Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : natloz 2011 July 27, 07:42:25 AM
-
Sziasztok!
A 4,5 éves 153k km-t futott 1,4 TDCI Fiesta Vanommal eddig meg voltam elégedve, viszont most párhuzamosan használok egy másik ugyanilyen autót, csak az 3 éves és 85k km-t futott.
A kettőt összehasonlítva viszont az enyém sokkal lomhább, az emelkedőket is kevésbé bírja, valamint a fogyasztása is nagyobb (4,2-4,5 vs 5,5 l).
Olvasgattam mindenfélét, többek közt azt is, hogy ajánlatos az EGR szelepet és a környezetét bizonyos időközönként kitisztítani, mert az jótékonyan hat a menetdinamikára és a fogyasztásra is.
Igaz ez az állítás, tényleg ki kéne pucolni ott a dolgokat, vagy a két járgány közt a különbség inkább csak a lényegesen eltérő futásteljesítmény miatt adódik?
Köszi szépen a segítséget.
-
Hi!
A pucolást mindenképp megcsinálnám a helyedben teljesen függetlenül a menetdinamikától. Nem biztos, hogy jobb lesz tőle, de semmiképp sem árt, ha tiszta minden ;) Amúgy nálunk a cégnél 3db tök egyforma Fiesta Van szolgál futkosó autóként ugyan annyi kilométerrel és mind a 3 más. Használattól is függ, hogy lett bejáratva, épp mennyire volt másnapos a szaki aki összepakolta stb...
-
Sziasztok! Lehet hogy nem jó helyre írok, akkor nézzétek el nekem. Van egy 2004-es 1.4 TDCi Fiestánk. Az EGR szelepet szeretném kitisztítani. Néhány hónapja véletlenül észrevettem, hogy kigyorsításnál kormol egy kicsit. Voltam szerelőnél, azt mondta pörgessem, az majd segít. Meg minőségi üzemanyagot bele. Nem igazán volt hatása. Visszavittem, mondtam, nézzék át. Ráb...k a computert, az nem adott ki semmit. Undecided Mondták, ennek így kell működnie. Szerintem meg nem. Angry Mikor 3 éve megvettük, 4.7-5 l átlaggal ment, most veri a 6-ot is. Sok fórumot végigolvastam és EGR szelep koszolódásra gyanakszom. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy a helyi kúton nem igazán faja az üzemanyag minősége, pedig mol. Undecided Kitakarítanám magam is, de még nem csináltam ilyet. A légszűrő házat már levettem, de nem mertem tovább bontani, olyan mélyen van. Tudna valaki egy használható utasítást mellékelni, mikre kell figyelnem. Képek is jöhetnek. Köszi
-
Hálás lennék énis egy leírásáért,hogy pontosan merre van az egr szelep és hogyan lehet kibontani?Esteleg képekkel.
Köszönöm előre is.
-
Az EGR szelepet le kell "dugózni", és onnan megszűnik a macera vele...
-
Sziasztok!!!
Hát nem túl egyszerű leszedni az EGR-t ezekről az autókról sok munkával jár + pucolhatnátok nap estig már csak azért is mert elektromos és a szelep szépen el van benne rejtve így nem igen hozzáférhető. A dugozásról meg csak annyit ezek nem a régi vákumos EGR ek amikel azt csináltál amit akarsz. Itt az elektronika érzékeli kapásból ha ledugózod és tiltja a mocit főleg 1,4 1,6 tdcinél. De nem akarok okoskodni szívesen segítek a levételben ha gondoljátok.
-
Ha már a légszűrőt sikerült levenni onnan már nem oly nagy gond. Szembe áltok a motorral akkor hátul jobb oldalt fogjátok látni az EGR szelepet. Elötte megy egy levegőcső azt szépen ki lehet venni ha előről is kibontjátok a csövet. aztán ha behajoltok az EGR -re csatlakozik bal oldalról egy egr hűtő azon van egy bilincs. Ahhol össze van patintva ott csavarhúzóval szétpatintjátok és széepen hátra huzátok a peremről. aztán a tűzfalnál benyultok kis crova készlettel 8 vagy 7 fej és két hosszú csavar kiteker, elektromos csati old és jöhet ki. Tömítésre figyelni mert leesik. Vissza meg fordítva a bilincshez meg sok sikert.
