz az 5w30-nál, főleg így tél előtt. ;)
-
A METABOND SPEED korszerű, szintetikus bázisú, magas teljesítményszintű kiváló minőségű többfokozatú motorolaj. Viszkozitás besorolása SAE 10W-40, ami meghaladja az API SJ/CF és valamennyi benzinmotor, dízelmotor-gyártó előírásait, továbbá a nemzetközi szabványok követelményeit.
Besorolás:
- SAE: 10W-40
- API: SJ/CF
- ACEA: A3-96/B3-96
- VW 500.00; 505.00
Alkalmazás:
Alkalmas a legszigorúbb feltételek mellett (alávetve a lerakódás veszélyének vagy túlzott elhasználódásnak) működő nagyteljesítményű benzin-, gáz- és turbó- feltöltésű dízel motorok kenésére.
A METABOND TOP alkalmas továbbá a legújabb amerikai és európai motorok, különösen az EURO III-IV motorok kenésére.
Kitűnő hőmérséklet tűrő tulajdonságai vannak. Potenciális üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé egyéb motorolajokhoz viszonyítva.
Tulajdonságok:
- SAE fokozat: 10W-40
- Sűrűség 15 oC-on: 871 kg/m3
- Viszkozitás 40 oC-on: 98 mm2/sec
- Viszkozitási 100 oC-on: 14,5 mm2/sec
- Viszkozitási index: 150
- Lobbanáspont, Cleveland: 220 oC
- Folyáspont: -36 oC
- TBN: 9,6 Mg KOH/g
- Szulfáthamu tartalom: 1,17 %
Előnyei:
- Energiatakarékos motorolaj, könnyű motorfutást biztosít, ezért csökkenti az üzemanyag-felhasználást.
- Nagyteljesítményű, magasfordulatú motorok kiváló kenőanyaga.
- Könnyű hidegindítást tesz lehetővé, még téli időszakban is, ezért jelentősen csökkenti a kopást.
- Meghosszabbítja a katalizátor élettartamát.
- Kitűnő lerakódás-csökkentő hatása van.
- A mérgesgázok kibocsájtását jelentősen csökkenti.
- Jó hőstabilitású.
1l: 1 700 Ft
5l: 7 450 Ft
Szerintem még baráti ár! :D
Mit szóltok, szerintem jó olajnak tűnik! A metabond nagyon jó márka munkatársaim, bár mi a gépiparban használjuk!
Ja és találtam egy tök jó adalékot is! ;D
A METABOND OLD fémfelületnemesítő magas viszkozitású olajadalék.
Az Old Spezial-t magas viszkozitással látták el, hogy különösen a sok kilométert futott idősebb gépjárművek motorjának puha és nyugodt motor működését biztosítsa.
A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által fejlesztett energia 60%-a a súrlódás által vész el. Az Old Spezial ezt a súrlódási veszteséget 50%-kal csökkenti, ami teljesítménynövekedést és üzemanyagfogyasztás csökkenését eredményezheti.
A motorolaj a mikrorészecskéket eljuttatja minden olyan helyre, ahol súrlódás alakulhat ki.
Mikro méretük miatt eljutnak a hengerek, dugattyúk, csapágyak, gyűrűk, tengelyek, fogaskerekek stb. fémes súrlódási felületeinek felszíni egyenlőtlenségeibe, ott beraktározódnak, rögzülnek és részben beégnek.
A fémfelület-nemesítés következtében pedig ideális feltételeket biztosít az olajfilm számára, így jelentősen megnöveli a berendezés élettartamát.
Az Old Spezial biztonsági kenést nyújt a polikerámia különösen alacsony súrlódási koefficiense miatt. Megkönnyíti a motor belső működését, ami a motor teljesítményének növekedésével és üzemanyag megtakarítással jár.
Előnyök:
- A motor és sebességváltó kopását 50%-ig csökkenti
- A motor lágy működése
- A motorzaj csökkenése
- Kevesebb káros anyag kibocsátás
- Az üzemelési költsége csökken
- A motor- és hajtóműolaj hőmérsékletének szabályozása
- A hajtóműzaj csökkenése
- Üzemanyag megtakarítás
- Utazási komfort javítása
- Motor belső tisztítása
- Hosszabb élettartam
- Lágyabb váltási folyamatok
- Magas könnyű futási tulajdonságok
- Csekély olajveszteség
- Jobb motorteljesítmény
- Igen jó vészfutási tulajdonságok
- Jobb indítási tulajdonságok
- Nagyobb stabilitás, menetrugalmasság
Alkalmazás:
- Az Old Spezial minden kopott motortípus esetén alkalmazható, függetlenül attól, hogy benzines, dízel, Wankel, gáz vagy turbó.
- Az Old Spezial autók, motorok, teherautók, traktorok, hajómotorok és nagy futási teljesítményű speciális motorok és az ebből eredő kopási jelenségek miatt került kifejlesztésre.
- Az Old Spezial katalizátorok esetében is használható.
- Az Old Spezial minden kereskedelemben használatos ásványi, szintetikus vagy félszintetikus motorolajba közvetlenül betölthető.
- Az Old Spezial a jövő olyan terméke, amely a gépjármű-vezetőknek a motor- és hajtóműadalékok területén már ma csúcstechnológiát kínál.
- A vezetés halkabbá, takarékosabbá és komfortasabbá válik, a stabilitás megnő, a környezetet kíméli.
Adagolás:
A motorolaj mennyiség 5-10%-át, a hajtóműolaj 10%-át helyettesítse Old Spezial-al.
Az Old Spezial-t meleg motorba töltse!
Használat előtt a dobozt melegítse fel 25-30°C-ra, állítsa fejtetőre, és jól rázza meg.
A motort rövid ideig működtesse, vagy haladjon tovább.
Az előzetes olaj- és szűrőcsere elvégzése ajánlott.
Kapható 250ml-es és 5l-es kiszerelésben.
250ml: 9 700 Ft
Utánnanéztem kicsit a motortisztítónak is! ;D
High-Tech motorbeltér tisztító Ottó-, Dízel- és gázmotorokhoz, váltó és differenciálművekhez.
A Metabond CL motorbeltértisztító flakon tartalmát (250 ml) a lecserélendő üzemmeleg olajhoz töltjük, majd 10-15 precig járatjuk a motort.
A flakon tartalma személygépjármű esetén 5-8 liter olajfeltöltésű motorok tisztításához elegendő.
Haszongépjárművek esetén 10-15 liter olajmennyiségenként kell 1 flakon tartalmát a lecserélendő olajhoz tölteni.
Minél kisebb a Metabond CL aránya a motorolajhoz képest, annál hosszabb ideig kell járatni a motort a 10-15 perces intervallumon bellül, az olajcsere előtt. Ezt követően előírás szerint lecseréljük az olajat és olajszűrőt.
- Eltávolítja a gyantás lerakódásokat és a szennyeződéseketa kenőrendszerből.
- Nő a motorteljesítmény, kompresszió, katalizátor élettartam.
- Csökken az olaj és üzemanyagfogyasztás.
- Nem marad vissza káros motorsav, ami a friss olajat károsíthaná!
Ára: 4 200 Ft
Van még a Valvoline MAX life ami még nagyon ígéretes!
(http://www.work4web.hu/pic/prod_small/6967.gif)
Kíváló minőségű, SAE 10W40, teljesen szintetikus motorolaj, 4 literes mennyiségben. A MaxLife motorolajat olyan személy- és teherautók motorjaihoz tervezték, amelyek több mint 100.000 km-t futottak. Nem igazi Old Timer-eknek szánták, hanem a nap mint nap használatban lévő személygépkocsik számára. Használható benzin, dízel és LPG motorokhoz.
