Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : lewi 2007 August 08, 06:37:23 AM
-
hey!
sajna nekem az első kerekek egyik irányba jobban elfordulnak/kifordulnak mint a másik irányba.
mi lehet a gond? féltengely? és kb mennyibe kerülhet a javítás?
választ előre is köszke
lewi
-
Nem igazán tudom elképzelni, de ha valami ludas ebben akkor az a kormánymű. Elképzelhető, h vmi szakbarbár szerelte össze. De, hogy pontos legyen a diagnózis ahhoz látni kéne...
-
hey!
hétfőn viszem futóműellenőrzésre úgyhogy majd ott kiderül.de egyébként olajcserénél alánéztünk és vszínű elkapott az alja vmit(tuskó,beton...)mert a bölcső elég érdekesen néz ki a jobb oldalon.meg sztem hátrébb is van a jobb első kerék is egy kicsit.
talán nem hagyom ott a havi fizum!
kösz a választ
-
Hát ne számíts sok jóra. Ha tényleg úgy van ahogy mondod akkor elég drága is lehet a javítás. Ahhoz, hogy a kerék helyzete megváltozzon, a nyúlványnak is elkellett deformálódnia...azt pedig csak húzatópadon lehet a helyére igazítani.
-
az elég szexi lesz :o >:(
azért kösz az infót
-
na hey
voltam tegnap futóműellenőrzésen aztán kiderült hogy úgy össze volt törve a gép hogy teljes futóműcsere kéne!!! első+hátsó kb 200e Ft
felhívtam akitől vettem mondtam neki mivan és hogy vegye vissza a kocsit mert nem mondta meg hogy törött volt. áprilisban volt műszakin de nem tudom milyen műszaki lehetett az. össze-vissza állnak a kerekek. szerintetek mit csináljak!
u.i.: hál' isten faterom ügyvéd úgyhogy talán nem jövök ki belőle rosszul
hát....szomorú vagyok :-\ :'(
-
azt elfelejtettem írni hogy még nem írattam át úgyhogy talán ez is növeli az esélyem.
talán még az lehetne a megoldás ha a javítás felét kifizeti és akkor ő is annyit bukik rajt mint én
-
Sajnálatos dolog, de én is hasonlóképpen jártam! Direkt 2x rákérdeztem az eladóra hogy "Figyelj itt lakunk 200 méterre, ha van valami rejtett hibája, vagy esetleg törött volt akkor mond meg, mert azért nem szeretnék a nyakatokra járni" és erre kiderült az amit a bemutatkozómban írtam is... Eléggé sérült volt a hátulja... és kb fél centi gittelés volt rajta... :( természetesen a festék vastagságot ők mérték (a jegyzőkönyvben tök jó a vastagság) persze mert 1-2 centivel a javítás felett mérték! Utána meg a másik dolog, hogy volt egy szigorított műszakija amin simán átment... utólag 2-3.000 kilóméterrel később kiderült hogy a lengéscsillapítókból folyik az olaj.... + amióta megvettem kicsit repedt a hátsó indexlámpa... de azért csak átment valahogy :o ja igen gumik meg már kopáshatár alatt...
Én azért ügyvédhez nem fordultam csak baleseti szakértőt hívtunk... de mivel nem ismerünk senkit (azaz akit ismerünk ő már nyugdíjas, és csak a rendőrség szokta kikérni a véleményét... ;D de hivatalosan már nem mondhatott volna semmit) ők adtak telefonszámot, és még meg se nézte a kocsit, csak annyi, hogy elölről látta és már mondta, hogy vezetéstechnikai hiba! meg hogy túl gyorsan hajtott....
Szóval ennyi a történet... de nekem tetszett a verda és nem akartam túladni rajta... :-\ azóta súlyos százezrekbe van én még mindig látszik a nyoma a dolognak.
-
Én is ezt akartam, hogy felesbe fizetni a dolgot, de hallani sem akartak róla... ja igen amióta behozták az országba akitől vettem már a 2. tulaj volt (akiről tudok), de még nem volt forgalomba a kocsi! Mondta is az idősebb szaki, hogy ez egy szervezet és nincs értelme folytatni, mert úgysem jönnénk ki jól a dologból.
