Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : elkid 2011 December 22, 20:18:23 PM
-
Hello mdki!
Végképp megadta magát a gyújtáskulcs (bár sztem inkább zár - amibe a slusszkulcs megy, ugye). Nem tudom elfordítani, mert a kulcs már annyira kopott (sajnos csak 1 db van). A slussz poén, h pont ma jött meg az új zárgarnitúra új kulcsokkal, stb. Kerestem a hogyan csináldban (h hogyan csináljam), de nincs bene ilyen (v csak én nm találtam). A kormánykerék levételénél találtam csak minimális infót, de a zárszerkezet cseréjéről ott sincs szó. Karácsony előtt fél pillanattal, meg nm igazán van dolgozni vágyó szerelő (ezt mondjuk meg is értem). Szerszámom van, szabadságom van, a tudásom kevés, h abból "tömbből" hogyan szedjem ki a régit, majd tegyem be az újat.
Vki cserélte már a zárat/gyújtáskulcsot?
jah a lényeg (ha lényeg): '96 MK4 1,25-ös Zetec, 5ajtós (5 zárbetétes - 3ajtó, tanksapka, gyújtáskulcs) a kicsike
Előre is köszi a karácsonyi tippeket :)
Péter
-
ha nem fordul el akkor megvagy lőve :-\
mert el kell egyszer fordítani asszem hogy a kormányzár ne fogja már és a tömbön lesz egy kis pöcök egy lyukba ott be kell nyomni a kis pöcök jobban bemenjen a perem alá és kulccsal együtt kitudod húzni.
-
pontosan! elfordulás nélkül nem fog kijönni...
-
szuper, akkor izomból ki kell rántani? ezért csak nm dobom el a kocsit :) mondjuk tartottam hasonlótól, a kormány levételéhez is azt olvastam a szerkezetet kell forgatni..
akkor szűkülnek a lehetőségek: vkinek volt pontosan ilyen problémája már?
-
Sztem, nem fog maradni más mint szétblázerolni a gyújtáskapcsolót. Aggyá neki valami jó nagy kobaltosfúróval. :thumbsup: elöbb-utóbb engedni fog.
"Sajnos" tisztán emléxem, hogy kikellett venni a zárat. Különben még a kormányzár sem fog engedni.
A másik lehetőség hogy széttöröd az egészet egy izmosabb csőfogóval és bontóban veszel egy másik kormányrudat mindenestül, bár ezt inkáb csak végső megoldásként ajánlom :)
-
És ha keresnél egy helyet, ahol kód alapján is tudnak Ford kulcsot reszelni?
Szerintem akármilyen kopott a kulcs, a kódot le lehet olvasni róla.
És elég lenne egy immo nélküli nyerskulcs, az olcsóbb.
-
És ha keresnél egy helyet, ahol kód alapján is tudnak Ford kulcsot reszelni?
Szerintem akármilyen kopott a kulcs, a kódot le lehet olvasni róla.
És elég lenne egy immo nélküli nyerskulcs, az olcsóbb.
Már meg van neki a garnitúra zárkészlet.
-
Elősször is elnézést, tegnap jöttem rá, hogy két regem is van (majd megnézem hol lehet törölni az egyiket), és véletlen a másikról voltam.
No a mai nap eseményei: lévén a kocsi a gyárból nm hozott már haza, egyféle szakembergárda van kéznél..azaz lett volna, ünnep lévén a megbízhatóbbak nm voltak, akik voltak annak nm adom a kezébe a kék villámot. Sebaj, megbeszéltem a bátyámmal (nagyobb műszaki ember mint én - bár ezt az emberek fele elmondhatja magáról ;) ), ő eljött, szereztünk kiütőt, h majd jól beütjük azt a mocsok pöcköt ami ott tartja a zárat a helyén. Persze, h nm lehet igazán odaférni a műszerfaltól, meg hát egy öntvény blokkban van az egész és félő volt, h az is szétmegy. Végső soron a fúrás segített. Bratyó belefúrt a zárba amennyire lehetett, végül a pöcök is megadta magát, benyomodott és a zár kijött..
