Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Ryan 2007 September 30, 10:54:50 AM
-
hello
tönkre ment a högombám és vszinü a termosztátom és kiszeretném cserélni högomba ami ventit inditja és müszer visszajelzö-é már megvan csak termosztátot nem tudom hol van és nem tudom hogy kell kicserélni!
kérdésem/ kérésem vki mondja el hogy kell kicserélni! elöre is köszi
üdv:RyAn
kocsi:mk3 1.4i CVH
-
Hát a termosztát ott van ahol a hűtőböl érkező nagy vízcső a blokkba kapcsolódik (van egy kis háza) És cserénél elkerülhetetlen hogy leereszd a hűtővizet. Azaz mikor szétkapod, legyen alatta vmi, mert a víz ki fog folyni (érdemes kihült motornál, ha még akarod használni a kezedet :) Ott benn lesz a termó, és ecerüen ki kell cserélni. Figyelj a tömítésre.
Ennél amúgy biztos kapsz korrektabb választ is :)
-
hello köszi a válaszod viktor is informált már ö azt mondta nem kell leengedni hütövizet max pár deci fog elfolyni belöle de lehet hogyha már megcsinálom akkor hütöviz csere is meglesz ma rendeltem meg a högombát termosztátot és gyürüt hozzá
és kb 6000ezer forintom bánja >:( >:( >:( >:(
-
Én is héten cserélem a termót, mert teljesen beszart megint. Fél éves volt és gyári ráadásul.
Elvileg enyémbe 4000 (utángyártott meg 2000 de azzal túlhűtt :( )
-
Megvettem de csak termosztátot mert Viktorral átgondoltunk és vszinü csak azt kell cserélnem!
képek jönnek és leirás is!
[a csatolmány törölve]
-
De a francnak adnak ezer féle tömítést, amikor csak egy jó. Nekem a gyári mellé megint olyat akartak adni mint multkor, mondom ez nem jó. Asszonnya jaj tudjamilyen kell csak az nincs nem is tud rendelni. Akkor a francnak ad másikat. Az utángyártott mellé régen meg adtak 4 fajtát, de az se jó egyikse :(
-
...marad a jóöreg kartonpapír-olló és/vagy a hőállósziloplaszt ... :(
-
Na ja! Vagy a kutatás a szerelőnél a kacatok közt. >:(
-
hétvégén lesz nagy mikor és kap egy kis generált a verda!
de addig még kell vennem egy 29-es villáskulcsot + szelepfedéltömitést + egy sapkát szelepfedéltetejére :-\
a szerelést dokumentálom és közzé teszem!
-
Hali!
Nézegettem termosztátot mk3-ba (benzines), de többet találtam. Pl:
http://www.fordalkatresz.com/index.php?main=27715763&action=alkat&open=27715763&autotipus=I&termek_al_id=3732
Mindegyik máskor nyit? Egyik 82 C, a másik 88 vagy 92 C.
Azt hozzátenném, hogy a fűtésem nem nagyon OK, és ebbe a minuszokba is a hőfokmutatóm épphogy belever a 'normal' felirat alsó harmadába. Amikor meg kezdene feljebb menni, bekapcsol a venti. Gondolom nincs külön téli-nyári termosztát... Próbaképp termosztátot cserélnék, de melyikre?
-
Az OHV-kba mindenképp a 92 fokos a tuti. A többi túlhűti a motort.
Viszont mivel említetted, hogy, ha feljebb megy a mutató akkor bekapcsol a venti, ezért sztem inkább a vízhőfokérzékelő lesz a ludas. Lehet, hogy nem "csak" nem érintkezik rendesen a csatlakozó.
Mondjuk a fűtéseden ez nem segít... :-\, de legalább normál feliratba felmegy a mutatód :P
-
AHA. Köszi. És merre találom ezt a "vízhőfokérzékelőt"?
-
AHA. Köszi. És merre találom ezt a "vízhőfokérzékelőt"?
A hengerfejen a hőgomba környékén. Egy szál vezeték jön ki egy gumipipából. Olyasmi mint egy gyertyapipa csak kicsiben. Úgy is működik, csak simán lehúzod az érzékelőről.
-
THX :notworthy:, megnézem...
-
Sziasztok!
Hol találom a termosztátot?
Valami tanácsotok van e esetleg, mire vigyázzak? 1.8 16V...
Zoli
-
A hűtőmaszk tól jön 1 vastag cső(ha a kocsi orránál állsz és nézed a mocit a jobb oldalán a hőtőmaszknak,ott van az a vastag vízcső)és ahol végződik az a thermostat ház.A cső vége alatt van a hőgomba,az a vas lemezke amiben van a hőgomba is,meg megy a vastag víz csőnek a vége is(kb 4-6 csavar fogja).Na az alatt van!csavarok ki,vas darabka le és meglátod 1 ből!meleg motornál ne nézd!!!
Pálinkás estét! :D
-
Sziasztok!
Nekem most lett kicserélve a hőgombám MK4 1.3-ban, és a hőmérséklet mutató felmegy egésszen a piros részig mikor bemelegszik, és nem kapcsol be a ventillátor. Amíg nem volt kicserélve a gomba addig megsem moccant a mutató mostmár legalább látom hogy áll a hőmérséklet. :P És még az, hogy most ugy van megoldva hogy a venti direktbe van kötve, vagyis ha ráadom a gyújtást rögtön elindul de még így is a mutató pirosban van ha jár a motor, ha meg nem jár de gyújtás rajta van és megy a venti akkor szépen lassan hűl. Mi lehet ennek az oka? Miért van nekem mindig a pirosban ha bemelegedett???
