Ford Fiesta Klub Fóruma
Csevegő => Csináld magad szakkör => : subika 2012 December 30, 17:27:28 PM
-
Hali.Cseréltem az autómon központi-t,de vhogy nem jár rendesen.Ott kezdődött a baj,hogy ennek amit most tettem föl a tűzfal felé van 1 vákuumcsö,ami a régin nem volt. ha azt befogom vagy nem nagy az eltérés.Mit lehet ezen állítani és merre?segítséget előre is köszi.Vezetékek,csatlakozók rendben.Ja 1.1benzin 50le-s
-
Tudtommal az központi egységen nincs vákuumcső,hanem a szívósoron,ami a légszűrőház olajpára visszavezetéséhez megy.
Ha ledugózod,akkor egyenletesen megy,ha nem akkor darabosan?
-
Van közvetlen a csonk és a tömítés felett 2 lyuk a régin.De amit most raktam föl azon egy pici csövön egy kb.3cm vastag hengeres "kütyü" be és kimeneti csonkkal.Van az injektor oldalán egy olyasmi mint egy vastag ceruza,melynek ki és befelé mozog a hegye,amire 4 vezeték is megy.A hegyét egy pici 5ös kalapos csavar ütköztet meg.Mit lehet ezzel állítani?Ez az alapjárati motor?Illetve ezen az oldalon egy kis felkör melyet a gázkar mozgat.Erre is megy 3 vezeték.Ezek mit csinálnak?
-
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/injektor/ford_fiesta_iii_kozponti_injektor_1_1_89_95_1680113483.html
Ezen látszik az a piros amire 3 vezeték megy.
-
Szerintem a piros "izé" a folytószelep állását "figyelő" poti,
az a hengeres "kütyü" pedig az alapjárati motor lesz.
Hangsúlyozom: SZERINTEM.
-
Szerintem a piros "izé" a folytószelep állását "figyelő" poti,
az a hengeres "kütyü" pedig az alapjárati motor lesz.
Hangsúlyozom: SZERINTEM.
Az!
-
Köszi RyAn! :)
-
Aham.Köszi.Nem vagyok egy nagy szerelő.És mit lehet állítani akkor az alapjárati motor előtt azzal a menetes csavarral.Amihez a hegye hozzáér.Most hidegen már be sem akar indulni.
-
Szerintem magának a fojtószelepnek a viszonyát az alapjárati motor tengelyéhez....
Értsd: ha az egyik irányba tekered, növekszik az alapjárat (ugyanakkora alapjárati motor helyzetállásnál)-a másik irányba pedig csökken....
Gondolom én-volt nálam egy CFI Fityesz anno, de csak bontásra-magáról a CFI-ről nincs sok fogalmam.....
-
Aham.Köszi.Nem vagyok egy nagy szerelő.És mit lehet állítani akkor az alapjárati motor előtt azzal a menetes csavarral.Amihez a hegye hozzáér.Most hidegen már be sem akar indulni.
Ha az alapjárati motor miatt lenne nehéz az indítás(ha netán nem adna neki gázt),akkor kis gáz nyomásával indulnia kéne.
A TPS szenzor(kis piros félkör bigyó) érzékeny az állításra(tapasztalatból tudom :D ) és ha nem jó a motor is betegesen megy,vagy nem is megy :)
Nézd meg,hogy a 3 vezeték amely kijön belőle ne legyen csupasz,ha az szigeteld le őket és úgy tedd vissza,hogy csak akkor mozdítsa a ponti karját a gáz,amikor nyomni kezded neki(ne feszítsd neki a gázkarocskának alaphelyzetben)
-
Értem.holnap ezt kipróbálom,mert láttam ovális a felfogatása(állítható),hogy most hogy áll.A szigetelés mind a kettőn már csak "szigszalagozott" volt.Átnéztem nincs-e szakadt,eloxidálódott vezeték és rendesen leszigeteltem.Ha nem változik kipróbálom a másikat is.Ha jól sejtem beindulnia,illetve alapjáratnak akkor is kell lennie ha nincs is becsavarozva a helyére.Mivel ahogy mondod(ha nem gond,hogy tegeződünk)alap helyzetben kell állnia,csak gázadásnál kell mozdulnia a potméternek.
