Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : szolen 2013 August 22, 12:56:39 PM
-
Sziasztok!
Adott Ford Fiesta VI, 1.3 benzines. Kizárólag üzem meleg motornál, leginkább 2000-es fordulat alatt gyorsításkor rángat. Miután tudom lassabban nyomni a gázpedált, tudok úgy gyorsítani, hogy ne rángasson, ezért a gyorsításkor elszegényedő keverékre gondoltam első nekifutásra. Az autószerelők mégis inkább gyújtótrafóra voksoltak, és be is jött nekik. Kb.: 10.000km múlva ismét rángat. Gyertycsacsere. Bosch gyertya, két hét múlva újra rángat. Újabb trafócsere, még mindig rángat. Gyertyacsere, gyári Motocraftre. Még mindig rángat. Üzemanyag szűrő csere, még mindig rángat. Lamdaszonda lehúz, semmi változás. Megint trafócsere, még mindig rángat. Első teória: vettem egy szívócsőnyomás érzékelőt (de minek) mindig rángat. Alapjárati motort kitakarította, légtorkot kitakarítottam, gyújtókábelt cseréltem, fojtószelep potit megteszteltem és kitakarítottam. Végső elkeseredés után másik szervizbe vittem: 16:00-kor közölték nem tudják mi a baja. Ami szerintem biztos, csak meleg motornál, amikor dúsítani kellene nincs megfelelő keverék, minden henger megáll egy pillanatra. A trafó 5cm-es ívet produkál normál légköri nyomáson úgy hogy mivel a kocsinak parazita és iker gyújtása van emellett begyújtja a másik hengert is.
Nincs ötletem ezért fordulok hozzátok.
Szívesen vennék mindenféle segítséget!
Előre is köszönöm!
-
A hibával én is találkoztam,fordszervízben trafó hibára gyanakodtak,trafó és gyári gyertya csere után,megszűnt a hiba. Azt javasolták időben cseréltessek gyertyákat és lehetőleg gyárit rakassak bele,mert ez a típus nem nagyon szereti az utángyártott dolgokat.
-
A cr..ax honlapján a gyári (könyv szerinti) gyertya már nem kapható. A gyári: AYFS32CJ e helyett már csak a AYFS22CB kapható, ami szintén Motocraft. Te milyet tettél bele, emlékszel rá?
-
ez a gyertya való bele,és 60 ezer km-enként cserélni kell,kül elnyomja a trafót.4db gyertya 4000 ft a trafó meg 30 ezer és csak új gyertyával van rá garancia.
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7433-gyujtogyertya-ford-focus-1998-2008-1_4-1_6
-
...
Nincs ötletem ezért fordulok hozzátok.
Nincs a közelben olyan haver vagy szerelő, akinek van ELM327 diagnosztikai interface-e és laptopja?
Azzal menet közben ki lehetne figyelni, hogy elszegényedik-e a keverék mielőtt rángatni kezd.
Vagy
esetleg szelep nyitási/zárási probléma? Egy hidrotőke tisztító adalék az olajba megérne egy próbát. (De ez csak találgatás.)
-
Sziasztok!
Sikerült! Szerintem rájöttem mi volt a hiba: A spórolás. Ugyanis annak idején pár éve amikor először jelentkezett a probléma, trafót cseréltem, egy után gyártottra. Ha trafót gyertyát és kábelt cserélek akkor, és valszeg eredeti trafót teszek bele, akkor ezt a tortúrát már rég elkerültem volna. Ugyanis, a csere trafó lehet hogy egy kicsit jobb átütési szilárdsággal rendelkezett, így a kiszáradt tönkrement gyertyakábellel még elment egy darabig, majd az is átütött. A következő trafó megint egy hétig bírta, gyertyacserével. A hiba valószínűleg a gyertyakábelben volt keresendő, ugyanis olyan helyen van a kipufogó oldal felett, ahol piszok gyorsan öregedik az igen magas hőtermelődés miatt. Az a meglátásom, hogy a trafók, eredeti és után gyártottak között nem a feszültség és a teljesítmény a jelentős különbség, mert a gyártók erre terveznek, hanem az átütési szilárdsága a komolyabb eltérést mutat egymáshoz képest. Szóval ideglenesen ezek után: gyertyahézag összeüt 0.7-re és az autó nem rángat. Inkább a gyertyán húz át mint a trafóba. A hiba felismeréséhez pedig az kellet, hogy alapjáraton egyszer meghalljam, hogy amikor a motor kihagy csattan a trafóban a szikra. Persze ez csak ideglenes megoldás, az igazi az lenne, hogy új gyári trafó+kábelek+gyertya. De az sajnos nem áll meg 50.000-nél.