Felülmúlja az API SJ/CF követelményszintet. Különleges adalékanyagai: megakadályozzák az olajszivárgást, egyedülálló módon kondicionálják a tömítéseket, maximalizálják a teljesítmény leadást, csökkentik a lerakódás képződését
-
Te Doso!
Leszerződtél ezzel a céggel, hogy ennyire "nyomod" Őket? :D ;)
Nem mondom, lehet, hogy jó, de azért a fórumbeli reklámnak is vannak határai, sőt. Elvileg nem is volna szabad reklámozni...
Ennek egyszerű oka van. Az oldalunk potenciális reklámfelület. A reklám pedig (általában) pénzért megvásárolható - vagy vmilyen ellenszolgáltatásért, kedvezményért stb. Ebből a pénzből lesz mindenféle a klubnak (zászló, rendezvény, webtárhely az oldalnak stb.).
Ezért, ha lehet ne "pazaroljuk" ingyenreklámra...
Keressünk inkább egy céget/vállalkozót, aki olcsóbban tudja szállítani nekünk ezeket a termékeket ;)
Köszi
-
Bocsánat! ::) :P
Tökéletesen igazad van! :notworthy: Csak gondoltam kicsit feldobom a szöveget a képekkel! Semmilyen reklám gondolatom nem volt!
Amúgy nem szerződtem le velük, de nem rossz ötlet.... ;) ;D
Csak gondoltam hogy részletesen bemásolom, hogy mit tudnak az olajak...
-
Doso22!
Ezt a Valvoline olajat ajánlottam neked a múltkor,a 100000km-est!
A fater Szuzijában ez van,már 3. alkalommal,és semmi lerakódás,semmi olajfogyasztás!
Meg az én Fiat Bravómban is ez volt anno!
bátran megveheted!
-
Doso22!
Ezt a Valvoline olajat ajánlottam neked a múltkor,a 100000km-est!
A fater Szuzijában ez van,már 3. alkalommal,és semmi lerakódás,semmi olajfogyasztás!
Meg az én Fiat Bravómban is ez volt anno!
bátran megveheted!
Én is ilyet használok a verdába 15W-40 -est és eddig nem volt vele problémám, mondjuk télire lehet átállok kicsit hígabb olajra. Ugyanebből az olajból létezik 10W-40-es is, megpróbálom azzal, hátha kicsit csendesebb lesz tőle a verda.
-
elöször is erröl mi a véleményetek? és másodszor Shell Helix 15w40 jó-e a verdába (4000ért 4liter)?
[a csatolmány törölve]
-
Első látásra nem rossz, de a profik majd megírják, hogy jó-e. :)
De mi az, hogy nem lehet lenyelni??? Gyermek kezébe sem kerülhet??? Hogy dolgozzak így vele? :(
A Shell Helix 15W40-est töltögetem a céges 1.3-as MK4-embe is. 1290 Ft belőle 1 liter. A 4L 4000HuF-ért megéri! :)
-
Sziasztok!
Közsönöm :notworthy: a tippet Valvoline eddig nagyon bejött!
Azóta 1000 km-t mentem vele. Érezhetően halkabb a motor!
Úgytűnik jó választás volt.... és kell is bele a 10W40 ;D
-
naaon szeretem ha nekem van igazam! ;D
szerintem jó választás volt!
-
Hehe!Tapasztalom/juk!
Faxa olaj tényleg!
-
szerintetek ez az olaj jó a verdába?
http://www.teszvesz.hu/item261856253_ford_super_15w_40_5_literes_motorolaj.html
van még 1.
http://www.teszvesz.hu/item262267015_ford_formula_xr_10w_40_5_literes_motorolaj.html
-
szerintetek ez az olaj jó a verdába?
http://www.teszvesz.hu/item261856253_ford_super_15w_40_5_literes_motorolaj.html
van még 1.
http://www.teszvesz.hu/item262267015_ford_formula_xr_10w_40_5_literes_motorolaj.html
ezek a Ford gyári olajai! jók! nekem formula xr 10w40-es van az escortba, meg vagyok vele elégedve. cromaxba is kábé ennyiért lehet kapni. (kedvezménnyel ami az escort klubkarimra van, a teljes árra nem emléxem pontosan.)
-
pesten hol van cromax ? jah és klub karim jó oda?
-
pesten hol van cromax ? jah és klub karim jó oda?
http://www.cromax.hu/index.php?cromax=uzletekbp
itt megtalalod az osszeset ;)
-
pesten hol van cromax ? jah és klub karim jó oda?
a mi klubkarink még Lvileg nem jó oda.. legalább is nem találtam meg a partnerek között. vagy csak vak vagyok ;D ;D
-
pesten hol van cromax ? jah és klub karim jó oda?
a mi klubkarink még Lvileg nem jó oda.. legalább is nem találtam meg a partnerek között. vagy csak vak vagyok ;D ;D
nem csak te nem láttad,
Ryan! ha gondolod és egyeztetünk időpontot az én escortos klubkarimra az olajból kapsz 5% kedvezményt az tuti. annyi van ha az enyémre vesszük az én nevem lesz a számlán, szal elszámolni nem tudod.
-
pesten hol van cromax ? jah és klub karim jó oda?
a mi klubkarink még Lvileg nem jó oda.. legalább is nem találtam meg a partnerek között. vagy csak vak vagyok ;D ;D
nem csak te nem láttad,
Ryan! ha gondolod és egyeztetünk id?pontot az én escortos klubkarimra az olajból kapsz 5% kedvezményt az tuti. annyi van ha az enyémre vesszük az én nevem lesz a számlán, szal elszámolni nem tudod.
oks 1-2 héten belül összeszedem rá a lét és egyeztetünk köszi addig ugy is áll a kocsi! amugy baj ha olajos a vezérmüszíj?
-
okés :) majd szólj rám mikor aktuális a dolog ;)
sztem nem egészséges... mitől olajos?
-
Nagy baj,ha olajos,nem ajánlott használni!!!
-
okés :) majd szólj rám mikor aktuális a dolog ;)
sztem nem egészséges... mit?l olajos?
Nagy baj,ha olajos,nem ajánlott használni!!!
szelepfedelem engedte olajat motortartóbak megszakadása miatt meg jobbra lejt picit motor és fedélröl rá folyt tisztitani lehet vagy cserélni kell?
-
sajnos csak a csere segít! >:(
...és tisztítsd meg a fogaskerekeket is,benzinnel,vagy alkohollal,mielőtt felteszed az új szíjat!
-
Nos jobban belegondolva, mindenféleképp cserélni kell. Nem nagy ügy, de érdemes szakemberre bízni (föleg, hogy még a szelepfedéltömítést is alig merted leszedni :-\).
Már azért is, mert ha már ott van, érdemes megnézni, nem-e véletlenül máshonnan lett olajos. A főtengelyszimmering elfáradásakor is kerülhet olaj a vezérműszíjra...és, ha már megvan bontva és az is tropa, akkor (azt is) kikell cserélni (max 2-3ezer pénz). Plusz kikell rendesen takarítani az olajtól, mert a vezérműszíj a motor lelke, ha elszakad/átugrik megváltozik a szelepvezérlés és kritikus esetben a motor teljes halálához vezethez...szeleptányértörés=hengerfej és motorfelújítás=rengeteg pénzkiadás...még akkor is sokba van, ha Te magad csinálod a szétszerelést, mert csak komolyan felszerelt gépműhelyben lehet felújítani az alkatrészeket....
-
és teljes szettet kéne vennem vagy "csak" vezérmü szíjat?
tudom ez csak akkor derül ki ha szét szedem és megnézem mien állapotban van :-\
-
Hali! Jobban jársz ha mindent cserélsz azon az "oldalon" mert ha csak a szíjjat cseréled, lehet hogy egy hét után meg például beszarik a vízpumpád.
Ugyhogy én a helyedben cserélném a Vízpumpát a szíjjfeszítő görgőt a főtengely szimeringet meg a vez.mű.tengely szimeringet.
