Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : balazs_orban 2007 July 25, 10:00:05 AM
-
Sziasztok, az a problémám hogy kb 12 nap alatt (használat nélkül) lemerül az akkumulátor az autómba. Megmértem az autó állandósult állapotba minden kikapcsolva 160 mA-t vesz fel. Szereltem volt bele egy riasztót, riasztó nélkül 100 mA-t vesz fel. A gyári eredeti aksi van benne (2006-os kiadás az autó első akkumulátorral) 43 Ah. Ezzel az értékkel számolva kihozza az általam jósolt 12 nap körüli lemerülést. Nem tudom h ez normális érték-e. Ha valaki lenne olyan szives és van 1 multimétere és megmérné nekem a saját autója fogyasztását hálás lennék mert látszólag nincs bekapcsolva semmi extra az autómba...
Köszi szépen
-
Csak egy ötlet: Próbáld egyesével kivenni a biztiket, és szerencsés esteben kiderül, hogy melyik fogyasztó eszi a delejt folyamatosan. ;)
-
160mA az sok. Olyan mintha egy relé behúzva lenne... kb. 40-50mA vagy az alatt ami elfogadható. A rádió is szokott felvenni áramot főleg ha rajta van az előlap...
-
Nekem is kisakksim van, de nem merül ilyen gyorsan. Magnód van? Jól van bekötve?
-
A nagy áramfelvétellel működő fogyasztók esetében azonban (távfónyszóró, ablaktörlő, ködfényszóró) relét iktatnak az áramkörbe a kapcsoló túlterhelésének megelőzése, illetve az áramút lerövidítése céljából.
Az akkumulátor ellenőrzése
A savszint ellenőrzése
• A savszintnek az egyes cellákban a MIN -1-és MAX-2-jel között kell lennie. Szükség esetén csavarjuk ki az akkumulátor dugóit -3- és töltsük a desztillált vizet a cellákba.
A feszültség ellenőrzése
Ellenőrizzük az akkumulátor feszültségét voltmérővel a pólusok
között.
• Tisztítsuk meg kívülről az akkumulátort.
• Ellenőrzéskor az akkumulátornak legalább 6 óráig töltetlen állapotban kell lennie, még a járó motor sem töltheti. Ellenkező esetben kapcsoljuk be 30 mp-re az ellenőrzés előtt a fényszórót.
• Kapcsoljuk ki a fényszórót és az összes többi áramfogyasztót és várjunk 5 percig.
• Csatlakoztassuka voltmérőt az akkumulátor pólusaihoz és mérjünk feszültséget.
Az értékelés:
12,7 V vagy ennél nagyobb = az akkumulátor jó állapotban van
12,6 V = a normál állapot
12,4 V vagy ennél kisebb = az akkumulátor rossz állapotban
van, tölteni vagy cserélni kell!
Az indítási műveletkor a teljesen feltöltött akkumulátor feszültségének nem szabad 10 V alá csökkennie (+20°C sav/hőmérsékletnél).
Az akkumulátor magától kimerül:
A gépkocsiban különböző vezérlőkészülékek vannak, ezek áramfelvétele is hozzájárul az akkumulátor természetes önkisülésóhez, ezért kell a leállított gépkocsi akkumulátorát 6 hetenként újból töltenünk.
Ha kúszóáramokra gyanakszunk, vizsgáljuk az elektromos hálózatot.
• A vizsgálatkor legyen az akkumulátor töltött állapotban.
• Állítsuk be az ampermérőt (méréstartomány 0-5 A) a legnagyobb méréstartományra. (ez azért fontos, nehogy elszálljon a mérő, igaz ilyenkor nagyon kis értéket mutat, de majd folyamatosan a tartományt állítani kell, amíg normál érték nem lesz) ;)
Vegyük le az akkumulátor testkábelt (-).
(Figyelem: ezáltal az elektronikus befecskendezővezérlőkészülék tárolójából törlődnek az „üzemelési
adatok", valamint a lopásgátló Key kód a rádió tárolójából, továbbá a beállított rádióállomás.)