..fél centit :D Az új betét végén látni seeger-gyűrűt, talán az van megakadva, de nm tudtuk elképzelni, h azt h lehet leszedni arról ami benn van az öntvényben/üregben. De ez a fél centi arra elég volt, h a kormányzár feloldjon. Most kilóg pár kábel a kormány alatt, annak a végén vmi műanyag kerek amibe bele lehet tenni a kulcsot (a pontos nevét nm tudom). Ez így most ideiglenes megoldás mert talán egy csavarhúzóval is elindítható a kocsi, de amíg a szerelők munkába állnak legalább megy a kocsi ;)
Köszönöm az eddigi segítő hozzászólásokat is (az a kódos dolog kicsit késve jött sajna, azonnal meg is néztem a kulcsot, azon nincs kód, talán a záron helyezkedik el?) és fogadjatok meg egy tanácsot: ha már vacakol a zár/kulcs addig cseréljétek amíg lehet. Én ezt az egészet megúsztam volna 4-5 csavar kiszedésével és egy pöcök benyomásával.
-
se a kulcson se a záron nem fogsz kódot találni. az egy külön kis bilétán van.
-
lévén hogy szivtam már én is kopott kulcs miatt azt tudom mondani ha nincsen teljesen simára lekopva még a kulcs akkor tud egy rendes kulcsmásolo jo kulcsot másolni rola.
olyankor nem mar olyan mélyen bele a kulcsba a géppel hanem max utána igazit rajta.
én egyszer a már majdnem teljesen lekopott kulcsrol igy másoltattam kulcsot.
igaz elsöre nem sikerült rögtön jora de mivel a kulcsmásolonál álltam meg ö kijött megmozgattaa kulcsot a kocsim zárjába és kicsit alakitott még benn a gépen a kulcson és szoszerint tökéletes lett a kulcs mintha uj lett volna.
-
lévén hogy szivtam már én is kopott kulcs miatt azt tudom mondani ha nincsen teljesen simára lekopva még a kulcs akkor tud egy rendes kulcsmásolo jo kulcsot másolni rola.
olyankor nem mar olyan mélyen bele a kulcsba a géppel hanem max utána igazit rajta.
én egyszer a már majdnem teljesen lekopott kulcsrol igy másoltattam kulcsot.
igaz elsöre nem sikerült rögtön jora de mivel a kulcsmásolonál álltam meg ö kijött megmozgattaa kulcsot a kocsim zárjába és kicsit alakitott még benn a gépen a kulcson és szoszerint tökéletes lett a kulcs mintha uj lett volna.
Nekem is volt ilyen,és én is a másoló előtt parkoltam és többszöri próbára sem lett jó a kulcs,de lehet a másoló sem volt valami profi.
-
én hálistennek lekopogom itt nálunk ujpesten nagyon régota van egy jo kulcsmásolo.
legalább 25éve ha bármi van csak oda járunk kulcsot másoltatni.
persze biztos simára kopott kulcsbol amin nem látszodik semmi minta nem tud ö sem kulcsot másolni szerintem.
de nekem az alig látszo lekopott mintábol megcsinálta a jo kulcsot.
nem tudom csak szerencsém volt e vagy a másolo volt jo.
aki meg ezt a kopo kulcsot kitalálta az oda menjen el ahova gondolom. ;D
-
én bevittem a kulcsot a Ford Solymárba.
nézegette félpercig. semmi kódom nincs megjegyzem a kulcs formájáról leirta a kódot! és még egy perc alatt megcsinálta a nyers kulcsomat! tank sapka volt nálam bepróbálta és láss csodát tökéletes! nem kellet semmit sem igazitani rajta.
-
Erre gondoltam én is.
(Mármint, nem arra, hogy a kulcsra rá van írva a kód, hanem, hogy bármilyen kopott a lépcső, látni lehet rajta, hogy milyen magas volt, milyen számjegy tartozik hozzá. :))
Jó tudni, hogy Solymáron ez működik. Kösz Ryan. :)
-
azért kérdés ez a fordnál lévö másolás mibe fáj :D
-
Nálunk 2500ft
-
nekem pofátlan áron volt... de szerintem nem drágább mint egy új zárkészlet... amugy kb 2k csak a másolás.
-
gondolom ez mindkettötöknél kulcs nélküli ár csak a vitt kulcsra a másolás
-
nekem kulccsal együtt volt 2500.
-
akkor nem reklámképp de elárulhatnád ez merre felé volt ;D
-
2500 az nagyon jutányos. :), még akkor is, ha nem transzponderes.
