Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : bundi 2012 November 07, 21:34:52 PM
-
Sziasztok!
Az lenne a problémám hogy mostanában, főleg reggel vagy több állás után nehezen vagy recsegve veszi az autóm a hátramenetet és az egyest. Elindulás után már veszi szépen a sebességeket.Volt már olyan hogy nehezen vette a rükvercet de ha mondjuk egyeben megmozdítottam az autót az rögtön vette is!. Tehát én ezt másnak találom attól ,mert hiába mozgatom meg egyesben a kocsit az akkor is csak recsegve veszi be a sebességet.
A másik az hogy más fajta kocsihoz képest nekem magasnak találom a kuplung fogáspontját!
Elég kb. félig benyomni a kuplungot, és már tudok váltani. Én úgy tudom hogy a kuplungnak a pedálút első harmadánál kellene fogni. Ja és új korától kezdve kiengedett kuplungnál jön egy kis zúgó hang a váltóból!
Lehet valamit állítani a kuplungon vagy magának állítja be a kocsi? Az autóban 63000 km van.
Üdv: Bundi
-
A kuplungon nem lehet állítani. Ha csúszni kezd, tárcsát kell cserélni.
A zúgó hang nem hiba, sokaknak van. Nem romlik a korral.
A nehéz váltásról és a recsegésről a következőket kell tudni:
Ha a váltó üresben van, egyik fele (a nyeles tengely) a motorral forog együtt, a másik fele (a bordás tengely) a kerekekkel. (Ha az autó áll, a bordás tengely áll.)
Amikor benyomod a kuplungot, akkor a nyeles tengely elkezd lassulni. A szinkronizált fokozatokban akkor könnyű a váltás, ha a nyeles tengely annyira lassul le, hogy a két tengelyen a fogaskerekek kb együtt forognak.
Más a helyzet, amikor hátramenetet kapcsolsz. Ha kuplungolás után sokat (2-3 s) vársz, akkor a nyelestengely megáll. A hátramenetnél nincs szinkron, ezért az álló fogaskerekek nem csúsznak egymásba. Nem tudod betenni hátramenetbe. :(
Ez volt régen, amikor az autót kicsit megmozdítva vette be a rükvercet. (Elegendő lett volna egy pillanatra benyomni pl. 3-asba, és így egy kicsit arrébbpöccinteni a fogaskerekeket.) :o
Most pont ellenkező a helyzet. A motor és a váltó között nem szakad meg a kapcsolat. A nyeles tengely forog, a bordás tengely áll. A rükvercnél a mozgó és álló fogaskerekek fogai összeütköznek (recsegés).
Mindenképpen kuplung hiba. :(
Mivel a szinkronizált fokozatokat nagy nehezen be tudod rakni sebességbe, vagyis a kuplung legalább részben nyit, azt saccolnám, hogy a kuplungszerkezettel vagy a kiemelőcsapággyal van baj. :(
Ha enyhe a jelenség, akkor lehet, hogy csak a kiemelőcsapágyban dermedt meg a zsír. (Bár nekem -20ban sem szokott ilyen problémám lenni.)
-
Köszönöm a választ!
Nálam ez a jelenség csak mostanában kezdődött el.Eddig egy szellős fagarázsom volt,de semmi gond nem volt vele,most kezdte el csinálni ,pedig már új a garázs és még hideg sincs!
Ma délután melóból indulva is recsegett ,egyesben és rükvercben is.Most figyeltem meg jobban hogy olyan volt az első váltás mint amikor mínusz 20 fokban le van dermedve az egész váltó.
De érdekes módon csak az első váltásnál csinálja hosszabb állás után!
Akkor szerinted kuplung probléma? Nagy pénz a javíttatás?Várjak vele míg egyértelműbb lesz a hiba vagy menjek inkább szerelőhöz mihamarabb?
Üdv Bundi
-
Szerintem ameddig nem kezd el csúszni vagy nem lehetetleníti el a zökkenőmentes váltást, nem lesz vele gond. Enyémben is már fárad a kuplung pedig nekem is csak 76ezer van benne. A surrogó hang pedig az említett nyelestengely csapágya. A legtöbb Ford ilyen (ha érzékeny fülű vagy), mondjuk én hallottam már Opelban is. Azzal ne törődj. Inkább a hifidet javíttasd meg, ha ilyeneket hallassz. :D Amúgy ha álló helyben nem veszi a rükit az a legyszerűbb, ha nagyon lassan picit emelsz a kuplungon és közben finoman húzod a helyére a váltót. Becsusszan az hidd csak el. :)
-
...
Amikor recsegve vált, más erőt érzel a pedál benyomásakor?
-
Becsusszan az hidd csak el. :)
That's what she said... :D Bocsánat. :)
-
:DDD Finoman csináld és nem fog fogazni.
-
Sziasztok !
A kuplung benyomásakor mást nem érezni csak hogy nehezebben vesz a rükit.
Igaz tegnap nem is csinált ilyet!
Szerintem várok egy kicsit és ha nem lesz rosszabb,akkor hagy ahogy van.
Köszi a segítséget!!