• Kapcsoljuk az ampermérőt az akkumulátor negatív sarka és a testkábel közé. Az ampermérő pozitív kapcsára kössük a testkábelt, a negatív kapcsára az akkumulátor negatív sarkát.
(Figyelem: a vizsgálatot ellenőrzőlámpával is elvégezhetjük, de ha a lámpa nem gyullad ki az akkumulátor negatív sarka és a testkábel között, úgy mindenképpen ampermérőt kell alkalmaznunk.)
• Kapcsoljunk ki minden fogyasztót, kössük ki az órát és csukjuk be az ajtókat.
• Kapcsoljuk vissza mindaddig az ampermérő méréstartományát, amíg a műszer egy leolvasható értéket nem mutat (1-3 mA megengedett)
• Vegyük ki egymás után a biztosítékokat, azaz szakítsuk meg az egyes áramköröket. Ha egy áramkör megszakítása után a műszer mutatója nullára esik vissza, a hiba abban az áramkörben van. A hibát okozhatja korrodált vagy elszennyeződött érintkezés, kidörzsölt vezeték, de belső zárlat is valamelyik készülékben.
• Ha a biztosított áramkörökben nem találtunk hibát, akkor vegyük le egymás után a nem biztosított készülékek vezetékeit. Ezek a generátor, az indítómotor, a gyújtóberendezés.
• Ha a nem biztosított készülékek valamelyikének kiiktatásakor a műszer mutatója nullára esik vissza, akkor a készüléket cserélnünk kell.
• Ha az indító- vagy a gyújtásberendezésen észlelünk áramveszteséget, akkor ellenőrizzük a kapcsolási rajz segítségével a gyújtás-indítókapcsolót.
• Tegyük vissza az akkumulátor testkábelét (-).
A generátorfeszültség ellenőrzése
• Kapcsoljunk voltmérőt az akkumulátor negatív és pozitív kapcsa közé.
• Indítsuk a motort. A motor indításkor a feszültség legfeljebb 8 V-ra (+20"C-on) csökkenhet.
• 3000/perc motor fordulatszámnál a feszültség 13,5-14,5 V kell legyen. Ez a generátor és a feszültségszabályzó működését bizonyítja. A generátorfeszültségnek (fedélzeti feszültség) nagyobbnak kell lennie az akkumulátor feszültségénél, hogy az akkumulátor menet közben töltődhessen
• Ellenőrizzük a szabályozás stabilitását úgy, hogy bekapcsoljuk a távfényt és megismételjük a mérést 3000/perc fordulatszámon. A mért feszültségnek nem szabad 0,4 V-nál nagyobb mértékben az előző mérés eredményét meghaladnia.
Szóval ezeket a dolgokat írja az a Fordos könyv! ;)
Gondoltam jobb ha hangosan "felolvasom" mi áll a könyvben hátha segít! ;)
-
Sziasztok!
A kedvedért megmértem az aksim!
Csak annyi, hogy levettem a rádió előlapját + mindent kikapcsoltam 0,35 mA volt az áramfelvétel! Majd felkapcsoltam a helyzetjelzőket és kinyitottam az ajtót, akkor volt 3,6 mA az áramfelvétel! 0-20 mA es tartományban mértem! Szóval ebből kiindulva a tiéd nagyon sok! Nem lehet még az is hogy zárlatos az aksi?
Amúgy jó hogy megnéztem mert 12,5 volt a feszültség... elvileg a könyv szerint egy kis töltés nem ártana :D
-
civilben autóhifi beszereléssel foglalkozom,és már találkoztam olyan esettel,hogy azzal kerestek meg,
hogy pár nap alatt lemerül az akksi.
általában az autórádió/cd a ludas,ezek közül is inkább az utólag beszerelt,kevésbé jó minőségűek.
de pl olyannal is találkoztam hogy a hátsó ablaktörlő volt a ludas,igaz ez télen,fagyban fordult elő.
odafagyott a lapát,nem törölt,de a relé bekapcsolva marad ilyenkor egyes típusoknál,és idővel lemeríti az akksit.