-
Pl. ITT (http://fordtransitconnectforum.com/index.php?/topic/496-determining-the-ford-tibbe-key-code/) le van írva, hogy hogyan kell leolvasni a kódot.
4 bevágási fokozat van, az 1-es a bevágás nélküli lépcső (0 fok), a 4-es a legerősebb bevágás (35,3 fok).
A kódot a kulcs feje irányából haladva kell megadni. 6 db 1 és 4 közötti számjegy formájában.
A 2-est (11 fok) és 3-ast (24,3 fok) elég nehéz megkülönböztetni.
Szintén fontos info a fenti site-on, hogy ha a Jaguárunk 8 lépcsős kulcsát összekeverjük a Fordéval, megrongálhatja a zárat.
Szóval csak óvatosan. :) :)
-
akkor nem reklámképp de elárulhatnád ez merre felé volt ;D
hihetetlen de bármeik Fordba lehet ilyet ;D
-
kulccsal együtt 2500-ért másolás azért nehezen hiszem hogy bármelyik fordba lenne ;D
-
kulccsal együtt 2500-ért másolás azért nehezen hiszem hogy bármelyik fordba lenne ;D
ha mezei a kulcs hidd el ;) bár lehet vidéken elkérik az árát ;D
-
én pár éve másoltattam nem fordba 3ezerért a kulcsmásolonál kulcs árával együtt ha jol emlékszem.
na én ezt megkérdezem egy fordba mennyi a másolás plusz kulcs ára mert ez nekem hihetetlennek tünik ilyen olcson.
persze én örülök neki ha ennyi lesz de valahogy fenntartásokkal fogadom hogy csak ennyi lenne :o
kinek mi a vidék ;D
-
akkor nem reklámképp de elárulhatnád ez merre felé volt ;D
Nem Ford szerviz volt hanem egy kulcsmásoló!!! A lényeg meg lemaradt Vácon csinálják!!
-
köszi szépen az infot :)
-
Látom megszaladt a téma :) Én azért döntöttem a zárgarnitúra csere mellett mert nálunk már nincs a városban Ford szervíz (csak érdekességképp mondom, h pont akkor szűnt meg a márkakereskedés mikor a rendőrség vette a Fordjait ;) ), no meg nekem vmi olyan infóm volt a nyers kulcs áráról h 8ezer körül adják és problémásabb a másolása. Így utólag belegondolva, ha ennyiből megúsztam volna akkor már rég lenne 3 kulcsom;)
Ja nem utolsó szempont volt a zárgarnitúra cserénél, h "nagyon" olcsón jutottam hozzá :P Viszonbt most még vár rám a komplett csere (én meg várok a szerelőre), és h az ünnepi fíling meglegyen most az ajtózár nm akar nyílogatni, szal marad a hátulról bemászás mint napi sporttevékenység :D
Köszönöm mdkinek a segítő szándékot :notworthy:
-
...no meg nekem vmi olyan infóm volt a nyers kulcs áráról h 8ezer körül adják ...
Ez bizony így van. :(
A 2000-2500 Ft-os kulccsal nem lehet elindítani az autót, mert nincs benne transzponder.
Csak a zárakat nyitja. :(
-
Kipróbáltam, hogy le tudom-e olvasni a kódot a kulcsomról. ;)
A legjobb módszer, ha az ember a nap vagy egy lámpa tükröződését használja.
Először a kulcs hegyénél levő csiszolatlan felületet kell úgy beállítani, hogy a fény visszaverődjön rajta.
Ekkor csillognak az 1-es kódú részek.
Utána a kulcsot lassan elforgatva sorra becsillannak a 2-es, 3-as 4-es kódú lapkák.
Hátha valakinek valamikor még jól jön. :)
-
Ez bizony így van. :(
A 2000-2500 Ft-os kulccsal nem lehet elindítani az autót, mert nincs benne transzponder.
Csak a zárakat nyitja. :(
Én 1 1991 fiestáról beszéltem ami még imobilájzerről sem hallott,nem,h transzpontderekről!!
-
OK. Én nem akartam leszólni a 2000-2500 Ft-os kulcsot. :hello: :peace:
Csak El Kid-nek írtam, hogy miért van az árkülönbség. :)
Talán úgy kellett volna fogalmazni, hogy kb. az 1995 utáni Fiestákat nem lehet elindítani transponder nélküli kulccsal.
