Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : gogi 2011 September 29, 21:21:30 PM
-
2006-os a fiestám 35ezer-km van benne hidegen inditásnál a lükvercet csak eléggé akadva veszi. De 1km után veszi mint egy új autoban . Jelenleg ,hogy kiméljem inkább inditás elött teszem lükvercbe akkor sincs akadás. Ha jól tudom ezeknél nem kell vagy nem lehet váltó olajat cserélni ? Mi lehet a gond ????
-
lehet cserélni szerintem.
egyszerűen csak a váltó olaj még hideg emiatt szerintem sűrű, ezért nehezebb a váltás.
-
Nálam is van ez a jelenség néha. Én azt szoktam csinálni, hogy beteszem 3ba és onnan húzok rükit. Eddig bejött mindig. :)
-
Lehet még olyan probléma hogy a kuplung nem emel ki rendesen.
Az 1km után után lehet csak azért lessz jó,mert már teljesen felpumpáltad a kuplungot.
Próbáld meg hogy első indításnál kuplungot csak pumpálod-pumpálod úgy 10-15 kinyomásra gondolok.Ha utána működig kuplung problémád lessz-van. Ilyenkor irány a szerelő,kuplung légtelenítés és pár nap próba. ::)
-
Olyan problémád nincs, hogy 1-esből akármilyen óvatosan is engeded rá a kuplungot rángatva indul?
-
A rukverc reccsenesre van valami ellenszer ? Mert akarmilyen ovatosan teszem hatramenetbe, mindig recseg szegenyke. ( 2006-os "buboreklampas" MK7-es ) Van erre valami trukk, esetleg dupla kuplungolas, valto olaj csere ? Termeszetesen a kocsi all es par masodpercet varok is uresben elotte ... ???
-
Fent leírtakat lehet megpróbálni szép sorban a márkaszervíz meg azt mondja, hogy ez ilyen... Egyesek azt állítják, hogy ha kissé túl van töltve a váltó az megoldja a gondot, de én nem játszanék ilyennel.
-
A rukverc reccsenesre van valami ellenszer ? Mert akarmilyen ovatosan teszem hatramenetbe, mindig recseg szegenyke. ( 2006-os "buboreklampas" MK7-es ) Van erre valami trukk, esetleg dupla kuplungolas, valto olaj csere ? Termeszetesen a kocsi all es par masodpercet varok is uresben elotte ... ???
Sajnos nem szinkronos a hátramenet,tehát ellenszer nincs! Kuplung kinyom, várj 5-8 mp-et és utána kapcsold. Elvileg így nem recseg :)
-
Koszonom ! ;)
-
Olyan problémád nincs, hogy 1-esből akármilyen óvatosan is engeded rá a kuplungot rángatva indul?
Minden sebeség tökéletes csak a lükverc hideg járó motorral recsenve megy be .
-
A rukverc reccsenesre van valami ellenszer ? Mert akarmilyen ovatosan teszem hatramenetbe, mindig recseg szegenyke. ( 2006-os "buboreklampas" MK7-es ) Van erre valami trukk, esetleg dupla kuplungolas, valto olaj csere ? Termeszetesen a kocsi all es par masodpercet varok is uresben elotte ... ???
Én csak ugy tudom kimélni a váltot ha inditás elött teszem lükvercbe ugy simán beveszi .
-
Az amiatt van, hogy nem szinkronizált a hátramenet ahogy Gábor is írta. Próbáld meg amiket írtunk.
-
Tesztelgettem és bevált a háromasbol lükvercbe és persze inditás elött lükvercbe (vagy ha van hely pár méter elöre és úgy lükvercbe ) :notworthy:
-
Minden sebeség tökéletes csak a lükverc hideg járó motorral recsenve megy be .
Nekem is 1 es es lukverc gondom van, de, ha odafigyelsz, es erosebben valtasz akkor beveszi rendesen... Szervizben ram akartak sozni, egy komplett kumplung es vatocseret ugy, hogy garancialis meg a kocsi...
-
Sziasztok!
Nem pont az "akadás" prolémám van, hanem a minap olajat cseréltem, egy szerelővel karöltve, a kocsi alatt ténykedve vettem észre, h az olajteknő melett a váltónál szivárog az olaj, a szerelő azt mondta, hogy mosassam le és figyelni kell, ha nem vészes hagyni kell, nincs értelme megbonatni a váltót, viszont csöpögésre utaló nyom nincs a garázsban a kocsi alatt, 5 éves a termék és 80e km van benne, valaki találkozott már ezzel a problémával?
Köszi
L
-
Elejétől kezdve nálad van a kocsi?
-
Sziasztok!!!
Szeretnék én is írni ide egy kicsit, több kérdést és választ is láttam. Az első amire itt válaszolnék az elöttem szoló ha a váltó és az oaljteknő közötti kis résen látatok olaj nyomot az valószínűleg a hátsó főtengely simeringed lesz ebből következik hogy az motor olaj. A másik a márkaszervíz azt mondja hogy ilyen. Igen mert ő se tud ezzel mit kezdeni hisz az okka annak hogy hátra menetbe rakáskor recsen nem a szinkron és még nem is az olaj hibája. Igen nincs szinkron de nem is kell ugyanis ítt 3 db egyenes fogazású fogaskerék van és a két tengelyen lévő közé toljuk be a 3 fogaskereket , mindenféle lasítás és egyébb nélkül. Ebből adódik mivel a váltóban egy tengely a kényszerhajtás miat forog ezért ha ti rakjátok a lükit egy álló és mozgó keretket kapcsoltok össze szintén állóval. Ennek a mozgásnak köszönhető a hang. Megoldás hátramennetet mindig csak álló helyzetben rakjunk , vagy amikor már elkezdjük hátramenetbe húzni kicsitt finoman engedjünk a kuplungon és akkor nem fog recseni. Olajat pedig lehet cserélni benne pontosan 1,75 L oil megyen bele. De mivel le erszető csavar nincs ezért a betőltő 8as imbusz allat mindenki láthat egy 19 es kulcsinyilású csavart ez a retszelő ezt szépen ki lehet venni és ott ki fog folyni az olaj de sajnos nem az összes de elég sok a frísítéshez.
hétfőn esteleg tok képet is felrakni a váltóról pont csinálok egyet.
Csak ezt szeretem volna elmondani. Hali