Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : deviii6 2012 May 28, 13:11:08 PM
-
2004 es 1.3 as fiesta nem gyorsul eggyáltalán. és erő sincs benne. kb mint egy trabant úgy húz
valaki tudna segíteni mi lehet a probléma ?
-
írhatnál többet a problémáról...
Esetleg rángat, fullad, műszerfalon világít valami, ilyesmire gondolok.
Távjavítás mindenképpen nehéz azért így könnyebb.
-
egyet értek az előttem szóló klubtársal.de lehet levegőszűrőtől,benzinszűrőtől.ha semmi nem világít a műszerfalon.
-
nem világít semmi! nem rángat semmi, csak egyszerűen nem húz és nincs benn erő ...
-
Esetleg kuplung? ???
-
kuplung ??? az hogyan
-
Fék nem rohadhatott be? ???Nem melegszik?
-
nem, forog minden kerék szépen, katalizátor összeborulása miatt előfordulaht ilyen ? volt aki azt mondta hogy katalizátor
-
katalizátornál világít a sárga motorszimbólum a műszerfalon
-
kuplungot úgy értette, hogy amikor gyorsítanál beáll mondjuk 3500-ra a fordulatszám, de nem gyorsul a kocsi vagy extrém esetben olyan mint, ha üresben rugdosnád a gázt
-
Esetleg a légtömegmérőt húzd le és próbáld ki úgy. Az Opeleknél az produkál ilyen hibát. Lehúzod a csatit és megy.
-
oké, kösz megpróbálom
-
világitott az a sárga lámpa de az nem azért volt. a 4es gyujtókábel áthuzott és azért, kicseréltük és elaludt
-
a hibakódot olvastasd ki belőle,mert az még bent van az agyában.
-
kivolt. azt irta h a 4 es henger nem üzemel megfelelően és kilett törölve miután kicserélték a kábelt
-
akkor meg nézesd át,cseréltesd ki a szűrőket,üzemanyag levegő.
-
Esetleg a légtömegmérőt húzd le és próbáld ki úgy. Az Opeleknél az produkál ilyen hibát. Lehúzod a csatit és megy.
Az 1.3-asban nyomásmérő MAP sensor van. (Pontosabban TMAP).
Azzal nincs olyan szennyeződéses baj, mint a légtömegmérővel.
-
a légtömegmérőt hol találom ? :-\
-
2004-es 1.3-as Fiestában sehol. ???
Helyette van a TMAP szenzor. (Vagy más autókban van a MAP szenzor helyett légtömegmérő, ez nézőpont kérdése.)
A TMAP szenzor a pillangószelep után van a levegő beömlő vezetékén.
Nem könnyű hozzáférni.
Szerintem nem érdemes lehúzni róla a csatlakozót, mert nem olyan gyakori hibaforrás, mint a légtömegmérő.
Inkább próbáld ki, hogy 4-esben lelassulsz alapjáratig, majd hosszasan kb félgázt adsz.
Ha rángatni kezd a motor, akkor gyújtásprobléma, például trafó.
Ha lassan de felgyorsul, és nem rángat, akkor nem gyújtás.
-
oké kipróbálom köszi :)
-
megpróbáltam nem rángatott
-
megpróbáltam nem rángatott
Akkor valószínűleg nem gyújtás.
Mondanál egy kicsit többet a körülményekről?
Mennyit futott, mióta van nálad.
Mikor voltak a szűrők cserélve?
Régebben jobban gyorsult vagy mindig ilyen volt?
Annyira nem gyorsul, hogy az egyértelműen hiba, vagy inkább "választhattam volna nagyobb motort is" érzés.
Az 1,3-as Fiestában egyébként nemigen van ERŐ, soha nem présel az ülésbe. (Nekem is az van).
-
szűrők cseréje hibakódolvasás aztán hajtsd meg rendesen.lehet csak el van lustulva.
Az 1,3-as Fiestában egyébként nemigen van ERŐ, soha nem présel az ülésbe. (Nekem is az van).
lendületautó,lehet vele szépen tempósan közlekedni,sőt még néha meglepetést is okozni. ;D ;D ;D
-
135000 km kb 1 hónaüja van nálam és vetélkor is ilyen volt :( most cseréltünk légszűrőtszűrőt ... meg olajat is
-
akkor cseréljél még benne gyertyákat meg benzinszűrőt is,mert már ráfér.
-
oké
-
gyertyákat 60 ezrenként cserélni kell.nekem egyszer szakszervizbe "véletlenül" elfelejtették kicserélni 60 ezernél.72-3 ezernél gyújtótrafó csere lett a vége.
csak gyári motorcraftos gyertyát vegyél/tegyél bele mert érzékeny rá,mással nem akar jól működni.
-
azt csak szervizbe tudok venni vagy lehet máshol is ?
-
itt is tudsz rendelni az adás témán belül van egy kiemelt topik ami n-el kezdődik ;)
-
azt csak szervizbe tudok venni vagy lehet máshol is ?
Van raktáron 800db ;D
-
köszi körülnézek !
