Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : digi 2012 July 03, 11:55:56 AM
-
Sziasztok mostanában üzem melegen 700 as fordulatszám alá esik néha de azonnal vissza jön ennek eredménye hogy remeg a motor és be rázza a bodét is nem hiszem hogy alapjárati motor mert akkor inkább fel pörögne vagy nem ? már gondoltam hogy dugulás de most let cserélve minden szürö olaj és gyeretya is valaki tud mondani valamit mi lehet elöre is meg köszsönöm Üdv Digi
-
Ha benzines akkor folytószelep tisztítás...
-
Köszi a tipet 1.3 benzin és azt holl találom injektor tisztitó nem jó bele ????
-
Helló minden olvasónak! fiesta2002 barátunktól kértem segítséget, mivel a motor beindítása után pár perccel elkezdett ingadozni az alapjárat (meleg motorral is), volt hogy hullámzott 600 és 900 között le-föl egymás után 3-4-szer, de volt olyan is, hogy az egyik pillanatban le akart fulladni, mintha hirtelen terhelést kapott volna de abban a pillanatba felugrott 1300 környékére, majd rögtön vissza normálisra! Az kocsi Mk6 2003-as
1.3 benzines.
Szia Xinosz,
A Te problémáddal kapcsolatban azt gondolom, hogy akkor jön ez az ingadozás, amikor egy bizonyos motorhőfokon a szabályozás átáll hideg üzemre.
Mi lehet az oka?
- lehet pl. az alapjárat szabályozó. Amikor a motor eléri a hőfokot, az elektronika egy kicsit kevesebb levegőt kér, az alapjárat szabályozótól. De ha az szorul, akkor egy ideig nem reagál, aztán nagyot zár. Szóval a szorulás miatt túl durván szabályoz. Egyesek időnként tisztítani szokták az alapjárati motort, de én inkább időnként meg szoktam járatni. Egy enyhe emelkedőn elveszem a gázt és hagyom, hogy az autó alapjáraton küzdje fel magát. (Csak meleg motornál és csak pár tucat métert.) Akkor a szabályzó teljesen kinyit, majd gázadásra bezár. Egy kicsit megjáratja magát. Megpróbálhatod azt is, hogy egy kis állandó gázadással helyettesíted az alapjárati motort, hogy akkor javul-e a helyzet.
Más:
- lehet, hogy a hiba a benzin levegő arány szabályozásban van. Ez az egy-két perc pont az az idő, ami után az első szonda elkezd dolgozni. A PCM a betáplált értékek helyett a szenzorok jelei alapján kezdi a keveréket számolni. Ha itt valami baj van, pl. a légmennyiségmérővel (nyomásmérő a szívócsöben), vagy az első lambdaszondával, vagy a pillangószelep potméterével, vagy az injektorokkal, akkor először rossz lesz a benzin-levegő arány, amit a kompjuter durván korrigál. Azután megtalálja a helyes értéket, főleg amikor a második lambdaszonda is elkezd dolgozni.
Legjobb lenne OBDII műszerrel kimérni, hogy melyik szonda milyen jelet ad. Vagy próbaképpen lehúzni az első lambdaszonda vezetékét. (persze akkor lesz hibajelzés, de előbb utóbb elmúlik.)
Hirtelen ennyit tudtam kiokoskodni.
Cserébe, csak annyit kérnék, hogy írd meg a fórumba, hogy mik a fejlemények, hogy más is hasznosítsa. (Ezt a levelet is idézheted, ha akarod.)
Üdv
fiesta2002
A diagnosztika kimutatta, hogy a probléma az első lambdaszondával van, kezdi megadni magát, késik a jele, alacsonyabb feszültségek között ingadozik mint kéne, ezért elavult és helytelen infót ad a számítógépnek, így helytelen lesz a keverés az adott pillanatban! Ezzel járó hibakód pedig P0134
-
Sziasztok!
Én is most pont hasonló probléma miatt jöttem az oldalra.
Az autó 2003-as, 1.3-as benzines.
A jelenség azzal indult, hogy egy nagyon esős hétvégén elindultunk hazafelé Siófokról, és az autó pár perc után nem akart menni, ha nyomtam a gázt inkább lassult, ha elengedtem mintha 'gyorsult' volna (gondolom sima gurulás). Megálltunk, vártam egy 15 percet alapjáraton, aztán elindultunk, akkor ment, de az autópályán 120 fölé nem ment, hiába nyomtam padlóig ... aztán egy 10 perc után egyszer csak elindult és kilőtt mint egy rakéta.
Azóta esős időben ki szokott gyulladni a sárga motorhiba jelző led. Ha kiszárad az autó akkor meg nem világít.