-
hát én sem akarok megválni tőle de azért van egy határ ami felett ha akarnám se tudnám kifizetni. ennyi erővel vehettem volna egy sokkal drágább kocsit is. meg persze a legbosszantóbb amikor átverve érzi magát az ember
megvárom még mit mondd az eladó aztán majd a fejleményeket közlöm
köszönöm a segítséget és az infókat
-
Volt nekem hátsó híd csere 65.000 ért hoztak bontottat ABS visszajelzővel....
De ha gondolod azóta pécsen beszéltem a helyi Cromax eladóval és ő ennek az árnak a feléért hozott valakinek pár honapja! Kormánykapcsoló ügyben voltam náluk! És majdnem leültem a padlóra amikor mondta, hogy mennyiért szerezte! azért nem mind 1!
Szerintem érdemes megkérdezni!
Ja amúgy azért a Ford-ék is ganék, ;) mert pl a kormánykapcsoló dobozban becsomagolva 28.000 Ft, ugyanaz meg csak úgy simán ( de ugyanaz a gyártó, meg minden) csak csomagolás nélkül 18.000Ft.
Amúgy tökéletesen megértem amit írtál, mert azért nem mind 1 mennyibe kerül a javítás, én sajnos elkövettem azt a hibát hogy egy bankhoz fordultam (de kelett a verda mert már nagyon megszerettem és melóba is azzal jártam!) Nem olyan nagyon gáz, csak most azért 2-3 évig tuti bosszantani fog a dolog! Báár azért úgy csináltam hogy egy új fejegység is beleférjen! ;D
Nincs mit! Szívesen segítek! Én már úgyis sok helyen jártam mire megtaláltam a legkedvezőbbet!
-
én is azzal járok melóba meg én is megszerettem nagyon csakhát...
így is ráköltöttem egy csomót:olajcsere,akksicsere, gyertyacsere mert GM!!! gyertyák voltak bennt(nem is értem hogyan) légszűrőcsere
gondolkodtam abban is hogy veszek egy komplett kocsit 50ért bontásra ítéltet aztán kipótolom belőle.csak ezekkel az öreg,bontott alkatrészekben is megvan a rizikó hogy belenyúlok egy olyanba ami ugyanolyan sz*r mint a mostani
-
részvétem :-\
háááát nemtudom :-[
hamár megvan a szerződés nemtudom mit lehet intézni..
de reméljük sikerül elintézni ;)
-
na hey
voltam tegnap futóműellenőrzésen aztán kiderült hogy úgy össze volt törve a gép hogy teljes futóműcsere kéne!!! első+hátsó kb 200e Ft
felhívtam akitől vettem mondtam neki mivan és hogy vegye vissza a kocsit mert nem mondta meg hogy törött volt. áprilisban volt műszakin de nem tudom milyen műszaki lehetett az. össze-vissza állnak a kerekek. szerintetek mit csináljak!
u.i.: hál' isten faterom ügyvéd úgyhogy talán nem jövök ki belőle rosszul
hát....szomorú vagyok :-\ :'(
Hú vazz, az nem semmi. Minimum levágnám az eladó f..szát és megetetném a kutyákkal.
Node pontosan mit is kell cserélni?
Hátha olcsóbban is kitudol jönni a dologból....
-
no akkó mondom
aszonta a csávó(szerelő) hogy a hátsó kerékcsapágyak mindenképp csere-azmég nemannyiravészes(talán a hátsót nem kell de a jobb oldala annak is megvan rottyanva)
viszont az elsőt egy-az egyben ki kell cserélni mert a bölcsö is meg minden el van deformálódva és ahogy mondtat azt csak huzatópadon de az sem biztos hogy olyan lesz mint kéne
a bal első keréknek 2 fokos utánfutása van a gyári 0,2 helyett vagy vhogy így de az összes kerék szarul van
ha akarod estére beszkennelem a papírt amit kinyomtattak nekem a vizsgálaton
azon szépen rajta van minden hogy melyik kerék mennyivel az eredetihez képest
-
Pff. Hát ebben az esetben megfontolandó, hogy nem lenne-e gazdaságosabb, ha eladnád (akár alkatrésznek is) és vennél 1 másikat helyette. Mert az az autó sosem lesz tökéletes már...sajna.