-
cromaxban is kapsz mindent 4 gyertya+ a szűrő kb 8000ft körül mozog.
de érdemes gyertyákat cserélni mert a 4 gyertya 4000,egy gyújtótrafó meg 30000 körül mozog.
-
hát igen ... muszáj lesz
-
itt is tudsz rendelni az adás témán belül van egy kiemelt topik ami n-el kezdődik ;)
Erre gondoltál?
http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=2073.0 (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=2073.0)
Vagy esetleg erre?
http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-gyujtogyertya-t34.html (http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-gyujtogyertya-t34.html)
;)
-
Jep :) Majd lassan úgyis zaklatlak, mert ~ 3000 km múlva esedékes lesz a szervíz + műszaki. :D
-
135000 km kb 1 hónaüja van nálam és vetélkor is ilyen volt :( most cseréltünk légszűrőtszűrőt ... meg olajat is
akkor cseréljél még benne gyertyákat meg benzinszűrőt is,mert már ráfér.
Ha nem tudod, hogy ezeket mikor cserélték, akkor szerintem sem árt.
De könnyen lehet, hogy nem lesz jobb.
A benzinszűrő csere akkor segíthet, ha főleg nagyobb fordulaton hiányzik a gyorsulás.
Szóba jöhet még, hogy az injektorok nem porlasztanak jól, vagy nem egyenlő mennyiséget adnak.
De az is lehet, hogy ez a motor egyszerűen ilyen.
Főleg emelkedőn fordul elő, hogy az 1.3-asnak egyszerűen nincs több nyomatéka. Hiába nyomod a gázt jobban, csak egy bizonyos sebességet tud, nem többet. Tapasztalat.
-
Ha kicseréltél benne minden szűrőt és gyertyát, utána tankold tele valami premium üzemanyaggal(pl. v power racing)
és huzasd meg rendesen minden sebességben amit megy. felmész pályára aztán amit bír... radaroknál óvatosan :)
Hidd el sokat fog ez is segíteni.
-
szűrők cseréje hibakódolvasás aztán hajtsd meg rendesen.lehet csak el van lustulva.
ezt már tanácsoltam én is.egyetértek pocokkal.max annyi különbséggel hogy tényleg normális benzint tankoljál ne shellt.inkább ömv maxxmotion 100-at.
-
ma voltam a szervizbe bevolt vive és katalizátor cserés. összedűlt a belseje és azért nem megy :/
-
Előfordul. De többnyire van valami oka, amit ki kell deríteni, mielőtt az új is tönkremegy.
Lehet, hogy sokat ment az autó a rossz gyújtókábellel, és világító szervizlámpával?
Az elégetlen üzemanyag túlhevíthette a katalizátort, amitől a kerámia mag elrepedt.
-
az sajnos nem lesz olcsó mulatság :(
-
azt mondták hogy a fordnak az ennyik nagy hibája a katalizátor idő előtti elfáradása ... :/
-
azt mondták hogy a fordnak az ennyik nagy hibája a katalizátor idő előtti elfáradása ... :/
érdekes mert én mióta megvan csak ford szerelők csinálják,ráadásul nagyon jó ismerőseim,barátaim és soha nem mondták,hogy vigyázzak mert baj lehet vele.
-
én nem tudom ... nekem ezt mondták :/
-
helytelen használatból adódóan előfordulhat.
Előfordul. De többnyire van valami oka, amit ki kell deríteni, mielőtt az új is tönkremegy.
Lehet, hogy sokat ment az autó a rossz gyújtókábellel, és világító szervizlámpával?
Az elégetlen üzemanyag túlhevíthette a katalizátort, amitől a kerámia mag elrepedt.
hogy idézzem fórumtársamat.
az egészben az a furcsa hogy mivel van a katalizátor előtt után lambda szonda ha összetört a belseje és nem dolgozott rendesen azt jeleznie kellett volna a műszerfalon a kis sárga lámpának.ma kérdeztem meg szervizben ahova járok.
-
világitott de kilett üttetve belőle, de már akkor is katalizátorra gyanakodtak csak most lett biztos h az,
-
oké,hogy kiütik a hibakódot,de sz*r katalizátorral vissza kéne hogy jöjjön rövid időn belül.most is világít?
-
most nem, de nincs sokat használva mert kegyetlenül gyenge így ...
-
És hogy állapították meg, hogy a katalizátor okozza a folytást?
Zörög?
Vagy nyomást mértek az első lambda szonda helyén?
Vagy a MAF szenzor jelez egyre növekvő nyomást?
Vagy valami más?
-
ezért érdekes számomra is,mert hiába nem sokat van használva akkor is világítania kell ha rossz a katalizátor.
-
nem tudom, bentvolt több napig a szervizben és ott állapitották meg
-
Szerintem vidd el máshova is!!
Mert hát ezek a magyar szervizek...............
-
ma megint kigyulladt a sárga lámpa ...
-
vidd el szervizbe,de máshova mint ahol ezelőtt voltál.
-
ha ki lesz cserélve a katalizátor akkor automatikusan elfog aludni a lámpa vagy ujra bekell vinni kiüttetni belőle, mert maszek szerelő csinálná a cserét és neki nincs olyan műszere ...
