Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : takee 2012 January 28, 13:04:33 PM
-
1.1-es OHV mocin miért van lambdaszonda? Mivel szondám van, gondolom katailzátor is lesz valahol. A leömlő utáni első dob az nem dob, hanem kati?
Ez karbis moci, akkor minek van neki lambdája?
-
Nekem igaz MK7 van, de azon a leömlő utáni "dob" a katalizátor aztán csak hátsó dob van azon kívül. Azt, hogy a te motorod karbis vagy nem azt passzolom.
-
nekem volt mk3-as fiestám
ott a leömlö után volt a katalizátor
ilyen rácsos fém volt rajta alulrol
ahogy olvasom irtad már az ujabb fajta betöltönyilásos igy biztos van rajta kat. ott keresd ahol irtam
-
nekem volt mk3-as fiestám
ott a leömlö után volt a katalizátor
ilyen rácsos fém volt rajta alulrol
ahogy olvasom irtad már az ujabb fajta betöltönyilásos igy biztos van rajta kat. ott keresd ahol irtam
Megnéztem, ott van!
Ilyet én még nem láttam! Karbi meg szabályozott katalizátor? Hm. Megnézhettem volna jobban is, elvileg olyat kerestem, amiben se lambda, se kati, mert csak felesleges pénznyelő.
Ez így 18 évesen csinál egyáltalán még valamit? Ha kiveszem, akkor változtat a fogyasztáson?
-
És akkor most ezzel lehet kék matricát intézni? Annak ellenére, hogy 94/11. havi?
Magyarán EURO II-es ez a motor?
Csütörtökön néztem egy ugyan ilyet (3 ajtós Calypso 94/10. havi) és az kék matrinyát kapott a friss műszakin. ;D
-
hát azt hogy a fogyin válzotat e azt nem tudom majd az okosabbak megmondják.
14éves autoban még nekem simán a jo értékeket hozta zöldkártyánál.gondolom ez attol is függ milyen állapotbn van a katalizátor.
hááááttt...ez a kék matrica elvileg 96után az unioban forgalomba helyezett autokra jár.
de sokan azt mondják hogy ugye a 96-os fiesta és a 94-es is ugyanolyan elvileg akkor a 94-esre is járna.
ez valami utánajárást igényel ha jol tudom.
talán DVZs volt az ha jol emlékszem aki ezügyben probált már tudakozodni
-
Fater mk2-sein is volt kat meg lambda és azok is 1.1 karbisok voltak ;)
-
Fater mk2-sein is volt kat meg lambda és azok is 1.1 karbisok voltak ;)
Mindig tanulok valami újat!
Kész kaland ez a kis Fityesz! ;D
-
Sziasztok!
Nekem van egy donor autóm ami 92-es 1,1 i és az is katis, de lehet abban már ez természetes is! ;)
Söt amit a képeimen láttok 1,4 i -ben már két kati van, igy csak a 91-es dátum ami miatt piros a matrica, mert a hülye törvény bevezetése előtt 2007-ben a zöldkártyán, teljesen hivatalos (KPM) és nem ügyeskedős mérésen zöld matricát kapott! ;)
-
nekem volt mk3-as fiestám
ott a leömlö után volt a katalizátor
ilyen rácsos fém volt rajta alulrol
ahogy olvasom irtad már az ujabb fajta betöltönyilásos igy biztos van rajta kat. ott keresd ahol irtam
Megnéztem tüzetesebben. Ott van a kati, de nem a rácsos aljú kicsi dob az, hanem ami mögötte van, nagyobb dob. Belenéztem a Hájneszbe is, szerinte is a hátrébb lévő, nagyobb dob a katalizátor.
-
hát én ezt már igy nem tudom megnézni mert már mk4-esem van és azon máshol van a kati.
lehet akkor rosszul emlékeztem majd megkérdem a szerelöm mert az mk3-asomon volt cserélve.
-
96 elötti autó elvileg csak pirosat kaphat ha nem kéred az átminősítést!
Ha a vizsgahelyen szólsz hogy szivesen mész az okmányorodába akkor elvileg a szabályzott katalizátoros autókra megadják a kéket!
Az átminősítés 1000.-Ft alatt van.
Illetve Én ennyit fizettem 2 héttel ezelött. Vittem egy 96 évjáratú E36-ot vizsgára piros matricával.