Üdv : Bundi
-
Sziasztok !
A kuplung benyomásakor mást nem érezni csak hogy nehezebben vesz a rükit.
...
Ha úgy veszi nehezen, hogy recseg, akkor várj egy kicsit többet a kuplung kinyomása és a váltás között.
Ha nem recseg, csak nem megy a helyére, akkor
- a kuplung kinyomása után váltsál azonnal
- vagy a kuplungot tartsd nyomva, tedd hármasba és utána rükvercbe
- vagy kicsit engedd fel a kuplungot és úgy próbáld rükvercbe tenni (ahogy MK7GHIA írta)
-
Tegnap nem csinálta, viszont ma reggel már igen.Ilyenkor az egyest is nehezebben veszi.Majd kipróbálom amit tanácsoltál!
-
Sziasztok!
Nekem egy MK6-os fifimvan, nekem is a rűkvercbe rakás 90 % -ban számolja a fogaskerék fogait (ujkora ota), és kb 2 éve elkezte nehezemn venni az eggyest , de ezt orvosolom avval hogy elősszőr kettesbe teszem ilyenkor és utánna tolom eggyesbe! És 126000 KM. van benne
-
Ez azért nincs rendben. ???
Nekem is 120-e van az MK6 1,3-ban. Nem recseg a hátramenet és beveszi az egyest.
rükvercbe rakás 90 %-ban számolja a fogaskerék fogait (új kora óta)
Ha kicsit vársz a kuplungkinyomás és a váltás között, akkor is?
...kb 2 éve elkezdte nehezen venni az egyest...
Ha semmit nem vársz a kuplungkinyomás és a váltás között, akkor is?
Azt saccolom, hogy nálad kinyomott kuplunggal is forog a váltó.
A minimális intézkedés az lenne, hogy ha eljön a kuplungcsere ideje, a kuplung szerkezetet és a kinyomócsapágyat is alaposan meg kellene vizsgálni/cserélni.
-
Hát nekem most is csinálja néha ,de úgy szoktam leállni a garázsba este,hogy rükvercbe kapcsolom.
Úgy néz ki hogy ezzel jobb a reggeli első váltás.
-
Ez azért nincs rendben. ???
Nekem is 120-e van az MK6 1,3-ban. Nem recseg a hátramenet és beveszi az egyest.
Ha kicsit vársz a kuplungkinyomás és a váltás között, akkor is?
Ha semmit nem vársz a kuplungkinyomás és a váltás között, akkor is?
Azt saccolom, hogy nálad kinyomott kuplunggal is forog a váltó.
A minimális intézkedés az lenne, hogy ha eljön a kuplungcsere ideje, a kuplung szerkezetet és a kinyomócsapágyat is alaposan meg kellene vizsgálni/cserélni.
tudom már tettem lépéseket ez űgyben, de főtengely szimeringet is cserélmen/ cseréltetnem kell rajt, csak még egy ki manit kell gyűjtenem rá (20ezer kinyomo szerkezet és tárcsa, 20 ezer a kőzponti kinyomocsapágy , és egy 10-es a főtengely szimering), viszont azt még nem probáltam hogy várok vele! ;D
-
Kedves Bundi!
Bár nem találtam meg hogy milyen is az autód, nekem egy mk6 1.4 TDCI-m van ebbe a kuplungcsere 72.000 Ft-ba került, és én csináltam így munkadíj nem volt.
Peti
-
Sziasztok!!
Olyan gondom lenne hogy alapjáraton üresbe van a váltó és valami kopogást hallani ,de viszont ha kinyomom a kuplungot ez megszűnik. Szerelő szerint a lendítő kerék adja ezt a hangot és nem a kinyomó csapágy.
Szerintetek??
2004 Fiesta 1.4 tdci
Köszi!
-
2006 1,3 8v benzines mk7 65000km
Petikee24 neked miért kellett kuplungot javítani?Hasonló gondok voltak vele mint nekem?
Üdv :Bundi
-
Nekem elfogyott a kuplung azert kellett cserelnem, a kommentet csak azert irtam mert aktualis arakkal tudtam szolgalni :)
-
Sziasztok!!
Olyan gondom lenne hogy alapjáraton üresbe van a váltó és valami kopogást hallani ,de viszont ha kinyomom a kuplungot ez megszűnik. Szerelő szerint a lendítő kerék adja ezt a hangot és nem a kinyomó csapágy.
Szerintetek??
2004 Fiesta 1.4 tdci
Köszi!
Úgy látom a neten, hogy ehhez a motorhoz kettős tömegű lendkerék jár.
Elképzelhető hogy elöregedett/megkopott, és az adja a hangot.
-
Meddig tudom még akkor így használni???? Van valami elöjele ha beadná az unalmast vagy észre kéne vennem valamit váltáskor???
-
Sajnos tapasztalatom nincs a kettős tömegűvel kapcsolatban, de neten ahogy olvastam ha ez meghibásodik akkor a motor egyenletlenül jár és károsodhat.
Egy bővebb leírás: http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/ (http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/)
Így talán jobban el tudod dönteni hogy meddig használod még így.
Üdv.