Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : bosdaniel 2012 October 29, 08:37:26 AM
-
CFI egység oldalán van egy nyomásszabályozó szelep,ami állítható,miután a kis takaró műanyagot kipiszkáljuk.
Méréseim szerint a szelepnél mérhető nyomás 3 bar,azon gondolkodtam,ha az ember a nyomást kissé megemeli,lehet-e nyerni pár lovat a plusz üzemanyagért cserébe.
Úgy tudom a Fiesta "agya" nem befecskendezett mennyiséget mér,hanem befecskendezési időt,ergo nagyobb nyomáson érkező benya azonos idő alatt több befecskendezett benzin és talán nagyobb teljesítmény ???
-
ez hol is van? már mint az állitó?
-
Holnap lefényképezem ;)
-
No és mi van a "sztöhometrikus"-hogy ilyen szép magyarosan írjam ;D aránnyal?
Még ha lehet is állítani-több nyálhoz több Zoxigén kell(ene)-és azt ugye, itt nem a "vízbű vonnyák ki".....
Teccikérteni?
8)
-
Ezé csak felvetés a sztori ;D
Ha tutira tudnám,hogy az állítgatással nem b...ok el semmit meg is próbálnám.
Nem tudom a szerkezet mennyire érzékeny az üzemanyag nyomására :-\
Egyébként logikus a gondolat,mert ha érzékelné a befecsizett benzin mennyiségét,akkor a levegőt is úgy szabályozná a masina :-\
-
Nem hinném, hogy bármit is szétgányolna pár tized Bar nyomás....
Egy tuti-az AC-d sosem fog annyit nyomni, amennyi kinyírná az injektoraid......tehát, elvben bátran tekergethetsz.....csak ne feledd el, merre, mennyit csavartál rajta. :D
Egy fontos kiigazítás: mindig (ÉS MINDIG!!!!) az üzemanyag van a beszívott/bepréselt levegőmennyiséghez hangolva és sosem fordítva!!!
Levegőmennyiséget a gázpedállal szabályzol-az ECU meg hűtővíz/beszívott levegő hőmérséklet/folytószelep
(meg mittom'én mi) állásából számítja ki, mennyi nyál kell az épp aktuális befecskendezéshez.......
-
igaz nem ford hanem Off suziki swift a régi On nál benzinnyomás szabályzó házi "tuning" csavar kivesz 3 as alátét alá és láss csodát a kis suzi megtáltosodik.valamivel többet is fogyaszt de direkt szűrővel meg hekkelt nyomásszabályzóval érezhető a különbség.
-
sokat nem érsz vele, csak annyit hogy kicsit dúsabb lesz a keverék. Ugyanis a befecskendezett benzin mennyiségét az ECU a MAF és a TPS szenzor adatai alapján a benne tárolt injektor nyitási idővel (millisecundumos nagyságrend) szabályozza. lehet létjogosultsága, de ahhoz hogy érezhető tényleges eredményt érj el ahhoz át kell szerkeszteni az egész szívó oldalt, játszani szívócső keresztmetszettel, szelepekkel, stb... és még sorolhatnám miket kell megváltoztatni hozzá.
Megjegyezném, hogy kis mértékben működhet a dolog, de arra számíts hogy bizony ha dúsítod a keveréket, egy bizonyos szintig csak a zöldkártyán nem fog átmenni az autó, utána meg már túl dús lesz, és fulladni fog, és brutál mód zabálni.
Ennél bizony a placebo hatás amit sok önjelölt tuning mágus érzékelni szokott, meg az a kicsi amit a károsanyag kibocsátás kárára ki tudsz hozni a gyári rendszerből, azt lehet érzékelni.
De ha kicsit is komolyan gondolod akkor pl nem abból a lökőrudas 1.3-ból fogsz tuninggépet csinálni, nem egy gyorsjárású motor az, és mint tudjuk P=M*2(pí)*n. Ahol P a teljesítmény, M a forgatónyomaték, és n a fordulatszám. Ebből az összefüggésből következik mivel a nyomaték értéke a motor geometriai jellemzőiből számítható, így konstansnak tekinthetjük (mivel nem ezeken változtatunk). Tehát marad a fordulatszám amit változtatva (növelve) teljesítményt nyerhetünk ki a motorból. Fordulatszámot növelni viszont nem lehet korlátlanul sajnos. Mert egy 1.3-as OHV motorban nem elég könnyűek a mozgó alkatrészek a magas fordulatú üzemhez így a tehetetlensége is nagy, és még nem is jutottunk el a motor kialakításához ami miatt megint nem éppen ideális magas fordulatú üzemre a szelepnyitások és zárások miatt és még lehetne sorolni tovább.