Segítsetek
Köszönöm
Üdv.: Szaaby
-
Termosztátot cseréld ki elsőkörben, elképzelhető, hogy felakadt és nem engedi át a vizet.
Ha ez megvan akkor vidd el egy autóvillamoságishoz. Cseréltesd ki vele (vagy Te cseréld ki) a hőgombát, ez kapcsolná ugyanis a ventillátort.
De mindenek elött ellenőriztesd a műszert, hogy jól mér-e. Elképzelhető, hogy hülyeséget mér és simán túlhűtöd a motort az állandó ventillátorjáratással. Mellesleg ez a motornak és a ventillátornak sem tesz jót....
Ha működik rendesen a ventid (magától és nem direktbekötve) és a műszered is jó, akkor kikell venni a hűtőt és átsavaztatni vagy venni egy másikat bontóban (mert az új nagyon drága)
-
Köszönöm az infókat.
Akkor a termosztátot megnézem és hátha jó lesz.
Mennyibe kerül egy termosztát meg a hűtő hozzá kb?
Válaszaid köszönöm.
Üdv.
-
Köszönöm az infókat.
Akkor a termosztátot megnézem és hátha jó lesz.
Mennyibe kerül egy termosztát meg a hűtő hozzá kb?
Válaszaid köszönöm.
Üdv.
termosztát 2-3ezer kb hütöt meg 5ért adtam el szoval valami ilyesmi árak vannak :P
-
Köszönöm az infókat.
-
hey!
másik topicbanmár írtam hogy eltört a termosztátház fedele
ha veszek egy újatakkor abban ahol a hőgomba van (vagy mi, szóval amia ventit kapcsolja) ott van tömítés vagy csak ki kell tekernem aztán átrakni az újba?
a vízhőfokjeladómról meg leszakadt a vezeték azt visszaforrasztottam meg betekertem szigetelőszalagal (sufni forever! :-X ) az úgy jó lesz vagy próbáljam meg visszatenni azt a gumipipát (ami nem egyszerű) ? ezt viszont nem szeretnék venni
-
Simán jó az a tuning!
-
hey!
másik topicbanmár írtam hogy eltört a termosztátház fedele
ha veszek egy újatakkor abban ahol a hőgomba van (vagy mi, szóval amia ventit kapcsolja) ott van tömítés vagy csak ki kell tekernem aztán átrakni az újba?
a vízhőfokjeladómról meg leszakadt a vezeték azt visszaforrasztottam meg betekertem szigetelőszalagal (sufni forever! :-X ) az úgy jó lesz vagy próbáljam meg visszatenni azt a gumipipát (ami nem egyszerű) ? ezt viszont nem szeretnék venni
gumi pipa pontosabb mutatáshoz/méréshez kell mert mikor leszedtem csak a gumi-t rola akkor alig akart meg moccani a mutató :-\
-
oh kösz akkor vhogy majd visszaszenvedem
-
hey!
megrendeltem a fedelet 3600 pénz lesz
ma fogom betenni
kérdés: hogy kell légteleníteni? a könyv azt írja hogy fel kell tölteni max jelig a hűtőfolyadékot, aztán üzemmelegre járatni a mocit a ford.számot 2500 felett tartani. a járatás alatt ha szükséges folyadékot utántölteni (járatás alatt ???)
zárófedélnek rajta kell lenni nem?
-
túl folyo tartály nyitva legyen!
ha szemben állsz a kocsival bal felül!
pörgeted 2000-2500 fordulaon és megkéred h nézze vki tulfolyo tartályt ha eltünik belöle a viz utána töltöd mert ilyenkor nyitott a a termosztát!
-
ah értem zsír
azt azért tudom melyik a túlfolyó :P :P
tenk jú veri a macskát!!! :notworthy: :laugh:
-
hey!
sikerült megszerelni Fityókát úgyhogy most megy szépen felment az N körülig és a venti is bekapcsolt úgyhogy minden ok! 8)
kösz mindenkinek a segítséget!!!!! :notworthy: :notworthy: :notworthy:
-
nincs mit!
-
Én nekem akkor valami nagyon nem világos.
Nekem az a gondom, valami miatt egyáltalán nem ment a ventillátor a gépemben (1,8-as 16V DOHC)
Vettem egy hőgombát, de nem jó a menete, ami most benne van, azmeg valami házi gányolás, mert a gyári kábele mellé van dobva. Már ha az a ventillátorkapcsoló hőmérő amire én gondolom. Most úgy oldottam meg, hogy az utastérben volt egy kapcsoló (ki tudja hogy került oda) aminek a kábele szabadon lógott a motortérben, na ezt rákötöttem a ventillátorra, aztán amikor bemelegedett a motor, bekapcsolom a ventillátort, a normál jelzés legalján van így a dolog, hűső nélkül meg közepén vagy afölött ,attól függ hogy küldtem neki :)
Ezek szerint lehet sz*r a termosztátom is? Vagy nem nagyon tudom mit is kéne csinálnom most, hogy jó legyen, és kellő időben kapcsoljon a ventillátor.
Megpróbáűlok beszúrni egy képet, az adatlapomon is ez van, az olajbetöltő nyílás melett van egy érzékelő, ha jól gondolom a hengerfejbe csavarva. Ez lenne az amit cserélnem kéne? Az elektronikával valami nagy gányolás van, de semmi kapcsolási rajzot nem találtam, sőt semmi infót sem ehhez a motorhoz.