Ez bisztos hogy igy nem olcsó, de hosszabb távon jobb lesz.
-
Hali! Jobban jársz ha mindent cserélsz azon az "oldalon" mert ha csak a szíjjat cseréled, lehet hogy egy hét után meg például beszarik a vízpumpád.
Ugyhogy én a helyedben cserélném a Vízpumpát a szíjjfeszítő görgőt a főtengely szimeringet meg a vez.mű.tengely szimeringet.
Ez bisztos hogy igy nem olcsó, de hosszabb távon jobb lesz.
én is egybe cserélném, főleg akkor ha nem tudom h mikor volt utoljára cserélve benne, ahhoz képest amekkora problémát tud okozni nem drága. főleg CVH-hoz... zetechez már húzósabb lenne :D
-
szerintetek EZ (http://olajshop.hu/termekek/castrol/uj_pco/castrol_gtx_high_mileage_15w_40_a3_b3/4l/details) jó olaj mk3 1.1i-be? vagy inkább 10W40-es ???
-
Szerintem nem rossz olaj! ;)Igaz nem vagyok autószerelő lehet hogy hibássan de én is 15W-40 olajat használok igaz én omv-t.
Ezt a Castrolt a metró áruházakban is hasonló áron árulták szerintem látogass el egybe ;)
-
Én személy szerint shell helix 15W-40-es olajjal itattam a lovakat a generál előtt, a 100km-enkénti 1 literes olajfogyasztásnál már szinte mindegy a minősége... :P egyébként azóta is azt veszek bele ha kell kicsit utántölteni..
-
:notworthy: köszi a gyors választ... ;) 1ébként nektek is 1.1-es? :-X
-
Nekem mk1 1,1 a fityuszom ;)
-
nekem is 1.1 igen, mk3
-
Nekem Mk3 1.8 16v benzines fiestám van, és pontosan ezt az olajat töltöttem bele tavaly nyáron.
8000 km-et mentem vele de még mindig tiszta az olaj (szűrőt is az olajcsere alkalmával cseréltem).
-
hali
a téma elején olvastam erről a motorátmosós cuccról amit aztán lekell engedni és beletenni a rendes olajat, nem volt kedvem végigolvasni az összes hozzászólást ezért érdeklődnék afelől, hogy mi ennek a neve és honnan tudom beszerezni ezt és kb mennyibe kerül egy ilyen? köszi!
-
hali
a téma elején olvastam erről a motorátmosós cuccról amit aztán lekell engedni és beletenni a rendes olajat, nem volt kedvem végigolvasni az összes hozzászólást ezért érdeklődnék afelől, hogy mi ennek a neve és honnan tudom beszerezni ezt és kb mennyibe kerül egy ilyen? köszi!
ebben a hozzászolásban ott van a motormosó is "madaras zacskóban" 1000 forint körül van!
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,437.msg5844/#msg5844
-
én is pont most vettem VALVOLINE ENGINE FLUSH a neve ilyen fekete doboz, asszem 3 és fél deci, a régi olajhoz kell adni csere előtt, járatni alapjáraton 5 percig és utána leengedni, remélem erre gondoltál ;)
ja és 1400Ft az ára :D
ilyen:
(http://www.valvoline.com.ro/poze/produse/51.jpg)
-
nem tudom mire gondoltam én olyat hallottam hogy leengedem az olajat beleteszem a mostót utánna azt is leengedem és utánna meg beleteszem a rendes motorolajat, nekem is csak valaki említette hogy ő ílyenről hallott tehát semmit nem tudok biztosra, nekem az a bajom hogy hozzámkerült egy 1990-es fiesta és nagyon régen volt cserélve az olaj, ezt onnan tudom, hogy leszedtem a szelepfedelet és televolt mindenféle trutyival, odaégett olajjal meg ilyenek, hála istennek úgy tűnik a motor nem halt meg, az kosok aztmondták hogy lekéne venni a hengerfejet és elmosni, de ahoz még nincs kedvem addig is gondoltam átmosom egy ilyen dologgal...most mit tudtok mondani?
köszi szépen a segítségeket!
-
nem tudom mire gondoltam én olyat hallottam hogy leengedem az olajat beleteszem a mostót utánna azt is leengedem és utánna meg beleteszem a rendes motorolajat, nekem is csak valaki említette hogy ő ílyenről hallott tehát semmit nem tudok biztosra, nekem az a bajom hogy hozzámkerült egy 1990-es fiesta és nagyon régen volt cserélve az olaj, ezt onnan tudom, hogy leszedtem a szelepfedelet és televolt mindenféle trutyival, odaégett olajjal meg ilyenek, hála istennek úgy tűnik a motor nem halt meg, az kosok aztmondták hogy lekéne venni a hengerfejet és elmosni, de ahoz még nincs kedvem addig is gondoltam átmosom egy ilyen dologgal...most mit tudtok mondani?
köszi szépen a segítségeket!
ha tele volt olajsárral én javaslom hogy szedd le a hengerfejet, és takarítsd ki még amíg megy. ne várd meg amíg, vmi eltömődik, és szétkopik. és ha olajsárral tele van a motor, nem ajánlom a motormosót se. leoldja az olajsarat, és az olajjáratokba beszorul egy esetlegesen nagyobb darab és kész a baj.
-
jelenleg nem jár a kocsi ugyanis nincs jogsim se, de én kiszedtem amennyire tudtam a "sarat" szóval nincs már benne semmi, csak gondoltam átmosnám, meg érdemes-e meg ilyenek, szóval értitek, de sztem egy kb 1000ft-ot megért, baja csak nem lesz....
-
azért érdemes levenni a hengerfejet, mert a láthatatlan helyeken is lehet olajsár sajnos, jobb a békesség, főleg ha most nem jár az autó akkor még nem is probléma hogy egy ideig szét van kapva. legalább át is tudjátok nézni hogy ténylegesen milyen állapotban van a motor.
-
nem tudom mire gondoltam én olyat hallottam hogy leengedem az olajat beleteszem a mostót utánna azt is leengedem és utánna meg beleteszem a rendes motorolajat, nekem is csak valaki említette hogy ő ílyenről hallott tehát semmit nem tudok biztosra, nekem az a bajom hogy hozzámkerült egy 1990-es fiesta és nagyon régen volt cserélve az olaj, ezt onnan tudom, hogy leszedtem a szelepfedelet és televolt mindenféle trutyival, odaégett olajjal meg ilyenek, hála istennek úgy tűnik a motor nem halt meg, az kosok aztmondták hogy lekéne venni a hengerfejet és elmosni, de ahoz még nincs kedvem addig is gondoltam átmosom egy ilyen dologgal...most mit tudtok mondani?
köszi szépen a segítségeket!
vedd le takaritsd ki! és ajánlom figyelmedbe a következö topicot!
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,502.msg6548/#msg6548
nekem ugyan ez volt halogattam és végén motorcsere volt a legolcsobb megoldás! :-\
-
köszi szépen srácok!
-
hm.. nálam is ilyen takony szerű valami van a szelepfedélnél... na majd felírom a csinálni valók listájára :D de ez a motor tisztítót hova öntöm? az olaj mellé? vagy a benzinbe?
-
A jelenleg benne lévő olaj mellé kell önteni, járatni valamennyit, tisztitótól függ, az is hogy milyen fordulaton a lényeg az hogy menni nem szabad vele, azután meg leengedni és beletenni az új olajat.Ésszerű olajcsere előtt.
-
Célszerű lenne kipucolni előtte a szelep fedelet!!
-
beszéltem a mesterrel... hétfőn viszem a kocsit aztán majd az ő jelenlétében szét kapom a mocit ;) és neki hasalunk a kérdésnek. Ha lúd legyen kövér elven lesz csinálva a dolog majd... de kíváncsi vagyok hogy nézhet ki. Ez a motor mosósra mi a garancia hogy nem vágja haza a mocit? ???
