Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : takee 2012 January 30, 10:26:08 AM
-
Hol kell pontosan állnia üzemmelegen a mutatónak?
Nekem ma reggel az M betű aljáig ment fel egy 14km-es városi szakaszon. Nem kellene annak följebb menni?
Termosz csere?
-
Nem lenne baj, ha legaläbb az adatlapodròl meg lehetne tudni, hogy mikori ès milyen fiestäd van, mert esetleg aki nem ismer az is tudna segìteni! ???
Amùgy az mk4 eseknèl elektromos tipushiba, az mk 3 soknäl, pedig lehet termosztät problèma.
-
Nem lenne baj, ha legaläbb az adatlapodròl meg lehetne tudni, hogy mikori ès milyen fiestäd van, mert esetleg aki nem ismer az is tudna segìteni! ???
Amùgy az mk4 eseknèl elektromos tipushiba, az mk 3 soknäl, pedig lehet termosztät problèma.
Lehet, hogy én vagyok láma, de az aláírásomban benne van, hogy 1.1 CFi.
Tudtommal ilyen motor csak MK III-asban van. Ezek után nem értem a kérdést. :-*
-
Oda szoktuk írni hogy melyik típusú fityóval kapcsolatban kérdezünk. Elég sokféle van, ráadásul van, hogy nem a sajátunkkal kapcsolatban érdeklődünk valamiről.. Szóval, célszerű odaírni ;)
-
Hol kell pontosan állnia üzemmelegen a mutatónak?
Nekem ma reggel az M betű aljáig ment fel
Aláírásban meg 1.1 CFi.
Még mindig nem értem a kérdést. ;D
-
Ok, akkor nincs kérdésünk. Amúgy nem kötekedésből írta sem doubleo, sem én. A piros betűszínt pedig kérlek, kerüld :) Köszi..
-
Ok, akkor nincs kérdésünk. Amúgy nem kötekedésből írta sem doubleo, sem én. A piros betűszínt pedig kérlek, kerüld :) Köszi..
Értem én. 8)
Kerülöm.
Akkor cserélek egy termoszt, mert nem vagyok híve a hűtő letakarásnak. :laugh:
Köszi a helpet doubleo. ;)
-
Összevontam a 2 hsz.-t, próbálj meg te is inkább szerkeszteni egy korábbi hsz.-t, ha ennyire kis időn belül válaszolsz. :)
Amúgy így télen nagy hidegben nekem is M-betűig megy fel menet közben. De mivel az is a normálban van, fűtésem gyilkos meleget köp, álló helyzetben felmegy a mutató jobban, valamint fent kapcsol a venti is, nem aggódom. :)
U.i.: 1.8 Zetec ;)
-
Összevontam a 2 hsz.-t, próbálj meg te is inkább szerkeszteni egy korábbi hsz.-t, ha ennyire kis időn belül válaszolsz. :)
Amúgy így télen nagy hidegben nekem is M-betűig megy fel menet közben. De mivel az is a normálban van, fűtésem gyilkos meleget köp, álló helyzetben felmegy a mutató jobban, valamint fent kapcsol a venti is, nem aggódom. :)
U.i.: 1.8 Zetec ;)
Látom nem szeretitek, ha pörög a fórum. Már akartam is mondani, hogy nagyon langyos az élet errefelé...... :-\
Remélem azért van ez így, mert nincs sok javítanivaló a Fiestákon. :laugh:
Igazából meg kellene mérni, hogy az M betű alja hány fokot is jelent pontosan és annak fényében mondhatnánk, hogy jó-e vagy sem. De a laptopom meg a diag progamom nem nagyon kommunikál ezzel a vassal.
Igazából fűtés van (nem is rossz), de azért utána járok, mert szeretném, ha nem 70 fokon üzemelne a moci, hanem 88-on. ;)
-
van bele 92 fokos termosztát is(komoly, érezhető különbség nincs) , de érdemes megnézni a hőgombát is, mert az is szeret csalni
-
van bele 92 fokos termosztát is(komoly, érezhető különbség nincs) , de érdemes megnézni a hőgombát is, mert az is szeret csalni
Láttam a webshopokon a 92 fokosat a Fityeszhez is.
A Mondeoba nemrég raktam 88 fokos helyett 93 fokosat (FACET), a mutató kicsit jobban kimegy a piros felé, tehát a technika érzi a különbséget, de a fűtés pl. nem lett erősebb és a melegedés sem lett gyorsabb. Így sok értelmét nem látom a 92 fokosnak.
