Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : czizso 2013 September 21, 09:44:45 AM
-
Sziasztok!
Van egy Ford Fiesta Fresh Plus-szom, 2008. 04.havi, 1.25 benzines, és a fojtószelepet kellene kitisztítanom. Alapjáraton rángat egy kicsit hidegen és melegen is. A gyertyák jók, megy minden henger, levegőszűrő OK, olaj most lett cserélve. Azt olvastam, hogy érdemes kicserélni az üzemanyagszűrőt, illetve kipucolni a fojtószelepet is. Állítólag nem egy bonyolult művelet.
Abban kellene a segítségetek, hogy hol találom a fojtószelepet, mennyire bonyolult feladat a tisztítása, s főleg, hogy mi a tisztítás menete? Jó lenne ha képek is lennének a leíráshoz.
Előre is köszi mindenkinek.
-
Szia. A kiszerelést, a tisztítást megúszod szerintem párezer forintból, ezért én szakemberre bíznám (bíztam).
A tisztítás véleményem szerint mechanikusan nem igazán elégséges, én ultrahangos tisztítófürdőben tisztíttattam ki, s olyan szép lett mint az új. Miskolcon tudok ajánlani szerelőt, más városban sajnos nincs ismeretségem.....
-
Sziasztok!
Van egy Ford Fiesta Fresh Plus-szom, 2008. 04.havi, 1.25 benzines, és a fojtószelepet kellene kitisztítanom. Alapjáraton rángat egy kicsit hidegen és melegen is. A gyertyák jók, megy minden henger, levegőszűrő OK, olaj most lett cserélve. Azt olvastam, hogy érdemes kicserélni az üzemanyagszűrőt, illetve kipucolni a fojtószelepet is. Állítólag nem egy bonyolult művelet.
Abban kellene a segítségetek, hogy hol találom a fojtószelepet, mennyire bonyolult feladat a tisztítása, s főleg, hogy mi a tisztítás menete? Jó lenne ha képek is lennének a leíráshoz.
Előre is köszi mindenkinek.
Ha az alapjárati fordulatszám normális, elektromos fogyasztók (pl. ablakfűtés) vagy a klíma bekapcsolásakor visszaáll az eredeti értékre (vagy kicsivel fölé), akkor az alapjárati szabályozásod rendben van.
A fojtószelepnek és az alapjárati szabályzásnak nem feladata (nem is képes rá), hogy egy-egy kimaradás miatti rángatást megszüntessen.
Szerintem a fojtószeleptisztítástól nem fog a rángatás javulni.
Egyébként mennyire rángat? Éppen, hogy észrevehető?
-
Érdemes megnézni a vákuumcsöveket is egy idő után elfáradnak. (nekem hosszában volt elrepedve a cső)
-
Azóta kicsit okosabb lettem, ugyanis felgyulladt egy figyelmeztető lámpa is a műszerfalom. Ismerősöm kiolvasta a hibakódot, amely P0303 volt. Ez a neten fellelhető adatok alapján: 3. hengernél gyújtáskimaradás.
Megcseréltem a 2. és 3. henger gyetyáit, a hibát akkor is a 3. hengernél írta. Ha lehúzom a 3. hengerről a pipát, akkor jól érzékelhetően megváltozik a motorhang, ha visszadugom akkor visszaáll normálishoz közelire (normálisra ugye azért nem, hiszen itt jelzi a hibát).
Ajánlották még a benzinszűrő cseréjét, illetve a benzinbe keverhető injektor-tisztító adalékot.
Hol kereshető még a hiba?
-
Szerintem első körben, gyújtókábel csere, esélyes hogy az okozza a hibát, s olcsóbb is mint a trafó, ami a következő lenne a sorban. Egyébként azok az apró szabálytalanságok az alapjáratban, ami nem rángatás, csak éppen érezhető hogy megremeg amikor nem kéne, nekem nem tűnt el, sem a tisztítás, sem a komplett gyújtásrendszer cseréje után sem, tehát valami még nem az igazi.....
-
Azóta kicsit okosabb lettem, ugyanis felgyulladt egy figyelmeztető lámpa is a műszerfalom. Ismerősöm kiolvasta a hibakódot, amely P0303 volt. Ez a neten fellelhető adatok alapján: 3. hengernél gyújtáskimaradás.
Megcseréltem a 2. és 3. henger gyetyáit, a hibát akkor is a 3. hengernél írta. Ha lehúzom a 3. hengerről a pipát, akkor jól érzékelhetően megváltozik a motorhang, ha visszadugom akkor visszaáll normálishoz közelire (normálisra ugye azért nem, hiszen itt jelzi a hibát).
Ajánlották még a benzinszűrő cseréjét, illetve a benzinbe keverhető injektor-tisztító adalékot.
Hol kereshető még a hiba?
A gyújtáshibának semmi köze a benzinszűrőhöz. Cserélj gyertyakábeleket, ahogy ebédfuti ajánlotta. (Nem állt a hengerek között a víz, vagy nem volt rozsdás a gyertya külseje ?)
