Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : donmilcsi 2011 January 04, 13:22:07 PM
-
Sziasztok!November-december óta 1.4 tdci Fiestám generátor felőli oldalából sziszegő, ciripelő hang hallatszik, Ezzel párhuzamosan elkezdett beszökni a kipufogófüst az utastérbe. Indításkor nyitott motorháztetőnél lehet is látni, hogy felszökik a füst valahonnan a jobb oldalról. Volt valakinek már ilyen problémája , esetleg tapasztaltatok e Ti is ilyet?
Nagy segítség lenne, ha valaki tudna olyan oldalt, aholnnan le lehetne tölteni az 1.4-es tdci motor rajzát, hogy mégis honnan szökhet a gáz arról az oldalról.
Előre is köszi!
-
A kipufogón a katalizátor után kell lenni egy fémharisnyás flexicső nevű résznek.
(Tudtommal minden autón van.)
A kipufogónak ez a szakasza egy flexibilis harmonika, ami ki szokott lyukadni.
Ez a leggyakoribb, de lehet máshol is lyukas a kipufogórendszer,
pl. a kipufogócsonk és a motor közötti tömítésnél. Vagy megrepedhet a kipufogo csonk is, ha öntéshibás.
Próbáld ronggyal finoman betömni a kipufogóvéget, és valaki nézze a motortérben, illetve alul, hogy honnan jön a füst/szag
Vagy vidd el egy kipufogóshoz (kipufogóklinika), ahol megemelik és egy pillanat alatt megmondják, hogy mi a hiba és mennyiért javítják.
Mivel ez árajánlatadás, nem szoktak pénzt kérni érte.
-
Köszi az ötleteket, de úgy vettük észre, hogy nem a kipufogórendszerből szökik a gáz, hanem a turbóhoz visszamenő csőből, csak elég necces a rálátás, meg a hozzáférés. Valszeg szervíz lesz a vége, sajna... :'(
-
Szia!
1.4 tdci-nél gyakran előfordul, injektor alatti réz "alátét" cserét kíván. Kifúj az injektor mellett, szuszog, ciripel mint egy kismozdony és égéstermék szag az utastérben. Ha leveszitek a légszűrőházat látszik majd a hiba, attól függ mennyi ideig hagyod így egyre nagyobb koszt csinál..
Volt egy pár topicja is a hibának, itt van egy például:
http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=1885.0 (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=1885.0)
Ha alapjáraton (is) hallod akkor nem turbócső lesz, ha az eresztene ennyire már alig gurulna az autó, öntené a füstöt meg dobálná a hibakódokat alacsony turbónyomásra. Illetve az nem ütemesen szuszog mint ez.. :(
Ne felejtsetek el az alátétekkel együtt magasnyomású csöveket is cserélni (ha egyszer bontod kuka). Ezenkívül ügyeljetek, hogy ne juthasson szennyeződés az injektorokba vagy más kényes helyre. Elég érzékenyek ezek a gépek. Volt, hogy egy "hanyag" szerelő miatt a javítás után az injektorok is mehettek a kukába.. :(
Sok szerencsét. ;)
(Természetesen én sem vagyok jós, de a leírt tünetek alapján 99% a fenti hiba)
-
Köszi szépen, nagyon sokat segítettél, utánnaolvastam a témának, valószínű, hogy tényleg ez a baj. Holnap megyek is vele Gyöngyösre Ford szervízbe. :notworthy: :notworthy:
-
Csak kíváncsiságból:
Milyen évjárat és mennyit futott?
-
2008 januári, most 3 éves, és 110ezer van benne...
-
Bocs hülyeséget írtam, 2008 jan-ban lett vásárolva, 2006 jan a forgalomba helyezés dátuma :)
-
Jászberénybe vittem, ahogy meghallotta a szaki, rögtön mondta hogy mia a gáz. Az injektornál kell cserélni ezeket a réz gyűrűket, ott fúj ki. A nagynyomású csöveket nem cserélik. Anyagköltség kb 2-3ezer, munkadíj meg 20-25ezer :-\ Ez van.
-
A Ford szerint meg kell..
Mármint magas nyomású csöveket cserélni. Csak egyszer lehet (elvileg) használni, ahogy ráhúzod úgy idomul benne valami és tömít. Másodszor már nem biztos a 100% tömítés, ami 1600 bar körül már nem mindegy. (elég durva sérülései lehetnek annak aki ott turkál a környékén, konkrétan kisabb nagyobb amputációk a véráramba és szövetek közé került gázolaj miatt) Az igaz, hogy szinte senki sem cseréli, aztán vagy ereszt vagy nem.
Ha mind a 4 csövet cserélnék kb az lenne még 20-25 ezer anyagköltség.
Sok sikert a javításhoz. :headbang:
-
Rákérdeztem direkt, azt mondta előírás szerint ki kellene cserélni, de ilyen fiatal autóknál nem szokták. Elég tapasztaltank tűnt a fószer, meg nem is egy huszonéves szerelő volt...remélem tudják a dolgukat.
-
Szerintem jelen esetben lényegtelen, hogy milyen idős az autó. Ha valami egyszer használatos mindegy, hogy mennyi idős autóban használjuk az csak egyszer jó. Hiába vagyunk fiatalok, az óvszert mi is csak egyszer használjuk pedig lehet másodszorra is megvédene csak nem biztos.. ;D Persze ez csak SZVSZ, de én már csak ilyen vagyok, ha lehet ragaszkodok a gyári előírásokhoz, abból még nem volt baj, ellentétben azzal ha önkényesen felülbíráljuk a tapasztalatlan, tudatlan mérnököket akik az autót vagy alkatrészeit tervezték.. :P
Bízom benne ettől függetlenül hibátlan lesz a géped. ;)
-
Ilyen az Édesanyáméban is volt, kb. 35 ezres futás után. Először garanciálisan javították, utána meg kifutott a gariidőből, és még kétszer kellett csinálni (most van benne 60 ezer, garantált km, újkorától az övé).
Mondjuk nekünk Pali csinálja, a szerelőnk és kb 2 ezerért kicseréli, nem 20-ért. ;D
-
Sajna nekünk nincs "Pali", de kész lett az autó. 6ezer anyagköltség + 20e munkadíj. Mostmár nem szuszog, nem ciripel, és nincs füstszag az utastérben sem. 8)
-
Örülök, hogy megjavult.. :blob7:
Mind a 4et cserélték vagy csak ami kifújt?
-
Hali, pár hete vettem észre a szuszogó jelenséget a kocsimba, egyből tudtam h ez a hiba(olvastam másnál is a problémát). Valószínűleg nekem sem lesz cserélve a cső csak az alátétek mind a 4. Azóta akkor rendben van az autó???.....köszi
-
Hali, nekem 135.000 km-nél kellett cserélni a porlasztó tömítést (tűzkarikát), 10.000 km-rel később a porlasztó csúcsot, ugyanannál a hengernél. Most tartok 150.000 km-nél és semmi baja nincs.
-
Harait-nak megoldódot a hiba lassan 1 éve ;D Én javítottam! ;D ;D ;D