Jelenleg az a helyzet, hogy ugyanezt a gázra lassulós dolgot produkálja néha, aztán ha megállok, akkor alapjáraton elkezd lemenni a fordulat 900 alá, rángat az autó, aztán hirtelen felugrik 1300-ra ... majd megint le, rángat, majd megint fel. Ilyenkor leállítom, újra beindítom, alapjárat normálisnak tűnik, elindulok, néha innentől megy, néha ugyanúgy lassul gázra és a fordulat ingadozás.
Volt olyan, hogy ugyanezt csinálta, aztán egyszer csak rángott egyet, kigyulladt a motorhiba jelző és elkezdett normálisan menni.
Legutóbb két napja használtam volna az autót egy hét állás után, mert betegek voltunk itthon, alapjáraton rendesen ment, mentem vele pár km-t a feleségemért, ott vártam rá 10 percet, aztán elindultunk és 3 perc után elkezdte. Nem segített a motor leállítás, hazáig kettesben ketyerésztem.
A szervizesemmel még nem tudtam megnézetni, mert akármikor voltam nála vagy vittem volna emiatt, már nem világított a led vagy ment rendesen :(
Nekem is lambdaszonda problémám lehet?
A jövőhéten elviszem a szervizbe, hátha rájönnek mi a gondja.
-
Szia LazaHunter!
Szerintem szerezz gyujtogyertya kàbelt ès
egyenkènt cserèlgesd melyik lehet a rossz.
Nekem attól produkàlta ezt.
Àthúzott. Egy próbàt megèr.
Üdv.
-
Sziasztok!
2004/1.3 fiesta benzines .Meleg motornál alapjárat nincs,motor leáll .Pár újrainditás után megint rendben,majd újra nincs illetve előrordult hogy 1500-2000 -ig is pörgeti magát.Nem ir ki hibajelzést ....utoljára 98-as lett tankolva bele Mol-nál.
Még annyi hogy inditás után szinte állandó benzinszag jelentkezik .....folyást nem látok (nem vagyok nőgyógyász :D)
Próbálkozom(- üljünk be az autóba, tegyük be a kulcsot, de még ne fordítsuk el
- tartsuk lenyomva a műszerfalon található, kilométerek nullázására használatos pöcköt, közben adjuk rá a gyújtást
- pár másodperc múlva megjelenik a test felirat a kijelzőn, majd gauge módban felvillannak a lámpácskák és maximálisan kitérnek a mutatók. A pöcköt elengedhetjük
Ezutána következő funkciók jelennek meg, a lenyomások számától függően: )
mit ir ki ....mond ez valakinek valamit?
0850
EE 85
CFI 80
CF2 00
CF3 00
d262-dtC "ez felváltva villog ha jól emlékszem?"
dtc-none "ez felváltva villog ha jól emlékszem?"
e 0000
FP 1192-93
FPT 192
van még de arra már lusta voltam leirni..
FP 1192-93 Catalysator -illetve lambda szonda?????? okozhatja ez a fenti tüneteket ? mot hibajelzés nincs mióta ki lett ütve igaz csak 130 km van benne azóta .....gondolom ez szörvíz....
-
Próbálkozom(- üljünk be az autóba, tegyük be a kulcsot, de még ne fordítsuk el
- tartsuk lenyomva a műszerfalon található, kilométerek nullázására használatos pöcköt, közben adjuk rá a gyújtást
- pár másodperc múlva megjelenik a test felirat a kijelzőn, majd gauge módban felvillannak a lámpácskák és maximálisan kitérnek a mutatók. A pöcköt elengedhetjük
Ezutána következő funkciók jelennek meg, a lenyomások számától függően: )
Ez a Self-Diagnostic Mode (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=295.msg59423#msg59423)
D262=U1262 "Communications Bus Fault".
De nem hiszem, hogy ez okozza a hibáidat. Ez lehet, hogy csak egy pillanatnyi érintkezési zavar.
És a Self-Diagnostic Mode csak a műszerfallal kapcsolatos hibákat írja ki. A motorrral kapcsolatosakat nem.
Mi volt a hibakód, amit töröltek?
-
Állitólag katalizátorhibát jelzett......a lámpa 600km után ujra világít ....pályán kicsit meghajtva (megy ez 170-et négy.személlyel :D vagy csak az óra rossz gg) kellene egy jó szervíz ahol megnéznék és kiolvasnák azt a fránya hibát.
-
Sziasztok!
Van egy 2005 1.3 benzin comfort fokozatú :ford: fiestám és az vele a gond, hogy egy bizonyos idő után és km megtétel után ez főként Debrecenbe menetel 20 km aztán Debrecen városában közlekedve illetve ha hosszabb távra megyek előjön rajta, de nem mindig az alapjárat 800ról felmegy 1500-ra és egyáltalán nem akar lemenni csak ha leállítom és vissza indítom akkor beáll, meg ha meleg motornál gázt adok álló helyben akkor amikor vissza fele esik a mutató megáll 1000-nél majd lejeb esik olyan 800-900-ra az alapjárati motort már kitisztítottuk és már a 2ik flakon injektor tisztítót töltöttem bele(megjegyzem akkor nem csinálta ezt) tehát tanácstalan vagyok ,hogy mi lehet a baj ??????!!!! ??? ???
