Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Bencur13 2012 April 23, 13:56:54 PM
-
Van egy vissza-visszatérő problémám. 1,3 OHV-ről lenne szó.
Ha kezdek kitolatni az udvarról, illetve kevesebb gázt adok, akkor rángat, nem segít vmi utána...
Ha leszedem a légszűrőt, és megpucolom a levegő hőmérséklet jeladót, illetve a légszűrőház alatti (nemtoom hogy híják) vmit, amire két kis tű szerűre megy rá a csati, akkor utána egy darabig jó. Ez max 20-30km-t jelent.
Szeretnék hibakódot kiolvasni, de a bal első lámpa melletti csatlakozók egyikét sem tudom villogásra bírni...
Kéne a segítség, javaslat!
(lambdát most mértem, az jó volt, fojtószelep potija cserélve nemrég...)
Még egyszer a tünet: vagy nem pörgeti vissza a motort, ha csak kuplunggal próbálok finom gázadás mellett elindulni, vagy kezdem adni óvatosan váltás után a gázt, és beránt egyet. Ha határozottan adom a gázt, akkor nincs ekkora gond...(akkor eszmél az ECU, hogy jön a levegő, és tolja a nyálat) Illetve kereszteződéshez érve, motorfék után, kinyomott kuplungnál leáll, főleg hidegen...
Az a baj, hogy én is csak tippleni tudok, ezért inkább a diagcsatis megoldás érdekelne, hogy miért nem regél nekem... :(
-
Nekem ezt a jó idő beköszöntével szokta csinálni. Amikor elmúlt a tél, de még hideg van és hirtelen bejön a tavaszi meleg. Dobálja az alapjáratot. Sokszor van, ha kinyomom a kuplungot elkezd fuldoklani ezer alá ejti a fordulatszámot és próbálja utána magát stabilizálni. Kis gáz adásra azonnal magához tér, de amúgy kell neki 1 kis idő. Egészen tegnapig mindig magához tért, először volt, h megállt. Az alapjárat ingadozás általában nyáron is megmarad, bár nem ilyen drasztikusan, de ez a dadogás-fuldoklás főleg tavasszal jellemző.
Sajnos a kiváltó okot még nem tudom, de hasonló problémám van van nekem is. Ha van esetleg vmi ötletetek én is szívesen fogadnám! :)
Köszönöm előre is!
Matt
u.i: CALYPSO tetővel kapcsolatos infó is érdekelne nagyon-nagyon!!
-
Calypso tetőről infó:
Nagggyon jó dolog! ;D
-
Én első körben az alapjárat állító motor cseréjével próbálkoznék,ami az injektor oldalán található kis hengeres bigyó.
Ha van valakinek ilyen autója a közelben,próbáljátok meg arról áttenni,hogy ne kelljen fölöslegesen pénzt kidobni ;)
-
Szeretnék kérni egy kis segítséget!!
"Levegő hőmérséklet jeladó"-t hol találom 1.25 zetec motoron?
szerk.: ez sem biztos, hogy jó helyen van - viszont az biztos, hogy elég egy helyen feltenni egy kérdést. Köszi. DVZs.
-
a levegöszürö házba van kivülröl becsavarva
az akksitarto tetejével egyvonalban
egy fekete csatlakozo megy rá
vagy elöre vagy hátra kell kicsit elforgatni és kijön
http://www.kepfeltoltes.hu/view/120501/2012-05-01_173553.2_www.kepfeltoltes.hu_.png (http://www.kepfeltoltes.hu/view/120501/2012-05-01_173553.2_www.kepfeltoltes.hu_.png)
-
Nagyon köszönöm a segítséget!! ;)
a levegöszürö házba van kivülröl becsavarva
az akksitarto tetejével egyvonalban
egy fekete csatlakozo megy rá
vagy elöre vagy hátra kell kicsit elforgatni és kijön
http://www.kepfeltoltes.hu/view/120501/2012-05-01_173553.2_www.kepfeltoltes.hu_.png (http://www.kepfeltoltes.hu/view/120501/2012-05-01_173553.2_www.kepfeltoltes.hu_.png)
-
Bocs!! :D :notworthy:
Szeretnék kérni egy kis segítséget!!
