Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : zsoletti 2007 April 20, 19:37:19 PM
-
Sziasztok!
Egy két tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. A Fiestám Mk6 gyorsításkor rángatott amig a 2000-es fordulatot el nem éri.Utána már nem volt gond vele ,előtte tankoltam 20l 95-öst.Na most bizony szart tankoltam. Házi hibakód kiolvasást végeztem persze nem volt benne semmi. Na akkor benzinszűrő csere lesz de elötte kivettem a gyertyákat az 1. henger gyertyája nagyon eltért a többi színétől vettem hát 4.darabot és kicseréltem őket.A rángatás is megszűnt ;D.
A benzinszűrőt nem cseréltem mert elég sz*r helyen van majd legközelebb.
Egy két fotót csináltam ha valakit érdekel felteszem őket.
Üdv: Zsoletti
[a csatolmány törölve]
-
Hello!
Én is jártam ebben a cipőben,de nekem szürőt is cserélni kellet,mert olyan fehér trutyi is lett benne. Érdemes meg nézni hogy hol is tankolunk. Némelyik maszek benzin kútnál kaphatsz hozzá egy kis vízet is. >:( aztán :o.
-
Sziasztok!
Egy két tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. A Fiestám Mk6 gyorsításkor rángatott amig a 2000-es fordulatot el nem éri.Utána már nem volt gond vele ,előtte tankoltam 20l 95-öst.Na most bizony szart tankoltam. Házi hibakód kiolvasást végeztem persze nem volt benne semmi. Na akkor benzinszűrő csere lesz de elötte kivettem a gyertyákat az 1. henger gyertyája nagyon eltért a többi színétől vettem hát 4.darabot és kicseréltem őket.A rángatás is megszűnt ;D.
A benzinszűrőt nem cseréltem mert elég sz*r helyen van majd legközelebb.
Egy két fotót csináltam ha valakit érdekel felteszem őket.
Üdv: Zsoletti
A fehér porcelánú gyertyát gondolod rossznak? Nekem úgy túnik, hogy ez egy működő gyertya, amelyiknek kisebb a hőértéke, mint a többié, és ezért jobban kiégett. Egyforma volt a gyertyák típuszáma?
-
Hello a jobb szélső gyertyára gondoltam, az volt az 1-es hengerben én úgy láttam bár a fotóról nehezebb megállapítani.
Amúgy még az eredeti gyertyák ezek most cseréltem előszőr.A típusszáma egyforma.
Üdv :Zsoletti
-
Néha nekem is meg-meg "akad" az autó indításkor (első motor indítás után csak általában) Ennek nézzek utána? Lehet nekem ia a gyertya rossz? Vagy szakszervíz inkább? 11.000km van benne. Ez garis gond nem?
Üdv.
-
...na mire jutottál?
-
Elméletileg gyertyacsere a 60000km nél kell a Fordék szerint!
-
Elméletileg gyertyacsere a 60000km nél kell a Fordék szerint!
>>>vagy 36 hónap
-
Vannak olyan vélemények is, hogy a rézgyertyák nem bírnak annyit és ha elszállnak, tönkreteszik a trafót.
Én kb. 30000-nél kicseréltettem, de szemre tökéletes állapotban voltak.
Ellentmondásos. :(
-
sziasztok.
nekem azert rángat mert szétment az alapjárati motor kábelja és ezért rossz üzenetet küld a kompjuternek nem kap elég anyagot ugyhogy nekem nem mindegy az oktán szám a tankolásnál.leg is a szer.szerint.ugyhogy irány a ford szer. kompjutert állitani. ???
-
Hát ez nem egészen világos ???.
Hibás az alapjárati motor kábeled ? Akkor ki kell cserélni.
Vagy már kicserélted, de az eltárolt értékek miatt rossz a keverékarány? 8 km-es út alatt a komphuter teljesen elfelejti az előző értékeket.
Az a gyanúd, hogy alacsony a tankolt benzin oktánszáma? Hát velem is előfordul, hogy az összehasonlítási célra használt emelkedőn 4-esben 60-al bizonyos kutak benzinjeivel a motor alig hallhatóan csörög (vagy inkább cirreg). Van olyan kút, ami esetében ez minmális. Ott szoktam tankolni. :)
A Fiestán tudtommal nem állítható az oktánszám.
