Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : PharaoM41 2011 September 05, 11:18:43 AM
-
Sziasztok!
Nem hiszem, hogy elkerülhető a szerviz de azért megkérdezlek benneteket, hátha nem rántanak át annyira.
Egy hónapja lettek kicserélve az első tárcsafék betétek. 65.000km után. Nem tudom hogy van-e összefüggés, de egy hete 50km/h fölött búgó hang jön előlről. Kicsit olyan, mint a távolsági buszok difi hangja. 70-80-nál is marad a hang. 50 alatt semmi. Aggódok és azt akarom, hogy elmúljon!
Mi lehet a gáz?
Köszönöm!
-
Kerékcsapágy.
-
Valószínű. Bár 65000 km után elég zorall :\
-
Nekem lényegesen kevesebbnél is előfordult sajnos...
-
Gumi ugyanaz mint volt? Ha nem váltottál, esetleg nézesd meg, nem-e szálszakadt, vagy nem kopott-e farkasfogasan, akkor szokott búgni és ugyanolyan hangot ad mint a csapágy..
Ha a gumi jó, akkor csapágy. Majd számolj be, mi volt a gond...
-
Kerékcsapágy simán lehet vagy csak elromlott a rádiód, hogy hallod :)
-
Sziasztok!
Nem hiszem, hogy elkerülhető a szerviz de azért megkérdezlek benneteket, hátha nem rántanak át annyira.
Egy hónapja lettek kicserélve az első tárcsafék betétek. 65.000km után. Nem tudom hogy van-e összefüggés, de egy hete 50km/h fölött búgó hang jön előlről. Kicsit olyan, mint a távolsági buszok difi hangja. 70-80-nál is marad a hang. 50 alatt semmi. Aggódok és azt akarom, hogy elmúljon!
Mi lehet a gáz?
Köszönöm!
Lehet féltengely vezető csapágy is! Vigyázz mert vannak szervizek ahol ha a jobb oldali kerékcsapágyat kell cserélni a féltengely vezetőt is cserélni akarják mert nem tudják melyik a sz*r! Úgy meg már elég húzós a dolog!
-
Szálszakadás én ugy tapasztaltam hogy elég nagy rázással is jár bizonyos sebeség felett. De még gyanakodhatunk a vizpumpára is az is sebesség függő és össze lehet keverni a zugó kerékcsapágyal .
-
Sziasztok!
Elnézést, hogy elhanyagoltam a témát, de elég lassan haladtak a dolgok. Mára (tegnapra) minden megoldódott.
A szálszakadás jó ötlet volt, de nem az volt. Tavaly lettek cserélve az első gumik, szomorú lettem volna ha valamelyiknek baja lett volna, ezért úgy döntöttem nincs is. :) A szokásos vizsgálatokat elvégeztem és semmi gyanús nem volt. A legbiztosabban úgy tudtam kizárni, hogy úgyis érett már a hátsó gumik cseréje. Ezért az első kerekek hátra kerültek, a hátsók előre az új gumikkal. A búgás továbbra is fennállt, de "sajnos" csak alkalmanként hallatszott. Megpróbáltam a kerékcsapágyakat egyenetlenül terhelni, hátha erősebb/gyengébb lesz a hang, de marhára nem volt változás. Egy ismerős szerelő megnézte és a próbakör után is csak azt tudta javasolni, hogy várjunk, amíg egyértelműbb és hangosabb lesz. Tényleg alig volt búgás. Addig menjek vele nyugodtan.
- Jó. - mondtam erre vidáman - legalább nem kell mélyen a zsebembe nyúlnom még egy ideig. De azért bosszantott a dolog, hogy úgy viselkedik az autó a szerelőnél, mint én a fogorvosnál: akkor hirtelen már nem is fáj.
Teltek-múltak a hetek, a nyári ősz után hajnalonként bele-bele fagyott a szélvédőmosó folyadék a fúvókákba
és bizony nem lett erősebb a zaj. De a városi erőtlen lötyögés nem tart örökké, vidékre kellett menni. A Budapestet elkerülő M0-ás nevű parkolóban valami elromolhatott, mert autóútnak megfelelő tempóban lehetett haladni. Na, elő is jött a várva várt zaj, de nem búgott, hanem zizegett, zúzott. Fémes magas hangú súrlódásra emlékeztetett. A menetzajt felerősítő pályaelválasztó fal még erősebbé tette. Be is tojtam rendesen, de baj nélkül célba értünk. Megállásnál az első dolgom volt, hogy megtapogattam a kereket, hogy van- e hőmérséklet különbség, de semmi.
Tegnap egy másik (Fordhoz jobban értő) szerelő ment vele egy kört és semmi. De amikor felemelte az autót és megpiszkálta a féltengely csapágyat (jobb első kerék), akkor nyilvánvalóvá vált, hogy az a ludas. Még aznap kicserélte és azóta minden tökéletes. Érdekesség, hogy olyan zaj is megszűnt (nagyon halk fémes csörgés), amit már egy éve hallgattam!
Munkadíjjal együtt 27.500.-ba került.
Köszönöm az eddigi segítségeket és ötletek!
-
Na, örülünk hogy megoldódott, és köszi hogy megosztottad! :)