Szoltam a vizsgáztatónak hogy miért nem kék a matrica. Azt mondta hogy lehet kék de akkor adatlapra vizsgázik.
Igy is lett.
Hátsó rendszámtáblával meg az adatlapokkal beballagtam az okmányorodába, 700Ft-ot fizettem és kaptam
Új forgalmit
Új vizsgamatricát
Kék matricát
Öröm boldogság ;D
-
96 elötti autó elvileg csak pirosat kaphat ha nem kéred az átminősítést!
Ha a vizsgahelyen szólsz hogy szivesen mész az okmányorodába akkor elvileg a szabályzott katalizátoros autókra megadják a kéket!
Az átminősítés 1000.-Ft alatt van.
Illetve Én ennyit fizettem 2 héttel ezelött. Vittem egy 96 évjáratú E36-ot vizsgára piros matricával.
Szoltam a vizsgáztatónak hogy miért nem kék a matrica. Azt mondta hogy lehet kék de akkor adatlapra vizsgázik.
Igy is lett.
Hátsó rendszámtáblával meg az adatlapokkal beballagtam az okmányorodába, 700Ft-ot fizettem és kaptam
Új forgalmit
Új vizsgamatricát
Kék matricát
Öröm boldogság ;D
Köszi az infókat, ismerem az eljárást. Végigcsináltam a Mondeo-val, 2000-es évjárat és mégis piros volt rajta. NKH-hoz vittem a Mozaikba. ;D
Az viszont új, hogy 94-esre is lehet. Műszakin megpróbálom.
-
96 elötti autó elvileg csak pirosat kaphat ha nem kéred az átminősítést!
Ha a vizsgahelyen szólsz hogy szivesen mész az okmányorodába akkor elvileg a szabályzott katalizátoros autókra megadják a kéket!
Az átminősítés 1000.-Ft alatt van.
Illetve Én ennyit fizettem 2 héttel ezelött. Vittem egy 96 évjáratú E36-ot vizsgára piros matricával.
Szoltam a vizsgáztatónak hogy miért nem kék a matrica. Azt mondta hogy lehet kék de akkor adatlapra vizsgázik.
Igy is lett.
Hátsó rendszámtáblával meg az adatlapokkal beballagtam az okmányorodába, 700Ft-ot fizettem és kaptam
Új forgalmit
Új vizsgamatricát
Kék matricát
Öröm boldogság ;D
na itt picit összekutyulodott valami
azt irod 96-os autot vittál ami eleve megkaphatja a kéket ha ujonnan helyezték 96-ban vagy utána forgalomba.
de a 96elötti nem fogja megkapni a vizsgáztato nem tudja átminösiteni ugyanis a jobszabály szol ugy hogy 96-tol lehet kék matrica holott lehet ugyanazzal a motorral gyártottak egy autot 94-ben meg 97-ben is.
ha a fordtol nincs igazolásod hogy a te motor 94-es autod már euro2-re homologizálták akkor sosem kapod meg sajnos a kéket rá hiába teljesitené a zöldkártyán azokat az értékeket.
-
hiába is erőlködik hiába tudja Euro2őt sosem fog kéket kapni. ez Magyarország ez törvény stb...
-
egyenlöre én is ezt tudom.
sehol nem olvastam még hogy valaki beszerzett a gyártotol igazolást hogy tudja a 96 elötti autoja az euro2-öt és megkapta emiatt a kéket.
a többibe kár belemenni mert akkor a politikáig jutunk el azzal meg kár egy autos oldalt elrontani :)
-
hiába is erőlködik hiába tudja Euro2őt sosem fog kéket kapni. ez Magyarország ez törvény stb...
Én is így gondoltam. Aztán megnéztem egy 1995-ös Mondeot, meg egy 1994-es 1.3-as OHV Fiestát. Mindkettő gond nélkül kéket kapott a műszakin.