Remélem segít ez az infó, mielőtt a szervízben kinyitod a pénztárcádat. :)
-
hello.
köszi a véleményt. :notworthy:
de ha 8 km után elfelejti akkor miért rángat néhe.ha 98 tankolok akkor nem.
ha benyomom a kuplungot akkor leál a motor.de nem mindig.de független attol hogy hideg vagy meleg a motor.erre monták azt hogy el kell vinnem beállitatni mert rossz erteket kap.
napi 150 km megyek.vegyem le megint az aksi sarut hosszabb idore hatha az segit mert ezt is mondták egy ejszakát lent volt.de nem lett jobb.
???????????
-
Helló koka!
Abban biztos lehetsz hogy ha rángat a kocsi az biztos nem az oktán számtól függ!Mer szerintem annak ahoz semmi köze!Inkább a komojútered be kersd a hibát vagy a kúto pancsolt üzemanyagot kapsz!
-
Üdv mindenkinek!
Ebből a négy gyertyából három db a sorban a 1-2-4 gyetya azonos üzemórát működött. Nézzétek meg a menetes részt, egyformán barnák, a porcelánokon is egyforma a lerakódás. Az első gy-nál a tömítettség nem volt jó mert a gy-test is barna, a töbinél nem. (kompresszió veszteség)
A harmadik gyertya úgy néz ki mintha nem régen cserélték volna, hasonlítsátok össze a többivel.(menetet és a porcelánt)
-
Üdv mindenkinek!
Ebből a négy gyertyából három db a sorban a 1-2-4 gyetya azonos üzemórát működött. Nézzétek meg a menetes részt, egyformán barnák, a porcelánokon is egyforma a lerakódás. Az első gy-nál a tömítettség nem volt jó mert a gy-test is barna, a töbinél nem. (kompresszió veszteség)
A harmadik gyertya úgy néz ki mintha nem régen cserélték volna, hasonlítsátok össze a többivel.(menetet és a porcelánt)
Hmm. Es total igazad van. En meg ilyenen sosem gondolkodtam el a latottak alapjan.
Megint tanultam vmi ujat. Koszi!
-
hello.
köszi a véleményt. :notworthy:
de ha 8 km után elfelejti akkor miért rángat néhe.ha 98 tankolok akkor nem.
ha benyomom a kuplungot akkor leál a motor.de nem mindig.de független attol hogy hideg vagy meleg a motor.erre monták azt hogy el kell vinnem beállitatni mert rossz erteket kap.
napi 150 km megyek.vegyem le megint az aksi sarut hosszabb idore hatha az segit mert ezt is mondták egy ejszakát lent volt.de nem lett jobb.
???????????
Szivesen :).
Nem tudom, hogy ki mondta ezt az akksilevétel dolgot, de egyáltalán nem vág egybe az általad elmondott tünetekkel. ???
A menetközbeni rángatást általában gyújtáskimaradás okozza.
Emögött néha benzinben szegény keverék, de ennél sokkal többször gyújtási bizonytalanság van.
A leggyanúsabb alkatrész a trafó, ez szokott legtöbbször tönkremenni.
De lehet gyertya, gyertyakábel, vagy rosszulilleszkedő/vizes gyertyakupak is.
A hagyományos módszer a gyertyák kivétele és megnézése.
A korszerű, a hibaüzenetek lekérdezése 3000-6000 Ft. Az OBDII kódok azt is megmondják hogy melyik hengernél van gyújtáskimaradás.
Most látom, hogy bár az MK6-7 topikba írtál, a profilod szerint MK3-ad van. Asszem abban még nincs OBDII.
Vagyis legegyszerűbb elvinni egy autóvillamossági szerelőhöz (nem kell szakszervíz). Kiveszi a gyertyákat, esetleg megnézi stroboszkóppal.
Egy ilyen hibát rutinból meg kell tudni oldania. :)
-
Ezt mondtam neki én is múltkor chaten, de úgylátszik süketfülekre talált mondandóm....