[a csatolmány törölve]
-
Ma is megtudtam valami érdekesset, nevezetessen, hogy mivel nincs jól bekötve a hőgomba, így a motor állandóan szivatón van, és valószínű ezért akar mindig hirtelen leállni.
Mostmár csak az a kérdés maradt, hogy ami a képen be van karikázva eléggé feltűnő módon, az kapcsolná a ventillátort is, vagy az csak a belső hőmérő jeladója?
[a csatolmány törölve]
-
kérdésem a következö ha megnyomkodom az a viz csövet ami a termosztátházból a hütöbe megy akkor mozogni kéne a termosztátnak? mert anikor összenomtam hallottam h mocorog az is !
-
kérdésem a következö ha megnyomkodom az a viz csövet ami a termosztátházból a hütöbe megy akkor mozogni kéne a termosztátnak? mert anikor összenomtam hallottam h mocorog az is !
Az nem igen mozoghat :) olyan erős rugó van benne hogy még fogóval sem túl könnyű összenyomni. Viszont álltalában van benne egy pici szelepféle a peremén ami mozoghat, de hát az meg nagyon pici nem hiszem, hogy hallanád :) amúgy biztos , hogy ezt hallottad? Nem csak a vízáramlását :)
üdv
-
Én nekem akkor valami nagyon nem világos.
Nekem az a gondom, valami miatt egyáltalán nem ment a ventillátor a gépemben (1,8-as 16V DOHC)
Vettem egy hőgombát, de nem jó a menete, ami most benne van, azmeg valami házi gányolás, mert a gyári kábele mellé van dobva. Már ha az a ventillátorkapcsoló hőmérő amire én gondolom. Most úgy oldottam meg, hogy az utastérben volt egy kapcsoló (ki tudja hogy került oda) aminek a kábele szabadon lógott a motortérben, na ezt rákötöttem a ventillátorra, aztán amikor bemelegedett a motor, bekapcsolom a ventillátort, a normál jelzés legalján van így a dolog, hűső nélkül meg közepén vagy afölött ,attól függ hogy küldtem neki :)
Ezek szerint lehet sz*r a termosztátom is? Vagy nem nagyon tudom mit is kéne csinálnom most, hogy jó legyen, és kellő időben kapcsoljon a ventillátor.
Megpróbáűlok beszúrni egy képet, az adatlapomon is ez van, az olajbetöltő nyílás melett van egy érzékelő, ha jól gondolom a hengerfejbe csavarva. Ez lenne az amit cserélnem kéne? Az elektronikával valami nagy gányolás van, de semmi kapcsolási rajzot nem találtam, sőt semmi infót sem ehhez a motorhoz.
Amit ezen a képen látok az csak a műszerhez megy szerintem. A ventillátoré nagyobbacska álltalában 2 vezetékes néha a hűtőben van benne.
A második kérdésed. Szivató nincsen befecskendezős autón :) de a hideg motor dúsabb keveréket és esetleg emelt alapjáratot kap. Húzd le a kábelt arról amit a motorvezérlő hőgombájának vélsz és meglátod. A műszernek, a motorvezérlésnek és a hűtőnek külön hőgombája kell legyen.
Ha a ventillátor folyamatos üzeme mellett sem melegszik fel a motor - ezt érdemes valami komolyabb műszerrel mérni mert az autóé késhet, vagy kis tartományban mérhet stb sok hibalehetőség - akkor ez azt jelenti hogy a termosztát nem zár rendesen.
üdv
-
Én nekem akkor valami nagyon nem világos.
Nekem az a gondom, valami miatt egyáltalán nem ment a ventillátor a gépemben (1,8-as 16V DOHC)
Vettem egy hőgombát, de nem jó a menete, ami most benne van, azmeg valami házi gányolás, mert a gyári kábele mellé van dobva. Már ha az a ventillátorkapcsoló hőmérő amire én gondolom. Most úgy oldottam meg, hogy az utastérben volt egy kapcsoló (ki tudja hogy került oda) aminek a kábele szabadon lógott a motortérben, na ezt rákötöttem a ventillátorra, aztán amikor bemelegedett a motor, bekapcsolom a ventillátort, a normál jelzés legalján van így a dolog, hűső nélkül meg közepén vagy afölött ,attól függ hogy küldtem neki :)
Ezek szerint lehet sz*r a termosztátom is? Vagy nem nagyon tudom mit is kéne csinálnom most, hogy jó legyen, és kellő időben kapcsoljon a ventillátor.
Megpróbáűlok beszúrni egy képet, az adatlapomon is ez van, az olajbetöltő nyílás melett van egy érzékelő, ha jól gondolom a hengerfejbe csavarva. Ez lenne az amit cserélnem kéne? Az elektronikával valami nagy gányolás van, de semmi kapcsolási rajzot nem találtam, sőt semmi infót sem ehhez a motorhoz.
Amit ezen a képen látok az csak a műszerhez megy szerintem. A ventillátoré nagyobbacska álltalában 2 vezetékes néha a hűtőben van benne.
A második kérdésed. Szivató nincsen befecskendezős autón :) de a hideg motor dúsabb keveréket és esetleg emelt alapjáratot kap. Húzd le a kábelt arról amit a motorvezérlő hőgombájának vélsz és meglátod. A műszernek, a motorvezérlésnek és a hűtőnek külön hőgombája kell legyen.