-
hazavágni nem tudja elviekben, de mint már feljebb említették leoldódhat egy darabka ami beszorul, el?tte leszeded a szelepfedelet megnézed mi a helyzet és ha nincsnek benne nagyobb darabok mint itt---> http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,502.msg6548/#msg6548 szerintem nyugodtan lehet... (mondjuk nekem is így nézett ki de én a szelepfedelet elmostam a szelepeknél meg amit lehetett kiszednem kitörölgettem vigyázva hogy kárt ne okozzak pl. onnan ahol van lejjebb ne menjen, majd ha lesz id?m akkor elmosom a hengerfejet)
ja és majdnem elfelejtettem, szelepfedél tömítést kikell cserélni ha leveszed...
-
aaahhhhhhhh :o :o elég komoly... félek egy kicsit mostmár mert az enyémben még gyári olaj lehetett..... meg nőé volt hinye.. szoval akkor nem teszi tönkre a mocit de inkább majd szét szedjük az a tuti
-
helyzet az hogy én ezt a kocsit úgy kaptam hogy 3000 fordulat fölé nem nagyon ment, namost meglett, tudtam én hogy valamit tud ez a motor, amúgy karburátoros, na amit szól...5000-6000 alatt nem nagyon váltottam, jó azért nem kell vészesen elképzelni hogy csak folyton, de egy olyan 1-2-3-4 ott már 5000 aztán annyi, tehát megkapta az éves lustulás után, jobban is ment:D , na és akkor leálltam vele a garázsba mondom essünk neki 1-2 rozsdafolt volt rajta, egyszer eljutottam oda hogy leszedjem a szelepfedelet csak úgy unatkoztam vagy valami, na és akkor majdnem elhánytam magam...de egyenlőre még elvileg megy a kocsi mert a kergetés után mentünk vele...
-
kérdés:sziasztok.én még újvagyok a fiesta klubban,ezeddig daewoo-nexiám volt.!ez egészenmás!szeretném megkérdezni tőletek,hogy:magyar nyelvű műszaki leíráshoz...a neten...mely címen jutokhozzá.addig nemigazán szeretnék a" kicsihez"hozzányúlni./egyébbként egy mk2 -1.6d-s,a verdám.előre is nagyon köszönöm.
-
konkrétan nemtom hogy a leírást hol találod, de azt tudom mondani hogy nyugodtan kérdezz a megfelelő topicocban, és fogsz választ kapni az adott kérdésekre. ;)
-
köszi szépe az infót. utánanézek ;D
-
Idézetet írta: doso22 - Október 10, 2007, 10:04:48
Utánnéztem kicsit, hogy milyen olajat is javasolnak a Fiestába! A "nagy" könyvben szépen benne van!
FORD FIESTA benzines ..................SAE 5W30
....
Ezt a szerző sem gondolhatta komolyan...főleg a régi OHV-kba nem tennék ilyen híg olajat. Sztem nem sokáig menne el a verda ilyen olajjal + még zajosabb lenne a motor mint eddig...
Az 1,25 és 1,4 Zetec motorknál mondjuk már egész más a helyzet... <<Viktorwrz-től idéztem. bocs, csak így ment :)
a kérdésem pedig az lenne, h akkor a zetec motorosba(1242 cm3, 16V) melyik ideális(ajánlott)? abba is a 10W-s? ;)
-
el kid: CVH, OHV tökmind1 milyen kopottságtól függ hogy milyen olaj kell bele. ha már vastag olaj kell bele érdemesebb egy generált csinálni...
hány km van abba a zetecbe? alaphangon 5w30 kell bele. ha 150 fölött van a km benne akkor már inkább 10W40-t ajánlanék nyárra, télire még jó bele az 5w30.
mivel hidrotőkés motorokról beszélünk így a vastag olaj nem jó mert a tőkét nem tudja rendesen feltölteni, ergo csattogni fognak a szelepek. ha az olajat eszegeti, akkor vagy szelepszárszimering, vagy gyűrű egyikre se jó megoldás a vastag olaj, az elsőre azért mert nem drága az alkatrész a másodikra meg azért mert ott inkább gyűrűzni érdemes hogy a hengerfej ne menjen tönkre, ne kopjanak meg túlságosan a tőkék, és a szelepek szépen járjanak.
-
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy 98'-as 1.3 OHV (44kw) Fiestat. Voltam vele a cromaxban, ahol az egyik szerelő 10w40-es ford olajat javasolt, amikor viszont utána töltöttek akkor még is 15w40-et raktak bele. Kérdésem az lenne, hogy vajon melyiket érdemes beletenni, ugyanis most fogom vinni olajcserére.
Az autóban jelenleg 112000 km van.
Köszi segtséget!
-
10W40 elég neki szerintem. ha a hangja nem utal kopottságra.
-
Nekem nem tűnik kopottnak a motor, a gyári végsebességét 2 hete simán hozta, ráadásul nagyon jól húz, s a hangja sem tolakodó, eddig én is azt olvastam általában, hogy elég bele a 10w40. A gyári ford olaj tényleg olyan jó, mert eddig csak pozitívat hallottam felőle?
-
Én most raktam az 1.3 OHV-be 15w40 Ford olajat (180.000 km), és semmi probléma, halk a motor, nem csörög-hörög-zörög, nincs szelepzaj.
Castrol LX vagy GTX (utóbbi a sokat futott motorokba ajánlott) 10w40 v. 15w40, szerintem az egyik legjobb választás. Ár/érték arányban szerintem nagyon jó.
-
Sziasztok!
hmmm...mint látom megadjátok "szív szerelmeteknek" minden jót amit tudtok - olaj
én részemről kissé kopott motor de még mindig megy faján - Q8 15W40 et használok - és 1,5 havonta cserélem
mondjuk nekem alapból "kerepel" mert igen csak koros 18+ éves a kicsike ;D
Kenőanyagot forgalmazok így olcsóra sikeredik mindig az olajcsere
-
Sziasztok!
MK4 1.25-ös Zetec Fiestába milyen motorolajat ajánlanátok? (145eKm)
Mennyi kell bele? És hol tudnék jó áron hozzájutni? (Bp-Cegléd)
Néztem pár motorolajboltot a neten de nem is igazán tudtam melyik márkából melyik tipust nézzem. Konkrétan Ford olajat nem is látok (ha van ilyen), csak az ismert Total, Elf, OMV, Castrol, Mobil, stb.. márkákat. Tudnátok ajánlani valamit?
Köszi!
Zoli
-
10w40 ami mindenképp ajánlatos, félszint vagy szintetikus.
cromaxnál lehet kapni fordos olajat, de a GM olaj ugyanolyan jó. ismert nagyobb márkák közül bármelyik, mobil1, valvoline, castrol, agip. én ezeket ajánlanám, nekem eddig ezek váltak be. amúgy a ford az mobil1 olaj.
-
Akkor az 5w30 ebbe már nem ajánlatos?
Azt hiszem ilyen volt a gyári olaja.
-
Azt meg tudjátok mondani hány L kell bele? Köszi.
-
Az 5w30 az már túl vékony sztem, nekem is ilyet javasoltak amikor megvettem, aztán első olajcserénél 10W40 lett. Mennyiségre a pontos adatot nem tudom, 4L körül kell legyen, de ezt valaki majd mindjárt pontosítja. :)
-
ha minden tömítés jó hozzá és kevés km van benne jó bele még az is. de a 10w40 egy olyan általános olaj ami ezekbe a motorokba tökéletesen üzemel. és jól is fog kenni.
-
Köszönöm a válaszaitokat.
Akkor 4L várhatóan elég?