-
Ezt mondtam neki én is múltkor chaten, de úgylátszik süketfülekre talált mondandóm....
ez igy nem igaz.megneztem de nem az volt a gond.de mar talan kezdek kozel jarni a megoldashoz.koszi.
bocs hogy rossz forumra irtam
-
hello.
köszi a véleményt. :notworthy:
de ha 8 km után elfelejti akkor miért rángat néhe.ha 98 tankolok akkor nem.
ha benyomom a kuplungot akkor leál a motor.de nem mindig.de független attol hogy hideg vagy meleg a motor.erre monták azt hogy el kell vinnem beállitatni mert rossz erteket kap.
napi 150 km megyek.vegyem le megint az aksi sarut hosszabb idore hatha az segit mert ezt is mondták egy ejszakát lent volt.de nem lett jobb.
???????????
Szivesen :).
Nem tudom, hogy ki mondta ezt az akksilevétel dolgot, de egyáltalán nem vág egybe az általad elmondott tünetekkel. ???
A menetközbeni rángatást általában gyújtáskimaradás okozza.
Emögött néha benzinben szegény keverék, de ennél sokkal többször gyújtási bizonytalanság van.
A leggyanúsabb alkatrész a trafó, ez szokott legtöbbször tönkremenni.
De lehet gyertya, gyertyakábel, vagy rosszulilleszkedő/vizes gyertyakupak is.
A hagyományos módszer a gyertyák kivétele és megnézése.
A korszerű, a hibaüzenetek lekérdezése 3000-6000 Ft. Az OBDII kódok azt is megmondják hogy melyik hengernél van gyújtáskimaradás.
Most látom, hogy bár az MK6-7 topikba írtál, a profilod szerint MK3-ad van. Asszem abban még nincs OBDII.
Vagyis legegyszerűbb elvinni egy autóvillamossági szerelőhöz (nem kell szakszervíz). Kiveszi a gyertyákat, esetleg megnézi stroboszkóppal.
Egy ilyen hibát rutinból meg kell tudni oldania. :)
nekem ugyanezt produkalta az escort nem volt hajlando menni a 95-össel. 98-al hibátlan, gyújtótrafó volt a hibás nálam, ennek a cseréje megoldotta, még mindig nem tökéletes, de már fél éve járok vele így és 95-ös benyát kap a kicsike és megy vele. gyújtáskábel csere lesz a következő nálam, azokra is ráférne már. :) meg hamarosan gyertyákat is. :)
-
ez igy nem igaz.megneztem de nem az volt a gond.de mar talan kezdek kozel jarni a megoldashoz.koszi.
bocs hogy rossz forumra irtam
Feltétlenül írd meg, hogy mi volt a baj. Kivancsi vagyok. ;)
-
Feltétlenül írd meg, hogy mi volt a baj. Kivancsi vagyok. ;)
Köszi a segítséget mindenkinek. Megoldódni látszik a probléma. Lehet, hogy nem 100% ez volt a baj de más kúton 98 tankolva nem dadog és nem áll le. Kap egy kis adalékot is most éppen tabit próbálok ki, kicsit problémás bejuttatni de használ. Lehet hogy rossz szerelőhöz vittem, mert nekem nem nézte meg stoboszkóppal. Majd keresek egy másikat. A gyújtókábelek még határértéken belül vannak.
-
Sziasztok!
Segítségetekre, avagy ötleteitekre lenne szükségem. 2003-as fiestám egy ideje vacakol velem :(. Eleinte csak 1-2-ben alacsony fordulaton rángatott, ma már ott tartunk, hogy bármennyibe váltok, és adok egy hirtelen gázt, vagy csak úgy lazán pirosnál ki szeretnél gyorsítani, akkor rángat....és nem megy az autóm. Aztán ha eléri a bizonyos fordulatot 3ezer körül akkor ez abbamarad, vagy enyhül. De pörög mint a barom, de nem megy, és nagyon durván akadozik, rángat. (nyomod a gázt, látod h nő a fordulat, közben rángat, és a sebesség minimálisan nő. ) Kicseréltek már rajta szerintem mindent ami mozdítható...gyertya, benzin szűrő, termosztát, mert az rossz volt, egyéb ilyen cuccok. (sorry, nem értek hozzá:)....a fogyasztásán ideig óráig segített a tisztítása is....de a rángás újra előjött. Elég laikus vagyok a témában, de nekem úgy tűnik, mintha a gázpedállal nem stimmelne vmi. Volt már valakinek hasonló baja? Most már alig használom, mert hegynek felfele is teljesen erőtlenné vált az autóm :(....pedig eddig ment mint a golyó a csöpp mivoltjától függetlenül. Ugye ez nem motorikus ??? :S:S
S.o.s várom ötleteiteket ! ! köszi
-
Szia
"(nyomod a gázt, látod h nő a fordulat, közben rángat, és a sebesség minimálisan nő. )"
Ez csak akkor lehetséges, ha csúszik a kuplung. De annak alacsony fordulaton is kellene jelentkeznie.