Szóval a lényeg hogyha változtatsz az üzemanyag nyomáson azzal kizárólag minden esetben dússá teszed a keveréket, fogyasztásodat növeled, bizonyos mértékig amit még az előgyújtás gyári értéken tartásával elvisel még a motor lehet némi plusz teljesítményt kihozni belőle, de itt ne nagy növekedést várjál. Ha már az üzemanyag nyomással játszol minimum kell egy sport betétszűrő az autóba (direktszűrőt nem ajánlom, mert még rosszabb lesz tőle a teljesítmény ha a motor hőjétől nem választod el). És így el lehet érni némi változást, gyakorlatilag némi tartalékot lehet előhozni a motorból.
-
én azért offoltam nem fordra írtam.hanem japánra ami alapból pörgősebb. különben tényleg nincs értelme 1.3 at faragni,lehetni lehet akárki akármit mond/ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=247195035391574&set=pb.100003032375257.-2207520000.1351858461&type=3&theater /,de anyagilag jobban jön ki az ember ha motort cserél.
-
Tuningolni nem is állt szándékomban,csak egy ötlet volt,de mivel a fasza kivájt aszfaltnak és az útra szórt sódernek köszönhetően szarrá tört a kicsike,de életét feláldozta érünk.
-
én azért offoltam nem fordra írtam.hanem japánra ami alapból pörgősebb. különben tényleg nincs értelme 1.3 at faragni,lehetni lehet akárki akármit mond/ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=247195035391574&set=pb.100003032375257.-2207520000.1351858461&type=3&theater /,de anyagilag jobban jön ki az ember ha motort cserél.
ezt a motort személyesen is ismerem és nem is sima hcs 1.3 ;)
1.6 Kent ohv ami teljesen más és ebbe a motorba nem kevés pénz van ölve. és persze szakértelemmel :)
és nem csak egy ilyen motor van ott :) alap a két Mk1 Xr2 :) és talán lassan elkezd épülni az mk2 Xr2 CVH is :)
a többi ami még lapul ott legyen meglepi egyik majálisra :D
-
Nagyon szép ez a moci,főleg a szelepfedél :o
-
ezt a motort személyesen is ismerem és nem is sima hcs 1.3 ;)
1.6 Kent ohv ami teljesen más és ebbe a motorba nem kevés pénz van ölve. és persze szakértelemmel :)
és nem csak egy ilyen motor van ott :) alap a két Mk1 Xr2 :) és talán lassan elkezd épülni az mk2 Xr2 CVH is :)
a többi ami még lapul ott legyen meglepi egyik majálisra :D
és mégis egy régi elavult motor amit leszóltok sokan.lám lám mégis lehet tuningolni ugye.csak nem mindegy mennyit költesz rá. angliából elég finom cuccokat lehet beszerezni főleg ha tudod hol keresd.németek elbújhatnak mögöttük.én nem buzdítok senkit semmire,mindenki azt csinál amit akar.
-
félreértés ne essék nem szólom le én az 1.3-at. Nagyapám escortjában is 1.3 van és nagyon jó motor, nagyon szeretem. De nem egy igazi tuningalap, egy OHC vagy DOHC motor sokkal könnyebben, kisebb költségvetéssel tuningolható, és a nagy terhelés hatására kevesebb meghibásodási lehetősége is van.
-
félreértés ne essék nem szólom le én az 1.3-at. Nagyapám escortjában is 1.3 van és nagyon jó motor, nagyon szeretem. De nem egy igazi tuningalap, egy OHC vagy DOHC motor sokkal könnyebben, kisebb költségvetéssel tuningolható, és a nagy terhelés hatására kevesebb meghibásodási lehetősége is van.
nem is rád céloztam.én anno is megírtam,hogy normális cuccokból lehet belőlük jó motort építeni csak éppen nem lesz olcsó.mégis sok önjelölt mindentudó leugatott.én sem faragom át a 1.3 ohc olcsóbb ha motort cserélek aztán azt piszkálom meg :D
-
és mégis egy régi elavult motor amit leszóltok sokan.lám lám mégis lehet tuningolni ugye.csak nem mindegy mennyit költesz rá. angliából elég finom cuccokat lehet beszerezni főleg ha tudod hol keresd.németek elbújhatnak mögöttük.én nem buzdítok senkit semmire,mindenki azt csinál amit akar.
de ez a KENT Ohv nem egyenlő az 1.1-1.3 Ohv HCS motorokkal ;)
szinte köszönő viszonyban sincsenek ;)