Érdekes amúgy, a 2000köbcentis dizelembe is ennyi kellett :)
-
Sziasztok!
Olajcserénél mikor leeresztik az olajat járatni kell a motort vagy nem?
Mert az autószerelő mind mást mond
Aki most cserélte az nem járatta de aki tavaly az igen
Köszi
-
Akkor ezután is vidd oda ahol nem járatják.. Az a mennyiség ami benne marad az elhasznált olajból kisebb (kb. semmilyen) kárt nem csinál ellentétben az olajnyomás nélküli motorműködéssel. Jesszusom! Ma még van ilyen? :o ??? :o
-
rina 17, remélem észreveszed Littleb szavaiban az iróniát. :)
Az olaj a járó motort keni - ha közben leeresztik az olajat, nincs kenése, nem kicsi gondod lehet belőle.
Littleb - megkockáztatom, hogy még talán több is marad az elhasznált olajból ha közvetlenül leeresztés előtt még gyorsan szétmegy a rendszerben. De ez a kisebbik gond, ez tény.
-
Szia!
Köszönöm a választ!
És akkor aki tavaly beindította az ártott neki?
Az előjött volna már vagy csak később fog?
-
Szerintem itt van valami félreértés. :)
Olajcsere alatt (vagyis amíg folyik ki az olaj) senki nem járatja a motort.
Itt vagy az lehetett, hogy a leeresztőcsavar megnyitása előtt járatta a szerelő a motort, hogy maximálisan meleg legyen.
Ez jó dolog, de ha mondjuk csak 10 perc telt el a leálllítás óta, az is elfogadható.
Én azt szoktam csinálni, hogy viszek egy második kulcsot, és a szervíz előtt járatom a motort, amíg jön a szerelő. (Be szoktam menni a műhelybe a szervizelés idejére.)
Vagy az olaj leeresztés és a szűrő levétele után egy rövidet forgatnak a motoron, ami miatt a szűrő csonkjánál kiköp egy kis olajat. Ilyenről is hallottam, de ez szerintem is felesleges.
-
Igen igen így csinálta az előző ,mikor kifojt az olaj beindította egy kis időre
ezt szeretném tudni ártott e neki ez később is kijöhet e?
Mert ez már régen volt,,
-
Szia!
Köszönöm a választ!
És akkor aki tavaly beindította az ártott neki?
Az el?jött volna már vagy csak kés?bb fog?
Ha csak 1-2 másodpercig forgatta, az kb annyi kopás, mint amikor a csere után újra megtöltődik a motor olajjal.
Ez nem okozhat bajt. :)
-
Hát..... hogy hány másodperc volt arra nem emlékszem de hogy beindította az tuti
én csak most tudtam meg ettől aki most csinálta az olajcserét hogy nem is kellett volna
-
Nyugi, ha azóta is jársz vele és nincs gond, akkor elhanyagolható...
Összegezve: a beindítás olajleeresztés után (és új olaj előtt :)) kis időre fölösleges, hosszabb időre káros (lehet).
-
Értem értem!
de mégis mi baj lehet tőle ???ez nem hagy nyugodni!!!
-
Semmi rendkívüli nem történik ilyenkor.
Olyan, mint egy hidegindítás, amikor a kenés egy rövid ideig nem tökéletes.
Egy autószerelő tudja, hogy éppen csak meg kell pöccenteni a motort.
Egy kis plussz kopás, de a motor élettartamában elhanyagolható. :)
Nem kell emiatt aggódni. :)
-
Szia!
Köszi valamelyest megnyugodtam! :P
De mintha nem csak megpöccintette volna hanem pár másodpercig járatta is én eddig meg mertem volna rá esküdni ,de most már nem tudom remélem tudta a dolgát ???
-
Mindenben egyetértek az előttem szólókkal.. ;D :notworthy:
Tehát ez a módszer igazából használni biztos nem használ, ártani meg csak nagyon picit (egészen elhanyagolható) árt. Nekem összességében baromság. ::)
De aggódni felesleges.. ;)
-
Én pont ma cseréltem ki az olajat,és én is rászoktam inditózni!2 éve hallottam egy szerelőtől ,h kb 3-4 deci oil is kijön még utána!És valóban!De csak éphogy 1-2 másodpercig szoktam!Motor kopás meg faxság annyi olaj marad a henger falán+a dugattyún,nemtud csontszárazra lecsurogni!!Inkább arra figyelj h jó olajat vegyél bele és 10000-ként cseréld le!(castrolt ajánlom)Én 8000-ként már leeresztem! ;) Ja és az olajszűrőt is megtöltöm és úgy tekerem vissza!
-
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni....van-e Valakinek tapasztalata ,,Ford" motorolajról????? ???
-
Azon kivül h gyári és a márka szervizek ezt használják...
én is ezt használom és elégedett vagyok vele...
-
Ha minden igaz akkor hétfőn én is átveszem az én 5 lityis ford 15w 40 olajamat ;) jelenleg agip 15w 40 van benne ;)
-
Fiúk!
Szerintetek jó a Metabond motorolaj?
www.metabond.hu
Érdekesen hangzik de ők ezt ajánlják:
Fiesta 1.0, 1.1, 1.3, 1.4 1989-1995 3,3/4,3 C3 LSX 5W30 | TOP 5W-40 2,8-3,1 TRJ 75W-80 | Syn FE 75W-90 Special produkt < < - 6-7,5
Metabond C3 LSX 5W30 motorolaj 1 l 2 910huf
Metabond C3 LSX 5W30 motorolaj 5 l 13 160huf
Metabond C3 LSX 5W30 motorolaj 10 l 25 000huf
szerintem elég volna a 10W40-es. NEM?
Metabond SPEED 10W40 motorolaj 1 l 1 830huf
Metabond SPEED 10W40 motorolaj 5 l 8 250huf
Metabond SPEED 10W40 motorolaj 10 l 15 660huf
A felújítás óta 17000km futott. De milyet vegyek bele 10W40 vagy 15W40-est?
Jelenleg fullszintetikus 10W40es van benne. Aminek nagyon örülök, hogy eddig semmi olajfogyasztás nem volt, csak az a gond alapjáraton hallani hangosan a motor ketyegését.
-
Én nem hiszek az ilyen "csodaolajokban" mint Metabond, Xado és társai. Szerintem egy jó minőségű Castrol, Mobil, Valvoline, Q8 stb. tökéletesen ellátja a feladatát. Nem mellesleg kevesebb mint fél áron (az álalad beírt Metabond árakhoz képest).
Ami az 5W30-as olajat illeti a legtöbb netes olajajánló egyszerűen az adott olajtársaság egyik legmodernebb (és ettől általában az egyik legdrágább) olaját fogja ajánlani az autódhoz. Mindenhez 0w40, 5w30 olajokat ajánl.
Szerény véleményem szerint ártani nem ártasz a motornak egy 5w30-as olajjal csak az olajfogyasztás nőhet meg a vékonyabb olajjal, viszont egy idősebb motorban (még ha fel is van újítva) sok hasznot sem hoz.
Én a helyedben maradnék valami nagyobb olajtársaság félszintetikus/résszintetikus (ki hogy szereti jobban) 10W40-es motorolajánál, rendszeresen cserélve. Teljesen szintetikus 10W40 nincs a piacon, Motul-ból van észter alapú de az megint más és nem is utcára van kitalálva.
A hangos ketyegést az olajnak nem feladata csökkenteni. Tehát attól, hogy egy olajjal csendesebb a motor még nem biztos, hogy az biztosít nagyobb védelmet.
Pl.: Castrol Magnatec 10w40 4l 4750-
Mobil Super S 10w40 4l 4290-
Valvoline MaxLife 10w40 4l 5400-
Q8 Advanced 10w40 4l 4150-
És ez csak egy bolt (bár nekem az egyik kedvencem) nem teljes kínálata 10w40-ből.