De jó tudni, hogy vannak helyek ahol reszeléssel együtt lehet 2500-ért kulcsot kapni.
Van remény, hogy ott a reszelt transponderes is olcsóbban megvan. :)
-
ugye mk3ról beszélünk abba meg ilyen nem is nagyon kellet még ;)
-
ugye mk3ról beszélünk abba meg ilyen nem is nagyon kellet még ;)
Arról ám.
-
nekem a 97-es mk4-es fityeszhez is sima kulcs van semmi flix-flax nincs benne.
a kopottabb az a gyári ami elemes és világito lámpácskás az gyári ford kulcs.
a másik meg egy kulcsmásolos kulcs (gondolom elözö tulaj másoltatta)mert nem ford feliratos hanem a kulcsmásolos silca márkáju.
nincs se piros kulcsom hozzá se pedig bármi más ugyhogy nekem a 2500ft-os is eltudná inditani ha másoltatni akarok. ;D
ja és az elözö mk3-as 95 évvégi fityeszemnek is az egyik kulcsa volt csak fordos(sima vékony nem világitos) a másik már másolt volt.
az sem transzporderes vagy immos kulcs volt.
-
Látom megszaladt a téma :) Én azért döntöttem a zárgarnitúra csere mellett mert nálunk már nincs a városban Ford szervíz (csak érdekességképp mondom, h pont akkor szűnt meg a márkakereskedés mikor a rendőrség vette a Fordjait ;) ), no meg nekem vmi olyan infóm volt a nyers kulcs áráról h 8ezer körül adják és problémásabb a másolása. Így utólag belegondolva, ha ennyiből megúsztam volna akkor már rég lenne 3 kulcsom;)
Ja nem utolsó szempont volt a zárgarnitúra cserénél, h "nagyon" olcsón jutottam hozzá :P Viszonbt most még vár rám a komplett csere (én meg várok a szerelőre), és h az ünnepi fíling meglegyen most az ajtózár nm akar nyílogatni, szal marad a hátulról bemászás mint napi sporttevékenység :D
Köszönöm mdkinek a segítő szándékot :notworthy:
és szabad tudni mennyiért vetted a zárkészletet?
bár nekem még az egyik kulcs tökéletes a másik már a csomagtartonál néha rakoncátlankodik de gondolkodtam már komplett zárcserén.
én még csak a kilincsek fülének törése miatt kényszerültem a csomagtarton át valo bemászásra :P
-
Konbusz! Újpesten hol?
Üdv Kob!
-
ööö....mármint hol másoltattam kulcsot?
én Ujpest központnál a match mögötti parkoloval szemben szoktam kulcsot másoltatni.
Zártéka az a neve ha jol emlékszem.
-
ugye mk3ról beszélünk abba meg ilyen nem is nagyon kellet még ;)
Arról ám.
Az indító hozzászólásban 96-os Mk4-ről van szó.
Mikortól van transzponderes immo a Fiestákban?
-
A zárgarnitúra olyan 27-33ezer volt. Nem emlékszem pontosan, mert még az alvázszámmal se nagyon tudták behatárolni, h nekem melyik kell. Perpill most is olyat adtak, ami csak kb 90%-ban jó az én kocsimba (beszereléskor kiderül). Ezt azért kicsit nehezményeztem, ráadásul nm tudják visszacserélni mert németből hozták be.
Az immóhoz meg annyi, h én kulcsom is mezei, csak egy kis lámpa van a meglévő kulcsba szerelve (ami természetesen nm működik).
-
Vácon valóban van egy jó kulcsos nem tudom Sztrakk kolléga melyiknél járt én a Földváry téri szolárium melletti boltról beszélek. Nagyon penge a srác többször voltam nála kulcs nélküli zárakhoz is simán készített kulcsot, immobist bármilyet fordhoz. És árban is nagyon korrekt volt. ;)
-
Vácon valóban van egy jó kulcsos nem tudom Sztrakk kolléga melyiknél járt én a Földváry téri szolárium melletti boltról beszélek. Nagyon penge a srác többször voltam nála kulcs nélküli zárakhoz is simán készített kulcsot, immobist bármilyet fordhoz. És árban is nagyon korrekt volt. ;)
Én nem ott voltam,hanem a Majorosnál,de jó tudni,h ott is van egy jó ember ahol te mondod.