Ha a ventillátor folyamatos üzeme mellett sem melegszik fel a motor - ezt érdemes valami komolyabb műszerrel mérni mert az autóé késhet, vagy kis tartományban mérhet stb sok hibalehetőség - akkor ez azt jelenti hogy a termosztát nem zár rendesen.
üdv
Köszi a segítséget! Most kiderült, hogy az én gépembe egy Ford Escort hűtője van, ezért kötötték le a gyári vezetéket a hőgombáról, ezért az injektor nem kap jelet, és itt vége a világnak. Tehát a probléma megoldásához valószínűleg hűtőcsere szükségeltetik, előre félek mennyibe fog kerülni.
-
kérdésem a következö ha megnyomkodom az a viz csövet ami a termosztátházból a hütöbe megy akkor mozogni kéne a termosztátnak? mert anikor összenomtam hallottam h mocorog az is !
Az nem igen mozoghat :) olyan erős rugó van benne hogy még fogóval sem túl könnyű összenyomni. Viszont álltalában van benne egy pici szelepféle a peremén ami mozoghat, de hát az meg nagyon pici nem hiszem, hogy hallanád :) amúgy biztos , hogy ezt hallottad? Nem csak a vízáramlását :)
üdv
fémes hangja van és mivel már cseréltem (igaz ezt még nem) tudom h az van ott :P
söt még a vizszint is mozog ha összenyomom!
-
Fémes hangja?? Furcsa! A vízszint normális hogy mozog, ha nyomod a csövet, mivel a folyadék összenyomhatatlan :) valamerre mégis csak mennie kell, külömben nem tudnád összenyomni acsövet :)
Vedd ki a thermot aztán meglátod néha szét is szokott esni a V tartója levállik a peremről de ez eléggé ritka és akkor mindíg nyitva marad.
Üdv
-
inkább nem piszkálom müködni müködik :P
csak multkor néztem mikor a kábeleket igazgattam :P
kösz az infokat!
-
Sziasztok!
96-os 1.1 OHV-s Fiestám van. Az a problémám vele, hogy barnás trutyi van az olajbetöltő sapka alatt. De ez csak hideg időben jelentkezik, vagyis már most megjelent belőle egy kicsi. Meleg időben semmi ilyesmi nem látható.Ez mitől lehet? Lehet attól, hogy túlhűtött a motor? Tavaly télen vettem észre először, az után miután termosztátot cseréltek benne(persze kiderült, hogy a hőmérő gomba volt a rossz nem pedig a termosztát).Mostanában olvastam, hogy többféle termosztát is van hozzá melyik milyen hőfokon nyit. Azt sajnos nem tudom, hogy milyet tettek bele, de azóta a hőmérő mutatója még akkor sem éri el a normál közepét ha meghajtom. Lehetséges, hogy a termosztát miatt van?
-
Előszöris kérdésed nagyon nem ebbe a topikba való. Máskor légy körültekintőbb...
Másodszor ez egy konstrukciós hibának köszönhető jelenség. Már volt erről szó máshol. A szelepfedél egyszerűen túl vékony anyagból készült így hideg időben a belső felén lecsapódik a pára amitől kismértékben felhabosodik az olaj. Ettől van ez a gusztustalan "váladék" az olajbetöltőnél. Egyszerűen töröld ki egy zsebkendővel (magyarul fújd ki az orrát a kis fityónak :D)
-
Rendben, köszi szépen bocs, hogy rossz helyre írtam!
-
Ja igen. A hőfok-problémádra a válasz. A szerelők előszeretettel raknak bele 88fokos termosztátot, mivel ez egy általános bármelyik autósbolt polcán megtalálható alkatrész. A nagykönyv viszont 92fokosat ír elő!!! (viszont ezt általában rendelni kell :-\)
Emiatt van az, hogy tűlhíti a motort a rendszer. Cseréld ki 92fokosra és befog menni rendesen normálba, ahogy kell...
-
áhháá!! akkor ezéé nem melegszik nekem a vizem reggel... /50km és alig mozdúl meg a hőfokmérőm/ akkor majd szét nézek hogy merre lehet kapni me télen nem túl jó ha hideg a motor mert a szivató csak megy csak megy... :-\
-
Nos én is megtapasztaltam a túlhűtött motor jelenségét. Először azt hittem, hogy a hőgomba ment tönkre, mivel nem igazán mutatott életjeleket a vízhőfok mutató. Egy picit elindult felfelé aztán visszazuhant nullára. Csak egy hőgombát találtam a hűtőrendszerben a motor mögött egy műanyag T-idomban. Lehúztam a csatlakozót rámértem, az egyik kábel test volt, a másikon 6,5V-ot mértem. Aztán megmértem a gomba ellenállást is. Volt neki rendesen, így úgy gondoltam ez is működik. A pontos adatokat nem ismerem, és nem is találtam meg sehol.
Maradt a harmadik lehetőség: a termosztát.