Másik mindenkinek normálon áll még 40 fok melegben is a hőfok mutató vagy is kijelző és a ventilátor egyáltalán nem megy vagy csak nekem?????? ??? ???
Valami ötlet?? ??? ???
A válaszokat köszönöm előre is!
-
... az alapjárat 800ról felmegy 1500-ra és egyáltalán nem akar lemenni csak ha leállítom és vissza indítom akkor beáll, meg ha meleg motornál gázt adok álló helyben akkor amikor vissza fele esik a mutató megáll 1000-nél majd lejeb esik olyan 800-900-ra ...
Másik mindenkinek normálon áll még 40 fok melegben is a hőfok mutató vagy is kijelző és a ventilátor egyáltalán nem megy vagy csak nekem?????? ??? ???
Mivel az alapjárati motor ki lett tisztítva, akkor azt mondanám, hogy a pillangószelep akad. Vagy kikopott a tengelye.
De az, hogy újraindítással megjavul (anélkül, hogy hozzáérnél a gázpedálhoz) kicsit mégiscsak alapjárati motorra utal.
Próbáld ki, hogy egy enyhe emelkedőn gázadás nélkül, alapjáraton felmész. Ez jól megjáratja az alapjárati motort.
Esetleg hamis levegő. Érdemes megmozgatni a kartergáz csöveket. Hamis levegő jöhet a kartergáz levegőztető, un. PCV szelepen keresztül is.
-
Szia Fiesta2002!
Hasonló a problémám, de nekem olyan 60km után fordult elő mostanság az említett probléma.
10000 km lehet az új alapjárati motoromban, idén 2x tisztítottam.
Amikor a szelepfedél tömítést cseréltem korábban, akkor találkoztam ezzel az általad említett PCV szeleppel.
Ha feljön újra a probléma, egyszerre leszedem a design elemet(légszűrőház), és megtisztítom.
Féktisztító nem károsítja?
Örülök, hogy feljött a téma! Köszi a segítséged! :notworthy:
üdv. M.Á.
-
Szia!
Nem árt neki. Minden fémbol van benne. De ha eltort a rugo, es razasra lotyog, akkor muszaj cserelni.
Ha leveszed a muanyag dobozt, a labait erdemes szilikon zsirral megkenni. En nalam igy van es konnyeden le lehet kapni. :)
-
Szia Fiesta2002!
Még egyszer is nagyon köszi a segítséget! Megnézem, ha jól emléxem kotyogott amikor szétkaptam.
A fedél tatóra menő gumibakokat szoktam zsírozni, szerettem leszerelni sűrűn. :P
Sajnos a legelején napi szinten lekaptam, mert mindig valami hüleség volt a géppel.
Szerencsére csak kisebbek, a para volt inkább nagyobb.
A bemutatkozóban írtam az ország legolcsóbb Fiestájának történetét. :)
Köszi a segítségedet, és a gyors válaszod.
M.Á.
-
Szia Fiesta2002!
Jól emlékeztem, kotyog a technika.
Már meg is rendeltem az újat, 4700.-, de a gumi tömítést azt nem (+2500.-).
Szerintem jó állapotban van, ha méretpontos lesz akkor tömíteni fog.
Jövőhéten lesz meg. Várom 8)
üdv.
-
Hali!
Új vagyok itt, segítséget szeretnék kérni, alábbi hibával kapcsolatban (2002 1,4-es benzines fiesta 42.000KM) :
Kihúzatás után 4-6 ezres fordulatig, majd kuplung benyom, esteleg fékezés is, kanyarodás miatt leesik a fordulat 500-alá és leáll a masina!
a fent leírtakkal bármikor elő jön a hiba, de a bosszantó, hogy néha már 3 ezres forduéat után is teljesen váratlanul leáll a motor.
Fojtószelep tisztítás meg volt, gyertya csere meg volt, üzemanyag nyomoásmérés szintén pedálkapcsolók szintén, cseréltem fojtósdzelepet (igaz bontottat kettőt is), de a hiba még mindig fenn áll. híbakód nincs:-(
a compúter akkor sem hozott ki hibát, amikor menet közben rá volt dugva és előjött a hiba. elvileg vákumcsöveken nincs szakadás igaz azokat még nem cseréltem le, gyújtáskábeleket szintén nem cseréltem még.(http://)
Ha valakinek volt hasonló jelenség, szívesen olvasnám a megoldást, vagy olyan infó is jól jönne, hol tudok 130.000-nél olcsóbban venni új (vagy garantáltan jó) fojtószelepet, ilyet keresnék:(http://)
-
Hello ! Attól hogy leáll a motor nem biztos hogy a fojtószelepre gyanakodnék, inkább az alapjárati motor hibájára. Látszólag nekem sem volt a vákuumcsőnél szakadás, de amit megnyomtam egyből leállt az autó (levegőt kapott).
