Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : freestyler8 2011 February 15, 21:29:46 PM
-
sziasztok!
elkeseredésemben fordulok hozzátok srácok!
van egy 2009-es évjáratú 1.4 TDCI fiestám.
tünetei: - autópályán 130-nál fogta magát és megállt a motor.
- van, hogy ötödszöri próbálkozás után indul csak el.
a szervizbe kicserélték az üzemanyagszűrőt, azt is mondták, hogy nem ír ki semmi hibát a számítógép, és nem tudják mi lehet a baja, csak azzal jönnek, hogy cseréljem be, amíg még megtehetem. Annyit mondtak, hogy valami számítógépes problémája van.
Nem szeretném lecserélni, tudnátok esetleg valami ötletet adni?
előre is köszönöm!
-
Szoftverfrissítéssel próbálkoztak a szervizben? Addig verd az asztalt, amíg garis az autó (gondolom, még az...?)
-
nem hajlandók semmit csinálni, csak azt hajtogatják, hogy el kell adni, még amíg lehet (be kell cseréltetni).
mennyibe kerül egy szoftverfrissítés, Pécs környékén nem tudsz véletlenül megbízható hozzáértőt?
-
Garanciaidőn belül ingyenes, azon túl ha jól tudom, akkor olyan 5-6ezer Ft körül...
Garis még az autód?
-
sziasztok,
freestyler8,menj be a kereskedésbe ahol vetted,vagy ha garis még akkor bármelyik kereskedésbe.és közöld velük,hogyha nem hajlandóak érdemben foglalkozni veled,akkor
1:a németországi központnak,vagy nemtom hol a központ írsz egy hivatalos levelet a dolgokról,
2:közlöd velük,hogy fogyasztóvédelmi jegyzőkönyvet vetetsz fel
3:írsz a TV ügyvédjének a Juszt Lacinak
4:ha esetleg van egy ügyvéd ismerősöd vagy családtag akkor sétálj be vele,közöld,hogy ő az ügyvéded és ilyen olyan paragrafusokat fog tudni mondani az ügyvéd,hogy kicsit megszorongasd őket.
Én is így jártam,csak más esetben,hogy nem akartak velem foglalkozni,meg fenyegettek aztán az ügyvéd meg azok hogy ennek és annak írok segítettek,igaz vittünk be előre megírt leveleket amiket megmutattunk és máris más volt a gyerek fekvése....
Ne hagyd magad,azt hiszik ezzel el tudnak ijeszteni,vagy bele tudnak hajszolni egy cserébe,mert pang az autó piac.
Ha esetleg tudok még valamiben segíteni szívesen megteszem
Üdv
-
Egyetértek, nem tehetik meg hogy nem tájékoztatnak. Biztos vagyok benne hogy tudják a baját az autónak csak lehet hogy nagyobb értékű a javítás/csere és ezért akarnak lepattintani, "majd a garanciaidő lejárta után megcsináljuk neki fizetősben" felkiáltással.
Azért, első körben szerintem ne a _fenyegetőzéssel_ kezdd, én először biztosan asztalt borítanék (ahogy azt szoktam is :laugh:), nálam eddig ennél a pontnál mindig megoldódott "hirtelen" a probléma.
De tényleg ne hagyd magad lerázni! Ha sehogy sem működik akkor Ford Motor Hungária, aztán/közben Fogyasztóvédelem.
-
Csipi,ha rájuk borítod az asztalt akkor az mi??? ;D
Pusztán szeretet embertársaid és felebarátaid iránt 8)
:notworthy:
-
Nem... lehet azt finoman is, hidd el... először... ;)
Ügyvéd, stb-re gondoltam, hogy esetleg ne az ilyenekkel kezdje... :)
-
jogos,
rosszúl írtam a sorrendet :notworthy:
-
sziasztok!
elkeseredésemben fordulok hozzátok srácok!
van egy 2009-es évjáratú 1.4 TDCI fiestám.
tünetei: - autópályán 130-nál fogta magát és megállt a motor.
- van, hogy ötödszöri próbálkozás után indul csak el.
a szervizbe kicserélték az üzemanyagszűrőt, azt is mondták, hogy nem ír ki semmi hibát a számítógép, és nem tudják mi lehet a baja, csak azzal jönnek, hogy cseréljem be, amíg még megtehetem. Annyit mondtak, hogy valami számítógépes problémája van.
Nem szeretném lecserélni, tudnátok esetleg valami ötletet adni?
előre is köszönöm!
Ha van laptopod, vegyél egy OBDII scanner-t.
Olyanra gondolok, ami az OBDII csatlakozóról jövő jeleket USB-n adja tovább. A fordfocus.hu-n olvastam, hogy a vaterán már 7 ezerért lehet ilyet kapni.
Ezzel folyamatosan tudod figyelni bármelyik szenzor jelét. Előbb utóbb kiderül, hogy hol van probléma amikor leáll a gép. (holtpont jeladó, injektor vezérlés, PCM tápfeszültség, hőmérséklet szenzor, stb)
Egy kicsit át kell képezned magad autóelektronikussá, ha van benned affinitás az ilyesmi iránt.