-
Én azért gondoltam a Metabondra mert szulfathamut tartalmaz, olyan 1,3% körül. Ez egy olyan anyag amit a fémfelületre hőhatására bevonatot képezz és ezzel csökkenti a súrlódást, több energiát tudsz kivenni a motorból és minimálisan csökkentheti a fogyasztást.
Amit te leírtál motorolajok is nagyon jók, de nem tartalmaz súrlódás csökkentő adalékot.sőt még gondolkoztam is azokon. De valahogy vonz a Metabond, de csak a szulfathamu miatt.
-
Na pont ezek azok a dolgok amikben nem igazán hiszek. Ilyen bevonatot képez meg kerámia technológia (xado) ami szintén bevonatot képez és csökken a súrlódás, a hő meg a fogyasztás és nő az élettartam.
Persze attól, hogy én nem hiszek ezekben még lehet, hogy működik.
Én így gondolkozom: ha egy jó minőségű "sima" olajjal is elmegy az autó százezreket akkor nem költök "feleslegesen" élettartam hosszabbításra (ami ráadásul számomra nem bizonyított).
Nem akarlak lebeszélni, válassz egy 10w40-es olajat amelyik tetszik (akár szulfáthamus, kerámiás vagy sima), biztos jól fog vele futni a motor.. :icon_thumright:
(Amúgy minden motorolaj tartalmaz súrlódáscsökkentő adalékot csak nincs ilyen hangzatos marketing elnevezésük meg nem ezzel reklámozzák az olajat)
-
Megkérdeztem az egyik autószerelőt szomszédomat, aki a révész transnál dolgozik. Feleslegesnek tartja a drágább olajat, hisz a MOL olajjal is több millió km megtesznek a kamionok normális olaj intervallumok esetén.
Tehát maradok a Littleb ajánlatánál.
-
olajcserés kérdésem!
1989-es mk3-asba jó ideje mindig (az utóbbi 30000 km-en biztos) 15w-40 olaj került.
A kérdés: van értelme átváltani esetleg 10w40re? csak azért merült föl bennem a dolog, hogy váltok esetleg, mert ha jól olvasom itt majdnem mindenki azt használja.
hm?
-
jo ott a 15w-40es olaj.szerintem. ;)
énis azt öntök bele nekem jó..... ;D
-
Én már 3 éve Rowe HIGHTEC FORMULA GT SAE 10W-40-et használok
nekem bevált előbb a Daewo lanosba most az MK3-ba is ezt öntöttem:)
10.000 körül mozog az 5 liter belőle.
De itt egy link mindenki talál jó minőségű olajat magának:
http://www.rowe.hu/szintetikus.html (http://www.rowe.hu/szintetikus.html)
-
Ha engem kérdeznétek nem költenék ennyit olajra. Én 15W40-es sárga shellt használok a kicsibe. Előtte az uno-ba is ezt raktam és nagyon f"%?a. Jól bírja a hőt nem hígul mint legtöbb társa és ezáltal halkabb a motor. Az ára pedíg 4900/4L. ami nem is rossz azt hiszem de van 10W40-es is ami kb. 6500-7000Ft/4L. Persze ha én hozom a Shell nagykerből.
-
Azért az, hogy 15W40-et használva csendesebb, nem jelenti azt, hogy az a legjobb a motornak..
Egy 10W40-es olaj hidegindításnál sokkal jobb kenést biztosít mint a 15W, illetve ezek többségében félszintetikus olajok, míg a 15W40-esek (kevés kivételtől eltekintve) ásványi alapú olajok. Az alapolajok közötti különbségek összes előnyével vagy hátrányával.
Ráadásul 4 liter 10W40-es Castrol-t, Valvoline-t, Q8-at vagy amit akarsz megvehetsz 5000 Forint körül és még nagykeres kapcsolat sem kell hozzá.
-
azért nagyon nem mind1, hogy milyen motorról beszélünk. Egy öreg kopott motorba kell a nagyobb W előtti számú olaj. mivel ott a kopás okozta illesztési pontatlanságokat kitölti a "vastagabb" olaj, és mivel így a kompressziót is vissza lehet nyerni vmilyen mértékben, a hidegindítás is könnyebb lesz, és mivel kopott motorról beszélünk, bejut azokra a helyekre ahova kell kisebb szivattyúzási nyomáson is. Persze van az a kopás ahol már nem segít. Egy modern motor ami a mai autókba kerül viszont nem szereti az ilyen olajokat már. Olyan illesztési pontosságok, kis hézagok vannak, ahol a "vastagabb" olaj már nem jut be.
Sokan téveszmében élnek, és a modern autókba 10W40 helyett 5W30-at raknak, merthogy az jobb. Igen, hidegben könnyebben tudja az olajszivattyú felszívni az adott olajat, viszont magas hőmérsékleten, hamarabb elveszti a viszkozitását.
A W előtti szám az olaj "téli fokozata" ami azt adja meg alacsony hőmérsékleten milyen a viszkozitása az olajnak. a W utáni szám pedig az olaj viszkozitási besorolása magas hőfokon (100 °C) a SAE szabvány szerint. Akit bővebben érdekel a téma, írjon és akkor berakok a SAE szabványról szóló táblázatot.
-
Egyetértünk, viszont ha a motor csak öreg (nyilván ez is bizonyos határokon belül), de nem kopott, a 10W40 használatának csak előnyei vannak (mivel manapság már nem is drágább csak pár 100 Ft-al).
Az, hogy melyik motor kopott és melyik nem... Elég szubjektív..
Lényeg, hogy ha a én autóm lenne és nem zabálná a 15W40-et mien gonolkodás nélkül 10W40-re váltanék.
Ps.: az 5W30-as olaj nem veszíti el hamarabb a viszkozitását (az alapolajtól meg egyebektől függően még tovább is megtarthatja), hanem eleve alacsonyabb viszkozitású mint a 10W40. Ezt nem kötekedésből írtam, valószínűleg Te is erre gondoltál csak nekem félreérthető volt.
-
na, hasznos infók ezek még töprengek a dolgon.
direkt írtam, hogy 89-es a kocsi, tehát réginek számít a motor..
hogy mennyire kopott? tudjisten. 180ezer van benne, de nem eszi nagyon az olajat..
-
Littleb, igen, jól gondoltad, ahogy értettem így már biztos egyértelmű mindenkinek. Viszont egy több mint 20 éves közel 200e km-t futott motorról (főleg ha CVH vagy OHV) bőven mondhatjuk hogy kopott sajnos, nekem a 91-es 1.6 CVH-m is 15W40-el ment, mert a 10W40-et ette.
@Cincó: itt van a táblázat, kis magyarázó szöveggel együtt :)
[a csatolmány törölve]
-
Köszi, ez teljesen egyértelművé teszi a helyzetet.
-
Köszi sUdYe, hogy megmagyaráztad helyettem. Jól gondolod amit írtál. Bár ahogy elnézem nem mindenki ért velünk egyet. Ja és Littleb a "vagy amit akarsz" alatt mit értesz? Castrolt meg Q8 (????)-at rakj te a kocsidba. Ezek a Magyar piac legrosszabb olajai. Persze van aki szereti de pl a Castrol hamar megég és így elveszíti minden tulajdonságát amivel védi a motort. Ha szerinted nem így van akkor kérdezz meg egy hozzáértőt mert ezeket amiket írok egy olyan ember mondta aki 25 éve foglalkozik olajokkal. Szerintem jobban tudja mint bárki közülünk.
Üdv.
-
nincsmit. :) ezeket is tanulom. :) amúgy a castrol nem rossz, de vegye a hóhér annyiért, nekem most japán olaj van a gépbe, nem eszi, csendes vele, szépen jár. jah és volt kemény 5000 Ft az 5 liter.