-
kérdés hivatalosan e vagy ügyesben megoldva :)
mert hogy a vizsgabiztos saját hatáskörben nem adhat gyártoi igazolás nélkül kéket 96-os évjárat elötti autora az tuti biztos.
nekem tavaly vizsgázott az autom 97-es fiesta és akkor a nagybátyámnak aki elvitte vizsgázni az autom neki mesélte a vizsgabiztos.
müszakit és zöldkártyát rossz értékekkel is lehet kapni vizsgán ugyhogy akár nem hivatalosan kéket is lehet kapni matricában.
szerintem menj be egy sima vizsgaállomásra és kérdezd meg az nem kerül semmibe hogy milyet kaphat az autod matricát :)
mert ahogy olvastam vannak olyan vizsgahelyek ahol a vizsgabiztos még 2000-es évjáratu vagy azutáni autora is pirosat rakott.
-
1.1-es OHV mocin miért van lambdaszonda? Mivel szondám van, gondolom katailzátor is lesz valahol. A leömlő utáni első dob az nem dob, hanem kati?
Ez karbis moci, akkor minek van neki lambdája?
A CFI az injectoros. Sztem ez központi injektorral van ellátva...
Egyébként nem automata szívatós már ez sem. Az ECU vezérli ezt is!
Ezért a lambda. És persze katalizátoros...
J6A motorkód injektoros
JBD karbis...
-
Jah, azóta rájöttem, hogy CFi-m van. Lásd az aláírást.
-
OK!
Azt is tudod, hogy ez CFI-s OHV? :)
-
Aztat is! Meg aztat is, hogy 1.1. ;D
Azt viszont még nem, hogy ilyen hidegben Pesten mennyit kell ennek ennie. Ölég büdos a kipuffja, gondolom a lambda meg a kati nem mai csirkék. A fogyi tükrében dől majd el, hogy kell-e neki új ezekből.
-
Szondám van ám még! ;D
Nekem most sokat eszik. Jó, ha 10 alatt van városban, mondjuk én igen rövid távokat megyek...
Hosszú távon simán megy 6 alá...
-
Szondám van ám még! ;D
Nekem most sokat eszik. Jó, ha 10 alatt van városban, mondjuk én igen rövid távokat megyek...
Hosszú távon simán megy 6 alá...
Hehe, nálam csak rövid táv van. Kenni nem kenem neki, mert minek. Ma is átültem az ST200-ba, na az arra való, annak kenni kell. De ennek a kis köszörűnek, minek? Majd írok, ha van fogyi adat, aztán ha fhos, akkor lambdázunk.
-
nekem olyan 6.5 volt a fogyasztás pesten az mk3-as 1.1-es fityesszel.
bár az 1.8d escort egy tankkal 1085km-t(55literes tank) nem lehet ezekkel überelni :-\
hálistennek ilyen gondom nem volt vele hogy sokat fogyasztott volna bár én lekopogom eddig egyik fordommal sem volt ilyen.
a katalizátorom is csak szétesett csörgött mint a fene azért kellett cserélni nem fogyi gond miatt.
-
Pesten nekem sem eszik 6-nál többet! ;)
-
Az istenit nekijje, még mindig van a tankban benya, csak nem akar kifogyni. A mutató mozgásából ítélve most olyan 8-9 liter körül ehet. Hát, nem tom. Hidegnek hideg van, a távok rövidek (2x14km naponta, az út felénél melegszik be üzemi hőfokra) és sok a lámpa a körúti villamos miatt.
Mindenki mesél itt a 6-6.5-7 literekről pesten. Hát, esetleg nyáron el tudom képzelni, de -10 fok körül nem hiszem én el azt.
Van még valaki, aki 1.1-es CFi-vel jár Pesten ebben a hidegben?
-
Én meleg motorral érkezem, és ugyan úgy hagyom el a várost! Ez is lényeg.
Nálam csak annyi, hogy nem számottevően emelkedik a fogyi, ha Pesten is cirkálok...
De nekem ugye van 35-40km a városhatárig, meg onnan ide ugye...
Itt városban sztem bőven 10 fölött eszik, sőt! :-[
De itt 1,5km sincs egy táv, viszont jár vagy 15 percet a motor... (kiállás, beállás+ út...)
-
Nyilvánvalóan a körülmények áldozatai vagyunk. Most hiába indulok garázsból, ma reggel ott is csak 1.1 fok volt. Bár a -7 foknál az is jobb.
Nálam Fityesz nem lát országutat, kiskörút-nagykörút-Combinó-meg a nagy budai hegyek jutnak csak neki.
És a héten már toltam is neki, mert észrevettem, hogy 4000 fölött van benne egy kis kraft. ;D Kiautózom belőle mind az 50 pacit, meg a 86 nyútont.
