Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : carra 2012 September 23, 16:59:35 PM
-
Sziasztok!
Van egy Ford Fiesta 1.4 TDCi (2005) személyautóm, ami kis gázpedál-nyomásra és ezen helyzetben tartására rángatással és fordulatszám ingadozással reagál. Mindezt megteszi akár 2500-as fordulaton is, ha épp az útviszonyok olyanok (legutóbb M0 Annahegyen felfelé 100-110 között), tehát nem az a gond, hogy alacsony a fordulatszám vagy, hogy túl gyorsan váltok fel. A fordulatszám ingadozást úgy értem, hogy kb 2-300 fordulatnyi sávon belül ide oda ugrál a rángatásnak megfelelő ütemben. A rángás nem nagyon durva de teljesen kiérezhető, hogy ez nem a természetes állapota. Nem értek az autószereléshez és az autókhoz sem igazán ezért próbáltam a lehető legegyszerűbben leírni a jelenséget, elnézést ha nagyon szájbarágósra sikeredett. :)
Eddig senkinek semmi használható ötlete nem volt a dologra, úgyhogy bármilyen segítséget előre is köszönök!
Viktor
-
Elektromos gázpedál van benne?
Sajnos, az újabb típusokat nem ismerem.....
Szerintem annak a jeladó potija hibásodhatott meg-s abban a tartományban ki van kopva.....
Üdv,
TPoT
-
Klíma van? Nem az kapcsolgat ki-be?
-
Elektromos gázpedál: megmondom őszintén fogalmam sincs. :) Utána nézek mindenképp, köszi az ötletet.
Klíma: van benne de 1 gramm gáz sincs benne mert az egyik csatlakozási pontnál szivárog a csőrendszer, úgyhogy már elég rég nincs benne semmi így be sem kapcsol a kompresszor.
-
Sziasztok,az enyém is elkezdett rángatni,de csak akkor csinálja ha padlógázt nyomok és olyan 2500-as fordulattól rángat mind az ördög,addig amég ki nem gyullad a sárga fogaskerék felkiáltójellel,utánna lecsökkenti a teljesitményt :o MA lett kicserélve az összes szűrő,meg az olaj is,v-power niutro+ tankoltam bele előtte kapott common rail tisztitót,remélem megszünik a hiba kereken 100.000 km van benne. Volt már valakinek ilyen?
-
hát nem szünik a hiba >:( most rendeltem a neten ford super scennert hátha az kiirja mi a hiba
-
hát nem szünik a hiba >:( most rendeltem a neten ford super scennert hátha az kiirja mi a hiba
Várjuk a tapasztalatokat. :)
-
Elvileg hétfőn jön meg a cucc. Majd leirom a hibakódokat.
-
Na 3 hiba volt a rendszerben >:(
P0191=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó „kell”értéktartományon kívüli érték
P0305=5. henger felismeri gyújtáskimaradás
P0380=Izzítógyertya/fűtőáramkör funkció-rendellenesség
ebből a 191-es érdekel a legjobban,az a rángatás oka.
-
És milyen szenzorok értékeit tudod kiolvasni az OBD-s cuccal?
-
rail nyomás,gázpedál,forulat,km/h,egr szelep, légnyomás, üzemanyag hőmérséklet,motor hőmérséklet, levegő hőmérséklet,akku feszkó, nagyjábol ennyi
(http://www.ruggedcomputing.co.uk/UserFiles/Image/formidable2.jpg)
-
töröltem a hibákat,az izzitógyertya cserés lesz,az visszatérő hiba.
-
rail nyomás,gázpedál,forulat,km/h,egr szelep, légnyomás, üzemanyag hőmérséklet,motor hőmérséklet, levegő hőmérséklet,akku feszkó, nagyjábol ennyi
rail nyomás,..egr szelep, ...,üzemanyag hőmérséklet..
Ezek tényleg spéci dolgok, amit egy ELM327-el, alapból nem lehet kiolvasni. :)
-
de legalább már tudom,hogy a rail-nyomásérzékelővel van a baj és nem a szivattyúval,meg az injectorokkal ;D igy legrosszabb esetben is 30-ból megúszom.
