Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : boogie 2013 July 24, 17:49:57 PM
-
Üdv.
Karbantartással lenne egy-két kérdésem. 1,4 TDCI 2007
A generátor szíj csere itt is úgy megy mint az "egyszerű" autóknál , generátor meglazít szíj le szíj fől és kész vagy itt másképp kell ?
Jól látom hogy a hátsóhíd alsó szilentek cseréjéhez le kell venni a tankot mert nem fér ki a csavar ?
A gyári ford motor olaj milyen ? Mondjuk egy castrol vagy mobilhoz képest ?
Mik a tünetei ha motor tartó halódik ?
Bocsi a sok kérdésért de nem mindegyiket egyenként .
Köszi
-
Hi,
az olajjal kapcsolatban annyi, hogy amennyire tudom a Castrol olajakat is a BP gyártja, ahogy a gyári Ford olajat is. A Mobilt nekem a benzines ette, a Fordosat érdekes módon nem (ugyan úgy 5W30 viszkozitás). Motortartó bak, ha sz*r akkor rázkódik az egész kocsi, terhelésváltásnál bólint, esetleg hallhatsz koppanást, ha beleér valamibe a billegő blokk. A másik kettőhöz még nem volt szerencsém így arra nem tudok válaszolni.
-
...1,4 TDCI 2007
A generátor szíj csere itt is úgy megy mint az "egyszerű" autóknál , generátor meglazít szíj le szíj fől és kész vagy itt másképp kell ?
...
Mostanában nem ez a divat.
Általában szíjfeszítő görgő van, legalábbis az én 1.3 benzinesemen. A görgő közepén levő csavart kell megtekerni (nem tudom merre, amerre hagyja magát :) ) és a szíj lelazul.
A másik, ritkább megoldás, amikor a szíj pont olyan hosszú, hogy magát feszíti. Azt csak levágni lehet és egy kis segédeszközzel lehet az új szíjat felugrasztani.
Ha leveszed a szíjat, mozgasd meg a görgőket, vízpumpát stb. Amelyik zajos vagy kotyog, cserélni kell.