-
Nekem '92-es a gépem,és 5W40-re váltottam(MOBIL 1 ful szintetikus) előtte 10W40-t használtam(castrol).Az ok amiért váltottam mert nem eszi egyáltalán az olajat(10.000-ként 0,4l) és ez van előírva néki.
-
"amit akarsz" alatt Mobil-t, Total-t, Elf-et, Agip-ot, Eneos-t, Valvoline-t értettem.
Én csak arra próbáltam rámutatni, hogy 5000 Ft alatt megkapható itthon majdnem az összes olajcég 10W40-es olaja, így a 10W és 15W közötti árkülönbözet minimális, gyakorlatilag 0. Tehát a "nem költenék ennyit olajra" szerintem nem lehet érv a 15W40 mellett.
Nyilván az általam felsorolt összes olaj rosszabb mint az általad nagykerből hozott "sárga" Shell, amin elvégezted a színre, szagra, ujjmorzsolásra tesztet és megállapítottad, hogy milyen f*sza. Nem bántani akarlak, de nyilván Te is tudod, hogy sem Te, sem én nem tudjuk biztosan eldönteni egy olajról, hogy jó vagy sem. Ehhez laborvizsgálatok kellenek.
Meg tudnád indokolni pl., hogy a Q8 miért sz*r? Alá tudod ezt támasztani mérési eredményekkel? Ugye, hogy nem. Miért jobb a Shell? Csak mert jobb a marketing? Ferrari húúú.. :-X
Ennek hiányában kijelenteni valamelyikről, hogy sz*r, elég felületes tudást selytet.
Részemről befejeztem a személyeskedést (amit érzésem szerint nem én kezdtem).
Azért a kérdésekre türelmesen várom a válaszod..
Szerk.: Amúgy szerintem a lényeges dolgokban egyetértünk. Azért a legtöbb olajokkal kapcsolatos dolog elég egyértelmű, még ha összetett is. Az, hogy kinek melyik olaj "vált be" és miért, na ez szubjektív és innentől kezdve csak egy vélemény. Az meg mint tudjuk olyan mint a segglyuk.. ;D Peace
-
Üdv. Arra, hogy miért sz*r a Q8 akkor fogok tudni válaszolni amikor szerzek egy pontos adatlapot. A Shellről van. Majd elküldöm és hasonlítsd össze. Amiket írtam nem magamtól találtam ki ezeket egy szakember mondta nekem. Ja és kéthetente van kötelező továbbképzés olajokról annak aki ezzel foglalkozik. Nem személyeskedés ez hanem két ember közötti BARÁTI vita. Szerintem. Érvek ellenérvek így megy ez. Üdv.
-
Q8 adatlapot a honlapjukon talalsz, holnap belinkelem ha gondolod a Shellel, Castrollal egyetemben. Amiket irtam en sem a kisujjambol szoptam es nem is a Story magazinban olvastam..
Szvsz ket nagy nevu olajceg hasonlo kategoriaju olaja kozott, amennyiben az autohoz eloirt minositesekkel rendelkeznek meg adatlap alapjan sem lehet eldonteni egyertelmuen melyik a jobb. Van, hogy egy adott auto az egyiket pl. Jobban eszi, zakatolnak vele a hidrotokek mig egy masik motorban pont forditva..
Mindenki azt a markat hasznalja amelyikben leginkabb megbizik es ez igy van jol. Nem is lehet ezzel vitaba szallni mivel ez tisztan bizalom kerdese. ( kiveve ha valaki a csereperiodus vegen bevizsgaltatja az adott olajat de ez belathato hogy nekunk egyszeru felhasznaloknak nem eri meg)
Amugy a kereskedonek mindig az a legjobb olaj amin legnagyobb a haszna vagy a legtobb van a polcon.. :)
bocsi, hogy ekezetek nelkul irtam, nem sajat geprol vagyok
-
nekem eddigi kocsijaimban gyári ford olaj, majd castrol, most meg Eneos van. Minddel elégedett voltam az adott motorhoz.
1.6 CVH-hoz ford, castrol
RS2000-hez castrol
1.8 zetechez-Eneos
Viszont az utolsóval vagyok a leginkább megelégedve, halk csendes járás, fogyás gyakorlatilag nincs, de a többi is jó volt, a castrol 10W40 megégett egy picit az RS2000-ben (nem bírta a magas fordulatot (és azt hogy elszállt kétszer a hűtés)... de ez extrém igénybevétel és nem az olaj hibája, hanem a magas hőmérsékleti viszkozitás vesztés oka. CVH-ba meg szinte mind1 volt milyen olaj megy, mert nyomta ki orrán száján. de a castrolt kevésbé nyomatta ki.
Még valami, amit bátran merek ajánlani és az két olajmárka: a GM gyári 10W40-es olaj, a Ladám, meg édesapám mercedese, 1.3 Endura-E escort szintén ezzel ment a családban, és hibátlanul működött. Továbbá ki lett próbálva az AGIP SINT2000 olaj is, ez is egy nagyon jól sikerült, jól viselkedő olaj.
Mondhatni amúgy sokmindent az olajokról nekem ilyen tapasztalataim vannak. Amik ma normális márkák, és nem a tescos VIP olaj szintűek, azok szinte mind használható és megbízható motorolajok. Több szempontot kell figyelembe venni az olaj választásakor, nem csak azt hogy ez jó vagy az jó, vagy hogy mit mondott az xy az ugyanilyen autójába ez jó volt neki. A topicban már leírt, elméleti háttér ismeretében lehet igazán jó olajat választani az autóba. Ha valaki például sportosan sokszor magas fordulaton üzemelteti az autót, akkor bizony magas "nyári fokozatú" olajat érdemes bele rakni.
Sokan mondják hogy a "téli fokozat" legyen minél kisebb annál jobb az olaj, ez téves, mivel ennél a résznél meg azt kell figyelembe venni hogy az adott autóba mit ajánl a gyár, hogy melyik az az olaj, amit még fel tud szívni hideg időjárási viszonyok között is az olajpumpa megfelelő időn belül. Tehát itt mondhatni hogy nyugodtan lehet azt mondani hogy a nagy márkák közül lehet nyugodtan válogatni, az olaj tulajdonságait figyelembe véve kiválasztani a megfelelőt.
Ekkor persze jön a kérdés, a sok márka közül melyiket? Hát azt amelyik megnyugtat hogy jót vettél bele. Én az Eneos-t a castrolt, a mobil1-et, az agip-ot és a valvoline-t ajánlom, nekem ezek azok amik megnyugtatják a lelkem. (jah és a gyár által ajánlott, gyári logóval ellátott olajak (amúgy a ford olajakat régebben a mobil1, majd a castrol gyártotta/gyártja). szal nem gagyi az sem ;)
-
Olvasgattam itt az olajról szóló véleményeket, igazából nem nagyon tudok hozzászólni a márkákhoz mert nincs nagy tapasztalatom. Viszont ha lehet kerüljük a 15W olajokat. Mert ezek növényi olajból készülnek és sajnos magas hőmérsékleten illetve magas fordulaton megégnek, leginkább olajsár képződik belőle.Ezzel csak a gond van. Még jobban megrövidíti a motor élettartamát.
Fiúk! Már a 21.században vagyunk illetve 2010-et írunk. Minden kopott motor kaphat 10W-40-es olajat, csak emellett kell egy másik motorolaj adalék, ami meggátolja az olaj fogyasztást. Jó tudom ez többlet költség.
Sokat agyaltam milyen olajat tegyek a kocsimba, végül is a METABONDnál maradtam. SPEED 10w-40-est raktam bele és még + hozzá tettem a Metabond Goldot.
A speed 10w-40es olaj szulfát hamut tartalmaz, ami pótolja a ként.A motornak nagy szüksége van a kénhez, ami betiltottak mert erősen környezet szennyező.