Az alapjárati motor csatlakozóját nézd meg nem oxidálódott, majd kivenni a motort ami egy idő után el szokott kormolódni esetleg nehezen mozog. Ezek csak tippek.
-
Hali! Köszi a tippet.
Ebben a szériában nincs alapjárati motor. A vákuum csöveket még átnézetem. A hibajelenség olyan mint amikor a motor magas fordulatról, amikor ugye nagyot nyit a pillangó szelep, lassan térne vissza alaphelyzetbe és sok levegőt kap viszont üzemanyagot nem és 500 alá esik a fordulat.Az a bosszantó, hogy semmi hibakód nincs:-(
-
Mai tapasztalat az alapjárattal kapcsolatban:
reggeli indításnál gondoltam kivárom, hogyan változik az alapjáratom, indítás után kb.1300-as fordulat, majd szép lassan ahogy melegszik kúszik lefelé kb 4 perc alatt 800-ra, amíg ment lefelé, a gézpedáltól apró kattanaás hallatszik időnként és akkor a mutató kb. 1 mm mozog a kattanással egyidőben.
Milyen kapcsoló van a gázpedál környékén ami befolyásolhatja az alapjáratot?
ja és az is érdekes, hogy ha csak úgy simán felpörgetem 5-6 ezerre a fordulatot, akkor nem áll le a motor??
-
Elektromos a gázpedál ?
-
Hali! újabb kérdésem lenne: a gyújtáskábel hibát, vagy a gyújtástrafó hibát a motordiagnosztika kihozza hibalistán, vagy egy autóvillamossági szerelő ki tudja mérni, hogy megfelelő áramot ad-e le??
Vagy meg kell vegyek egy kábelköteget és egyenként cserélgessem??
-
A gyújtás rész rendben van, a hiba továbbra is jelentkezik:-(
Nyíregyháza környékén nincs egy márkatárs akinek hasonló motorral van szerelve a gépsas (2002. évjárat 1,4 16v 59KW benzines), hogy egy fojtószelep teszte csináljak, mert ha tutira az a hiba, akkor rendelek egy gyátri fojtószelepet!
-
Sziasztok,
nekem is fennáll a probléma, 1.4 (80 LE). Sajnos nem jutottunk előre, sem Ford szervízben, sem egyéb diagnosztikai megoldással. Vákuumcsövet, tömítéseket cseréltem már, nem vagyok biztos abban, hogy tényleg a fojtószelepház a hibás.
Másik dolog, ha valakinek le is fullad, az nézesse meg a vezérlését, mert lehet hogy szíjcserénél 1-2 fokot elállítódott és azért nem működik rendesen. Ez nálam is probléma volt, aztán megoldódott. Pillanatnyilag viszont az ingadozásra nem tudok megoldást. 140 eFt-ért cserélni és ha nem az a baja!? Kicsit drága próbálkozás...
Olyan szervíz, ahol rá is jönnének konkrétan a hibára...
Ötlet esetleg valakinek?
Köszi!
-
elrakták a vezérlést,tényleg?járjatok csak mindenféle kontár autószerelőhöz,akinek nincs hozzá semmije.jeleket hiába keres a motoron mert nincs célszerszám van amivel felső hp ra állítod a motort és lefixálod hogy nem mozdítsd el és ne rakd el a vezérlést
-
Sziasztok!
Nekem is megoldódott az alapjárati problémám a mai napon, nem kevés idő, pénz és alkatrészcsere után.
Az én fiestámon is a vezérlés volt rosszul lecserélve, pedig :ford: márkaszervízben volt a vezérlés cseréje végrehajtva gyári alkatrészekkel számlával igazolva stb. ja és persze náluk is voltam a problámámmal, de okosan csak azt javasolták vegyek gyári gyertyákat mert a fiesta érzékeny a gyertyákra :( így a német Bosch gyertyáimat 6500-Ft-ért recseréltem gyári Made in USSR gyertyákra :(
Csak azért írtam, hogy más se essen neki a fojtózselep cseréjének első szóra, végül is a feléből (kb. 75.000-FT) megoldódott :(
HA valakinek még is fojtószelep gondja van, akkor nekem van egy eladó (bontott), a korábban belinkelt fotón látható típusú, és kódszámú!
Ja és ha csak az elektronikája ment tönkre a fojtószelepnek, akkor a Csergő (opel és ford) kft-nél (Budapest) lehet kapni 15-20.000 ft környékén külön ezt a részét!