Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Barni25 2012 May 14, 18:12:31 PM
-
Hali van egy 1.4 zetec-s 97-as fiestám,és hát öregszik jönnek elő a problámák,nem tudom olyan nagy bajok-e!szóval az ac pumpa ki lett cserélve,tudtam szerezni vadi új gyárit üzemanyagmérővel együtt,nem volt olcsó de a problámám továbbra se oldott meg vele..ha olyan napja van akkor müködik,és van amikor nem "sipol" és akkor nem indúl a kocsi ilyenkor hátsóülés felhajt két nagyobb ütés a tankra és már jó is...ez nem normális szerintem,de leginkább akkor csinálja ezt ha hosszabb távot megyek vele mondjuk 50km-t leállitom és kb 1 órát áll utána már ezt a műveletet kell alkalmaznom,viszont ha sűrűn inditgatom és nem megyek vele sokat akkor semmi gáz!a másik problémám az alapjárat!nekem nem alacsony,inkább sok 1000-1400 között változó,ez is nap függő nála,és a fordulat nem esik vissza váltáskor,ha pedig üresbe nyomogatom a gázt akkor 3500-4000 között megáll szinte!ha az aksit leveszem egy időre és visszarakom akkor 2-3-4-5 napig jó,ez is változó!jó lenne ha tudnátok segiteni nekem!köszi!
-
jólvan akkor már nem egyededül vagyok akinek fogalma sincs mi lehet a probléma :D köszi mindnekinek!
-
Egy éjszaka alatt nem vártál azért komplett szakvéleményt, ugye? :)
Türelem, mindig akad valaki, aki segít.
-
ha akkusaru levétellel rendbe jön pár napra, akkor valami érzékelő/jeladó "hülyíti" az ECU-t szerintem, azokat kéne végignézni. mk3hoz való haynest olvastam már könyvtárban, abban megvan, hogy az egyes részeket hogyan lehet kimérni-tesztelni... biztos létezik mk4hez is.
-
Meg annyit had mondjak hogy van egy k&n 57-0444 szűrő rajta kb 2.5 éve,ami ugye ugy van kialakitva hogy a levegőhőmérő és a kartelgázcső is bele menjen,és egy saválló kipufogórendszer középdob nélkül,ez is kb 3 éve van,az alapjárat pedig az elmúlt 2 hónapba szórakozik,szóval nemtom hogy ezeknek köze van-e hozzá de eddig tökéletesen működött!
-
Hali!elvittem kiolvastatni a hibát ezek jöttek ki! p0232 és p1270 ! elmondták hogy mit jelent az oké...de azért kicsit részletesebben elmesélhetné nekem valaki érthető módon :) és persze hogy hogyan lehet megjavitani! köszii
-
P0232 FORD - Fuel Pump Secondary Circuit High
Nincs + fesz. az üzemanyagpumpa relén.
részletek: http://engine-codes.com/p0232_ford.html
P1270 FORD - Engine RPM or Vehicle Speed Limiter reached
Leszabályozási fordulatszám elérve
Read more: http://engine-codes.com/p1270_ford.html#ixzz1ynfomjcS
-
igen ezeket én is megtaláltam,csak azt nem tudom hogy ezeket hogy lehet kijavitani ?!
-
Csak hibaüzeneted van, vagy nem működik az autó?
Írd le részletesen, hogy mi a hiba.
-
fennt leirtam,de a lényeg hogy néha nem kapcsol be az ac-pumpa és nem indul az autó el,csak úgy ha felhajtom a hátsóülést és kicsit megütögetem a tankot...az ac-t nem rég cserélték ki egy vadi új gyárira azt gondolván hogy ez a hiba...a másik meg az alapjárat hol 1300,hol 1500,van amikor 800,és váltásnál fennt marad a fordulat!kb ennyi...elég idegesitőek ezek a dolgok...
-
még annyi,hogy az alapjáratot géppel visszaállitották már,vagyis újrarakták a szoftvert,ez ideiglenes megoldás mert kb 100-200km után ugyan úgy elállitódik!lehet hogy az ecu-ja haldoklik?csak azt nem tudom hogy annak van-e köze az ac pumpához is ?!?
-
Próbáld meg kimérni a feszültségeket az AC plusz és föld vezetékein a karosszériához viszonyítva.
Egy olyan pillanatban, amikor az AC-nak mennie kellene, de nem megy.
Pl. úgy, hogy gombostűvel átszúrod a vezetékeket.
Ha megvan a 12V és a 0V is, akkor az AC (vagy a csatlakozója) hibás.
Ha valamelyik feszültség nem stimmel, akkor a megfelelő irányban (az akkumulátor, vagy a föld felé haladva) tovább kell mérni a feszültségeket, amíg meg nem találod a jó feszültséget.
A rossz és jó mérési pont között lesz a hibás alkatrész.
-
értem,ezt szerintem rábizom egy autóvillamossági szerelőre!de mondom az az ac kb 3 hónapos vadi új,mégcsak nem is utángyártott!esetleg az alapjáratra valami tipp ?