A metabond Gold polikerámiát tartalmaz. Ezek az apró kerámia szemcsék kitöltik a súrlódás okozta réseket és így nagyobb kompressziót képezz. Valamint jobban keni a hengert és a dugattyút., hatalmas hőmérsékletet bír.
Először én sem dőltem be ennek a márkának. Vissza emlékeztem amikor apámnak volt egy ilyen zsírja, amit még a Komár motorba tettem bele vagyis kenegettem vele mindenét. Valóban jobban ment vele a riga motor.
Amikor olajat cseréltem a kocsimban először semmit nem vettem észre, még azt hittem, hogy nagy humbug az egész.
Kellett bele tenni bő 150km, hogy valami történjen. Na most a csoda: Mindenáron be akartam állíttatni a szelepeket egy hozzáértő szakemberrel, mert úgy kattogott, ketyegett mint az öreg Singer varrógép. Na most egyáltalán nem hallani azt a csúnya hangot. Csak hideg motornál hallani, de csak addig míg fel nem kapja az olajat. Az önindító is jobban pörög tőle. Már 4220km mentem ezzel az olajjal és még mindig világosbarna a színe és az ujjaimmal ellenőrizve is sokkal jobb a viszkozitása. Még a kedvesem is rám szólt, hogy most sokkal jobb a járása és nyomatékosabban üzemel. ja és mintha kevesebbet fogyasztana mert 1tankall 80km-el többet mentem, mint ez idáig.
Nagyon nem akarom itt reklámozni ezt a termékcsaládot, mert mindenkinek bevált valami és nehezen tér el attól. De én még mindig azt mondom, hogy próbálja ki, mert valóban nagyon jó. Az addig rendben van , hogy a friss motorban csak 22600km van, de még 1ml olajfogyasztás nem volt!!!!
Mivel már korábban megvettem a gyári Ford olajat ,és még nem használtam el. A következő olajcserénél kíváncsi leszek mi a különbség. És megírom ezt is.
http://www.metabond.hu/termekpdf/216_2.pdf
Ha valakinek szüksége lenne a METABOND termékei közül valamire, akkor nekem szólhat. Jóval olcsóbban fogom adni mint a boltban kapható.
Én most ezzel foglalkozom!
Adminok! Aki klub tagságival rendelkezik azoknak szeretnék kedvezményt adni. Szeretném, hogy mindenki számára elérhető legyen. Ennek mi a menete?
-
Nos, kicsit megkésve, de itt vannak az adatlapok:
Castrol 10W40 Magnatec: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/27EA630C3B26D209802574E800426FA1?OpenDocument (http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/27EA630C3B26D209802574E800426FA1?OpenDocument)
Q8 10W40 Advanced:
http://www.q8oils.co.nz/Images/Data/Automotive/Q8%20Formula%20Advanced%2010W-40.pdf (http://www.q8oils.co.nz/Images/Data/Automotive/Q8%20Formula%20Advanced%2010W-40.pdf)
Shell 10W40 Plus:
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_New_GTDS_Helix_Plus_10W-30__40.pdf (http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_New_GTDS_Helix_Plus_10W-30__40.pdf)
Már csak arra vagyok kíváncsi hol látszik egyértelműen, hogy a Shell jobb a "legszarabb" Castrolnál és Q8-nál.
Hátha tanulok valamit..
Szerk.: A 15W40-es Shellel ami ugye jobb mint a 10W40 Castrol ill Q8 már nem is érdemes szerintem összehasonlítani, nem lenne igazságos küzdelem.
Shell 15W40:
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Helix_Super_(SLCFA2B2).pdf (http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Helix_Super_(SLCFA2B2).pdf)
Hozzáteszem, szerintem ezek az adatlapok bár sokmindent elárulnak, nem számszerűsítik a korszerűbb alapolaj előnyeit (ásványi vs rész ill teljesen szintetikus olajok)
Szerk.: RedFish! Majd ha lessz egy kis időd légy kedves válszolj. Köszi Littleb
-
Sziasztok!
Szerintetek MK7-es Fiesta-ba belerakhatom a 0w-30-as olajat? Gyárilag 5w-30 az előírás, és most a Mobil 0w-30 -asát akarom kipróbálni a téli átállással egybekötött olajcserénél. Gondolom nagy bakit nem csinálok vele...
-
Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy-nak van Ford WWS M2C913-A/B jóváhagyása.
Lehet használni.
De ha bolti áron veszed, nem biztos, hogy megéri az árkülönbözetet.
-
Helló Littleb.
Akkor írom. Azt ugye tudod, hogy a specifikáció szám minél nagyobb annál jobb.
Shell: ACEA A3/B4
Q8: A3/B3
Castrol: A3/B3
API, MB, VW ugyanaz.
Tehát a Castrol és a Q8 rosszabb.
Következőkben a hőmérsékleti viszkozitásokat nézzük át.
Alacsonyabb hőmérsékleten kisebb, magasabb hőmérsékleten nagyobb számnak kell lennie.
Hidegebb olajnál ha sűrűbb kevesebb megy át, melegebb olajnál ha sűrűbb szintén kevesebb megy át.
Shell:40C': 92,1 mm2/s
100C': 14,4 mm2/s
Castrol:40C': 95,3 mm2/s
100C': 14,34 mm2/s
Q8: 40C': 97,9 mm2/s
100C': 14,08 mm2/s
Itt egy kicsit lemaradt a Shell.
Gyulladáspont
Shell: 220C'
Q8: 202C'
Castrol: NA (ki se merték írni)
Dermedéspont
Shell: -39C'
Castrol: -36C'
Q8: -30C'
Sűrűség 15C'
Shell: 880Kg/m3
Castrol: 873Kg/m3
Q8: 874Kg/m3
Na akkor kinek is volt igaza?
Ezzel le is zárhatjuk a vitát.
Szerk.: A 15W40-es nem jobb a 10W40-essel csak ha kopott öreg motorról van szó.
Tehát ha adott egy 20 éves autó amiben van kb:180-200ezer km és a gyár már eleve 10W40-es olajat írt elő abba érdemes 15W40-es olajat rakni, így nem fogja megzabálni a motor. Ja és lehet hogy füstölni se fog annyira.
-
Köszönöm, hogy válaszoltál, én bevallom már egy kicsit lemondtam róla, hogy válaszolsz.
Azt ugye Te sem gondolod komolyan, hogy "a specifikáció szám minél nagyobb annál jobb"? Pl.: A1 vs A3
Ettől függetlenül elismerem, hogy pusztán ebből a megközelítésből jobbak a Shell adatai. :notworthy: (ettől még a másik 2 nem "sz*r")
Ezenkívül én kíváncsi lennék, hogy korom lebegtető képesség, tisztító képesség, öregedésállóság stb másik ezer olyan dolog amit nem tartalmaznak az adatlapok pontosan melyik olaj teljesít jobban.
Én ezért mondom, hogy egyik olajról sem lehet pusztán egy adatlap alapján kimondani kategorikusan, hogy "sz*r". Mindenki vegye amiben bízik, ha az előírásoknak megfelelő, nem no name olajat vesz, nagyon nem foghat mellé.
Eredendően csak arra szerettem volna rámutatni, hogy egy 15W40 olaj labdába sem rúghat egy 10W40-el szemben normális állapotú motor esetén (ezért is írtam, hogy ennyi pénzért a legtöbb 10W40 elérhető). Abban ismét igazad van, hogy van olyan körülmény, hogy a 15W40 kifizetődőbb.
Majd egyszer talán jól megpróbáljuk meggyőzni egymást egy két sör mellett.. ;D
-
Ok. Csak a sört Jéger nélkül nem iszom meg :).
Amúgy tudod, hogy a Q8 milyen olaj? A neve pontisan: Qeight (Quvait).
Ezt csak érdekességként írtam.
Üdv.