-
há ja
majd még megvárom mit mondd az eladó meg még beszélek a szerelővele megint aztán majd kiderül
de lehet hogy tényleg elkezdek nézni egymásikat
köszke mindenkinek
-
na
az lehet hogy nem lesz a régi de azért annyi pénzem sincs hogy vegyek mégegyet
azt azért nem szeretném
csak akkor vennék másikat ha a csávó visszavenné de az eséjtelen sztem
-
Egyébként, ha nincs napi használatban az autó és szeretsz bütykölni, akkor nekiállhatsz a gépet lebontani (motor, váltó ki) ezzel is rengeteg pénzt meglehet takarítani ám. Aztán elvontatod oda ahol kihúzzák a kasztnit, ha erre szükség van. Egyúttal belelátsz egy kicsit az autó "lelkébe" is. Utána kicseréled azokat az alkatrészeket amiket nagyon muszály. Gondolom lengőkarokat, hátsóhidat kompletten cserélni kell.
Ha kész már csak összekell szerelni. Hidd el sokkal egyszerűbb feladat mint hinnéd :)
-
hát ha nagyon köll csak akkor, de mondjuk nem mondták hogy ki kéne huzatni csak hogy csere
az alváz nem hiszem hogy meg van tekeredve csak a futóművek mert (asszem már írtam) vmit elkaptak vele alulról(fatörzset,vagy betontömböt...)
mindent megteszek hogy spóroljak de őszintén nem nagyon akarom szétdönteni mert utána meg össze kell rakni és egyedül tuti nem megy ,sógorom se ér rá mindíg de ő sem ért hozzá olyan mélyen úgyhoyg még gondolkodom mi legyen (és szívesen veszem az ötleteiteket :notworthy:)
-
lewi lewi ej de nagy mák, hogy nekem kurvára útban van a bontott hátsó hidam és még rajta vannak a dobok meg minden sza.. , kézifék bovden meg ilyenek. Gyere le érte szhbattára, rakd be a kocsidba oszt egyszer ha lesz egy felesleges tizesed majd odaadod. ja az első futóműhöz is guberálhatsz! Ha gondolod bár ez csak egy ötlet volt ??? :laugh:
-
doubleo nagy király vagy!!!! köszönöm a segítséged!!!
még a héten megpróbálom megnézetni egy másik szervízzel hogy ott mit mondanak, mert már az eladóval "megegyeztem" hogy bíróságra megyünk. sajnos
de ha a másik szervíz meg tudja csinálni olcsóbbért (mert hogy aztán lehet hogy nem kell kicsrélni az egész futóművet mert srác is így járt vele a gumikat nem eszi sztem)akkor megcsináltatom és pár 10ezer forintért nem érdemes pereskedni csak ha több 100ezerről van szó.
de még1x nagyaon nagyon nagyon köszönöm a segítséged és vszínű igényt tartok akkor a cuccokra.
királyság :notworthy: :notworthy: :laugh:
-
na helóka
voltam egy másik szerelőnél és azt mondta hogy jól van beállítva a futómű,biztonságos, és hogy nem fogja enni a gumikat, ha mégis akkor 15ezer km-ként meg kell cserélni a kerekeket hogy egyenletesen kopjon
most legalább megnyugodtam hogy lehet vele közlekedni de a kerékcsapágyakat mindenképp ki kell cserélni meg azt is mondta hogy sokat segít ha kiegyensúlyoztatom a kereket: 1000ft/db
a vizsgálatért ami kb 40 perc volt 2000ft-ot kért igaz optikai műszerrel csinálta nem számgéppel.
de ez sajnos nem változtat azon hogy törött volt az autó és én ezt nem tudtam!
öröm és bánat egyszerre! :D :( (az egyik szemem sír a másik meg.......üveg!! ;D
doueblo-nak:
nem tom mikor mennék a cuccért me egy kicsit messze van de vhogy megoldom.
nagy köszönet érte erről még konzultálunk mer még előttem van egy nagyobb fajta kiadás:az átíratás!
kösz mindenkinek :notworthy:
-
hey!
azóta semmit nem csináltam semmit a futóművel viszont már a téli gumik fennt vannak. felnistől adta az eladó de nagyon ütött. kiegyensúlyoztattam a felniket de még mindíg van bennt egy kicsi.
szerintetek miért csinálja még mindíg? lehet hogy a gumi sz*r? szerelő aszonta hogy vagy a felni vagy a gumi más miatt nem csinálhatja de a felni már kilőve mivel ki van egyensúlyoztatva
nyáron alufelnik voltak rajta az is csinálta de annál betudtam hogy a távtartók mentek szét.
köszke
-
Szia!
