Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : csocsi 2012 January 09, 15:55:16 PM
-
Sziasztok!
Először is elnézést kérek :notworthy: :notworthy:
,mert nem Ford típushoz kérem a hozzáértők segítségét ,de elviekben minden orrhajtásos kocsinál 90% megegyezik a fékrendszer,nem ABS-es a gépkocsi ,semmi extra,fékrásegítő ,főfékmunkahenger,ugyan úgy elöl féktárcsák ,hátul fékdobok ,stb...,egyedül amiben különbözik az a kézifék behúzó rendszere,mert ennél nem a dobon belül(mint a Fordoknál) hanem kívülről történik, aki ismeri a kis Polskit az tudja , hogy miről beszélek.
Egy 2000 évjáratú 1.1Fiat seicento sporting kapcsolatban kérem a segítséget,
a gond a fékkel van,
már cseréltünk fékrásegítőt ,főfékmunkahengert fékbetéteket stb,de ha beindítjuk a kocsit és elkezd dolgozni a fékrásegítő ,akkor a fékpedál bemegy félig és csak az első kerekeken van fékhatás a hátsók olyanok mintha nem is lennének,levegősnek nem levegős a rendszer, már légtelenítettük vagy tízszer, de semmi eredmény ,ha nincs beindítva a kocsi ,akkor fennfog teljesen a pedál és betonkemény.Tanácstalanok vagyunk mi lehet még a hiba forrása.Ebben kérnék segítséget,mert napi használatban van a gépkocsi és, ebben az állapotban ön és közveszélyes.
Előre is köszönöm,hátha van valakinek ötlete mitől van ez.
-
hol légtelenítettétek? van ennek fékérősszabályzója?
-
Ahogy RyAn is utalt rá fékerőelosztó? Vagy esetleg nem szív valahol falsot? Szervódob átszakadva stb.
-
hol légtelenítettétek? van ennek fékérősszabályzója?
Nincs neki fékerőszabályzója,bár kerestük, de nem találtuk,alkatrészes oldalon utánanéztem,lehet hozzá kapni ,de hogy ebbe raktak volna kétlem,végigkövettük a merev fékcsöveket főfékhengertől a hajlékony fékcsövekig de semmi.
Ahogy RyAn is utalt rá fékerőelosztó? Vagy esetleg nem szív valahol falsot? Szervódob átszakadva stb.
ha meg a szervóban átszakadt volna valami ,akkor keménynek kéne lennie a pedálnak nem puhának,meg ahogy írtam azt is cseréltük.
-
Hogy oszlanak meg a fékkörök a kerekek között?
A hátsó kerekeken a fékhatás abszolut 0 vagy kevés?
Lehet, hogy egy korábbi tulaj a hátsó fékekhez nem odavaló (kisebb felületű) munkahengereket tett be?
A hátsó fékeken van valami automatikus utánállítás?
-
Hogy oszlanak meg a fékkörök a kerekek között?
A hátsó kerekeken a fékhatás abszolut 0 vagy kevés?
Lehet, hogy egy korábbi tulaj a hátsó fékekhez nem odavaló (kisebb felületű) munkahengereket tett be?
A hátsó fékeken van valami automatikus utánállítás?
Kereszt körös (jobb első +bal hátsó/bal első+jobb hátsó)
Az első kettő már blokkol hátul meg gurul ,ha % kéne megmondani a régi állapothoz képest amit vegyünk 30%akkor a mostani 7-8%-ra saccolnám.
Erre csak azt tudom mondani, mikor megvettük 6 éve ,Suzuki szalonban dolgozott a tulajdonos nő ott volt szervizelve is a kocsi ,mikor elhoztuk brutális fék volt rajta ,hozzá se értem a pedálhoz ,már blokkolt is mind a négy kerék,azóta 2x volt vizsgán és mindig magunk készítettük fel és sose volt ilyen gond.
Önbeállósak a fékpofái ,a kézifékkötéllel tudok még ráállítani egy kicsit ,addig míg halható egy kis súrlódás és onnantól a munkahengeren múlik. A képen a két nyíl mutatja az önbeállót.
csütörtök reggel lesz kész az új fékbetét készlet,dupla vastagságú betétet rakattam rá ,mert a 10mm vastagságú gyártása megszűnt ,ami nekem van újba és lehet is kapni az csak 4mm vastagságú ,hátha ez lesz a megoldás , lehet nem tud már annyit nyitni a munkahenger.
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
tegnap sikeresen kilyukadt a jobb első gumicső
azt hittem minden simán fog menni a cserénél de sajnos nem :(
kicseréltem a csövet minden szép és jó de mikor légteleníteni szerettem volna beletört a légtelenítő csavar :( :( :( :angry4:
a csavar meg se lazult semmi ugyan úgy belevan ragadva
hogyan lehet azt onnan kivarázsolni
pls segítsetek.
fúrjam ki ?
vigyem esztergályoshoz vagy mi tévő legyek?
-
ötletem nincs. szerintem jobban járnál egy bontott nyereggel.
-
négyszögletes lyukasztót beleütve meg tudod fogni kulccsal, de nem garantált a siker... előtte meg kéne melegíteni rendesen...
-
valahogy éreztem hogy nem lesz egyszerű dolgom
tegnap este odaadtam egy haveromnak mert már nemtudtam vele mit kezdeni és elvitte vmi szervízbe ahol azt mondták simán kiszedik felmelegítik és pofon egyszerű az egész.
nagyon remélem mert lassan egy szál gyufánál fogok tartani és felgyújtom az egész romhalmazt
-
Csavarlazítós fürdő, kocogtatás (ez talán enyhe kifejezés, mert jól meg kell ütni) utána megfúrod a csavart és csavarkiszedővel ki kell jönnie. Az olyasmi cucc mint a menetfúró csak kúpos. Belehajtod mint ha tekernéd kifele a csavart, aztán megszorul és kihozza magával.
-
próbálták de semmi meg se moccan :( hiába melegítették semmi
már csak a fúrás maradt neki de az a baj hogy ebbe 1.1 csavar van vagy mit magyaráztak és 1,2-es a következő de az már nagy. teherautókba meg ienekbe pakolnak bele ilyen nagyot.
ha nem jön ki marad a bontózás