Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : fityesz 2013 January 15, 18:07:29 PM
-
Milyen szonda van az 1994-es Mk3 1.1 OHV kipuff leömlőben?
Cirkónia (Zirconia), Titánium (Titania) vagy Planár (Planar)?
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-6.asp
Sejtésem szerint Cirkónia, de jó lenne egy megerősítés. ???
-
mivel az az egy fűtött, szerintem is az...
-
Elvileg 4szálas és Cirkónia :)
-
mivel az az egy fűtött, szerintem is az...
Tudtommal a planár is fűtött, de az 5 vezetékes. Így maradt a cirkónia.
Köszi srácok.
-
Ha szükséged van egyre,nálam akad elfekvőben.
-
Ha szükséged van egyre,nálam akad elfekvőben.
Köszi, már vettem egy újat. Várom a postást.....
-
Okés ;)
-
Milyen szonda van az 1994-es Mk3 1.1 OHV kipuff leömlőben?
Cirkónia (Zirconia), Titánium (Titania) vagy Planár (Planar)?
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-6.asp
Sejtésem szerint Cirkónia, de jó lenne egy megerősítés. ???
Már a Zirconia/Planár szondák kellenek az autóinkba. A planár szonda egy újabb fejlesztés a Boschtól, un. lapos mérőcellás, mely igen sok előnnyel rendelkezik a régi, sima zirconia(thimble) szondákhoz képest! Már 150fokon tud működni, azaz igen gyors a felfűtési ideje, akár csak 5-6 mp, és 930fokos hőmérsékletet is elvisel.
Ez kell már a régebbi autókba is, ugyan úgy 0,1-0,9V között közlik az adatokat a komputernek, csak korszerűbb.
A Titania szonda is 3, vagy 4 vezetékes planár szonda, csak ott más adatokat közöl a szonda. 0-1V, vagy 0-5V a vezetékek számtól függően... Néhány Opelnél használták/ják ezeket...
5 vezetéskesben is van zirconia/planár szonda. Az valójában 6 vezeték, de a szondában azt már egy ellenállás miatt 5-re csökkentették... Ezt SCi Mondeokba, és a fosvágen konszern autóikban használják előszeretettel, mégpedig előre...
Én 4 vezetéskes Bosch Zirconia/Planár szondát tudok adni újat, jó áron. ;)
-
Lambda szonda, rosszul csinálod edition:
(http://s7.postimage.org/hu2odak1j/F_nyk_p_0184.jpg) (http://postimage.org/image/hu2odak1j/)
(http://s7.postimage.org/b4w4x9ypj/F_nyk_p_0186.jpg) (http://postimage.org/image/b4w4x9ypj/)
(http://s7.postimage.org/4sgznfvnb/F_nyk_p_0187.jpg) (http://postimage.org/image/4sgznfvnb/)
(http://s7.postimage.org/56ibn1fqv/F_nyk_p_0188.jpg) (http://postimage.org/image/56ibn1fqv/)
(http://s7.postimage.org/hz6fmyrcn/F_nyk_p_0189.jpg) (http://postimage.org/image/hz6fmyrcn/)
Ez az az eset, amivel a legtöbb lambda hibás jármű küzd. Elkezd gyengülni a lambda, ami miatt dúsul picit a keverék és nő picit a fogyi, de még nem észrevehető. Közben szépen rakódik le a koksz a szondára, amitől tovább kezd dúsulni a keverék és nőni a fogyi. Majd megjelenik a jellegzetes szúrós szag és a 10 liter körüli fogyasztás, melegen rángatás, stb. Igazi ördögi kör.
Időnként érdemes leellenőrizni a szondát (akár kiszedéses-szemrevételezős módszerrel, ha nincs más), mert egyes autókban soha (!!!!) nem cseréli a "gondos" előző gazdája.
Az enyémben egy 93-as gyártású (tehát a gyárban beletett :-\ ) szonda volt. Az autó 94 év végi.
A szonda maga 6770 huf volt postával együtt E-bay-ről. ;D
-
Nekem is volt ilyen gondom,de csere után már szép volt a szonda vége :)
-
Sziasztok.
Nekem 10 liter a fogyasztása az 1.3-as 95-ös fiestámnak és a lambda is kokszos. A gyertyák is állandóan kormosak,gondolom a túl dús keveréktől.Jó lenne biztosan tudni,hogy a lambda hibája,mert akkor azonnal cserélném.Szerintetek lehet még más is?
-
Sziasztok.
Nekem 10 liter a fogyasztása az 1.3-as 95-ös fiestámnak és a lambda is kokszos. A gyertyák is állandóan kormosak,gondolom a túl dús keveréktől.Jó lenne biztosan tudni,hogy a lambda hibája,mert akkor azonnal cserélném.Szerintetek lehet még más is?
Ez egy nagyon jó kérdés, mivel a túl dús keveréket más is okozhatja. Pl. eresztő injektor, hibás ECU.
-
Hibás ECU-t felvetettem szerelőnek,de azt mondta,hogy akkor nem is menne a kocsi.Ha átereszt az injektor(gondolom így értetted),akkor azt,hogy tudom ellenőrizni?
-
Sziasztok.
Nekem 10 liter a fogyasztása az 1.3-as 95-ös fiestámnak és a lambda is kokszos. A gyertyák is állandóan kormosak,gondolom a túl dús keveréktől.Jó lenne biztosan tudni,hogy a lambda hibája,mert akkor azonnal cserélném.Szerintetek lehet még más is?
