Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : netro 2010 December 12, 01:48:55 AM
-
Sziasztok
Egy gyors kérdésem lenne. A linken látható alkatrész micsoda? Kiszakadt az autó aljából. Tünetei: gyujtás van, elektromos rendszerek rendben mennek de indítás nincs. indító motor sem reagál semmit (tehát teljes csend). Behúzással indult tehát szerintem valami inditással kapcsolatos alkatrész ez
Itt a képe: http://noob.hu/2010/12/12/20101212007.jpg
-
egy hó mentes kép többet segítene meg az is hogy milyen kocsiról beszélünk!
-
Rendben, képeket csinálok még ma. Amúgy Fiesta 96os MK4.
-
Főleg motortipusra gondolt Ryan - gondolom :)
Valami csatlakozó lehet.
-
Bocsánat. 1.25 Zetec Benzines. Valami félig elektromos félig mehanikus alkatrész ez (mert kitört az oldala így belelátni). Benne egy pár fokot elforduló műanyag rúd van ami egy göbölyű fejü fém rudat nyom le. Én valami kapcsolónak tippelném de nem akarok hülyeséget mondani..
Itt vannak jobb minőségü képek :
http://twitpic.com/3faar7
http://twitpic.com/3faapa
http://twitpic.com/3faamn
http://twitpic.com/3faal2
köszi előre is
-
Ja igen, a másik végén egy ilyen 7 tüskéből álló dugasz van. Belseje olajos de gondolom csak azért h kenése legyen mert semmi vezeték nem megy bele elektromosokon kívül
http://twitpic.com/3fabgl
-
kb-ra sem tudod honnan hiányozhat?
-
Sajnos nem. Annyi biztos, hogy a dugasz a lökös elötti részen kell csatlakoztatni és az egész a kocsi alján van (alsó felén). Ja és az indítással kapcsolatos.. Szervízkönyvben nem találtam ilyen alkatrészt sajnos így tényleg nem tudok róla többet..
-
valami gyári szám van rajta?
-
Volt egy vonalkód, piros papíron. sajna a számok nem olvashatók rajta. A krémszinü dobozon két szám van:
> PA46 - GF30 <
illetve
D01EA
-
ma már sötét van de holnap majd megnézem az enyémen van e ilyen és ha igen hova vagy mihez csatlakozik.97-es mk4-es 1.25-ös zetec fiestám van gondolom nekem is kell ilyennek lenni.
melyik oldalon van ha szembeállsz a kocsival?
-
Köszönöm szépen:) Ez az első lökös középső részénél van (mármint az egyik csatlakozó, legalábbis oda illik bele a dugasza) a lököstől pár centire.
-
Ez elég csúnyán megolvadt.
Szerintem visszatéve sem fog elmúlni az indítási problémád.
-
Naszóval.
Voltam Ford szervízben ahol nemigazán tudták megmondani mi ez viszont tippeltek és szerintük valami tolatólámpa kapcsoló.
Mindenesetre ha visszadugom a kocsiba akkor elindul az autó. Bár ilyen törött állapotban annyira nem merek vele szórakozni. Mivel sajnos ők se tudtak pontos nevet mondani így még mindig tartom h ha valaki sejti, hogy mi ez pontossan akkor nagyon nagyot tudna nekem segíteni :)
-
sztem inkább valami fás szárú növény alkatrésze aki így áll bosszút rajtad :P
-
Talán valami utólag beszerelt indításgátló/riasztó.
A mechanika lehet a rázkódás vagy emelés érzékelő.
-
na megnéztem mert eddig nem nagyon láttam be az autoba.
ma felvolt emelve szerelés miatt az autom de nem láttam én az enyémem ilyet.