-
Nem akarok beleszólni,de minek ő vegyen kábelt,a saját pénzén és kepezze át magát(persze csak ha nem érdekli a téma),egy nyomorék szakszerviz miatt.
Egy 2009-es kocsira legyen már annyi gari,hogy megcsinálják szakszervízben.Ha jól tudom 3 év teljeskörű garancia minden új autóra van.
Ha nem hajlandók akkor leírtam mit csinálnék helyette,persze Csipi kijavitotta a sorrendet ;)
-
az meg se FORDult senkinek sem a fejében hogy irány egy másik márkaszerviz ahol nem akarják lehúzni?
-
nem lehuzni akarják,hanem nem foglalkozni vele
de igen ha van a közelben másik szerviz akkor oda is érdemes lenne elnézni
-
Nem feltétlenül 3 év, az enyémre _csak_ 2 év volt; és úgy teljeskörű a garancia, hogy a forgó-kopó alkatrészekre nem vállalnak garit. Kivaneztalálva :)
Süti, kérdezte már Freestyle hogy tudunk-e megbízható szakit... ;)
FX Autóház Kft - www.fxautohaz.hu
Halmai Autóház Mohács - www.fordhalmai.hu
Autokont Kft - www.autokont.hu
Próbálkozz ezekkel, FORD honlapján van szervizlokátor, ott tudsz böngészni...
-
hát nemtom mert mi 2007-ben vettünk új autót,igaz az Skoda volt,arra 3 év gari volt
nem hiszem,hogy ezt nem lehetne gariban megcsinálni és lehetne rá kérni szavatosságit.
lehet a szakik már tudják,hogy nagy a baj és szarul jönnének ki,ha meg kellene csinálniuk,vagy ha eddig is ott volt szervizelve,akkor sufni tuningban kicseréltek benne valamit a haver ugyanolyan kocsijának a sz*r alkatrészére,aztán csórikám meg szívjon vele....
-
Ha már off...Garanciának is vannak feltételei, évente.
-
őőő... éspedig?
-
szakszervízben kell szervizeltetned az autót,mert különben elvész a garancia
-
Ja, hát igen persze, nyilván! De Xerxes azt említette hogy _évente_ és én arra gondoltam.
-
akkor off :)
nekünk évente a mobilitás garanciának volt az a feltétele,hogy ki legyen fizetve az a bizonyos 20000 Ft(asszem annyi volt)
azon kívűl más nem volt,meg ugye azt szokták,hogy vagy 3 év vagy max 150ezer km
-
Éves kötelező szervizre gondoltam. :)
-
Ja, ok, akkor ezt túl is tárgyaltuk :laugh: azt hittem valami egyéb éves "extra" ;)
-
;D
-
jo megoldás a becserélés is
a kereskedö ahol vette cserélje be egy teljesen ujra :)
ha valami nem javithato kérheti a kicserélését
olyan nincs hogy egy garanciális autonál azt tanácsolják cswerréltesd be amig tudod ahelyett hogy kijavitanák a hibát
ha számitogépes hibája van akkor computert vagy mi a szöszt cseréljenek benne
-
Nem akarok beleszólni,de minek ő vegyen kábelt,a saját pénzén és kepezze át magát(persze csak ha nem érdekli a téma),egy nyomorék szakszerviz miatt.
Azért, mert ez az egyik lehetséges út, ha valaki a realitásokból indul ki.
A másik úton (reklamáció, fenyegetőzés, ügyvéd, bíróság) is el lehet indulni, főleg, ha valaki nem műszaki érdeklődésű, hanem mondjuk joghallgató.
De azt is látni kell, hogy nem lesz könnyű.
A szervíznek fogalma sincs, hogy mi a hiba, ez a valóság.
Az anyacég nem fogja azt fizetni, hogy garanciában elkezdjék cserélgetni az alkatrészeket, beleértve mondjuk a legalább félmilliós PCM-et is.
Az is lehet, hogy mivel valószínűleg lejelentették, hogy a hiba meg van javítva, más szervíz már nem fog erre garanciális pénzt kapni. A rossz javítás már a szervíz felelőssége.
Szóval még az is szóba jöhet, hogy az ember saját pénzén elmegy egy igazi diagnosztikai műhelybe, ahol azonosítják a hibás alkatrészt és a mérési eredményekkel felfegyverkezve annak a cseréjét kéri garanciában.
Rászán, mondjuk 25 ezer Ft-ot, hogy megmentse az autóját. :(
Szóval többféle módon lehet próbálkozni.
-
na nekem senki ne próbálja meg bemagyarázni,hogy egy szervízben ne tudnák megmondani,hogy mi a baja a kocsinak. >:(
akkor az nem szervíz,hanem sufnituning-garászműhely. :-X
a mai világban mikor már majdnem minden elektonyos a kocsiban,ráteszik a gépre,aztán már löki is a hibakódot.
-
Bali, ne húzd fel magad, sajnos létezik ilyen... :-\
De legalább néha előadják mint "Ford-betegség" :D
-
Csipi,én nem húzom fel magam ;)
Csak tényleg bosszantó kicsit....