"Levegő hőmérséklet jeladó"-t hol találom 1.25 zetec motoron?
szerk.: ez sem biztos, hogy jó helyen van - viszont az biztos, hogy elég egy helyen feltenni egy kérdést. Köszi. DVZs.
-
Amit észre vettem, hogy melegben sokkal használhatóbb. Van, hogy semmi hibát nem veszek észre, de azért olykor olykor olyankor is beránt...
-
Úgy néz ki, hogy meg lett a hiba:
Gyártattam gyújtáskábeleket, illetve vettem gyári gyertyákat, és most már hibátlan! ;)
-
Na azért annyira nem volt az...
Viszont tegnap találtam egy vákuumcsövet, ami a beömlő hátuljába megy. Meg volt törve. Fordítottam egyet, és láss csodát hidegen is van normális alapjárat, nem tudtam ésszel lefullasztani még behúzott kézifékkel sem, mert már kapta is a plusz levegőt. ;D
Rögtön egy kérdés: ez a cső egy Y-ból belemegy egy csőbe, ami a jobb első kerékdob mellett előre halad a jobb első lámpa alá, ahol is belemegy egy fekete két "kamrás" kis dobozba. Ez mi lehet?
-
aktívszenes szűrő
-
Mit szűr? És kell vele foglalkozni? Lehet tisztítani?
Mire jójaz?
-
szerintem benzingőzt :D
értelmét én se sokat látok, valaki felvilágosíthatna engem is (ebben a kérdésben! :D )
-
Egy kis "retro"........ ;D
http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?action=printpage;topic=267.0
8)
-
A karbantartásnál elakadt...
Vajon kell vmit tenni vele?
-
Nem kell cserélni és nem kell karbantartani.
A tankban képződött benzingőzt régebben kiengedték a levegőbe, de ezt ma már környezetvédelmi okokból nem szabad.
Ehelyett a benzingőz megkötődik az aktív szénen.
Amikor jár a motor és nagy vákuum van a szívócsőben, az ECU időnként megnyit egy szelepet és leszívja a benzingőzt az aktív szénről, szóval regenerálja.
-
Akkó ezé fuldoklott az enyém, mert nem tudta leszívni, amikor az aktuális lett volna... :notworthy:
-
Nem hiszem el...
Pár napig jó ilyenkor, aztán újra visszajön, és mindig egyre durvább... :-\
-
Szombaton leszigeteltem a nemrégiben (Bontottra) cserélt fojtószelep helyzetérzékelő vezetékeit.
Azóta jó, de én már nem vagyok optimista...
Mennyiért lehetne ilyenhez hozzá jutni újonnan?
-
legutóbb valami 25ezer környékén volt :S
-
Szombaton leszigeteltem a nemrégiben (Bontottra) cserélt fojtószelep helyzetérzékelő vezetékeit.
Azóta jó, de én már nem vagyok optimista...
Mennyiért lehetne ilyenhez hozzá jutni újonnan?
Ki lehet méri műszerrel,hogy működik,vagy nem.
Ha állítasz rajta és változtat a motor karakterisztikáján,akkor valószínű,hogy jó,de fontos,hogy jelöld föl,hogy hol volt eredetileg.
-
Hát igen...
25e-ért sztem irreálisan drága...
Működni működik, az biztos, mert most jó. Kimérni is ki tudom, csak ugye nem javítható...:(
Az állítás mennyire változtat a motor karakterisztikáján?
Igazából nem merek nagyon állítani rajta, mert apró hibája nincs, és múltkor is szívtam az előzővel, hogy leszedtem. Azt is beszigeteltem, aztán utána meghalt...
Meg macerás is a próbálkozás, mert minden alkalommal újra, és újra le kell szedni a légszűrőházat....
-
Úgy tűnik, hogy a fojtószelep poti vezetékeinek szigetelése megoldotta a hibát, most nagyon tuti, élmény vele menni! ;)
Igaz ma délután nem fogom élvezni, mert a Zasszonykám lemerítette az akksit...(úgy hagyta a "közvilágítást")
Be kéne már szerelni azt a sípolót...
-
Helyzetjelentés :)
Azóta is jó! ;)
-
Maradjon is úgy!!!