Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : jani79 2011 December 02, 18:49:49 PM
-
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 tdci 2006 autóm van.
Olyan hibajelenség van, hogy mikor 0, mínusz fokok vannak beindítom először beindul és pár percig dadog, ingadozik az alapjárat nagyobb fordulatszámon.
Volt már diagnosztizálva és nem volt hiba , izzítógyertyák ki voltak véve és lepróbálva, porlasztók is be lettek vizsgálva, egr szelep is meg lett nézve. Gázolaj szűrő kicserélve. Minden jó és mégsem jó. Ha nincs fagypont alatt a hőmérséklet akkor tökéletesen indul.
Tudna valaki esetleg tanácsot adni?
-
Akksi állapota?
-
Elvileg jó! Mikor vettem akkor kicserélték , mert ami benne volt az halott volt. Amit beletettek használt akksi. Nem vettem észre, hogy gyengébben tekerne hidegen. Végül is attól még lehet rossz az akksi.
-
Lehet hogy semmi baja nincs, nekem 2002-es 1,4 tdci van, minusz fokban indítás után nem jár olyan szépen a motor, kicsit bemelegszik már szépen megy. Szerintem az akksinak nincs köze hozzá, mert vagy indul vagy nem (ha bír tekerni az önindító, az akksi jó).
-
Tuti, hogy valami nem stimmel. Nem csak dadog, de még olyankor az alapjárat is ingadozik, 2000 fordulat felett. Mikor beindítom kék füstöl rövid ideig.
-
2000-es fordulat felé gázadás nélkül megy fel magától a fordulatszám? Az olajszintet ellenőrizgesd gyakran!
-
2000 felett ha tartom a fordulatot akkor kezd ingadozni az alapjárat. Figyelgetem , hogy nem e csipegeti az olajat.
-
Az először leírtak alapján, ahogy minden jó én a gázolaj minőségében is keresném a hibát. Mennyibe voltak az izzitógyertya, porlasztó stb. ha megkérdezhetem? Esetleg próbálj ki másik kutat, nekem jó az Omv gázolaj. Hol tankolsz?
-
Shell, Mol, Kärcher kúton változó mikor melyiken. Sajnos itt Mátészalkán vagy a környéken nincs más benzinkút. Én még valamelyik elektronikára gondolok, esetleg hamis jeleket adna a központi elektronikának. És a diagnosztika ezért nem érzékel hibát. Ízzitógyetyát azt kivették és leellenőrizték.
Ami nekem pénzbe volt, Porlasztó bevizsgálás 10 ezer a 4 db + benzinköltség, tűzkarika 1600 Ft, gázolaj szűrő 11 ezer, közben az EGR szelep hűtője eltört a nyaka 7 ezer bontottan. 4000 a diagnosztika.
Pár napja , hogy éjszaka nincs nagyon hideg, nem dadog hidegen is szépen jár.
-
Érdekes hogy csak hidegben. Nekem meg az izzításnál vannak érdekességek: ha olyan hideg van hogy izzít, ha leveszem a gyújtást és újra ráadom megint izzít, pedig egyszerre kellene izzítania kellő ideig. Megkérdeztem egy szerelőt aki foglalkozik ilyenekkel, azt mondta lehet szoftvert kéne frissíteni.
Tudom hogy ez nem válasz a kérdésre, de azért írom le mert érdekelhet másokat is akiknek ilyen autó van és lehet hogy a Tiédnél is kéne szoftver frissítés. Nem ajánlották ahol javították?
Mennyit futott az autód? Az enyémben 216 ezer van.
-
Én is gondoltam már a szoftverre, de sajnos a Ford szervizben azt mondták, hogy nincs frissítés hozzá!
Hát óra szerint 82 000 km van benne, de mivel nem lehet bízni egy kereskedésben sem, lehet kb 120-130 000 km.
Nekem is csak nagyon hidegben jelez az izzítás vissza jelző, ha ráadom a gyújtást izzít, leveszem újra vissza megint világit a vissza jelző.
-
sziasztok!
Nekem is ingadozva jár a motor első indításnál,olyan mint ha kihagyogatna 1 henger, első dieselem. De könnyen indul viszont. Turbótól indulva kipucolva minden!
Valmi tanács ötlet?
-
üzemanyag rendszert nézd át azért dadog mert nemkap rendesen nyálat
-
de nem sokáig csinálja! Levegőtöl lehet?
-
Sziasztok! Nekem úgy néz ki, hogy megoldódott a dadogás! Hosszadalmas kísérletezgetés után végül is kiderült, hogy 3 porlasztó nem volt jó az elektromos része a piezzo szakadt volt. Így vettem 3 bontottat.
-
Nekem is ilyen hibajelenség volt, hogy hidegen dadogott , alapjárat egyenletlen ingadozott, amikor dadogott akkor rázkódott a motor.
Mennyi ideig dadog? Minden hideg indításkor vagy csak amikor 0 vagy - fok alatt van a hőmérséklet?
-
igazából 1 hete van nálam az autó,és csak az első indításnál csinálja kb 10-15 mp-ig utánna szépen jár,es rendesen indul.
-
Meg kéne nézni az izzitó gyertyákat, hogy jók e, csúcsban ízzitanak. Mielőtt beindítod a kézi ac pumpát pumpáld fel, nincs e benne levegő, és utána indítsd!
-
igazából izzitani ma láttam először, az kézi pumpa mere van a mocin?