-
Szánom bánom bűneim, de csak mostanában jutottam el a zárgarnitúra beszereltetéséig..azaz jutottam volna, a szerelőm fél perc múlva megmondta nm lesz jó és igaza is lett :-\ Szal, van egy felesleges zárgarnitúrám, ha nm feledem el akkor holnapra pontos Cromaxos/Fordos számot is keresek hozzá. Akit érdekel keressen, aztán megegyezünk :)
A tervem a közeljövőben elvinni Fehérvárra a Cromax szervízbe aztán küzdjenek ők ;)
-
na.de.pontosan.mi.nem.lett.jo.rajta?
-
Ugye a gyújtászár átmegy a "kormányművön" és a túloldalon -baloldalt - egy kis műanyag hengeres akármibe megy bele. Per pillanat most ez a kis műanyag szerkezet van nekem lecsatlakoztatva a kormányműről és erről indítom az autót, és pont beleillik a slusszkulcs hatszög formájú kulcsa. Ebbe menne bele a gyújtászár vége, ami a kapott zárszerkezeten pedig hengeres, feljebb kétoldalt tollal.
Ez a triviális dolog persze csak most tűnt fel, de ez van :)
-
Szánom bánom bűneim, de csak mostanában jutottam el a zárgarnitúra beszereltetéséig..azaz jutottam volna, a szerelőm fél perc múlva megmondta nm lesz jó és igaza is lett :-\ Szal, van egy felesleges zárgarnitúrám, ha nm feledem el akkor holnapra pontos Cromaxos/Fordos számot is keresek hozzá. Akit érdekel keressen, aztán megegyezünk :)
A tervem a közeljövőben elvinni Fehérvárra a Cromax szervízbe aztán küzdjenek ők ;)
rakj fel róla képet. de ha nagyon nem jutsz dűlőre szólj van mk3hoz vagy 2 garnitúra záram.
-
de.neki.mk4-ese.van... :-\
nem.tudom.mennyire.kompatibilis.szerettek.vele.sajna.variálni.fordék
-
az se téma szerzek olyat is akár ;D
-
Holnap lefényképezem, már csak mások okulására is :) köszönöm a segítő szándékot, Ryan :)
-
Elnézést, kicsit elszaladt az idő :) De ahogy ígértem, lefényképeztem a gyújtászár végét ami a problémát okozza. A kép sajnos homályos de azért látszik, h a gyújtáskapcsoló vége végig bordázott:
(http://kephost.hu/image-6967_4F9FB15D.jpg) (http://kephost.hu/share-6967_4F9FB15D.html)
Az új gyújtászáron látszik, h a végén hengeres:
(http://kephost.hu/image-2983_4F9FB229.jpg) (http://kephost.hu/share-2983_4F9FB229.html)
Szóval ha vkit érdekel egy ilyen új zárgarnitúra, szóljon, megoldjuk :) És Ryan ha még megvan - és ilyen végig bordázott - az a zárgarnitúra akkor vevő vagyok rá :)
-
a kapcsolóegység nem átszerelhető? mert egy elektromos betét csere kisebb macera lenne, mint az egész garnitúra megint...
-
No egen, nekem is végigfutott a gondolat a fejemen mikor tettem fel a képet..időben :) sajnos az eredeti - szétfúrt -nm lett kiszedve így nm tudom, h az új gyújtászár belemegy-e egyáltalán, de mindenképp teszek egy próbát vele.
köszönöm Tarjoska, h eszembe juttattad ezt a lehetőséget is :)
-
ugy tudom ezek a cuccok egy az egybe megegyeznek mk5-6-7 escortal. gyújtás kulcsom van szerintem de csak gyújtás meg meg a fekete bizbaz is akad nálam.
-
Örülök, hogy segíthettem! ;) :hello:
-
Üdv.
lenne 2 kérdésem.
A gyujtáskapcsolóba kinek hogyan áll a kulcs amikor bedugja?
Eddig nem találkozam ilyennel és furcsáltam is de a miénkben a kulcs(ház) merőlegesen áll a kormányoszlophoz nézve.
Eddig minden autónknál úgymond vonalban volt a kulcsház a kormányoszloppal.
A gyujtáskapcsoló zárat el lehet valahogy forgatni 90 fokkal?
köszi
-
ezek már csak ilyenek ;D