-
Ha katalizátor ki lesz cserélve és az is volt a baj akkor 4 menetciklus után elalszik.
Nem kell szervízbe vinni.
-
értem, köszi :)
-
Szevasztok
Olyan problémám lenne, hogy menetközbe elkezdet villogni műszerfalon a motor ikon és elkezdet rángatni meg erőtlen lett a motor
hibakód nincs benne
mi lehet a probléma?
1,4 benzines 2004
-
Tipp:
Trafó hiba. Ez a leggyakoribb.
Trafócserekor a gyertyákat és a kábeleket is cserélni/ellenőrizni kell, mert lehet, hogy a trafó ezek miatt ment tönkre.
De amit leírtál, attól még ezer más baja is lehet. Más gyújtás hiba, benzin ellátási zavar, bármelyik szenzor hibája, elektronika tápfeszültség reléjének a hibája, stb.
De ha egyet kellene mondanom, akkor trafó.
És vigyázat!
A Ford parazita gyújtása miatt, ha a pipák egyenkénti levételével teszteled a szikrát, akkor a jó trafót is tönkre lehet tenni egy pillanat alatt. :(
És ha villogó motorhiba lámpával használod az autót, tönkremehet a katalizátor. :(
-
Tipp:
Trafó hiba. Ez a leggyakoribb.
Trafócserekor a gyertyákat és a kábeleket is cserélni/ellenőrizni kell, mert lehet, hogy a trafó ezek miatt ment tönkre.
De amit leírtál, attól még ezer más baja is lehet. Más gyújtás hiba, benzin ellátási zavar, bármelyik szenzor hibája, elektronika tápfeszültség reléjének a hibája, stb.
De ha egyet kellene mondanom, akkor trafó.
És vigyázat!
A Ford parazita gyújtása miatt, ha a pipák egyenkénti levételével teszteled a szikrát, akkor a jó trafót is tönkre lehet tenni egy pillanat alatt. :(
És ha villogó motorhiba lámpával használod az autót, tönkremehet a katalizátor. :(
sikerült kicseréltem a trafót most nem dadog a motor de a hibajelző lámpa világit elkel vinnem kitöröltetni?
-
Nem. Ha az volt a baj akkor 4 vagy 5 leállás újraindulás után törli a kódot. A villogó motor ikonra amúgy azt írja a könyve, hogy csökkent motorteljesítmény, de használhatod a kocsit csak kerülni kell a hirtelen gázadásokat meg nem megy többet 70-nél. Nekem akkor csinálta ezt amikor csereperióduson belül tönkrement az egyik gyertya.
-
Nem kötekedésből, csak nehogy valaki emiatt essen pofára. ;)
Nem azt írja, hogy használhatod, hanem azt, hogy "Haladéktalanul ellenőriztesse gépjárművét szakemberrel".
A gyorsításokat és magas fordulatszámokat azért kell kerülni, mert még ha az autó át is áll vészüzemmódra, akkor sem kizárt, hogy elégetlen benzin kerüljön a katalizátorba. Ilyenkor a túlhevülés ellen némileg véd, hogy a kisebb mennyiségű kipufogógáz melegíti a katalizátort.
Szóval meggondolandó, hogy az ember hosszú úton van, ne menjen-e be az első Ford szervizbe (vagy alkatrészboltba egy trafóért), de ha mégis hazavánszorog, érdemes az autót pihentetni, amíg nincs megjavítva.
Én így értettem, hogy nem ajánlatos használni. ;)
-
és a trafóra csak úgy van garancia ,ha gyertyákat is cserélsz vele együtt.
-
Értelem szerű, de ha épp két város közt vagy nem kell megrohadnod az út szélén amíg jön a tréler, hanem ésszel haza lehet csettegni. :)
-
Szevasztok
Olyan problémám lenne, hogy menetközbe elkezdet villogni műszerfalon a motor ikon és elkezdet rángatni meg erőtlen lett a motor
hibakód nincs benne
mi lehet a probléma?
1,4 benzines 2004
nekem is csinálta ezt a jelenséget kint kűlfőldőn és kicserélten a 4 beru gyártmányu gyertyát arra ami benne volt mikor legőrdűlt a szalagrol és azota nem jelenkezett a probléma, haza jőtűnk és persze kapott 4 uj Ngk gyertyát!!!
-
Nem akarok belekotyogni, de jobb volna a gyári Motorcraft gyertyát beletenni. Jobban szereti.
-
Nem akarok belekotyogni, de jobb volna a gyári Motorcraft gyertyát beletenni. Jobban szereti.
a gyári gyertyáját láttad mi van ráirva???
az egyik oldal Ngk forditasz Ford!!! ;D
-
Enyémen nem volt semmi csak h FoMoC :D
-
Enyém egy Mk6-os, 2005-ős 1300-as 8v duratec motorral felszerelt fiesta, az enyémben olyan gyertya volt, vagyis csak a helye változott a kocsiban mert a potkerékhez kerűlt!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D