Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : noni0110 2013 April 28, 13:20:04 PM
-
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a műszerfalon felvillant a sárga motor visszajelző.
Először az első lambda szonda lett cserélve, de a hátsóval lenne probléma.
A hibakód kiolvasó a hátsó, diagnosztizáló szonda fűtését írta hibának. Menet közben néztük gépen a szondákat de mind a kettő szépen dolgozik, csatlakozót megmozgattuk, megfújtuk, hogy nem e kontaktos, rámértünk de szerelő szerint fűt is.
Fogyasztás azóta magasabb és reggeli induláskor valamikor pici rángatás is észlelhető.
Most teljesen tanácstalan vagyok mi lehet a baj.... Ha valakinek van ötlete vagy találkozott már ilyen hibával kérem segítsen.
Köszönöm!
Ford Fiesta
Évjárat: 2007
Motor: 1.25 16V 75LE
-
Szia! Lehet hogy a kati bedobta a türcsit.
-
De akkor miért a hátsó lambda szonda fűtését írja hibának??
Nem értem... :)
-
mert a hátsó lambda szonda érzékeli hogy hogyan dolgozik a katalizátor.
-
De akkor miért a hátsó lambda szonda fűtését írja hibának??
Nem értem... :)
Mi volt a hibakód?
-
Sajnos arra nem emlékszem, de írta,hogy lambda senzor 2 fűtés... Nem márkaszervizben, de szervizben néztük drága Bosch géppel...
Ha a katalizátorral lenne probléma akkor biztos azt írná, másik topicban olvastam, hogy a valakinek azzal volt probléma és a gép azt is írta hibának, nem a szonda fűtését...
-
Megnéztük a hibakódot.
Bosch KTS-540-el olvastuk a hibát.
Két darab aktív hibakód volt és egy szórványos.
Aktív:
P0037
P0031
Szórványos:
P0030
-
P0031 - Oxygen (A/F) Sensor Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)
P0037 HO2S Heater Control Circuit Low B1S2
Furcsa, hogy mindkét szenzorra azt írja, hogy rossz a fűtés.
Úgy látom a kapcsrajzból (csak 2004-esem van), hogy a +12V-ot közös ágon kapják, az F13 20 A-es biztosítékon keresztül.
Lehet, hogy ebben az áramkörben van egy nagy ellenállású rész (vezetéktörés, vagy kontakthiba).
Működés közben rá kellene mérni valamelyik szonda fűtésének a plusz pontjára (a vezeték átszúrásával vagy a csatlakozóba beszúrással), hogy akkor is megvan-e a 12V egy földponthoz képest, amikor a szonda terheli az áramkört.
Esetleg a fűtés föld pontját is érdemes megnézni, hogy arrafelé is jó-e az áramkör.
Fontos: terhelés alatt (amikor be van dugva a szonda a csatlakozóba).
-
Hiba: hiányzott a gyári 15A-es biztosíték... :D
Ha nem írod ezt a közös ágon kapott +12V akkor meg em nézem a biztosítéktáblát.
Köszi a segítséget.