Letakartam a hűtőradiátort egy méretre vágott kartonpapírral. Aztán uccu neki elindultam a járművel. Csodák csodája elindult a hőfokmutató felfelé és sikerült a normál mezőbe tornászni. A budapesti csúcsforgalomban araszolva pont középre állt be. aztán a városon kívül 90-es tempóban jócskán lehűlve, de még mindig a normál tartományban tartózkodott. Ezek után arra a következtetésre jutottam, hogy a termosztát az oka eme jelenségnek. Én is a 92°C-os termosztátot vásároltam. Kicseréltem a régit az újra és megjárattam a motort. A garázsban működött is szépen. Felment a normálba a vízhőfok, a termosztát nyitott, a vízhőfok kicsit visszaesett, de még mindíg bőven a normál tartományban maradt. Aztán ismét elindultam a géppel és megjárattam az utakon. Az immáron meleg motor a külső mínuszokban a vízhőfokmutató szerint pillanatok alatt lehűlt és a normál mező alsó sarkából nem is nagyon akart feljebb menni. Így visszakerült a hűtőradiátorra a hűtőtakaró. Mármint a kartonpapír.
Nem tudom más hogy van ezzel a motorhőfok dologgal, de nekem ez egy kicsit gyanús.
Úgy tűnik, mintha ez a hűtőrendszer egy kicsit túl lenne méretezve, vagy simán rossz a vadi új Gates termosztát. Bár ezzel legalább bemelegedik a motor.
-
Szerelőim szerint általános Ford-jelenség a túlhűtött motor... Mondjuk nekem nincs volt ilyen gondom, inkább a normál felső részében tartózdkodott nyáron/melegben/űlló helyzetben. Persze télen ez nem így lesz :)
-
én már karton papírral járok 2 hete :P
-
én 2 karton dobozt raktam be..... két cigi és meleg a motor... viszont a fűtésem megint gyér :-\ megnéztem a csapot teljesen kinyit.... mit csináljak vele?! szét vagyok bent a verdában
-
Ez a jelenség az én gépemnél (mk3 1.3i) is fennállt.Tavaly én is kartondobozzal próbálkoztam, idén pvc-ből vágtam a hűtő elé úgy hogy az egész nyílást takarja és letakartam a szellőzőrácsokat is. Hátránya hogy a motortérből szivja a levegőt, viszont sokkal gyorsabban melegszik, mert nem közvetlen hideg levegőt szív. A pvc is jobban bevált, mert a víz jóval melegebb, érezhetően jobb lett a fűtés. Nekem bevált
-
Akkor nem próbálkozom tovább a hőgomba csereberélgetésével. Én nem takartam le az egész hűtőt, egy kis részét szabadon hagytam, bár valószínűleg jobb lenne az egész radiátort lefedni. Ez a PVC-dolog jó ötletnek tűnik, ezt én is kipróbálom.
Ami a légbeszívást illeti nem vettem még tüzetesen szemügyre. A hűtőradiátor felett van a belépőnyílás, de idáig úgy gondoltam, hogy van benne egy áramlásirányító ami a hőmérséklet függvényében hol kintről, hol pedig a motortérből szívja a levegőt. Ebben azonban már kezdek kételkedni. Ilyenkor télvíz idején nem árt, ha a motor a motortér meleg levegőjét szippantja be. A régi primitív autóknál télire átállítottuk a légszűrő belépőnyílását, hogy az a kipufogócsonk felől szívja a levegőt. Aztán később jöttek az áramlásirányítók. Az biztos, hogy hideg levegőből többet tud beszívni a motor, de az is biztos, hogy a nagyon hideg levegővel nehezebben is keveredik a benzin. A karburátoros masinák meg egyszerűen leálltak, mert a fagyos levegő plusz a benzin párolgása közben fellépő hűtőhatás eljegesítette a porlasztót. Egy próbát megér. Letakarom a hűtőrácsot is aztán majd kiderül.
-
pvc = linoéeum vagy mi? én azt azért már félek bele rakni hollod mert az picit könyebben gyullad mint a papír... bár a fene se tudja... mondjuk tényleg lehetne belső levegő keringetés :-\ vhogy megfogom oldani mert ez így nem lesz jáó :-\ szerintem egy csövet fogok végig vinni a motortérben és a hűtő mögé rakom a menetszél át megy a hűtőn az meg valamennyire felmelegíti aztán rá dolgozik a fűtő radiátor és vmennyire melegebb van. majd kivitelezem a projectet mert érdekel a vég eredmény
-
Fordtom azt nézd meg hogy a melegvíz átáramlik-e a radiátorba! Nekem az volt a baj hogy a csap nem nyitott ki teljesen mert megdagadt a tömités a csapban! A két gumicsö ami megy az utastérbe egyforma melegnek kell lenni!
-
hm.. na ma meglesem! ha nem meleg egyik se? akkor az "ön készülékében van a hiba" ;D mk3-ban merre van ez a csap? mert múltkor csak a bowdent követtem nagy műanyag borításig míg az forgatott egy műanyagrészt a vezető felöli ülésnél lent a láb résznél... ott lesz? abból tippeltem arra hogy teljesen kinyitja... mert teljesen elforgattam :o
-
hm.. na ma meglesem! ha nem meleg egyik se? akkor az "ön készülékében van a hiba" ;D mk3-ban merre van ez a csap? mert múltkor csak a bowdent követtem nagy műanyag borításig míg az forgatott egy műanyagrészt a vezető felöli ülésnél lent a láb résznél... ott lesz? abból tippeltem arra hogy teljesen kinyitja... mert teljesen elforgattam :o
Két olyan gumicsővet keress ami kb 2 cm-es a motorból jön és a tűzfalon keresztül az útastérbe megy!Ha csak az egyik meleg akkor nem nyit a fűtéscsap, ha egyik sem akkor a melegviz nem jut el eddig, ha meg mindkettő meleg akkor fűttenie kell! Remélem segítettem!