-
Azóta kicsit okosabb lettem, ugyanis felgyulladt egy figyelmeztető lámpa is a műszerfalom. Ismerősöm kiolvasta a hibakódot, amely P0303 volt. Ez a neten fellelhető adatok alapján: 3. hengernél gyújtáskimaradás.
Megcseréltem a 2. és 3. henger gyetyáit, a hibát akkor is a 3. hengernél írta. Ha lehúzom a 3. hengerről a pipát, akkor jól érzékelhetően megváltozik a motorhang, ha visszadugom akkor visszaáll normálishoz közelire (normálisra ugye azért nem, hiszen itt jelzi a hibát).
Ajánlották még a benzinszűrő cseréjét, illetve a benzinbe keverhető injektor-tisztító adalékot.
Hol kereshető még a hiba?
Ezekben a Fordokban úgynevezett parazita gyújtás van: a 2. és 3. henger gyertyái sorba vannak kötve az egyik szekunder tekercs két végére és egyszerre gyújtanak.
Az áramkör: trafó, kábel, gyertya, motortest, gyertya, kábel, trafó.
Ha a trafó hibás és a szekunder tekercs a 3. henger kimenete közelében húz át, akkor mindig a 3, hengerben lesz gyújtáskimaradás, hiába cseréled a gyertyát, vagy a kábelt.
Cseréld meg a 2. és 3. henger kábeleit a trafón!!!
Ha a hiba átvándorol a 2. hengerre, akkor trafóhiba.
Fontos: A pipákat még tesztelés céljából sem szabad lehúzni a gyertyákról, mert akkor a másik gyertya árama csak a trafó belsejében tud záródni és tönkremegy a trafó. Ha lehúzol egy pipát, a motortesthez kell rövidre zárni.
Hasonló okokból trafócsere esetén a gyertyákat és a kábeleket is szokták cserélni, mert ha valamelyik szakadt, tönkremegy az új trafó is.
Kábelcsere helyett esetleg elegendő, ha megméred az ellenállását és közben hajlítgatod.
-
Szerintem első körben, gyújtókábel csere, esélyes hogy az okozza a hibát, s olcsóbb is mint a trafó, ami a következő lenne a sorban. Egyébként azok az apró szabálytalanságok az alapjáratban, ami nem rángatás, csak éppen érezhető hogy megremeg amikor nem kéne, nekem nem tűnt el, sem a tisztítás, sem a komplett gyújtásrendszer cseréje után sem, tehát valami még nem az igazi.....
Nekem is van ilyen alig észrevehető megremegés. Szerintem ezzel nem érdemes foglalkozni.
Talán valami rezonancia lehet.
-
Üzemanyagszűrő csere megtörtént, de sajnos a hibajelenség továbbra is fenn áll. Azért az "alig észrevehető"-től jobban remeg, inkább rángat. Most megyek tovább, ma megrendeltem a 3. hengerhez a gyújtókábelt. Remélem, tényleg csak ennyi vaja lesz.
Fiesta2002: Valóban nem okoz gondot, ha megcserélem a 2. és a 3. henger kábeleit a trafón??
-
...Azért az "alig észrevehető"-től jobban remeg, inkább rángat. ...
"Nekem is van ilyen alig észrevehető megremegés. Szerintem ezzel nem érdemes foglalkozni."
Ezt ebédfutinak írtam. A Te autódban égéskimaradás hibajelzés van.
Azzal törődni kell, mert tönkremehet a katalizátor.
Fiesta2002: Valóban nem okoz gondot, ha megcserélem a 2. és a 3. henger kábeleit a trafón??
Szerintem nem. Itt egy kapcsrajz, Te is eldöntheted. :)
(http://www.fordfocus.hu/albums/fiesta/DISignition.sized.jpg)
-
Megtisztelő a feltételezés, hogy ez a kapcs. rajz nekem mond bármit is :)
-
Ma megtörtént a 3. henger gyújtókábelének a cseréje is egy újra, de a hibajelenség továbbra is ugyanaz :(
Nem maradt más választásom, csak a szakszervíz :(
-
Megvan a hiba! El sem fogjátok hinni!!
Az a k...va gyújtógyertya volt rossz a 3. hengerben. Azért hihetetlen számomra, mert a több mint egy hetes hibakeresés során kétszer is megcseréltem a gyertyát másik hengerben lévőkkel, s a hiba sosem vándorolt át másik hengerbe, mindig a 3. hengert mutatta a hibakód!!!
Ma pusztán kíváncsiságból egy ismerősöm kicsierélte egy kb. 3-4 éves, használt gyertyára, s láss csodát: működik mind a 4 henger :)
Csak megjegyezném, hogy a rossz gyertyát és másik 3 társát kb. 5 ekm-rel ezelőtt tettem bele, új, gyári gyertyaként.