-
értem,ezt szerintem rábizom egy autóvillamossági szerelőre!de mondom az az ac kb 3 hónapos vadi új,mégcsak nem is utángyártott!esetleg az alapjáratra valami tipp ?
AC nem szállit eleget mert nem kap annyi feszültséget. ez is lehet alapjárat.
-
értem,mert pl ha tartósan megyek 120 felett,akkor beáll NÉHA az alapjárat normálra....de ez az ac pumpa...ma átmentem siófokra már megint ütögetni kellett...ku**a idegesitő!akkor ez aksi,kábel,generátor ?az ac pár hónapos még csak...ja meg onnan tudom hogy sz*r az alapjárat hogy bármelyik sebességbe visszaengedem a gázt,és amikor újra rálépnék akkor rángat...meg hát ugye mikor egyhelybe áll ás pörög mint állat...HELP :)
-
ennél szerintem többet senki nem tud távsegiteni látni kéne méregetni stb.
-
hali!arra gondoltam még én,mint laikus hogy a generátor vagy annak a fesz szabályzóje lehet a hunyó abban,hogy kikapcsol az ac pumpa!erre úgy jutottam hogy általában ez a "nem kapcsol be az ac" szindróma akkor van ugye ha hosszabb távot megyek átlag 120-130al és ugye ilyenkor pörög rendesen már és SZERINTEM ilyenkor sok áramot termel és miután inditanám nem indúl..ez lehetséges ? mert ugye a hiba kód is az hogy sok áromot kp az ac,vagy valami ilyesmi!meg még egy kérdés olyan létezik hogy fordulatszám jeladó?na és még egy :D az ac-t is az ecu kontrolálja ? köszi
-
Az, hogy az AC azért nem indul meg, mert "a generátor sok áramot termel", sehogy sem jön össze nekem. :)
Az AC azért nem jár, mert nem kap pozitív feszültséget, vagy nem kap földet. Ha ütésre megjavul, lehet pl. kontakthiba a csatlakozójában.
(A plusz-ot valóban az ECU kontrollálja.)
Vagy esetleg a pumpa rossz, de mivel néhány hónapja cserélve volt, és a hiba a csere után is megmaradt, mondjuk hogy ez nem valószínű.
Korábban az AC-re azt írtad: "rábizom egy autóvillamossági szerelőre!"
Talán ezt kellene. ;)
-
AC Relé?
nekem ilyen volt. míg ki nem hűlt a relé addig nem húzott be...
-
igen,erre is gondoltam mivel hosszú távon csinálja ezt,ha csak itt helybe megyek vele ide-oda akkor semmi baj nincs vele!és mitől melegedhet ?én akkor is azon vagyok h sok feszültséget kap és attól...
-
Lehet akár tömítetlenségi probléma is, vagy vezeték, vagy a relé. Én ezekre gondolnék.
Az alapjárati problémánál pedig a haladás érzékelő (VSS szenzor). Ha lehúzod a csatlakozóját kiderül.
-
AC Relé?
nekem ilyen volt. míg ki nem hűlt a relé addig nem húzott be...
Ha rácsap a tankra, megindul a pumpa. ???
Én inkább a fentebb leírtra (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=3473.msg62178#msg62178) tippelnék. :)
-
csináltam a hétvégén egy olyat (itt neten olvastam valahol) hogy kiszedtem az ecu biztositékát egy-két órára és azt irták hogy tanítani kell az autót,már mentem vele kb 50 km-t és tényleg jó!de ez hogy kiszedtem ezt a biztositékot ez nem ugyan az mintha lehúznám az akksi sarut ? mert azt tudom hogy ha lehúztam utána x napig jó volt!jah és valami fordulatszám jeladót irtak vss vagy mi h lehet az is rossz!?vélemény,hozzászólás ? :)
-
na ugy néz ki hogy az ac pumpás dolog megoldódott!a következő a sztori :D már tényleg rengeteg embernek elmeséltem a tüneteket,és az egyik azt mondta h immobilizer van benne?mondom igen van...de másik kulcs nincs hozzá!elmentem másoltatni egyet 19ezer :) na jó mondom mind1,ugyis kell egy pótkulcs,erre a másolós ürge azt mondja h nem tudja olvasni az immobilizert,megrázta a kulcsot akkor megtalálta a jelet,ha megint akkor eltünt a jel!gyorson lementette a frekvenciát vagy mit és lemásolta nekem!és azóta hibátlan :) már csak az alapjáratot kéne megoldani és mintha új lenne ;)
-
Sziasztok!
Nekem is hasonló problémám van. 1.25 ZETEC. Nekem nem tartja fixen az alapjáratot. 800 és 1000 körül ingadozik (sajnos már állandóan), de van, hogy egészen leejti és erős dadogásba kezd. Majd nagyjából stabilizálódik, az állandó ingadozása megmarad. Enyhe gázpedál érintésre azonnal reagál és nagy ritkán meg is tudja tartani a szintet. Alapjárati léptetőmotor lehet gond? Mit lehet vele kezdeni? Érdemes barkácsolni valamit vele? S.O.S. HELP!!