Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Bambino83 2012 January 06, 16:20:41 PM
-
Sziasztok!
Aki tud segítsen! Van egy 95-ös 1.3kat-os paripám és le szeretném cserélni a motort 1.1-esre! Azt be tudom tenni a jelenlegi kocsiba? És mit kell csinálnom utána papírmunka ügyileg?
Előre is köszönöm aki tud segíteni! ;)
-
hali.
aszem kpm-viszga kell hozzá,meg az 1.1-es motort át kell iratnod a nevedre..drága mulatság a motorcsere...de van olcsobb megoldása is... ;)
-
És mi lenne az? Segíts ha van ötleted! ;)
-
A legolcsóbb ha nem csinálsz semmi papírmunkát :P Csak kivesz a régi, bepakol az új, az autó megy, Te meg boldog vagy.... persze én nem mondtam semmit, ez nagyon csúnya dolog....
-
A legolcsóbb ha nem csinálsz semmi papírmunkát :P Csak kivesz a régi, bepakol az új, az autó megy, Te meg boldog vagy.... persze én nem mondtam semmit, ez nagyon csúnya dolog....
Köszi a tanácsot!
És ha leellenőrzik a kocsimat akkor a büntit+te fizeted!!! :P ok?
-
Köszi a tanácsot!
És ha leellenőrzik a kocsimat akkor a büntit+te fizeted!!! :P ok?
Hát nem tudom,nekem még csak a rendszámot ellenőrizte a rendőr,a motortérben még sosem bujkált!
-
üdv én a havernak 2 honapja cseréltem ki az 1.1est 1.4re állitották már meg de nem nézték a motorteret...sztem max müszakin derül ki...
-
müszakin tuti kiderül márcsak azért is mert ellenörzik a motorszámot és hasonlokat.
amugy ez a menete a motorcserének :
Motorcsere esetén:
* a motor tulajdonjogának jogszerű megszerzését igazoló okirat,
* a közlekedési hatóság által kiállított Műszaki Adatlap.
* bemutatandó a külön jogszabályban meghatározott személygépjármű átalakítása esetén a regisztrációs adó megfizetéséről szóló igazolás,(ez neki nem kell mivel ugyanakkorát akar belerakni)
* forgalmi engedély, illetve törzskönyv illetéke megfizetését tanúsító igazolás
* a forgalmi engedély és a törzskönyv egyidejű cseréje kötelező.
-
Köszönöm mindenkinek!
De én amekkora lúzer :P vagyok, mivel 1 hónap alatt már háromszor büntettek meg, így biztos azzal kezdene a rendőr, hogy nyissa fel a motorháztőt! :D
De köszönök mindent!
-
Viszont ha teljesen legális dologba gondolkosz, nem zárnám ki annak a lehetőségét se, hogy vennék inkább egy 1.1es kocsit... lehet még úgy is olcsóbban jössz ki..
-
Köszönöm mindenkinek!
De én amekkora lúzer :P vagyok, mivel 1 hónap alatt már háromszor büntettek meg, így biztos azzal kezdene a rendőr, hogy nyissa fel a motorháztőt! :D
De köszönök mindent!
és akkor mivan? ilyen idős kocsikban alapból kivan rohadva a motorszám. különben meg a rendőrnek kuk mind1 hogy 1.1 vagy 1.3 mert ugyanaz.
-
Ryannak igaza lehet kevés az esélye ,hogy annyira jól képzett rendőreink vannak ,hogy igy megállapitsák,és azt sem tartom valoszinünek ,hogy aláfeküdjenek a motornak :)
-
Velem még egyszer sem nyittatták ki, pedig ketyegtek ott különféle érdekességek. Műszakin meg hol a gond, nem értem. :)
-
ott a pont. 8)
-
Nekem kamu alvázszámmmal és motorkod nélkül most ment műszakira. Persze egy kis plussz pénzért. Sőt eredetiségvizsgán is átvittem így. A rendőr meg ugy sem nézegeti
-
Velem még egyszer sem nyittatták ki, pedig ketyegtek ott különféle érdekességek. Műszakin meg hol a gond, nem értem. :)
müszakin ott a gond hogy megnézik a motorszámot.
és nem szeret mindenki okosba vizsgáztatni plusz pénzért vagy haverságbol hogy elnézzék hogy nem az a motor van benne ami a forgalmiban :)
Nekem kamu alvázszámmmal és motorkod nélkül most ment műszakira. Persze egy kis plussz pénzért. Sőt eredetiségvizsgán is átvittem így. A rendőr meg ugy sem nézegeti
erre azért büszke ne legyél hogy fizettél azért hogy átmenjen igy a vizsgán.
nem vagyok hülye tudom hogy sok embernél igy megy de azért ezzel dicsekedni nem kell.
-
Sziasztok. Talán nem teljesen illik ide, de nem akartam külön topikot nyitni. Ajánlottak megvételre egy 1991-es 1.3-as Fiesta-t. Kipróbáltam, tulajdonképpen 21 éves használt autóhoz képest nem rossz. Viszont az furcsa benne, hogy nagyon feszes a váltókar. Végülis alapvetően az jó, ha a váltókar mozgása nem egy habverőhöz hasonlít. Azonban az 5. fokozatból való kikapcsolás kifejezetten erős mozdulatot kívánt. Nem mondom, hogy tépni kellett, de elég határozott erővel kellett hátrahúzni a kart, hogy kimozduljon. Korábban nem vezettem még ilyen szériájú Fiesta-t, ezért elbizonytalanodtam, hogy ez valami baj, vagy mindegyikben így működik? Egyébként az autóban (a tulaj elmondása szerint) nemrég teljes kuplung csere volt. A másik, ami érdekes volt, hogy ultra könnyű a kuplung pedál mozgatása, olyan, mintha a levegőben járna. Működik rendesen, mert nem recsegett a váltó, csak furcsa érzés volt. Ez a könnyű kuplung kezelés is normális (főleg új kuplung szerkezetnél)? Előre is köszönöm a segítséget, infókat.