-
... Nem lehet még az is hogy zárlatos az aksi?...
A hozzászólásban az volt, hogy nyugalmi helyzetben 160 mA áram mérhető.
A zárlatos aksiban folyó áramot kívülről nem lehet kimérni.
A 12 napos lemerülési idő azt mutatja (0,160*24*12=46 Ah), hogy az akksi kifogástalan állapotban van (amíg a sok lemerülés tönkre nem teszi >:( ).
A leirásod nagyon jó. Köszi. :)
-
A 160 ma áramfelfétel sok. szisztematikusan kell a hibát megkeresni. Akkumulátor pozitív sarú le,sorosan beiktatott árammérő műszer (multiméter) majd ,a biztosíték táblából kiemelve egyessével a biztiket, amelyek nem a (gyujtáskapcsoló elfordítása után müködő berendezések) :) áramköreihez csatlakoznak. Ha nem gyári rádió van beépítve ellenőrizni kell a bekötését, valamint ha lopásgátló berendezés van beépítve, akár egy érzékelő elem hibájából is lehet ekkora áramfelvétel pl: direkt plusszra kötött mozgásérzékelő, emelésérzékelő stb...
-
Sziasztok, igazából nem találtam ennek megfelelő topikot ugyhogy itt tenném fel a kérdésem: mk6 1.4 tdci fiesta-ba mekkora generátor van? Köszi előre is
Vagy ha tudtok egy linket ahol megtalálom az egyes motortipusok generátor adatait annak is örülnék :)
-
Sziasztok!
Lehet hogy hülye kérdés, de gyári 43ah-s motorcraft akksit lehet tölteni?Az enyém már 6 éves, és lehet hogy haldoklik.
-
Miért ne lehetne?
De lehet hogy érdemes lenne venni bele újat,esetleg nagyobb amperórást.
-
Sziasztok!
Lehet hogy hülye kérdés, de gyári 43ah-s motorcraft akksit lehet tölteni?Az enyém már 6 éves, és lehet hogy haldoklik.
Legelsőként a savszintet kell ellenőrizni és desztvízzel utánatölteni.
Csak azután szabad töltéssel próbálkozni.
De mielőtt kiszereled, nézd meg a feszültségeket:
Mielőtt beindítod a motort, 12,5-13 V a normál feszültség. Ha csak 10.valamennyi V-ot mérsz, akkor valószínüleg egy cella már zárlatos.
Ha beindítod a motort és 2000-ig felpörgted, a feszültségnek fel kell mennie 14,4V közelébe, különben baj van a töltéssel.
Ha nincs műszered, az LCD-re is ki lehet varázsolni a feszültségeket, de az nem pontos (az enyémen 0,4-0,5 V-al kevesebbet mutat.)
-
hali
ugy néz ki kifingott a motorcraftos aksim 6 év után 1.4tdciben és akksit kelene venem de sehol nem találok ilyen paraméterüt hogy 60ah 590A inditó áram.
Mi van ha nagyobbat teszek bele? Milyen márkát?
Erről a nagyobról azt hallotam hogy az önindító diódáit tönkreteheti, ebből mi lehet igaz?
Köszi a segítséget!
-
Az Adás-vételben a Nagyautós topikban kérdezd meg Nagyautót, sztem tud adni neked Motorcraftosat...
-
Sziasztok!
Fél éves Motocraft akkum van, és gyanúsan hamar lemerül az akksim, így elkezdtem nyomozni utána esetleg mi szívja le. A mellékelt képen látható adatot mértem, a leírás szerint bekötöttem sorba a multimétert, majd bezártam/leriasztottam a kocsit, vártam vele amíg stabilan beáll az érték. 10A méréstartományba állítottam, és ott is hagytam. Lehet, hogy égetem magam, de ez most jó érték vagy nem? Ez elvileg 0,24A ami 240mA ugye? Vagy tényleg elszégyellem magam és visszamegyek fizikaórára... :-[
http://kepkezelo.com/images/7a8cyzyeu1ugglxcj20c.jpg (http://kepkezelo.com/images/7a8cyzyeu1ugglxcj20c.jpg)
-
Sziasztok!