-
Le kell cserélni sima csavarosra. Ez az összepattintós horror még fent a légszűrőnél is nem, hogy a motor mögött.
-
Az a bilincs tényleg Sz@pó ;D
Lecserélni nem lehet mert u alakú profilja van. elég speckó...
-
Na fiuk köszi szépen,hát basszus meggondolandó,de megkell csinálni sajnos,ha azt akarom hogy jólegyen minden.Nemakarom h gond legyen vele késöbb.
Kössz mégegyszer fiuk
-
Sziasztok, esetleg nem tudja valaki az egr-t rögzítő csavarok távolságát, átmérőjét? Hátha nem kell leszednem ha megvannak a méretei, köszi.
-
holnap megmondom neked,én most dugóztam le, elvileg megvan a sablon.
Na megnéztem a két csavar középtávolsága 52 mm
-
Sztrakk, a jóisten segítsen az életben az infoért :D ha savállólemezbe ekkora távolságba nyesek 2 bemetszést akkor elméletileg be tudom csúsztatni a helyére ha jól gondolom.
Szerk: valaki már ledugózta ha jól látom
-
letudod,csak jól ki kell vágni mert elég szűk a hely körülötte és felfekszik, én 2mm rozsdamentesből vágtam.
de én kivettem a két csavart és úgy tettem fel két lyukkal,nem kivágással.
És nem kell félni nem fog világítani a motor lámpa,csati marad a helyén,az rendszer érzi,h az egr dolgozik, csak hát nem megy át rajta a füst ;D
-
Sziasztok!
Sajnos nekem is rángat a Tdci. EGR levéve, kitisztítva,de nem szűnt meg a probléma. Ezután kezdtem gyanakodni az EGR-t vezérlő szelepre. Csak nem vagyok benne biztos, hogy rossz. Elvileg egyik irányban teljesen zártnak kell lennie, de az enyém szép lassan elengedi a levegőt. Vki esetleg próbálta már? Vagy meg tudná nézni, hogy az övé is elengedi-e. Az akksi mögött megy két gumicső, azt széthúzni és vákummérőre tenni.
Azért gyanakszok erre, mert az EGR-re menő csövet ledugóztam, akkor nem rángat, de viszont füstöl, mint állat.
-
Hát az enyém elektromos,és nálam az volt amikor nem volt ledugózva füstölt mint ha muszáj lett volna,de mióta le van dugózva semmi füst,csak atom betaposásra,de az megint más ;D
-
Egr dugózásához a tömités sablonja!
http://www.kephost.com/image/cAAd
-
Egr dugózásához a tömités sablonja!
http://www.kephost.com/image/cAAd
Csak középen nem kell kifúrni, (s berajzolni is kár volt).
-
Üdv Mindenkinek!
Ledugózás megvolt, de a diagnosztikai lámpa csak nem akar kialudni. Esetleg valami ötletetek?
-
Üdv Mindenkinek!
Ledugózás megvolt, de a diagnosztikai lámpa csak nem akar kialudni. Esetleg valami ötletetek?
Másik topicban írtam!
-
Sziasztok,
az utóbbi időben nálam is jelentkezett a rángatás, valamint az alapjárat ingadozása hideg motor mellett.
A kérdésem az lenne, hogyan lehet legegyszerűbben diagnosztizálni az EGR problémát?
Van-e olyan elektromos csati, illetve cső amit ha leveszek avval kizárható az EGR hiba?
Akiknél már le van dugózva az EGR náluk volt-e valami gond a műszakin(zöld kártya)?
Dugozás hosszú távú hatása?
Minden választ hálásan köszönök előre is!
(2007 1.4tdci, 265eKm)
-
Sziasztok!
Még új vagyok itt... :)
A nem rég vásárolt Fiestánk (2007, 1.4 TDCI) szintén erősen rángatott alacsony fordulaton. Beleöntöttem 1 flakon injector tisztítót és sokat javult tőle! Kipucoltam a légáram tömegmérőjét (jó koszos volt) és még tovább javult. Tehát az EGR előtt ezeket is érdemes megnézni, tisztítani (pláne, hogy ezekhez nem kell nagy bontás)!