Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : baluka6 2013 April 11, 16:27:48 PM
-
Sziasztok
Féktárcsát kellene cserélnem 1.3-as 2004-es Fiestámon, viszont gőzöm sincs, hogy milyet vegyek. Eddig két fajtát találtam az Unix szerint: Belső hűtésűt és szellőztetettet. Mi a különbség és melyik jobb?
Milyen márkát ajánlotok?
Valamint ugyan ez lenne a kérdésem a fékbetéttel kapcsolatban is, hogy melyiket ajánlanátok?
-
a belső hűtésű/szellőztetett ugyanazt jelenti
-
Rendben, köszönöm, akkor már csak az érdekelne, hogy melyik márkát ajánlanátok?
-
Brembo pl.
-
gyári motorcraft,vagy ferodo.brembok nem jók.
-
gyári motorcraft,vagy ferodo.brembok nem jók.
Így igaz!
A Brembo-tól engem is óva intettek...
Gyorsan kopik,azt pedig nem egyenletesen,emellett zabálja a fékbetétet is...A Brembo márka ne tévesszen meg senkit!Nem azt mondom , hogy nem jók!!! Brutálisak! De nem abban az ársávban amiben mi "hétköznapi" emberek gondolkodunk!!!! A versenytechnikát pedig nem fogják belerakni a az alacsonyabb árkategóriában lévő termékeikbe!
De a téma érdekel mert már nekem is igencsak ki van vállasodva.... :confused3:
-
nekem ferodo racing hornyolt lyuggatott tárcsám van ferodo racing ds performance betéttel.minnél jobban melegszik annál jobban fog.meg dot5.1 fékfolyadék.nagyon baráti áron hozzájutottam kaptam rá 50% kedvességet :D
de így is 60 körül volt komplett.
de a gyári motorcraftosat venném én is vagy a sima ferodot.
brembok nem jók kopnak vetemednek,sok rossz tapasztalat van vele.
-
ATE betét, ATE tárcsa gyári és mindazon felül HIBÁTLAN!
-
Egyik barátom tc pályanapra gondolta feltuningolni a fékrendszerét és vett egy brembo szettet a kocsira. Bírt neki 3 kört és olyan hullámos lett a tárcsa hogy féktávon nem lehetett megtartani a kocsit...
-
Régen még jó volt a brembo még az "alsó"kategóriában is. de ezek szerint már az sem a régi.
-
Ford gyári betétek elöl, 96.000 km és még van benne pár ezer. Szerintem a gyári nem rossz:)
-
én 98-nál dobtam ki,még volt benne de jó áron hozzájutottam sport tárcsa betét pároshoz.
-
Nekem jelenleg 89ezernél tart a gyári, egy hete voltam kb olajcserén, ott mondta a szerelő, hogy még 30-40%-os. Nekem a következőnek is jó lesz a gyári szerintem.
-
nem mondtam nem jó a gyári ST-be én is gyárit teszek de akkor nekem nem szabadott kihagyni a ferodo racinget 50% kegvezménnyel
-
ha már a féknél tartunk.... cromaxnál a gyári betét áta 13.000.- ezt jó árnak kell tekinteni (csak gyári!) , vagy esetleg van ahol olcsóbb?
-
cromaxnál én olcsó terméket még nem láttam! Egy-egy alkatrészért már szinte autót is lehet venni
-
Ez után a kijelentés után nagyon szeretném tudni, hogy te hol vásárolsz. Bárhol néztem/kértem árat bármire pár száz forint különbséget leszámítva sosem kaptam olcsóbbat a cromaxnál. Bárdi, unix, stb. kb szorozva 1,5-2. Legalább is a lakhelyemhez közel. Én pl a cromax 18ezer forintnyi éves szervizemhez szükséges anyagköltségét nem tartom soknak (összes szűrő Bosch, olaj gyári, leeresztő csavar prémium utángyártott). Ezt márkás vagy gyári termékekkel sehol nem hozod ki olcsóbban. Amennyiben mégis tényleg nagyon kérlek árul el, hogy hol.
-
gyári ford: bezin szűrő ,levegőszűrő, olaj szűrő, pollenszűrő szenes, olajleeresztő csavar,olaj 5W30 19910 ft ;D
-
Én amiket kerestem és itt nem a kopó-fogyó alkatrészekre gondolok horribilis áron láttam fent a gyári és gyárival megeggyező minőségű alkatrészeket. Elképzelhető, hogy amiket te írtál az ebben a tekintetben olcsónak mondható, de a Láng autó 40%- kedvezményével nem veszi fel a versenyt.