Hát akkor nyugodjunk bele,hogy "Ford Betegség" :)
-
Bali!
Leírtad a kulcsszót "majdnem" minden elektromos.
De sajnos már hallottam olyat, hogy tudták, mi a gond, csak nem akarták gariban kicserélni.
Mivel a Ford jóval kevesebbet fizet a garanciális javításokért a szervizeknek.
Gari idő után meg már az ügyfél fizeti.
Csiperke!
Egy már megszünt Ford szervizes raktáros ismerősöm megmondta a frankót.
" A Fordnak nincsenek típus betegségei, csak ugyanannál a típusnál gyakran előforduló hibái" :)
-
Garanciaidő alatt nincs mit tenni... na de utána... ;) egy jó szaki mindenre képes :)
-
" A Fordnak nincsenek típus betegségei, csak ugyanannál a típusnál gyakran előforduló hibái" :)
Roberto, kiegészíteném a mondatodat:
....amiről f*ngjuk sincs a SZAKembereknek :D
-
Freestyler8,
arra azért had kérjelek meg tiszteletteljesen,hogy ha nem bánod,akkor értesíts minket a fejleményekről,mert engem speciel már szétb**z az ideg ;D
-
Csatlakozom az elöttem szólóhoz.
Engem is érdekel a végkifejlet.
-
köszönöm szépen a sok segítő választ!
sikerült végül konszenzusra jutni... kiderül, hogy az üzemanyagszűrő volt a hibás, és a nehezen indulás pedig a nem légtelenített rendszerből adódott. De most már minden ok!
köszi nektek!
-
Szuper! Ennek örülünk! :) És ugye gariban csinálták meg és nem kellett fizetned?
-
Tehát, akkor egy "hozzáértő" cserélte a gázolajszűrőt legutóbb.
-
na akkor végre örülünk,hogy megoldódott :)
-
látom felkavartalak titeket ezzel a kis történettel :D
a részletekről:
apósomé az autó. miután az említett problémák előjöttek, após elment egy ford kereskedésbe, ahol szerviz is van.
itt azt mondták, hogy adja el minél előbb, mert sz*r a kocsi, bla bla.
miután kicserélték az üzemanyag szűrőt 5-6odszori indításra indul a kocsi még mindig.
én egy kicsit jobban értek apósnál a kocsikhoz, gondoltam megnézem mi van a motorháztető alatt...
1. olaj minimum szint alatt :S
2. fékolaj és szervó olaj minimum szinten.
3. vízszint minimum szinten.
pedig elvileg egy nagyon jó szakember szervizeli rendszeresen az autót (nem az említett kereskedés szervize)
nem csodálkoznék, hogy nem indul az autó rendesen.
vélemény? :D
-
Bár mind3 hiba, de szerintem egyiknek sincs köze a nem-induláshoz. :(
-
itt azt mondták, hogy adja el minél előbb, mert sz*r a kocsi, bla bla.
Ezt egy szervíz/kereskedésben mondták?
Ott se szervizelnék, nemhogy vásárolni...
-
Csak egy kérdés! Riasztó nem csinálhat ilyet?Régebben nekem csinált olyat, hogy többszöri indítózás utáni bezártam, nyitottam és voilá. Igaz menet közben sose rendetlenkedett...Apropó melyik ez a szerviz? :o
-
Igen, egy kereskedésben mondták, ami egyben szerviz is.
egyelőre nem szeretném publikálni, hogy melyik kereskedésről van szó...
hétvégén már többet tudok mondani, leírom, hogy hol tart a dolog.
-
akit esetleg még érdekelne a probléma...
kiderült, hogy a szervizben nem cserélték, hanem csak kimosták (gondolom benzinnel) az üzemanyagszűrőt (dízelről van szó).
ennek köszönhetően tele volt trutyival a szűrő, valamint behalt valami kis érzékelő is, ami 90.000.- Ft-ba került.
persze nekünk kellett kifizetni... hajrá fordszerviz!
-
Hello.
Nekem egy 2003 TDCI-im van. Folyamatossan erőtlennek érzem. Nyomom a gázt hiába pörgetem nem akar menni. Amikor pedig egy emelkedő következik akor meg mintha elfogyna az ereje és kiirja az EAC failt. Ingadozik a fogyásztása is elég drasztikusan. Reggel pedig nehezn indul mintha lelevegösödne.
Segitségeteket előre is köszi.
-
freestyler8 ha előbb látom a kérdést akkor rögtön mondtam volna az üzemanyagszűrős megoldást. Nekem is ez volt a baja. Szerencsére nem autópályán.
:)
tényleg durva, hogy ennyire nem foglalkoztak vele. Amikor kihivtam a szerelőmet, elmondtam mit produkált a kocsi, egyből tudta mi a gond. Néha elképesztő milyen emberekre bizzuk rá a kocsinkat...
-
Puding
Azt olvastam vhol hogy a fojtószeleppel lesz baj, el van koszolódva.
De alternativ megoldásként van olyan is, hogy aksi + saru le 8-10 percig, vissza és utána megy, és elvileg ez működött is...