Előre is köszi a segítséget.
-
Hali.Szóval a potméter lesz a bűnös szerintem.kinn rámértem,és a kart ha mozdítottam,a műszer csak kb negyed fordulatnál jelzett változást.És a motor is váltások között felpörög.Ha gázt adok neki lassan esik vissza a fordulat is.Én mindenképp arra gyanakszom.
-
Amennyiben van cseréd-mindenképpen próbáld ki egy másikkal.......
Az alsó "gáztartományban" van a legtöbbet nyüstölve a poti csúszópályája (ugye, nem indulsz/ jársz padlógázzal-optimális esetben).....nem kizárt, hogy rommá van kopva...
-
Értem.holnap ezt kipróbálom,mert láttam ovális a felfogatása(állítható),hogy most hogy áll.A szigetelés mind a kettőn már csak "szigszalagozott" volt.Átnéztem nincs-e szakadt,eloxidálódott vezeték és rendesen leszigeteltem.Ha nem változik kipróbálom a másikat is.Ha jól sejtem beindulnia,illetve alapjáratnak akkor is kell lennie ha nincs is becsavarozva a helyére.Mivel ahogy mondod(ha nem gond,hogy tegeződünk)alap helyzetben kell állnia,csak gázadásnál kell mozdulnia a potméternek.
Előre is köszi a segítséget.
Nem gond,ha tegeződünk,optimális esetben be kéne indulnia,de mindenképpen úgy próbáld ki,hogy kicseréled a TPS szenzort és beszereled.
Ha nincs alapjárat és nyomsz mondjuk neki egy kis gázt az alaphelyzetben(ha nem teszed a helyére,csak rádugod a csatit) lévő szenzor miatt valószínű,hogy le fog fulladni,mivel nem érzékeli a gázpedál állásának változását.
-
hali.úgy próbáltam,ahogy mondod.Így nekem is leállt.Megpróbálom kimérni,hogy ez alsó tartományban változnak-e az értékek.Ha igen akkor a helyén is megpróbálom.Akkor már valószínű ez a poti lehet a hiba nálam?
-
Valószínűleg igen,ha az alsó tartományban nem változik a jel,vagy összevissza változik,akkor az a ludas.
Ha tudsz kér kölcsön valakitől egy tuti jót és akkor azonnal kiderül.
-
Sajna nincs fordos ismerősöm.Esetleg belehet szerezni külön is a potit?Mert ahol tudtam megnéztem,de a bontókban nem szerelik le róla.
-
Több, mint valószínű......
-
Sajna nincs fordos ismerősöm.Esetleg belehet szerezni külön is a potit?Mert ahol tudtam megnéztem,de a bontókban nem szerelik le róla.
Nálam van 2 darab is elfekvőben,ha szükséged van rá :)
-
Hogyan tudnánk megoldani,hogy átvehessem??Mennyibe kerülne nekem?
Borsodban lakom.Mádon.
-
Postán levélként az ára 2k+posta :)
-
Megoldódott a probléma?
-
Hali.Bocsi,hogy nem jelentkeztem idáig,de a munkám miatt nem jutottam gép közelbe.Képzeld,nevetni fogsz,de már nem pörög föl.Mintha kinőtte volna.Igaz hidegen még kb 2-3km megtétele után kicsit rángat,de az is csak kb8-10 rántás és utána semmi.Megy rendesen.Igaz a fogyasztása szerintem 7 körül van.Sajna.
-
Téli fogyasztásnak nem rossz a 7liter :P
-
Hali.És ezt nyáron mennyire lehet saccolni?Kb. mennyit esznek ezek a motorok?Pár hónapja van nálam azért érdeklődöm.Mit lehet vele tenni,hogy kicsit jobban szedje a lábát?
-
Max annyit tudsz,hogy egyedül utazol és úgy érezhetően jobban megy :)
Nekem az 1.3 jó,nem hideg időben 5,8-6,5 körül evett,télen -25-ben 7,6-8 körül(teli tankos mérések nem saccra)
A legjobb 5,2 volt :)
-
egyedül, max ketten még jól megy, a lendületét ki kell használni... 3 személytől felfelé viszont döcögősebb