-
A kézipumpa a légszűrház bal oldalán (narancssárgával bekarikázva) találod, a gázolajszűrő meg jobb oldalon találod (zölddel bekarikázva - lehet hogy van egy kis víz a szűrőben felgyűlve)
-
oké,köszi ma megpumpálom és megnézem,h indul. Kíváncsi leszek,remélem nem a motornak van baja, kezdek parázni.
-
Felpumpáltam volt benne levegő bőven!!
Na ma benéztem a gage test menübe a kocsi műszerfalán és ezeket a kódokat adta ki a dtc menü alatt.
9318
C140
E197
E200
Valaki tudja mit jelentenek ezek, mert a hibatáblázatban nem találtam ilyet!!
http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html
-
Na ma voltam ilyen műszeres tagnál és megnézte a kocsit,azt mondta a motorban nincs hiba kód, amiket meg ki irkál az a műszerfal hibakódjai,lehet valami nem tökéletes. Am nekem is ki írta a vonalakat mind 3 sorba 1x.
Na meg még egy észrevétel,akármilyen óvatosan nyomom a gázt mindig feketén kormol! Valamiért nem jó az égés! Lehet,h porlasztókat kéne állíttatni?
-
ezeken állítani nem tudod.viszont tűzkarikát lehet cserélned kell.a porlasztót meg belehet vizsgáltatni,de ha nem jó felújítás vagy csere.
-
Van valami jó hely ahol ilyeneket csinálnak??
-
szerviz akikhez én járok pestre küldik a harvest kft hez ott bevizsgálják őket,meg fel is újítják.de az egr szelepet megnézhetnéd nem e kell kipucolni
holnap adok neked telefonszámot meg megmondom kire hivatkozz aztán akkor kicsit jobban állnak hozzád :D
-
Az jó lenne! EGR szelep az merre van a mocin?
-
Felpumpáltam volt benne levegő bőven!!
Na ma benéztem a gage test menübe a kocsi műszerfalán és ezeket a kódokat adta ki a dtc menü alatt.
9318
C140
E197
E200
Valaki tudja mit jelentenek ezek, mert a hibatáblázatban nem találtam ilyet!!
http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html
Szerintem így kell átalakítani a normál OBDII kódokra:
1xyz = P0xyz
2xyz = P1xyz
...
5xyz = C0xyz
6xyz = C1xyz
...
8xyz = B0xyz
9xyz = B1xyz
Axyz = B2xyz
...
Cxyz = U0xyz
Dxyz = U1xyz
Exyz = U2xyz
9318 = B1318 Battery voltage Low
C140 = U0140 Lost Communication With Body Control Module
E197 = U2197 Invalid data for Vehicle Speed
E200 = U2200 Invalid data for Odometer
-
Valami hasonlót mondott a szerelő is.
-
Nekem azt mondták Hajdúböszörménybe a Móricz Kft nél adagolócentrum, hogy ezeket a Siemens porlasztókat nem lehet felújítani, de van olyan aki próbálkozik vele. Ez az átka a Siemens rendszernek. Én bontott porlasztókat vettem 3 dbot cseréltem, sajna nem oldódott meg teljesen a dadogás, még mínusz fokban nem megy rendesen a henger, de nem füstöl szürkés fehéret.
-
hát nem tudom mi lehet akkor, nekem igazából fekdtén kormol,h nyomom neki,de mintha javult volna a dadogás mióa nincs minus!
-
Nekem is minusz fokban dadog, ha nyomom neki akkor ez is kormol.
-
sztrakk-nál ott a cég neve telefonszám akik bevizsgálják,javítják a porlasztókat.haverék szervize oda küldi és még nem volt panasz a munkájukra.
-
MA negált egy vagy két hengerem indulás után!!! Valaki help!!!!!!!!
-
Hogy érted, hogy megállt? Folyamatosan csak 3 henger megy? Még akkor is ha bemelegszik?
Lehet a porlasztó.
-
Ma indultam el! Melegítettem,és miután elindultam elkezdett csattogni majd nem ment 1 v 2 henger! ami azóta sem megy!!
-
Olyan csattogás mint amikor a szelephimba csattog?
-
Na világít a sárga motor figyelmeztető lámpa is már!! és fehéres szürkén is fűstől ha beindítom!!
-
Akkor vinni kellene a szakszervizbe, gyári műszert kell rátenni!
-
Na Sárga lámpa azért világított mert nem lett visszadugva a légtömeg mérő csatija, műszer rádugva hibakód csak a légtömegmérőé volt semmi más! Azóta fehér füsttel indul a kocsi, valószínű,h az egyik injektor végleg kezd meghalni!
Hívtam a kereskedést ahol vettem, jövő héten elviszik a kocsit gariba megnézni!
-
Na vannak fejlemények! Ma hívott a szerviz,h halott a magasnyomású pumpa,meg az összes injektor.
Raknak bele mindenből ujjat, plussz tank mosás rendszer tisztítás,ujj gázolaj szűrő!
Eddig ennyi,hát kíváncsi leszek az eredményre.
-
Na vannak fejlemények! Ma hívott a szerviz,h halott a magasnyomású pumpa,meg az összes injektor.
Raknak bele mindenből ujjat, plussz tank mosás rendszer tisztítás,ujj gázolaj szűrő!
Eddig ennyi,hát kíváncsi leszek az eredményre.
Ez lehet akár 200-300 ezer Ft.
Garanciában csinálják?
-
Igen!
-
Na ma megjött az autó. Megkapta az ujj magasnyomású pumpát és a 4 ujj injektort. Egyenlőre megy igaz még nem sokat mentem vele! És nem kellett fizetnem semmiért,sem a szállításért,sem az alkatrészekért,sem a javításért!
Remélem már jó lesz ezután.