-
a kuplung teljesen normális, hogy az elején észrevehetetlen, majd beáll egy kis idő/km után egy kb fix szintre.
a váltórúd 5-ben, nagyobb sebességről visszalassulás után volt szoros? mert az az enyémnek is szokása, nem tudom, hogy általános-e, de cseréltem már kulisszát, és megmaradt a jelenség. Ennek elterjedtségét vagy megerősítik, vagy nem. ;D
-
Köszönöm a választ.
A tulaj is azt mondta, hogy azért ilyen puha a kuplung, mert új. Én meg fordítva gondolkodtam = az új kuplung keményebb (kell, hogy legyen), mert még kevés terhelést kaptak az alkatrészek. De akkor ez így jó.
Az 5. fokozattal kapcsolatos dolgot akkor tapasztaltam, amikor kb. 70-es tempónál visszaváltottam 4-ikbe, illetve kb. 80-as tempónál kitettem üresbe, hogy guruljon az autó. Aztán ekkor eléggé meg kellett húzni (kicsit megrántani) a váltókart, hogy megmozduljon. A többi fokozatból könnyen ki lehetett venni.
-
A kuplung logikáját én sem értem, de remélem, valaki felhomályosít bennünket :D
A váltó-jelenség nálam is megvan, pontosan ugyanez.
-
Oké, köszönöm, akkor ezek tekintetében megnyugodtam. Konkrét hibákat tekintve annyi volt még, hogy az irányjelző bekapcsolásakor hallható egy hangos sípoló hang rövid ideig. Gondolom ennek a javítása filléres téma, valami érintkezési gond lehet, vagy ilyesmi.
-
Ajánlottak ismét egy kis Fiesta-t, 1.1-eset. Elbizonytalanodtam, ezért megint kérdezek. :) Az az érdekes az autóban, hogy élénk piros a fényezése kívül, a motortér viszont halvány bordó (a teljes motortér, egészen a homlokfalig). Az eladó azt állítja, hogy ez minden Ford-ban, illetve Fiesta-ban így van, hogy a motortér nem olyan fényes, mint a külső fényezés. Bár jelen esetben nem csak arról van szó, hogy fényes-nem fényes, hanem színárnyalatban is van eltérés. De ami még érdekesebb (ilyet a legolcsóbb keleti autóknál sem láttam sose), hogy a normál külső fényezés csak addig tart, amíg az lezárt motorháztető esetén látható. Tehát a motorháztető belseje is az említett halvány bordó, a sárvédők is csak a felső "vízszintes" élig pirosak, a hajlatnál, ahol van az a kb. 1,5cm-es függőleges rész, ott meg már matt bordóak. Teljesen olyan, mintha lezárt motorháztetővel fényezték volna az autót - az eladó szerint gyárilag.
Ez valóban így van minden példánynál? Előre is köszönöm a segítséget!
Most jobban megnéztem több, meghirdetett autót, de nem vagyok abban biztos, hogy az eladó álláspontja helyes...
-
Ilyen nincs.
Gyárilag ugyanolyan színűnek kell lennie, kívül-belül.......
-
Ilyen nincs.
Gyárilag ugyanolyan színűnek kell lennie, kívül-belül.......
VAN! '93 ig fujták a fordokat telibe. gondolok itt a motortérre is.
'93tól a motortér csak 'alapozót' kapott.
Ez igy gyári. sajna utána már nem foglalkoztak úgy a fényezéssel mint elötte :-\
-
Hmm... köszönöm a válaszokat. 1993. utáni az autó. Kerestem a neten egy képet és bejelöltem a bal oldalán pár dolgot, hogy jobban látni lehessen:
http://kepfeltoltes.hu/120825/motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kép bal oldalán, a sárvédő peremén húztam egy halvány piros vonalat. Odáig piros, és onnan, a felső peremtől már bordó (2 bordó nyíllal jelöltem) a szóban forgó autó. Ugyanez a helyzet azzal a kis lemezzel is, ami az ablaktörlő mechanikát takarja, annak is a pereme, az a kb. fél centis rész, ami a zárt motorháztető alá nyúlik, már nem piros. Tehát az egészen biztos, hogy az autó első részét lecsukott motorháztetővel fényezték. Csak azt nehezen tudom elképzelni, hogy egy nyugat-európai autógyárban ez a szokás... Mert azzal nem lenne bajom, ha a torony rész, vagy a tűzfal (ennek nevezik?) halványabb fényű, mint a külső rész, ez nem ritka, de az, hogy a sárvédő és a hátsó kis lemez is csak a motorháztető vonaláig van fújva, számomra meglepő.
-
95 Decemberi az autóm (mk3.5) a színe fekete metál,de a motortér alatt selyemfényű fekete,úgyhogy nyugi nincs gáz :P
-
2008-as MK7 szintén zenész. Újan vettem bizti nem volt törve :)
-
Ne b@ssz......ezt nem tudtam..... :o
Ez de gáz..... :(
-
Köszönöm a válaszokat!