Attól, hogy ki van egyensúlyoztatva még lehet, hogy van egy ütés a felnin, és akkor akármennyi súlyt pakolhatnak rá, nem lesz az igazi a kerék. Nekem ugyanez volt, és végül egy felni doki csinálta meg, igaz, ott azért az alufelni miatt érdemes volt rákölteni azt a 4-5 ezer forintot, hogy kiegyengessék az ütődést.
De ezt egyébként egy gumis látja, ha ilyen van a felnivel mert úgy kacsázik mint a bicikli keréken a nyolcas ;D
Az viszont gyanús, hogy az alufelnivel is csinálta...de persze lehet, hogy mindkettő rossz:) Én csak ezt a hibát ismerem, a futóműs dolgokhoz nem értek.
Talán érdemes lenne elvinni egy másik gumishoz, aki könnyedén rá tud bökni hogy ez bizony gumi hiba, vagy felni hiba! Szerintem ezt nekik tudni kéne :) ::)
-
ja sztem is tudniuk kéne és ráadásul nem is vmi sufnis szerelőhöz vittem. na mind1 még majd érdeklődöm csak nem akarok költeni megint.
köszke
-
Nekem a nyári gumiknál mindegyik lemezfelnire kellett súly, mert 100-nál berázott. Aztán most vettem vadi zsír téligumikat, és lám... egyik felnire sem kellett 1 gramm súly sem, nyílegyenesen fut a verda, nem ráz. Azt hozzáteszem, hogy a felniket rendesen lepucolták, megcsiszolták stb. Tehát a gumi is lehet rossz, nem csak a felni. Acélfelnit találsz bontottat olcsón, akár 1-2 ezerért. Érdemes megpróbálni - maximum lesz 1 pótkereked is.
-
ja gondoltam rá hogy veszek bontottan csak azt is meg kéne nézetnem mielőtt megveszem.
meg vszínű hogy gumikat is kell vennem, nyárra mindenképp.
köszke
-
hi!
Nekünk egy OFF Suzuki-n mikor tették fel a kereket iszonyat nagyot ütött.... ilyenkor egy jó mester, leengedi és elforgatja a gumit a kerékhez képest 180 fokot és ugy rakja fel... és nem kezdi el 1 kg-os sulyokat ráaggatni... :)
Sajnos sokan inkább pakolják a sulyokat, mint egyszer rendesen feltegyék a gumikat...
Üdv
KeFear
-
Hi!
V.melyik hátsó kerékcsapágyam (mk3) búg, mint állat. Egyszer a jobb elsőt már cserélték, de most úgy néz ki, a hátsót is kell.
Kérdés: Nehéz kicserélni? Vagy érdemesebb elvinni szakihoz? Ha nem bonyolult, le tudná írni valaki?
-
Hi!
V.melyik hátsó kerékcsapágyam (mk3) búg, mint állat. Egyszer a jobb elsőt már cserélték, de most úgy néz ki, a hátsót is kell.
Kérdés: Nehéz kicserélni? Vagy érdemesebb elvinni szakihoz? Ha nem bonyolult, le tudná írni valaki?
>>>Nem katasztrófa. Hozzávalók.
1:kerékcsapágy
2:emelő
3:32 kulcs
4:csavarhúzó
5:kiskalapács
6:réz, vagy fa dorni
7:KB. fél óra, meg egy kevés zsir
Majd kezdődhet a munka. Megemeled az autót, majd a védőkupakot a csavarhúzóval óvatosan kiveszed, ha elhajlik kiegyengeted, tengelycsonk anyát meglazítod leveszed, utánna a dobot levéve az egyik csapágy külső fele az öledbe is hullik. Megfordítod a dobot szimeringet kiveszed, másik csapágy külső fele ismét az öledbe hullik. A két csapágy belső felét dornival kiütöd. Ezután kimosod féktisztittóval vagy benzinnel, majd az új csapágyakat dornival beütöd szimeringet is beütöd megzsirozod , felteszed csavart meghúzod és kúpak viszatétele és kerékanyák meghúzása után indulhatsz is.