-
ott valami nem jo ha csak az M betüig megy fel.
az O és az R között volt nekem mindig városban az mk3-asban ha nagyon hideg volt mint most akkor is az M fölé ment fel.
a fütés meg nekem mk4-ben az elsö betünél az N-nél nyomja a meleget a fütés
termosztátom jo ventillátor bekapcsol hogy csal e a mutatom azt nem tudom.
-
A hecc kedvéért majd valaki toljon be egy képet, hogy milyen műszerről beszélünk. Láttam már olyat, ahol fentről megy a felirat meg olyat is ahol lentről indul. :D Nem mindegy. :)
-
én bevallom a te általad berakott képröl lestem a másik topicbol ;D
de mi az hogy fentröl megy vagy lentröl?
alul van az N betü és felül az M és forditva van irva a norm felirat?
-
Igen-igen. Lehet másik generációnál, ahol a másik oldalon van, passz - de valakivel már csaptunk a homlokunkra, hogy "Jaaaaaaa!". :D
-
A hecc kedvéért majd valaki toljon be egy képet, hogy milyen műszerről beszélünk. Láttam már olyat, ahol fentről megy a felirat meg olyat is ahol lentről indul. :D Nem mindegy. :)
Ez jó!
Ez fentről megy, az M betű a hideg oldalon van! ;D
-
Sziasztok.
Fiesta 1999 november, 1300-as 60 le. A hibák a következőek:
Műszerfal motorhőmérséklet jelző nem működik, ritkán gondol egyet és megy, de csak ritkán. :( hőgomba?
Hőgomba szerű tárgyat kettőt találtam, ha szemben állok a motorral, bal oldalán hátul, jó nehezen szerelhető helyen, majdnem egymás mellett kettő. Vajon itt a hiba?
Fűtés nincs az autóban, csak hideg, de az mindig :( stekkert lehúzom a csapról, majd mérem miközben barátnő tekergeti. hmm, néha dob valami impulzust, de határozottan nem találok feszültséget.
Esetleg ezeknek lehet köze ahhoz, hogy nem kapcsol be a hűtőventim, vagy csak én nem veszem észre hogy nem kapcsol be? Várom a segítségeteket.
Ui: még egy kérdés, a műszerfalon a kis autóforma mutatja ha ajtó nyitva van? illetve kéne mutatnia? Mutat az egyáltalán valamit, vagy csak a tervezők rajzolgattak ? :D
Előre is köszi mindenkinek.
-
Nem lenne baj, ha legaläbb az adatlapodròl meg lehetne tudni, hogy mikori ès milyen fiestäd van, mert esetleg aki nem ismer az is tudna segìteni! ???
Amùgy az mk4 eseknèl elektromos tipushiba, az mk 3 soknäl, pedig lehet termosztät problèma.
Rendszeresen probléma. Nem lehet segíteni, mert azt se lehet tudni, milyen autóról van szó.
Aláírásba kell beírni, és akkor egyértelmű mindig!
-
Üdv .
Leírtam, hogy 1999-es fiesta, 1,3 -as jó öreg ford motorral, agyon elektronikázva :(, hengerenkénti befecskendezés, stb.
Ma nekiugrok egy bontott példánynak, aztán kioperálok belőle mindent, ami nálam rossz lehet, de ahogy elnéztem azok a hőgombák nincsenek valami könnyen elérhető helyen.
Esetleg ha valakinek volt már ilyen panasza, vagy tud valami konkrét megoldást.
Kszi mindenkinek előre. ;)
-
BÁR nekem a bubilámpás fiestám van, de én is küzdöttem hőmérséklet problémával az elmúlt időszakban.
Nekem random kapcsolt a hűtőm, és amikor 90 fokot mutatott a műszerfal visszajelzője, valójában 107 fokos volt a víz... :-\ Kétszer cseréltünk a nyáron termosztátot, nem javította ki a hibát. Hőgomba csere volt a megoldás. Duratec motorba hőgombából csak gyárit illik beletenni.
-
valahogy ugy van ha jol emlékszem, hogy egyik adja a jelet a müszernek a másik meg a a ventillátornak.
minden csöved melegszik?
ezeken amugy már van obd csatlakozo lehet lenne értelme egy diagnosztikának.
lehet hogy nemcsak egy probléma van nálad.lehet termosztát, högomba, höfokjelzö, elektromos hiba, biztositék, fütés miatt fütéscsap vagy fütéspanel hiba.