-
Na eltelt egy év,melegben nem csinálta,jött a hideg megint kezdte :( Motor szétkap,nagynyomású szivattyúból az érzékelőket kiszedtem,kapott ultrahangos tisztitást,tök szép lett a rozsdás ismét fényes lett ;D Motor összerak beindit,és rángat min az állat ??? Ismét rádugom a gépre és elkezdtem pörgetni 2000-3000 között rángat,meg alapjáraton is,és lehet hallani hogy a turbo is ingadozik.Légtömegmérőt lehúztuk,hiba megszünt pörgött mint az állat ;D És ekkor vettük észre hogy az egr szelep 0%-on van,akkor lehet hogy ő a ludas? Egr szétszed de nem volt ganés.Légtömegmérőt visszadugtam és figyeltem mikor rángatott az EGR szelep össze vissza ugrált 30-50-70% között,lehúztam az EGR szelep csatiját,azóta tökéletes nem rángat nem dadog,megy mint a disznó,csak világit a motor hibajelző lámpa >:( Holnap megpróbálom ledugózni az EGR -t mert elvileg csak azt figyeli,hogy működik-e,azt nem hogy tényleg enged-e át valamit magán:-)Találtam ebay-en hozzá cuccot,is de majd én kivágom magamnak.
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-blanking-block-plate-PEUGEOT-CITROEN-FORD-VOLVO-1-4-1-6-HDI-TDCi-DDiS-/170912771190 (http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-blanking-block-plate-PEUGEOT-CITROEN-FORD-VOLVO-1-4-1-6-HDI-TDCi-DDiS-/170912771190)
Sajna buta a fiesta ECU-ja és ezért irt üzemanyag nyomás problémát,mert azt nem tudja lefigyelni,hogy mennyit enged át az EGR.Akinek rángat a TDCI az először húzza le a légtömegmérő csatiját,az könnyen hozzáférhető és ilyenkor az EGR sem megy és ha a hiba megszűnik akkor nem üzemanyag baj van:-) Ja és ez EURO 4-es,a 3-as nál nem tudom mi van ott vákumos az EGR itt elektromos.
-
... Holnap megpróbálom ledugózni az EGR -t mert elvileg csak azt figyeli,hogy működik-e,azt nem hogy tényleg enged-e át valamit magán:-)Találtam ebay-en hozzá cuccot,is de majd én kivágom magamnak....
Saválló acéllemezt használj! ;)
-
Ok,olvastam,hogy a sima átég,de köszi a figyelmeztetést ;)
EGR ledugózva,nem rángat a szelep működik az ecu szerint és nem világit a hiba lámpa sem ;D
-
Ok,olvastam,hogy a sima átég,de köszi a figyelmeztetést ;)
EGR ledugózva,nem rángat a szelep működik az ecu szerint és nem világit a hiba lámpa sem ;D
:thumbsup:
-
Holnap megpróbálom ledugózni az EGR -t mert elvileg csak azt figyeli,hogy működik-e,azt nem hogy tényleg enged-e át valamit magán:-)Találtam ebay-en hozzá cuccot,is de majd én kivágom magamnak.
Véletlen nem tudod a két csavar közti távolságot?
-
Sajna nem,kivettem a tömitést,rátettem a lemezre körberajzoltam és kivágtam.
-
gyorsítani akartam a dolgot,de akkor én is ezt fogom tenni!
Köszi!
-
Hát nincs mit :) Sokkal jobb lett a hangja is,mióta le van dugózva :)
-
Ok,olvastam,hogy a sima átég,de köszi a figyelmeztetést ;)
EGR ledugózva,nem rángat a szelep működik az ecu szerint és nem világit a hiba lámpa sem ;D
Vissza dugtad az EGR szelepre a csatlakozót? Nekem is hasonló a probléma, hideg időszakban dadog, 1000-2000 fordulat között rángat is, feketén füstöl mikor oda lépek neki.
-
Én mióta ledugóztam,hál istennek felét sem füstöli mint előtte.
-
Sziasztok!
Sajnos nekem is rángat a Tdci. EGR levéve, kitisztítva,de nem szűnt meg a probléma. Ezután kezdtem gyanakodni az EGR-t vezérlő szelepre. Csak nem vagyok benne biztos, hogy rossz. Elvileg egyik irányban teljesen zártnak kell lennie, de az enyém szép lassan elengedi a levegőt. Vki esetleg próbálta már? Vagy meg tudná nézni, hogy az övé is elengedi-e. Az akksi mögött megy két gumicső, azt széthúzni és vákummérőre tenni.
Azért gyanakszok erre, mert az EGR-re menő csövet ledugóztam, akkor nem rángat, de viszont füstöl, mint állat.
-
sziasztok
nekem 900-as az alapjáratom és 1400-1500 fordulat alatt finom gázadásra rángat a motor, beremeg a kasztni.
kb 1400-1500 fordulat felett elmúlik.
egr szelep lehet koszos, vagy valami jeladó hibázik?!
kinek volt ilyen gondja?
amúgy 1500 felett nagyon jól mrgy, szépen jár a motor, nem ingadozik, húz jól, erős a motor csak ez a kis fordulaton rángá idegesítő.
kuplungra gyanakodtam de nem az, mert ha kettes alapjáraton gurulok és gázt adok, akkor is csinálja, és a kuplung már régen fel van engedve...