Mindenesetre mindenkinek köszönöm a hozzászólást és tanácsokat.
-
a piszok gyorsan öregszik mit takar?9 éves gyújtókábeleim vannak és semmi gond velük.
trafót cseréltem már én is mert a kedves ford szerviz 60e nél nem cserélt gyertyákat.akkor volt náluk az autóm először és utoljára.
72 nél elment a trafóm,csere gyárira +4 gyertya és azóta mint a doxa.
-
Az a 60e a gyertya cserére is inkább körülmény függő. Én 54enél cseréltem a gyertyákat (gyáriakra), most járunk 89nél, de amint eljutok gyertyáért csere lesz, mert már érzem, hogy sz@r. Pl.: 4.be 50nél tartott gázzal hidegen finoman rángat, gyorsításkor, lassításkor, melegen nem.
-
Kedves Pityke!
Az, hogy neked is pont 72000km-körül ment tönkre a trafód, remélem nem a fogyasztói társadalom következménye. Egyébként a kábeleket mérve az egyiküknél tapasztalok csak némi ellenállás növekedést, az eredeti értékeikhez képest, de nem tudom ugyanezen értékek mit mutatnak 30kV-nál? Az is lehet hogy peches voltam végig amikor alkatrészt cseréltem, de most mégis megy az autó rendesen!
-
hozzáteszem már 110 ezer km van a kocsiban 100 ezernél cseréltem gyertyákat megint.jobb a békesség címszóval :D
nekem azért ment tönkre a trafóm mert nem cseréltek gyertyát és elnyomta.a fogyasztói társadalomnak semmi köze hozzá.1.3 motor egyszerű mint a barlangrajz ha mindent betartasz és időben cserélsz a világból kimegy.
-
Nekem pár éve megette a nyest a kábeleket. Hirtelen kellett, megvettem a legolcsóbb kábelszettet, max fél év után cserélni kellett, mert áthúzott. Most azt hiszem tesla szett van benne, s marad is amíg nem lesz vele valami gond. A gyári ára hát... elég húzós.
-
Sziasztok!
Mivel az én tüneteim is hasonlóak, ezért nem nyitottam új topicot.
Az alábbi a helyzet: MK6 facelift előtti, 1,4 16V, Benzin.
Tünet a fentiekhez hasonló: gyorsításkor, gázadásnál rángat. sokadszorra szedjük szét, nézzük, keressük a gondot. Talán egy fokkal közelebb vagyunk. Az alapjáratom mindig hibátlan, normális, mint ahogy azt a nagykönyvben megírták. ellenben ahogy jár a motor, vagy a "háttérben" egy sziszegő hang, folyamatosan. Leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mintha vhol falsot szívna. Elég jól leredukáltuk, az injektor előtt, a nyomásszabályozóba ugye kétirányból van bevezetés.. felül a benzincső, alul pedig - talán - a vákuumcső. A benzincső egy derékszögű kis könyökkel csatlakozik, "kis gombbal, füllel lehet lehúzni" a nyomásszabályozóról, benne zöld gumitömítés.. No! hát ez a benzincső sziszeg, mintha falsot szívna. de nem a csatalakozásnál, a gumitömítésnél, hanem a könyökre, ahogy - gondolom - gyárilag rá van húzva, melegítve a benzincső. Kezdésnek ezt szeretnék vhogy kicserélni, orvosolni.
Csinált már vki hasonlót? esetleg vmi tipp, javaslat?
bárdinál nem találtam még csak hasonlót sem a honlapon, de lehet, hogy van nekik. Cromaxnál magát a nyomásszabályozót megtaláltam, de ezt a benzincső-részt nem. :(
Vélemény?
Köszi!
Nyusz