-
Sziasztok !
Ma megtörtént egy kis javítás, már minden van, mutatja a víz hőmérsékletét, bekapcsol a hütőventi, igaz, amikor eléri a piros mező legelejét. 2 db hőgomba cser volt, imádni való helyre tették, egyik a trafó mellett, másik a szívósor alatt egy vízcsőbe. Persze nem úsztam meg, szereztem egy bontott belső panelt, és egy csapot is, felváltva cserélgettem, de sajna a fűtés sehogyan sem jött meg. Minden csövem meleg, kivéve, ami bemegy a kabinba, bár érdekes, ami kijön, az meleg :). a csapnál levő cső nem melegszik, bármelyik panelt bármerre tekerem.
Nos ilyen gonddal valaki találkozott már esetleg ?
Üdv
-
akkor ha jol értem a csaphoz menö és az abbol visszajövö csö meleg.a csap utáni meg mindkettö hideg.
akkor zárva marad a fütéscsap vagy a csap vagy a panel hibája miatt.
lehet rosszul emlékszem de meglehet probálni lehuzni a csaprol a csatlakozot melegnek kell jönnie a fütésnél.
10.-11. oldalon irják hogy lehet kiméregetni mi rossz.
sajnos bontottba a panel meg a fütéscsap még az is elöfordulhat hogy mindkettö hibás.
http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=410.135 (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=410.135)
-
Méregettem, felkészültem, lehúzott állapotban (csatlakozó) sem engedi át a meleg vizet, a panel mikor tekergetem, akkor mindig 13,5V mutat, illetve időnként egy pillanatra 4 V köré leugrik. Sajnos a csap áram nélkül sem engedi át a vizet, illetve lehet a radiátorom van teljesen eldugulva. Az lesz a holnapi projekt.
Kérdés, ha töltök ecetet a rendszerbe, nem szedi szét a hengerfej pakolásomat ? Persze csak tisztítás céljából. Esetleg valakinek hűtőrendszer tisztító házi praktikája ( mielőtt valaki leírná, 3 fajta tisztítót próbáltam már ki, pénz pocsékolás..... sztem) .
Üdv
-
Méregettem, felkészültem, lehúzott állapotban (csatlakozó) sem engedi át a meleg vizet, a panel mikor tekergetem, akkor mindig 13,5V mutat, illetve időnként egy pillanatra 4 V köré leugrik. Sajnos a csap áram nélkül sem engedi át a vizet, illetve lehet a radiátorom van teljesen eldugulva. Az lesz a holnapi projekt.
Kérdés, ha töltök ecetet a rendszerbe, nem szedi szét a hengerfej pakolásomat ? Persze csak tisztítás céljából. Esetleg valakinek hűtőrendszer tisztító házi praktikája ( mielőtt valaki leírná, 3 fajta tisztítót próbáltam már ki, pénz pocsékolás..... sztem) .
Üdv
Vízpumpád jó?
-
ha áram nélkül sem engedi át a vizet a csap akkor ott a csap zárva van és ugy is maradt nem nyit soha vagyis rossz.
elvileg áramra kell zárnia tehát áram nélkül nyitva kell lennie mindig.
mert ugye azt irtad a fütéscsapra bemenö és abbol visszajövö csö meleg tehát odáig eljut a melegviz de nem jut át rajta.
azért ugrál gondolom a feszültség mert ugye impulzusosan nyit hogy a meleget szabályozza.
nekem még nem volt radiátor dugulás de annyira nem lehet rögtön már az elején eldugulva hogy ne kezdjen el melegedni a fütéscsaprol az utastérbe bemenö csö.
amit linkeltem abban leirták hogy kell kimérni a fütéscsapot és ha közvetlen áramot adsz neki akkor kattannia kell.
probáld ki ezt is.
-
Üdv Mindenkinek !
A vízpumpára még nem gondoltam, hogyan lehet megnézni hogy jó-e ? A víz nem forr, szerintem jól kering, de azért megnézném. Oldalt a szíj hajtja gondolom, legalábbis autodata ezt írja, bár a vízgombát se tudta hol van :)
El lehet dugulva, az autó 6 évet állt, szörnyen sok dolgot cseréltem már benne, nem tesz jót egy ekkora pihenő.
-
Üdv Mindenkinek !