-
Köszi!
-
Köszi!
Örülök hogy segíthettem!
-
3 nagy kérdésem lenne!
1. Az mk4-es fiestám bal elejéből valami kopogó hang jön amikor lassabban megyek göröngyös úton! Az mi lehet? Nagyobb sebességnél semmi!
2. A torony tetején elől van az a tárcsa szerű ami látszik a motortérből! Namost a torony teteje és a tárcsa alja közt van vagy 1 cm hézag, ez normális? Nem kéne ennek ráfeküdnie?
3. Az mk3- ültető rugó az jó az mk4 be!
Remélem jár erre valaki és segít! Köszi!
-
Nem tudom van-e a tiédben "kutyacsont" (stabilizátor) az szokott szétmenni, az tud kopogni, de lehet egyéb futómű gond is, vidd el valahová, ahol megnézik nyúzató padon.
Ami a motortérben a "tárcsa" az a toronycsapágy teteje, hézag kell, különben nem fordul el, de az is szét tud menni, szóval ott is lehet gond.
Szerintem az ültetőrugó jó hozzá.
-
Sziasztok! Nandinak igaza van...
tapasztalatból mondom a stab.rúd "kutyacsont tud kopogni rendesen és egy idő után szét megy a fejed :)
nem nagy dolog 10 perc alatt kicserélik ha minden igaz...szóval az kopoghat ... mondjuk lehet h csak a gumitömítés jött ki az pedig igazán nem kerül sokba. mindejót
Joccnak sztem vidd el szerelőhőz habár Te tod ... de én beztos nem mókólnék a helyedben...nem oly könnyű azt cserélni...
de ne vedd magadra !
-
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_adsmanager/page,show_ad/adid,711/Itemid,192/
-
A kuyacsont cserélve lett kb 1 hónapja! Azon kívül mi lehet még?
Ryan szerinted akkor jó az ültető rugó? Itt árulja az oldalon egy srác!
A rugóval kapcsolatban várom még a segítséget hogy eldöntsem hogy megvegyem-e!
köszi előre is
-
A kuyacsont cserélve lett kb 1 hónapja! Azon kívül mi lehet még?
Ryan szerinted akkor jó az ültető rugó? Itt árulja az oldalon egy srác!
A rugóval kapcsolatban várom még a segítséget hogy eldöntsem hogy megvegyem-e!
köszi előre is
belsö infoból tudom hogy elkelt!
azt viszont h jó-e paszolom! csak akkor derül ki ha benne van!
tavaszal lesz nálam is egy eladó szett vatta és kék szinü ;)
-
Szóval elkel! Na majd lesz másik! Másik kérdésem még fenn áll! Mi kopoghat még a kutyacsonton kívűl?
-
Szóval elkel! Na majd lesz másik! Másik kérdésem még fenn áll! Mi kopoghat még a kutyacsonton kívűl?
szilent
-
Pontosan melyik szilentre gondolsz? Arra ami rőgzitti a stabilizátor rudat! Az két gumi lyukkal a közepén! Erre gondolsz?
-
a kereszt stabrúd szilentje elég jellegzetesen tud kopogni. De bármelyik szilent kiszakad, vagy elfárad, kopoghat, ha nem tartja kellően a lengőkart, az odaütődhet a többi alkatrészhez is.
-
Ezeket a szilenteked gondolom csak lengőkarral egytütt érdemes vagy lehet cserélni! Vagy nem jól láttom?
-
könnyebb készre szerelt lengőkart beszerelni, de nem lehetetlen cserélni csak a szilentet se.
-
köszi akkor rajta leszek
-
SZIASZTOK NEKEM AZ LENNE A PROBLÉMÁM,HOGY MIKOR BALRA FORDULOK NEHEZEN LEHET A KOCSIT ELFORDÍTANI./KÉT KÉZZEL/MI LEHET A GOND LÉCI SEGÍTSETEK.ELÖRE IS KÖSZÖNÖM JANI2
Hello!
Ne használj caps-lockot légyszives olyan mintha kiabálnál kisbetűvel is megértjük ::) ;) üdv RyAn
-
igen kisbetűvel is értjük. őszintén ha a véleményemet kérdezed ez nem a gyúrcsók féle műsor. kevés az info.