-
Hali 1.25 zetec-nél mi az optimális hőfok? Nálam az o betűnél van az jó vagy nem?
-
ha jön a nyár ugyis feljebb megy :D
-
Ha jobban nyomom neki akkor rés m betű közt! Városban araszoláskor a betűnél áll! És észrevettem még valamit van ugy ha megállok akkor a kiegyenlitőtarály szuszog ugy mintha egy szénsavas üditő kupakján 1-et tekersz és szökik a bubi. Ez miért nem tömitt rendesen a sapi?
-
a sapinak nem is kell tömitenie.
ha jobban megnézed még lyuk is van rajta.
nyomás kiegyenlités miatt hallod.
-
De akkor ez normális jelenség ugye?
-
szerintem igen enyémnél is szoktam hallani néha...
-
embörök! Találós kérdés!
Nem régen melegedett a vizem de vmi burutál módon... probléma megoldva.. hengerfej kuka.. felújítva lett.. viszont! itt jön a csavarás... országúton nagyon melegszik a vizem 2 ezernél jobban nem forgatom városba viszont eggyátalán nem... mi lehet a gond? termosztátot kivettem már... van még benne vhol?! mitől melegedhet a vizem? tippem az hogy hengerfej tömítés nem jó..lehet hogy az adta meg magát? heeeeeeeeeeellllppppppppp!!!!!!
u.i.: ventilátor direktbe kötöttem úgy is melegszik országúton 80-as temponál
víz nem fogy
/vagy csak 1xűen a direkt szűrő nincsen jó helyen?! /
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/090517/IMG_2413_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/090517/IMG_2413_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
-
Hát ha rám hallgatsz akkor a másik írányba töröd meg a direktsz?r? csövét! Szerintem így nagyon forró leveg?t szív! Vagy csinálj neki leveg?odavezetést, ahonnan hideg leveg?t kap ;)
-
-vizhütö lamelláit fujasd átt levegövel,vagy kézimosoban vizzel,lehet még a kiegyenliö tartály zárókupakja is rossz,szelep van benne,vagy vizpumpa hiba is,stb
-
picit érdekes jelenség.. mert szerintem városban kellene neki melegedni országúton hűlni... a vízpumpa szerintem kilőve mert víz nem fogy és nem is csöpög.... a vizes át mosást megpróbálom de most nincs is rajta lökős és így is csinálja... mivel direktbe van kötve a ventilátor így megtudtam nézni hogy mennyire "szellőzik" a hűtő öngyújtót elé tartottam és léthatóan és érezhetően szívja a levegőt... gondoltam arra hogy keverek ki 10%os vízkő oldót azzal megjáratom egy picit utána pedig slaggal át nyomatom az egész hűtő rendszert... több mint valószínű hogy valami dugulás lesz a dologban mivel mikor rá kapcsolom a fűtést nem jön meleg levegő.. télen se nagyon akart jönni :-\
a szűrő meg jó kérdés miért úgy lett kialakítva.. úgy csináltattam rá majd szét darabolom és más fele vezetem el.. lehet hogy annyi a baja hogy városban nem szív folyamatosan forró levegőt és országúton pedig a menetszél beszorítja a forró levegőt és nem tud mást szívni mivel ami érkezik levegő azt a kipufogó felforrósítja... lehet fáradt vagyok... ennyi az összes ötletem... tippeket adjatok hogy merre indúljak szerintetek mi lehet a baj... vkinél volt már ilyen?
-
Szerintem bár én a,atör vagyok nem lehet a szűrő elhelyezés hibéja eme gond.
Szerintem máshol keresd a problémát mert ha városban jól működik akkor nem a levegő miatt van a gond.
-
Mondjuk szerintem sincs köze a légsz?r?h?z csak azért modtam hogy én át helyezném mert a hideg leveg? oxigéndúsabb!
-
a légszűrőt át alakítom hogy más fele álljon.. de akkor se értem hogy miért melegszik ::)
-
mutaton meddig megy fel ?
-
biztos jó az a HF? országúton nem szabadna melegednie. lehet nem nyit eléggé a thermo, nem enged ki elég vizet a hűtőhöz. lehet dugulás lehet bármi így hirtelen.
-
Ryan!
a mutató teljesen felmegy a piros alá az N-ig, ha jó napja van akkor csak az O-ig.
én is dugulásra tippelek, mert ahogy kinyitottam a fűtéscsapot azóta csinálja a hülyeséget, ahogy felkerült rá a felújított hengerfej, jó volt míg a fűtéshez nem nyúltam. mivel tudom a dugulást megállítani? dugjam fel neki a slagot?
-
ma egy kisebb kupak tanácsot szedtem össze... a válaszok egyre jobban gyarapodnak... de hogy melyik jó?! az egyik az volt hogy le van dugúlva az egész rendszer.... mivel ha rá kapcsolom a fűtést hideget nyom.. szoval lehetséges a másik amely valószínűbbnek tartok az az hogy a vízpumpának a lapátjai megadták magukat így nem keveri a vizet... ami lehetséges mivel az egyik gumicső szinte forró a másik szinte hideg... csak picit az lehetetlennek tűnik nekem hogy az a zárt térben lévő lapát 1x csak eltűnik lelazúl eltörik stb.... vagy még is lehetséges?!