A vízpumpára még nem gondoltam, hogyan lehet megnézni hogy jó-e ? A víz nem forr, szerintem jól kering, de azért megnézném. Oldalt a szíj hajtja gondolom, legalábbis autodata ezt írja, bár a vízgombát se tudta hol van :)
El lehet dugulva, az autó 6 évet állt, szörnyen sok dolgot cseréltem már benne, nem tesz jót egy ekkora pihenő.
Ha van fűtésed, akkor elvileg jó! Ha nincs akkor gyanús, hogy rossz.
-
a fütéscsapig menö csöve meleg tehát nem a vizpumpa lesz ott a gond a fütéshez.
a fütéscsapon nem jut át neki a melegviz.
-
Üdvözletem mindenkinek !
Összetett lesz ez a dolog. Ma megkapta az ecetes tisztítást. Azt az iszap mennyiséget még a balaton is megirigyelte volna ami szegényben volt, viszont van fűtés, bár állandóan :( . Szerintem egy ilyen takaritás sok autóra ráférne, nem költséges, de ha az ember lelkiismeretesen csinálja macerás. Belső panelt szereztem, amivel szintén hasonló a jelenség, feszültség értékei ugyan azok, mint a réginek, így valószínűnek tartom, hogy rosszat sikerült szereznem. Volna egy másik, azt nem mertem elhozni, mert van a panelon egy belső levegő keringtető gomb, és nem tudom, hogy az passzolna-e az enyémmel. Ez lenne a kérdés, ha valaki futott már bele ilyenbe.
Üdv
-
a fütéscsapig menö csöve meleg tehát nem a vizpumpa lesz ott a gond a fütéshez.
a fütéscsapon nem jut át neki a melegviz.
Hoppá, ezen átsiklottam. Viszont, miért megy fel neki majdnem pirosig a vízhőfokjelző?
-
üdv !
most már, hogy megvolt a takarítás, láthatóan a piros előtt jóval, az L betűnél kapcsol be a ventilátor, gondolom a hőgombán is lehetett némi iszap. A lényeg, hogy ez az éliszapódás egy sokakat érintő probléma lehet, ezért is osztom meg, remélem másnak is a hasznára válik, lévén, öntött vas blokk és hengerfej :)
-
üdv !
most már, hogy megvolt a takarítás, láthatóan a piros előtt jóval, az L betűnél kapcsol be a ventilátor, gondolom a hőgombán is lehetett némi iszap. A lényeg, hogy ez az éliszapódás egy sokakat érintő probléma lehet, ezért is osztom meg, remélem másnak is a hasznára válik, lévén, öntött vas blokk és hengerfej :)
hogyan és mivel pucoltad ki? dzsuva nem rakodott le a fűtőradiátorban?
-
Üdv !
10% ecet volt a tisztító, 3 liter, és némi víz, ezt 45-50 percig hagytam benne, közlekedtem vele. Mikor leeresztettem, nem hittem a szememnek, tömény, zselés állagú rozsdás iszap folyt ki, majd slaggal mostam úgy, hogy a hűtőn ment be a víz és a termosztátnál ki, míg tiszta nem jött ki. Sajnos ehhez a művelethez meg kellett bontanom a termosztát házát is, de megérte. A barna színű kiegyenlítő tartályom visszanyerte fehéres színét, látszik benne a folyadékszint már, és azóta megtettem 150 km-t, és nem színeződött el a hűtőfolyadékom sem. Ráment ugyan a délelöttöm, bár nem vagyok egy hiper gyors, de szerintem megérte.
Üdv
-
Már csak a belső panelt kell kicserélnem, de abból sajnos olyan van, amin van belső keringtetés gomb, ami az enyémben nincsen, így nem tudom jó lesz-e vagy sem, mert egyet vettem, de sikerült rányúlnom egy rosszra, így most 2 nem működő panelem van :D . Tudom nem ebbe a témába tartozik, de az 1,3-as motor mennyire érzékeny a gyertyára? Ha BERU-t teszek bele, hisztizik, ? Csak azért kérdezem, mert volt ezelőtt egy Citroënem, és az nagyon nem szerette a nem gyári gyertyát, mind fogyasztás, mind menetteljesítményben megváltozott, ráadásul kedvezőtlen irányba.
Üdv
-
ez se szereti. gyári(Motorcraft/FoMoCo) gyertya kb 750Ft/db
-
Most egyenlőre marad neki a BERU, szűkös a kassza, remélem csak a teljesítmény rovására megy, nem a fogyasztásra. Azt esetleg nem tudod véletlenül, hogy az első sárvédője hegesztve van? Mert valamiért felül nem látok rajta csavarokat :(