-
sok minden amit a láng és társai odaad 40% kedvezménnyel semmire sem való kidobott pénz erre példa az én esetem,utángyártott homlokfal 22 ezer ft gyári 85.utángyártott volt az st-n mikor vettem és szarra való motorháztetőt nem lehet lecsukni mert meghajlik nem bírja el.
de mindenkinek szíve joga ott vásárolni ahol akar.
viszont ha cromaxba van klubkártyád és a fiestaklubosat is beküldöd nekik akkor kapásból flottás kedvezményed lesz,ami azért elég jó.
-
Nem a homlokfal tartja a motorháztetőt. Egy jó szerelő meg beállítja neked patentra a hézagokat is, de megértelek. Végül is, ahol van pénz...:)
-
ha nem a homlokfal tartja a motorháztetőt akkor mi?mire van a zárszerkezet felfogatva ha nem a homlokfalra?+a távtartók is a homlokfalon vannak . a lámpákat nem lehetett belerakni olyan sz*r volt,patent lakatos mondta hagyjam a fenébe mert sz*r.
-
Esetleg valakinek konkrét válasza? :)
-
13 jó ár a gyáriért.
-
13 jó ár a gyáriért.
Köszönöm!
-
Sziasztok
2004es 1.3as fifibe milyen féktárcsát vegyek? 13 ezerért lenne Textar márkájú és ugyan ennyiért van a gyári is? Melyiket érdemes?
-
Ha ugyanolyan árban vannak, én gyárit tennék bele..
-
a gyári is textar anyu :)
-
Akkoris! :angry4: ;D
Nem tudtam, akkor bocs, hogy belep*fáztam :)
....de én akkor is gyárit tennék bele :D
-
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek :notworthy:
-
oké anyu rendben :D nem úgy írtam hogy belepofáztál na csak leírtam hogy a gyárit is a textar csinálja :D
-
Sziasztok!
Ugyan régen frissült már ez a topic, de a téma idevág.
2007-es benzines Ford Fiestámon 115.000 km óra állásnál a hétvégén kicseréltem az első féktárcsákat és fékbetéteteket. A betét még nem is lett volna rossz, de a tárcsákra ráfért a csere.
Kérdéseim:
A féknyereg tartó visszarakásakor túlhúztam a 10-es csavart és beleszakítottam a furatba amit egy kis segítséggel ki tudtam aztán szedni. Mivel mindez szombaton délután történt így csak egy hagyományos hosszra megfeleő 10-es csavart tettem a helyére egy alátéttel.
A kérdésem annyi, a féknyereg csavar valamilyen speciális csavar érdemes vennem egy olyat, vagy egy hagyományos 10 csavar az előírt 70Nm-el meghúzva is tökéletes felfogatást biztosít?
Mennyi idő kell míg egy új féknyereg összekopik egy új fékbetéttel? ATE termékeket vettem mindkét esetben.
Szükséges elvinnem az autót egy fékhatásmérésre vagy ez csak olyan áratni nem árt dolog?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv.:
Bálint...
-
Szia! Mindenképp olyan szilardságú csavar kell amilyen bennt volt, ha illesztett szárú akkor mindenképp illesztett. Bekopása használattól is függ, de 1000 km kell míg összekopik. Fékmérés nem kötelező, de ajánlott. Így megbizonyosodhatsz hogy rendben van. Szép napot!
-
Szia!
Ilyen volt benne:
hogy ez illesztett szárú e vagy sem azt nem tudom! :)
https://cromax.hu/elso_feknyereg_csavar_ford_transit_2000-2002_31645 (https://cromax.hu/elso_feknyereg_csavar_ford_transit_2000-2002_31645)
Én meg bele tette egy ilyet. Azonos hossz, azonos menetemelkedés, de hogy illesztett szárú e:
http://www.csavarok.hu/termek.php?termek_ID=4775 (http://www.csavarok.hu/termek.php?termek_ID=4775)
Holnap azért utána kérdezek a márkakereskedésben.
-
Vegyél bele olyat amilyen a képen van. Amit te raktál bele annak a feje nem jó mivel az hatszög nem fekszik fel jól. A másiknak széles kerek a felfekvő része. Szerintem a gyári 10.9 vagy 12.9 szilardsagú lehet, a tiéd 8.8. A 8.8 könnyebben beleszakadhat.
-
Szia Tamás!
Köszönöm szépen a válaszod! Akkor mindenképpen veszek egy gyárit, ha a keménység is számít. Nem nagy összeg, tanulópénz! :)
Bálint...
-
Nincs mit. A használt csavar megnyúlik és könnyebben szakad főleg amelyik soszor van húzva lazítva.
-
normálisabb gyártók adnak új csavarokat a fékbetétekhez