Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Pitta 2011 May 07, 13:47:43 PM
-
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Mk3-as 1.4i központi injektoros 90'-es Fiestám van kicseréltem már az alapjárati motort is (igaz csak bontottra) de azt csinálja,hogy ha hirtelen "rárúgok" a gázpedálra kicsit megtorpan és utána perdül fel!? Szerintem a teljesítményéből is visszább vesz így,de így vettem, csak még nem tudtam rájönni mit kellene kicserélni, mi lehet a probléma...
Nem találtam ilyen témát,de bocsi ha mégis van! Tehát szívesen fogadom az ötleteket mi lehet a gond??
Köszi: Pitta
-
Szia.
A megtorpanás miatt én gyújtásra tippelnék.
De lehet akár fojtószelep poti is.
-
üzemanyag rendszer dugulása esetleg?az miatt is torpanhat.....
-
Nem nagyon veszettül csak kicsit torpan. Tehát akkor gyújtás és fojtószelep?
Üzemanyag rendszer ha dugult volna az nagyon észrevehető volna nem?
-
Üdv!
Nekem mk4-nél volt hasonló. Lambdaszonda csere oldotta meg a dolgot.
-
már volt lamda szonda alapjátari motor csere és még mindig... :(
-
nekem új lambda egy hónapig volt jó!
-
Nézd át a vákum csöveket, ha van hogy nincs e valamelyik lecsúszva, vagy fals levegőt szív valahol.(nem kell egyből komoly dolgokra gondolni). Valóban a lambda szonda tud valamennyit korigálni, de egy bizonyos határon belül. Az injektor is lehet tömítetlen, de az már időben komoly meló.
Nekem az XR (131 Le) ugyanezt csinálja amíg be nem melegszik, azután elmúlik, de a szonda a szegény keverék szélső határán mozog. Holnap belemászok alaposan. Ötleteket szívesen elolvasom!
-
nálam is hasonló a jelenség... csak annyi kivétellel hogy kivettem az aksit vissza raktam és csinálja a hülyeséget.. indításnál 2mp-ig 2500-as alapjárat 1000ről fulladozva pörög fel.. lehet megadta magát a lambda szonda? ma reggel is csinálta a feszkót.. kicsit idegesít a dolog... annyival előrébb vagyok hogy az aksi sarukat levettem elszívtam egy cigit kb 10 perc majd vissza raktam 4x lassan padló gázt nyomtam gyújtáson majd levettem a gyújtást pár perc múlva beindítottam... a rángatás maradt de a magas fordulat megszűnt.. lehet folytószelep poti lambda szonda kombó cserét kéne csinálnom?!
-
Lehet OFF info, de Nekem, anno, az RS 2000-ben úgy kellett újra"tanítani" a computert aksilevétel után, hogy beindítás után kb. tíz perc alapjárat-míg be nem melegedett-majd utána tartósan-kb. 2-3 percen át stabil, 2-3000 es fordulat tartása a gázpedállal............természetesen üresben, álló autónál.
Ekkor tárolta el az ECU az üzemelési adatokat-és innentől kezdve nem volt sem alapjárat ingadozás, sem torpanás.
Üdv,
-
nálam is hasonló a jelenség... csak annyi kivétellel hogy kivettem az aksit vissza raktam és csinálja a hülyeséget.. indításnál 2mp-ig 2500-as alapjárat 1000ről fulladozva pörög fel.. lehet megadta magát a lambda szonda? ma reggel is csinálta a feszkót.. kicsit idegesít a dolog... annyival előrébb vagyok hogy az aksi sarukat levettem elszívtam egy cigit kb 10 perc majd vissza raktam 4x lassan padló gázt nyomtam gyújtáson majd levettem a gyújtást pár perc múlva beindítottam... a rángatás maradt de a magas fordulat megszűnt.. lehet folytószelep poti lambda szonda kombó cserét kéne csinálnom?!
lmbda hidegen nem csinál semmit...
4× padló hideg motornak igen jót tesz ;)
10perc nem elég neki ;)
-
:o
-
a 4 padló nem járó motornál történt.. :D azért hülye nem vagyok :D :D meg bolond se..
-
lmbda hidegen nem csinál semmit...
4× padló hideg motornak igen jót tesz ;)
Így van!! A lambda nem működik hidegen, a folytó szelep potit pedig 2 perc alatt ki lehet mérni, hogy jó e.
Egy motort 2 féle képpen lehet kivégezni:
-Ha nem cseréled időben az olajat.
-Ha hidegen, tehát hideg olajjal, (ami 2x annyi idő alatt melegszik fel mint a víz), terheled.
Ha ezekre odafigyel valaki, akkor szinte "egy életre szól egy motor".
-
hülye lenne az ember hidegen gyurmázni az autót mivel az olaj nyomás indításkor közel 7.5 Bar van mikor 8! én efektíve járatni szoktam míg lenem esik 5-6 körülire az olaj nyomás de ha sietek szigoruan 1500nál elváltok.. bemelegedett motornál nyáron 1.5-2 Bar az olaj nyomás..
Mondeo folytószelep potit sikerül valszleg keríteni csak más kérdés hogy jó-e bele... =/ még nem láttam hogy hogy nézki majd a héten megkapom és ki kisérletezem..
Kimérni sikerült néha jó néha nem.. közben a szonda kábelei 2x már össze égtek ezért gondolom én hogy a szonda kicsapta magát teljesen.. /kérdés hogy hogyan éget össze: a kipufogóhoz hozzá ért a kábel../
-
Eddig bírtam: fojtószelep, emberek, J-vel! :)
-
Mondeo-ba nem volt cfi! efi teljesen más!!!
-
Eddig bírtam: fojtószelep, emberek, J-vel! :)
lyólvan na! salynos nem tudok hejesen irní :D
-
A lamdaszondárol húz le a kábelt és nézd meg hogy akkor is csinálja.Ha nem csinálja akkor valószinű hogy rossz a lamda szondád,de az is kiküszöbölhető.Autószerelő vagyok,tudom mit beszélek.