Szonda ügyben tudok segíteni! Jó áron tudok, jót! ;)
-
Köszönöm,de azért még kiderítem mi a baj pontosan.Jó lenne tudni,hogy kell kivillogtatni a hibáit.
Mennyi lenne az a jó ár? Azt tudom,hogy 4 vezetékes kell bele.
-
Köszönöm,de azért még kiderítem mi a baj pontosan.Jó lenne tudni,hogy kell kivillogtatni a hibáit.
Mennyi lenne az a jó ár? Azt tudom,hogy 4 vezetékes kell bele.
A kivillogtatás a lambda tekintetében semmit sem ér. Én kivillogtattam előtte, 11-es kódot dobott mindkét alkalommal. Vagyis azt állította az ECU, hogy hibátlan a rendszer. Közben meg a lambda kukás volt.
Ha kokszos a lambdás, akkor lambda csere attól függetlenül, hogy mi okozza. Hiába szünteted meg a hibát ugyanis, ha a lambdát nem cseréled ki.
A villogtatásnak annyiban van értelme, ha arra gyanakszol, hogy nem a lambda hibája okozta a túl dús keveréket és vele az elkokszosodást, hanem más (ECU, injektor). Viszont ezeket a hibákat a tároló nem fogja jelezni. Az ECU a saját hibáját valószínűleg nem veszi észre, az eresztő injektor meg mechanikai hiba, hibakódot nem generál közvetlenül.
A legegyszerűbb, ha veszel egy új szondát és kicseréled. Mármint, ha nem magadnak szerelsz, mert a sok szervízes hibakeresés jelentős összegbe kerülhet az autó értékéhez mérten.
Ha magadnak csinálod, akkor más tészta.
-
Köszönöm,de azért még kiderítem mi a baj pontosan.Jó lenne tudni,hogy kell kivillogtatni a hibáit.
Mennyi lenne az a jó ár? Azt tudom,hogy 4 vezetékes kell bele.
10e postával együtt. Eredeti Bosch gyártmányú planár zirconia szenzor fej...
-
A kivillogtatás a lambda tekintetében semmit sem ér.
Ez ebben a formában nem teljesen igaz. A villogtatáskor igenis írja a dús keveréket, ha már a tűréshatáron túl van. Ott másért nem írta Neked... Lehet, hogy még csak lusta volt, de még működött...
-
Ez ebben a formában nem teljesen igaz. A villogtatáskor igenis írja a dús keveréket, ha már a tűréshatáron túl van. Ott másért nem írta Neked... Lehet, hogy még csak lusta volt, de még működött...
Hát nem tudom. A gyári fogyasztási adat városban 6.8. Ha rászámolom, hogy 18 éves az autó és hogy optimista a katalógusadat (1-1 liter plusz), akkor is csak 8.8-nál járok. A fogyi viszont volt 10 liter is.
Láttad a képet. Az nem lusta volt, hanem halott. :laugh:
Szerintem kellett volna észlelnie bőven.
-
És akkor lehet tudni,hogy kell kivillogtatni a hibát.Vezetéket kapcsolóval meg izzóval kaptam kölcsön és azt is tudom
hol vannak a csatlakozók,csak nem tudom használni.Esetleg ha ezt megírná valaki azt megköszönném.
-
És akkor lehet tudni,hogy kell kivillogtatni a hibát.Vezetéket kapcsolóval meg izzóval kaptam kölcsön és azt is tudom
hol vannak a csatlakozók,csak nem tudom használni.Esetleg ha ezt megírná valaki azt megköszönném.
Én ez alapján csináltam, nekem működött.
http://www.ndsmondeo.hu/fitting/fcode_am/fcode_am.htm
-
Köszönöm az infót,holnap rámegyek,majd megírom a z eredményt.
-
Én ez alapján csináltam, nekem működött.
http://www.ndsmondeo.hu/fitting/fcode_am/fcode_am.htm
Mondeonál működött nekem is, a Fiesta viszont nem köpi az infókat...
-
Mondeonál működött nekem is, a Fiesta viszont nem köpi az infókat...
Hát infókat azt nem köpköd ez se, csak a 11-es kódot. (nincs hiba)
De működik, ki lehet olvasni.
-
Helló.
Sajnos nem jutottam eredményre.Két csatlakozót találtam egy fehéret és egy pirosat.A fehér nem csinált semmit,a piros is csak annyit,hogy megmozgatta azt a behúzó relét vagy micsodát ,amit a gyújtás ráadásakor szokott csinálni.
Beindítottam a motort is,akkor meg nagyon egyenletlenül járt.Bár én nem 1w-os izzót használtam,hanem ledet.Nem tudom ez jelent-e valamit.
-
Helló.
Sajnos nem jutottam eredményre.Két csatlakozót találtam egy fehéret és egy pirosat.A fehér nem csinált semmit,a piros is csak annyit,hogy megmozgatta azt a behúzó relét vagy micsodát ,amit a gyújtás ráadásakor szokott csinálni.
Beindítottam a motort is,akkor meg nagyon egyenletlenül járt.Bár én nem 1w-os izzót használtam,hanem ledet.Nem tudom ez jelent-e valamit.
Én izzót használtam. Először behúzza a relét, aztán elkezd villogtatni pár másodperc múlva.
Szerintem neked is elkezdte (a relé behúzás erre utal), csak a led nem tetszett neki. Próbáld meg izzóval. ;)