Ha mondjuk 2-esben erőteljesen "kilősz" és a kuplung felengedett pedálnál csúszik, akkor is látnod kellene, hogy megy fel a fordulat, de az autó nem gyorsul.
Vagy álló helyzetben beteszed 4-esbe, fékezel és a szokásos módon felengeded a kuplungot. A motornak azonnal le kell fulladnia.
Próbáld ki, de szerintem nem kuplungos. Ha ezt kizártuk, lehet tovább gondolkodni. :)
Azt mondod, a gázpedálnál nem stimmel valami. Elektronikus, vagy bowdenes a gázpedálod?
-
Szia !
A rángatáshoz az alábbit fűzném hozzá mivel nekem is volt ilyen problémám a témát is én indítottam.Nekem egyértelműen gyújtás kimaradás okozta amit én csináltam meg kis garázsomban mert a szervíz csak ahhoz ért hogy a diagnosztikai műszert rácsatlakoztatja és ha az hibát nem produkál akkor jó a kocsi.Nekem a gyertyák kivételekor tűnt fel hogy a 4-es henger gyertyaképe más mint a többié, és a porcelán is el van színeződve.Gyertyacsere után (mind a négyet) sem szűnt meg a hiba.Egy autóvillamossági-s ismerősöm tanácsára a gyertyahézagot 1,3 mm-ról 1 mm-re állítottam.Kb fél évig nem is produkálta a hibát a kocsi.
Utána megint előjött a hiba.Akkor szintén a négyes henger gyertyája máshogy nézett ki mint a többi.Vettem egy új gyertyakábelt a leghosszabbat, és egyesével kipróbáltam. A négyes hengerét kicseréltem összerakáskor kontakt spray-vel befújtam az összes csatlakozót.Azóta jó az autó.Immár két éve nincs vele gondom.A gyújtás kimaradást villamossági szaki szerint le lehet tesztelni a következőképpen.Kb 40 km/h sebességnél 5-ös sebességbe kell kapcsolni és padlógáz!Ha nem a gyújtás a hibás akkor rángatás nélkül lassan fel kell gyorsulnia.Ha gyújtás kimaradás van akkor rángatni fog.Ilyenkor megnő a nyomás a hengerekben amit egy gyengélkedő gyújtótrafó vagy hibás gyertyakábel zárlatos gyertyapipa is okozhat.Az utóbbit egy sötét helyen (garázsban) le lehet ellenőrizni.Mer ha áthúz akkor szép kékes fényt tud produkálni.
Nekem ezek a tapasztalataim remélem valami támpontot tudtam adni.
Zsoletti
-
Kuplunggal nincs gond...amikor elkezdte ezt a vacakolást, figyelgettem h kuplung felengedésekor mit csinál, de működött minden normálisan. Nagyobb gáz adásnál, padlógáznál rángat be nem kicsit....ezzel már lassan 1 éve szenvedek, ideig óráig tudták orvosolni a gondot szerelők....de hát kb mindegyik ugyanazt cserélte rajta:S....
Bowdenes a gázpedál....
Sajna "megtanultam, avagy rászoktam" úgy vezetni a kocsim, h a hirtelen gázt, padlógázt hanyagolva haladok az utakon...jó lesz újra száguldozni vele:P
ma elvittem szaki bához, útközben kipróbáltam Zsoletti amit írtál....hát szegényt sajnáltam...nem bírta, kegyetlenül rángatott.
Egyébként ez a gyújtás kimaradásos gond, mennyibe fog nekem fájni? nyilván ha más egyéb is tönkrement azzal nem számolv....
köszi a tippeket:)
-
Nekem is néha rágat. Lehet egy adagoló beállíttás segíttee?