OFF: a kocsit elfordítani én is csak két kézzel tudom de én inkább eltekerem a kormányt. úgy könnyebb ;D :-X
ui.: bocsi magas labda volt nem bírtam kihagyni. :) ON
-
SZIASZTOK NEKEM AZ LENNE A PROBLÉMÁM,HOGY MIKOR BALRA FORDULOK NEHEZEN LEHET A KOCSIT ELFORDÍTANI./KÉT KÉZZEL/MI LEHET A GOND LÉCI SEGÍTSETEK.ELÖRE IS KÖSZÖNÖM JANI2
Hello!
Ne használj caps-lockot légyszives olyan mintha kiabálnál kisbet?vel is megértjük ::) ;) üdv RyAn
hali - sztem kardán csukló lehet a problematikás - ha az szétmegy vagy "elkopik" vmi folytán akkor vagy nehezen tod tekerni a kormány vagy eltekered de vissza már nem ... sztem - tapasztalatból mondom - cromaxnál vagy bárdinál 5ruppóért tudsz venni
-
elsőkerekes autóban nincs kardáncsukló (nincs kardántengely), féltengelycsukló van.
-
de vagyon vmi csukló ami a kormányt köti össze a mittom mivel :D
" Csukló kormányoszlop aljára " pontosan ez a megnevezése a cromaxnál ...
kicsit már fáradt vagyok thx az útbaigazítást :D
-
Az a csukló a fogasléces kormányművet köti össze a kormányoszloppal. :)
Lehet az a baja.
Nekem is balra forduláskor szarakodott-olyan volt, mintha valaki direkt ellentartott volna.......kanyarodás után úgy kellett visszapajszerolni egyenesbe.... :-\
Egyszerű cserélni-és nem drága, megéri!
-
Nekem is a kormánycsukló volt a ludas.
Illetve toronycsapágyakat be kellett zsírozni, így el is csendesedett.
Ja, nézd meg a gumikat is. Nekem gumicsere után még lágyabb lett a kormányzás.
-
köszönöm rajta vagyok a gondok orvoslásának.a gumik jók az autón.egy darabig abba hagyta de most megint.
-
köszönöm rajta vagyok a gondok orvoslásának.a gumik jók az autón.egy darabig abba hagyta de most megint.
hmmm...egyreinkább "rejtélyesebb" - lehet hogy változó útviszonyok - vagy időjárás - vagy egy kis WD40 -kell neki (ált. kenőspray)
-
Sziasztok!
Van 1 olyan problémám a Fiestámmal, hogy eléggé húz jobbra és kicsit szitál a kormány. Ahogy visszarakattam a nyári gumikat, még rosszabb lett. Zaj, nehéz kormányzás nincs. Szerintetek elég 1 futómű beállítás vagy lehet vmi súlyosabb? Mibe kerül kb a beállítás?
-
irány futóműves ő megmondja mi a prob, a futóműállítás olyan 5-13e között van attól függ hol és mennyit kell állítgatni. de valószínű a szitálás miatt lehet szilent és gömbfej hiba is lehet még, nem kopog a futómű?
meg jó lenne tudni hogy mikor szitál? állandóan? vagy csak fékezésnél? mert nem mind1. ha csak fékezésnél akkor nem egyenlő a fékerő elosztás a fékkörökön, a jobbra húzás ettől lehet, a szitálás meg behullámosodott tárcsa miatt. így látatlanba ennyit tok mondani. :)
-
Kopogást nem hallani a futómű felől. A szitálás állandó, de nem jelentős. Fékezésnél nem húz félre.
Kiváncsi vagyok, hogy a szervízben mire számíthatok? Idő? Pénz?
Köszi a válaszokat!
-
akkor mindenképp futóműves jobbra húzást valsz megoldja. a szitálás is lehet emiatt, de ha megnézik a futóművedet, mondani fogja mi ami sz*r benne. nekem is cserések a szilentek. anyagktg, nekem az escortra szilentek + gömbfejek kb 20e. plusz munkadíj, én házilag csináltam a régi kocsin, 1 teljes napot szívtunk vele mert nem volt megfelelő szerszám. (teremgarázsban szinte nulla szerszámmal)