-
bármikor lehet. a vízpumpa csapágya is beállhat, sőt le is törhetnek a lapátok(ami elég gáz mert bekerülhetnek a motorba a vízrendszerbe kemény dugulást okozva érdemes átnézni. szétszedés nélkül csak találgatni lehet, szét kell kapni és megnézni hogy mi is a baja.
-
Nekem annó a régi kocsim vízpumpája annyira elhasználódott hogy a lapátok a vízpumpaházba belemartak . Igaz nekem fogyott is a vizem mert ott el tudott csöpögni.
-
hm.. lehet problémát megoldottam... vizet leengedtem és át mostam a motort slaggal darabos sárga víz/nek ha lehet nevezni/ szerű vmi jött ki belőle... légtelenítést is vele csináltam mert a termosztát háznál megy a hűtőből egy cső meg a fűtéshez is... mind2 helyre feldugtam neki át mostam tartályt befogtam kézzel íyg megállt a víz össze raktam feldűtöttem és most egy darabig kupak nélkűl rájok hogy ami még van benne kevés levegő az is kijőljön. eddig jó működik a dolog.... ha még 1x csinálja akkor vízpumpa csere éés ha az után is akkor hengerfejet lerugom róla ::)
szerk: jelentem ez volt a baja! és fűtésem is van mivel sikeresen át mostam az egészet... városba rohangáltam vele úgy hogy a víz szint maxon volt és a kupakot rá raktam... tartósan alsó tartományban van a vízhőfok mérő... szoval probléma megoldva! álló helyzetben pedig 20 percig járatam és az N és az O között kapcsol a ventilátor.... szoval ha valakinek hasonló baja van próbálja meg... megéri
-
hello zetec 1.25 be milyen termot vegyek! A könyv azt írj hogy 85 fokon kell kapcsolnia, létezik ez? :notworthy:
-
de még mennyire
-
;Dköcc
-
Kérdezném, hogy nektek mennyire melegszik most be a kocsi?
Gyanítom, hogy hibás a termosztátom. Érzésre, mintha az első pillanattól kiengedné a vizet.
Bevágtam egy kartont, ami a hűtő több mint felét takarja, így bekúszik a normába igaz tetű lassan, és végig lent marad az alsó határ közelében. Tegnap, hogy 10-12 fok volt már eljutott a közepére is néha, ha forgattam.
Hogy tudnám ellenőrizni, hogy hibás, vagy sem?
-
A hőfokjelző csak tájékoztató jellegű.
Ha fűt rendesen, akkor meleg a víz.
-
nekem most (XR2i) bemelegszik viszonylag hamar 10-12fok szinten, karton nélkül olyannyira h venti folyamatosan megy városba...
-
-10-ben se viccelődtem a hűtővel. Tovább tartott neki, de bemelegedett.
-
én ha suliba mentem beraktam, sőt egészet eltakartam mert 6km alatt nem melegedett fel igyse addig h a venti kapcsoljon :-\
-
elég 1xüen ki lehet tapasztalni hogy mi nyekkent meg termosztát vagy a hőgomba.
Pl : ha normalba van hőfok jelző és mondjuk autopályán mész és nagyon visszahűl a motor akkor termosztat .vagy meg se mozdul a mutató akkor biztos hogy termosztát mert a termosztát folyton nyitott állapotban van.
hőgomba ugyebár arra hivatott hogy ha elérni a hűtővíz a 95-100C-ot akkor bekapcsolja a ventit .
de ugyebár ez hőgombája válogatja vmelyik alacsonyabb hőfokon kapcsol be .
-
Hát a fűtéssel nincs baj, megjön a meleg olyan 4-5km környékén, és fűt is rendesen most így takarva, csak bosszantó, hogy 20km, mire a mutató bent van a normában. Viszont pár óra állás után is még szinte meleg.
Asszem rakok rá valahová egy kalibrált hőfok műszert, hogy kiderüljön a turpisság.
Szerintetek hová tegyem a mérőt?
Valahová le kell írnom már:
Tegnap 750km-t mentem a géppel, marhára élveztem!
Igyekeztem takarékosan, ekkora távon fáj a nagy fogyasztás. Hazafele rátankoltam a majd töküres tankra (legalábbis ezt gondoltam 400km után, mivel a szintjelzőm nem mutat semmit, nagyon nem mertem halogatni, nomeg a kiskanna is bent figyel) és 5,9l/100km-re jött ki a fogyasztás. :o
Ez eddig az egyéni rekordom! ;D Igaz nem forgattam nagyon, töbnyire 70-110 között, 3500 fölé nem is mentem, nem szereti a futómű a gödröket.
Mk3 XR2 1.6. Hát nem gondoltam volna! :notworthy:
-
ez alapján hőfokjeladó ami a műszerhez megy.
-
...5,9l/100km-re jött ki a fogyasztás. :o ...
én ~600kmet megyek egy tankkal :)
-
no és mekkora a tankod? ;)
-
mitomén ugyanakkora mint a tied ;D
-
Skacok!
A termosz csere elintézhető hűtővíz leengedés nélkül is?
1.1 CFi gépen gyanakszom a termosztátra és gyorsban akarom cserélni, indulás előtt. Lehetséges?
-
az egészet nem muszáj leengedni, de a tartályban levő mennyiség az mindenképpen útban lesz. utána már a termosztát magasabban van a többi résznél, de mindenképpen lesz veszteséged
-
az egészet nem muszáj leengedni, de a tartályban levő mennyiség az mindenképpen útban lesz. utána már a termosztát magasabban van a többi résznél, de mindenképpen lesz veszteséged
Köszi, értem.