1,8 d a mocim.
-
Azon is túl van már.... >:(
-
Kicsi22 !
Szerintem próbáld meg házilag megnézni hogy van e a kocsid hibatárolójában hibaüzenet. Ezt mint mondtad 2003-as a kocsid tehát digitális műszerfala van a kocsidnak van benne EOBD.
Elég egyszerű. Először is lekapcsolt gyújtásnál benyomod és nyomva tartod a műszerfalon a napi kilóméter nullázó gombot majd így benyomott állapotban ráadod a gyújtást.
Pár másodperc múlva felvillan a műszerfalon a GAUGAGE felirat és az összes lámpa a kilóméter és a fordulatszámjelző is kimozdul. Elengeded a gombot és ennek a gombnak a nyomogatásával tudsz a menüben lépkedni.Azt hiszem a sorban az ötödik lesz a hibatároló.Ha DTC NONE felirat villog akkor nics hibakód.Tehát vlószínüleg a gyújtó trafó jó lesz. Ha számkombináció az üzenet akkor van hibakód a kocsiban.Ezt be lehet azonosítani a NETEN található hibalistával csak meg kell keresni.A menüből autómatikusan kilépsz ha leveszed a gyújtást.
Szerintem ha nem cseréltek mostanában gyertyát a kocsidban akkor cseréltessél.(850-1000/db)Ha ez után is rángat lehet gyertyakábel (3500-4000/db).De kontakt spray-val mindenképp érdemes befújni a gyújtáselosztó csatlakozóit.Ha ez sem segít a gyertyahézagot kisebbre lehet állítani.Érdemes lenne a most benne levő gyertyákat megvizsgálni a megbarnult porcelán elárulja hogy melyik hengerben van a hiba.
Szerintem nem lehet nagy a gond csak a mai szerelők mindent a számítógépre bíznak, a régi szerelők még jobban tudták behatárolni a hibákat. Persze tisztelet a kivételnek.
Nos szerintem próbáld meg a hibakód olvasást.
Ha van valami akkor oszd meg velünk.
Zsoletti
-
Sziasztok!
Pár napja elhoztam a kocsit, most működik, nem rángat és megy mint a golyó:)) élvezem is:))
Traffó baja volt, vmi utángyártott vacak volt rajta, ami kisebb teljesítményű volt mint a kocsim, és nem bírta gáz adásnál feldolgozni azt a teljesítményt amit a kocsim produkált. (ezt most nagyon laikus nyelven írom:)
Gyertyák jók, bár azzal is próbálkozott mikor próbálgatta mi lehet a baja, hátha az sem szuperál, de mondta h azonak semmi bajuk.
Úgyh most működik, furcsa is h nem rángtat, ehhez még hozzá kell szokni...no meg már vinnyogo hangja sincs, mert ékszíjat is kapott....szóval nem volt túl olcsó, de ez van :S
köszi a tippeket! :)
-
Szevasztok!
Új vagyok a fórumon. A topikcímhez méltóan rángat a barátnőm 2007-es 1.4TDCI Festája főleg hidegen terhelésnél.
Van valakinek tippje, hol keressem a hibát? Cseréltem üzemanyag szűrőt, de nem lett jobb. Amúgy pöcc-röff indul mindíg, fogyasztás 4.5...5.5 között, normális.
Légmennyiségmérő Ford Service Informationt szerezni? Találtam 2005-ös amcsit, de Fiesta az nincs benne... Mustang van :) Ha kell valalkinek, szóljon!
Üdv,
Atom
-
Tuti megkapod a válszt elöbb vagy utóbb ;)
Nekem 1,8 d van és sajna ha diszkréten ghyorsíttok akkor engem rángat :o1-4 fokozatban de ha rendessen tolom akkor semmi ;)
adagolo beállíttás?
-
Nem produkál hasonló tüneteket mint az enyém.... (pár hozzászólással előrébb:)
nekem mikor hidegen kezdte akkor gyertyákat cseréltek, aztán már hidegen melegen egyaránt rángatott gáz adásnál....és ez most trafó volt.
-
Vadika!
Az enyém is rángat 1-4be, hidegen nagyon, melegen már kevésbé de érezhetően. Kíváncsi lennék mi lehet.
Adagoló? Vezérlés?