Fél éves Motocraft akkum van, és gyanúsan hamar lemerül az akksim, így elkezdtem nyomozni utána esetleg mi szívja le. A mellékelt képen látható adatot mértem, a leírás szerint bekötöttem sorba a multimétert, majd bezártam/leriasztottam a kocsit, vártam vele amíg stabilan beáll az érték. 10A méréstartományba állítottam, és ott is hagytam. Lehet, hogy égetem magam, de ez most jó érték vagy nem? Ez elvileg 0,24A ami 240mA ugye? Vagy tényleg elszégyellem magam és visszamegyek fizikaórára... :-[
http://kepkezelo.com/images/7a8cyzyeu1ugglxcj20c.jpg (http://kepkezelo.com/images/7a8cyzyeu1ugglxcj20c.jpg)
Szerintem ez teljesen normális érték. Fel kell tölteni teljesen az akksit, és ha utána is lemerül, akkor akksi valószínűleg. Indításkor nézd meg a feszültséget mennyire megy le. Ha 10V alá akkor akksi probléma is lehet (pl. cellazárlat)
-
Szia,
Méricskéltem már, 10,3V-ra esik le amikor indítózok, ezt követően alapjáraton 14,1-14,2V körül mozog fogyasztók nélkül. Amennyiben kapcsolok fényszórót, akkor úgy rémlik felmegy 14,4V fölé is picivel. Ez nem gond? Nem mondható soknak?
Közben kiszedtem a központizár/riasztó biztosítékot, és így 0,16A fogyasztást mértem. A riasztó utólag lett beszerelve, nem gyári.
-
Szia,
Méricskéltem már, 10,3V-ra esik le amikor indítózok, ezt követően alapjáraton 14,1-14,2V körül mozog fogyasztók nélkül. Amennyiben kapcsolok fényszórót, akkor úgy rémlik felmegy 14,4V fölé is picivel. Ez nem gond? Nem mondható soknak?
Közben kiszedtem a központizár/riasztó biztosítékot, és így 0,16A fogyasztást mértem. A riasztó utólag lett beszerelve, nem gyári.
Ezek teljesen normális értékek. A kérdés az lenne, hogy milyen távokat mész vele ?
A sokszori indítózás ill. kevés kilométer (5-10km) okozhatja a korábbi lemerülést. Érdemes lenne az akksit megnézetni, mivel garis még.
-
Szerintem a 240 mA sok, az nincs rendben. Az naponta 6 Ah.
A neten 20-50 mA-t írnak hibátlan értéknek.
A feszültségekkel nincs baj. A Ford-oknak un. intelligens töltése van, ami a becsült akkuhőmérséklettől függően maximalizálja a töltőfeszültséget. 14.4V teljesen rendben van. Hidegben akár 16V is lehet.
Amit írtál, abból az látszik, hogy az akksinak, töltésnek nincs baja. De az akksi tönkre fog menni, ha sokszor teljesen lemerül. :(
-
Szerintem a 240 mA sok, az nincs rendben. Az naponta 6 Ah.
A neten 20-50 mA-t írnak hibátlan értéknek.
A feszültségekkel nincs baj. A Ford-oknak un. intelligens töltése van, ami a becsült akkuhőmérséklettől függően maximalizálja a töltőfeszültséget. 14.4V teljesen rendben van. Hidegben akár 16V is lehet.
Amit írtál, abból az látszik, hogy az akksinak, töltésnek nincs baja. De az akksi tönkre fog menni, ha sokszor teljesen lemerül. :(
Ezzel azért vitatkoznék, de nem akarok.