Ha tudja 9 alatt, akkor megsimogatom majd. Aztán úgyis jön a sarki meleg. :o
-
Most hétvégén elugrottam Szentendre, Megyeri híd útvonalon. Némileg 8l alatt volt számításaim szerint. Ugye hideg, várakoztam is kint, stb-stb...
Kellemesebb időben jobbat teljesít. :)
-
Nekem most szombaton kellett tankolni. 8.56l/100km
Háát, izé. Csak Pest, csak rövid utak, sok hideg idő, sok lámpa, sok pörgetés.
Majd meglátjuk, mit produkál tavasszal. ;D
-
ilyen sokat nekem még akkor sem fogyasztott amikor pizzafutárkodtam az autoval :-\
-
Hát, ha én is pizzafutárkodnék, vagy taxiznék ezzel, akkor ez sem enne ennyit.
Meleg motorral járni más dolog, mint hideggel tenni meg az út nagyobbik részét.
Meg annyira nem is fontos ez, ha 500km-et elmegy egy tankkal, az nekem már jó.
-
na azért a pizzafutárkodás nem azt jelenti hogy folyamatosan megy az auto :D
-
Mé' nem? A tápot nem kell folyamatosan hordani az éhes emberállatoknak?
Na majd pár hét múlva lesz tutter fogyi adatom, mert ez számolós volt (nem teli tank, a megvételkor még volt benne ismeretlen mennyiségű anyag, nem pontos a műszer, így nem hiteles az adat sem).
Most van benne 42 liter benya. Van nálam kanna, addig megyünk, amíg le nem áll a tankból szívott benya szívása. Akkor lesz pontos adatom. Addig nyugiság van. :laugh:
-
hát nem mindig kellett nekik a táp ;D
azért az 1nap alatt 73cim az szélsöséges eset volt.
na akkor tényleg folyamatosan ment az auto aznap mindezt délelött 10-töl este 9-ig lévö idö alatt ugy hogy alapbol sem 1kerültebe szállitottunk ki :D
amugy észrevettem a mostani fityeszemben a legalso vonal alatt már a tartalék alatt ha van a mutato akkor is még eltudok menni 60-80km-t.
ugyhogy ez a benzinmutato inkább csak tájékoztato jelleggel van rájöttem.
megkéne néznem nincs e benne tartalékjelzö lámpa de ahhoz kikéne szedni a müszert hogy lássam a hátulját de ahhoz irto hideg van.
azért ovatosan ezzel a mig ki nem fogy dologgal mert kitudja mi van a tankban mit szivna fel az aljábol esetleg trutyit.
nekem a multkor lett üzemanyagszürö cserélve hát az a látvány ami abbol kifolyt fekete lötty nemvolt tul szivderitö.
-
Na majd pár hét múlva lesz tutter fogyi adatom, mert ez számolós volt (nem teli tank, a megvételkor még volt benne ismeretlen mennyiségű anyag, nem pontos a műszer, így nem hiteles az adat sem).
Most van benne 42 liter benya. Van nálam kanna, addig megyünk, amíg le nem áll a tankból szívott benya szívása. Akkor lesz pontos adatom. Addig nyugiság van. :laugh:
MIért kell a számoláshoz kifogyasztani a tankból a benzint? ???
Fogod teletankolod csurig. Majd felírod a km-óra állást, ha nincs napi számlálód. A következő tankolásnál ismét csurog: a képletet nehogymá' én írjam le Neked Doki! ;D
-
MIért kell a számoláshoz kifogyasztani a tankból a benzint? ???
Fogod teletankolod csurig. Majd felírod a km-óra állást, ha nincs napi számlálód. A következő tankolásnál ismét csurog: a képletet nehogymá' én írjam le Neked Doki! ;D
Nem érted. Volt a tankban, amikor megvettem, nem tom mennyi. Rátankoltam annyit, amennyi kijött a maradék kp-ból. Így lett benne x+y liter és azzal mentem z kilómétert. Két ismeretlenes egyenlet (megvételkori literek száma és a fogyasztás), nem tudod kiszámolni a pontosd fogyit, csak becsülni.
Most teleraktam, így már lehet pontos adatot kiszedni belőle.
-
Áááááááááá, konicsuváááááááááááááááááááááááá ;D