-
Kicsi22!
Ez dízel, szóval a gyertya tuti nem játszik ;D
beno92!
Igazából az adagoló lehet, de elő körön megközelítő fingom sincs, hogy lehet meggyőződni a beállítás helyességéről.
A vezérlés ezeknél hogy van megoldva? 1.4TDCI... Gondolom a vezérműszíj, vagy lánc hajtja a nagynyomású pumpát, a befecskendezés meg elektronikus, vagy tévedek? ???
Van valakinek legalább a motorról valami leírása? Semmit sem találtam a neten eddig...
-
Szia!
Jól gondolod, a szíj hajtja a nagynyomású pumpát, a befecskendezés meg elektronikus.
Nincs klasszikus adagoló, sem az azokra jellemző beállítási lehetőség.
A rángatás szerintem lehet EGR, Légtömegmérő, sokminden. :(
Én kipucolnám a helyedben mind a kettőt, hátha megjavul. Ez csak pár forintba kerül (EGR tömítés).
Hány km van a kocsiban? Főleg városban van használva spórolósan vezetve?
-
ja, bocsi, odáig nem jutottam az olvasásban :)
-
A topikcímhez méltóan rángat a barátn?m 2007-es 1.4TDCI Festája f?leg hidegen terhelésnél.
Van valakinek tippje, hol keressem a hibát? C
Atom
Hali! Enyém is csinált ilyent. szintén 1.4 TDCi. 2000-2200 fordulat alatt halott volt, csak erőlködött, rángatott, meg mindig le akart fulladni. Aztán bekerült szervizbe a járgány,ott kiderítették, hogy kontakt hibás volt a turbónál egy szenzor, és teleírta mindenféle fals adattal a kompjútert. Kicserélték a szenzort, kiütötték a hibakódokat, és frissítettek valamit a szoftveren, és elhagyta utána. Azóta már kis fordulaton (1300-1400 környékén) sem akar lehalni a motor.
-
Sziasztok!!A múltkor írtam valamelyik topikban hogy valami rágcsáló elrágta a gyújtókábelem!Sajnos cserélnem kellett az összeset és ami nagyon durva volt hogy elszállt a gyújtótrafóm is ebből kifolyólag!!Minden cserélve lett!Tegnap mikor mentünk vele egy nagyobb útra(600km) azt vettem észre hogy kétezres fordulat alatt rángat a kicsike!Álltalában tízből nyolcszor ezt csinálja gyorsításkor!Mi lehet ez??Gyertya?Mert azokat régebben cseréltem!Holnap után azért kicserélem mindet!De remélem nem komoly:-(Ez egy 2004-es 1.3 8v-s fifi!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
-
Na most meg már 3ezer felett is csinálja!!Igaz aprókat ritkábban de csinálja!!Ma rendeltem meg az új gyertyákat mert a szerelőnek nem volt ilyen!
-
Benzinszűrő nem lehet eltömődve ???
-
Háát!Nemtom!Megjön a gyertya meglátjuk!De egyébként hol van ezekbe a benzinszűrő?
-
A kocsi alján, a hátsó kerék előtt, bal oldalt.
De lehet, hogy ez továbbra is gyújtás.
Próbáld ki, hogy sötétben, nedves időben járatod a motort.
Hátha látsz valahol áthúzást.
Ha a szerelő kiveszi a gyertyákat, kérd el és nézd meg a gyertyahézagot. A nagy hézag sajnos újra tönkreteheti a trafót. :(
A szerelők gyakran 1-mmre állítják a hézagot a gyári 1,3 helyett. Ez trafókimélő. :)
-
Holnap kiderül remélem!:-)Minden esetre köszi a választ!!
-
Sziasztok!
1.4 tdci fiestám rángat és erre keresnék valami megoldást.
Csak 2.-ban rángat amikor alacsony fordulatról kis gázadással gyorsítanék, más fokozatokban nem csinálja.
Illetve 2.-ban sem rángat ha nagyobb gázt nyomok.Valami hibakódból egy szerelő elkoszolódott egr-szelepet mondott, mint hibaforrást és azt javasolta hogy egy 200 km-et menjek vele és ne kíméljem.De ez sajnos nem segített sokat.
Valaki tud valami okosat esetleg?