Fagyálló bármilyen mehet ebbe, ugye? Öntöttvas a blokk, nem kell neki spec aluhoz való cucc, ha jól tudom.
-
semmi spec, nem érzékeny jószág :D
-
Sziasztok!
1.25 ZETEC-nél hol találom a hőgombát? Merre keressem? Nem sok mindent tudok róla és nem is nagyon vagyok szerelő típus, de azt megtudtam, h 2 szenzor is van ott egymás mellett, egyik a hőgomba, másik a műszerfali mutató jeladója. (illetve remélem, hogy ezeket helyesen tudom).
Segítségeteket előre is NAGYON köszönöm!! :)
Matt
u.i.: termosztátot már cseréltem, de sajnos a probléma nem oldódott meg, ebből gondolom, hogy a hőgomba halt meg vagy a mutató jeladója (esetleg mind a 2)
-
Üdv!
A felső gomba a ventit kapcsolja, az alsó, egyvezetékes megy a műszerfalba. Ezt fogom én is most kicserélni... :-[
-
Üdv!
A felső gomba a ventit kapcsolja, az alsó, egyvezetékes megy a műszerfalba. Ezt fogom én is most kicserélni... :-[
Ezt hogy lehet? Mármint, merre van ez pontosan? Mit kell hozzá megbontani? A ventilátor az működik hála Istennek, bekapcsol rendesen és szépen visszahűti a motort, ha esetleg sikerül annyira felmelegíteni...!
-
Nem lesz egyszerű, szólok előre! ;D
Felnyitod a motorháztetőt. A motor jobb oldalán ott a gyújtótrafó, abból mennek a kábelek a burkolat alá.
Kábeleket lehúzod a trafóról, trafót 4 csavar tartja, lekapod. Alatta már látszik a felső gomba, ami a ventit kapcsolja.
Alányúlsz, függőlegesen lefelé áll a másik hőérzékelő. Gumi szigetelésű pipa megy rá, 1 vezetékkel.
Nekem ez volt széttörve. Mármint a hőérzékelő! :-\
Mielőtt bármit teszel, eressz le annyit a hűtővízből, amennyitől nagyjából a hőérzékelő szintje alá kerül a vízszint.
(Én a tágulási tartályból eresztettem le csak a vizet, vagy fél liter mosta le a motort és folyt a padlóra. >:( )
Asszem 10-es vagy 13-as csillag-villás kulccsal kell operálni. Ha nincs csillag-kulcsot, neki se állj, mert baromi kevés a hely.
A másik megoldás, ha a komplett termosztátházat szereled le. Akkor könnyebben be tudod csavarni az új hőérzékelőt is.
Ha nem találod lefényképezem neked. ;D
-
Nem lesz egyszerű, szólok előre! ;D
Felnyitod a motorháztetőt. A motor jobb oldalán ott a gyújtótrafó, abból mennek a kábelek a burkolat alá.
Kábeleket lehúzod a trafóról, trafót 4 csavar tartja, lekapod. Alatta már látszik a felső gomba, ami a ventit kapcsolja.
Alányúlsz, függőlegesen lefelé áll a másik hőérzékelő. Gumi szigetelésű pipa megy rá, 1 vezetékkel.
Nekem ez volt széttörve. Mármint a hőérzékelő! :-\
Mielőtt bármit teszel, eressz le annyit a hűtővízből, amennyitől nagyjából a hőérzékelő szintje alá kerül a vízszint.
(Én a tágulási tartályból eresztettem le csak a vizet, vagy fél liter mosta le a motort és folyt a padlóra. >:( )
Asszem 10-es vagy 13-as csillag-villás kulccsal kell operálni. Ha nincs csillag-kulcsot, neki se állj, mert baromi kevés a hely.
A másik megoldás, ha a komplett termosztátházat szereled le. Akkor könnyebben be tudod csavarni az új hőérzékelőt is.
Ha nem találod lefényképezem neked. ;D
Ez tényleg jó kis mókának tűnik! :S :( Megtennéd azért, hogy belinkelsz néhány fotót?! Persze csak, ha nem nagyon kell megbontani hozzá az egészet!!
(nagyon köszönöm a leírásodat!! :) )
-
Sziasztok!
2003-as 1.3-as 69 LE A9JA.
Forralja a vizet és a klíma se hűt semmit.
2 hónapja volt töltve a klíma.
Termosztát lehet a baj ? Ha igen, akkor hol van benne :D ?
Köszönöm.
-
Nem tudom még aktuális-e a dolog,de nagy a valószínűsége,hogy a termosztátod nem nyit ezért forralja a vizet.
Jobb ha nem nagyon mész vele,mert hazavágja a motort.
Azt sajna nem tudom,hogy hol a helye,de maga a cucc nem drága.
-
Sziasztok!
2003-as 1.3-as 69 LE A9JA.
Forralja a vizet és a klíma se hűt semmit.
2 hónapja volt töltve a klíma.
Termosztát lehet a baj ? Ha igen, akkor hol van benne :D ?
Köszönöm.
Ha a motorhőmérőd már meleget mutat, de a hűtőhöz menő cső nem forró, akkor termosztát.
A termosztátház a motor menetirány szerinti bal oldalán van, kb. a hengerfejjel egy magasságban.
Egy csomó vízcső megy hozzá, ezek egy kicsit megnehezítik a szerelést.
(A 2003-as évjárat - az itteni terminológiában - MK6.)