-
ahogy elnézem ezt vmi csatlakozó lesz... kicsit olvadt... az önindító fele nézz szét ha nem indul! de még nézegetem azt kitalálom :D
-
Inmobilizer van az autóban? Ha ez le van húzva akkor az óra melletti led elvileg nem villog. Ha így van akkor ez az indításgátlód
-
Tudom, rég írtam ide de azért leírom a sztorit, hátha tanul belőle más és jobban odafigyel mint amennyire én odafigyeltem :/
Az alkatrész amiért nyitottam a topikot, az egy tolatókapcsoló. Télen sikeressen kiszakadt a kocsi aljából aminek köszönhetően az autó egyáltalán nem indult el. Kis idő után rájöttem, ha visszadugom elindul így tolató lámpa nélkül tudtam használni az autót. Nem megyek bele nagyon, hogy miért nem vittem szervízbe.. röviden, anyagilag akkor nem fért bele. Főleg úgy, hogy sokáig fogalmam se volt róla mi az.. Na szóval eltelt fél év és a kocsiban a váltó elkezdett szarakodni. Ez abban nyilvánult meg, hogy olyan hangokat adott ki (elöször alkalmanként, mondjuk havi egyszer pár percig majd egyre gyakrabban) mintha kavicsok lennének egy mosógépben. Ekkor már elvittem szerelőhöz akinél sajnos nem tudtam reprodukálni a hibát így nem tudott sok okosságot mondani rá. Közben szépen tiszta olaj lett a váltó alja (legalábbis ekkor tűnt fel), főleg a tolatókapcsoló körül amivel szintén nem tudtam mit kezdeni mivel egyáltalán nem értek az autókhoz :/ Mígnem minap lementem vele 300 km-t aminek már a felénél elkezdte újra a kerregést de úgy, hogy alig mertem elindulni vele. Mivel viszont éjszaka volt és senkit nem ismertem a városban elindultam haza... Igazából ezt már csak 5-ösben tudtam megtenni mert gyak nem lehetett más fokozatba tartani a kocsit mert attól féltem nem indul el többet ha leváltok. Sikeressen hazaértem még vele, azóta a parkolóban van. Indítás után ha engedem fel a kuplungot gyak. leakarja már fullasztani a kocsit annyira kerreg. Szerelő váltó cserét mondott, ezért keresek másik topikokban váltót hozzá..
Ja igen, a lényeg: a kocsiból már télen elfojt a váltó olaj (most megnéztem, csont üres volt amit megpróbáltam feltölteni hátha.. (csak mert olcsóbb a próba mint a váltócsere) de amit beletettem szinte azonnal kifolyt a tolató kapcsoló megmaradt eleméből. Gyak. fél éven át nem volt (valószínüleg) semmi olaj benne ami azért még nekem is, egy a kocsihoz annyira nem értő embernek is elég erős..
Szóval megtanultam a leckét és reménykedek, hogy ennyivel megúszom :) Ja és remélem ti jobban odafigyeltek erre ha hasonló tünetet produkál a kocsitok :)
Dobok egy youtube videót is, hogy milyen hang volt a meghalás elötti utolsó órákban (ez volt az a hang amit aztán egyszer sem tudtam megmutatni egy szerelőnek sem mert mire odáig eljutottam elhallgatott)
http://www.youtube.com/watch?v=6NZ_UifKHCQ (http://www.youtube.com/watch?v=6NZ_UifKHCQ)
-
sajnos nekem is váltócserés vt az autom...mult7en lett kész. nem olcso mulattság. nem tudom h állsz a válto beszerzéssel és mivel nekem 2hétig ezen járt az agyam meg a telefonom, ezért tudom h MK4be való váltót bontottan nem lehet 40ropi alatt találni már ha találsz mer az sem egyszerű(az összes pesti és pest közeli ford-bontot hivtam és 2nek vt 40 és 45ért) szval én azt tudom ajánlani amit én is csináltam - használtauto.hu és ott keresel ugyanilyen forgalombol kivont fiestát. telefon és ha szerencséd lesz mint nekem vt akkor a tulaj eladja belőle a még működő váltót. én igy vettem meg 15ért ugy h ajándéba adott egy alapjárati szelepet ami maga 25ezer forint.(ez az autó egy másik hibáját szüntette meg ami már kicsit más téma szval nem taglalnám:)) de a lényeg h nekem ezzel szerencsém volt mer 70ezer helyett 15ért megvettem a két alkatrészt ami egyelőre jol szuperál, remélem nem kiabálom el:D
-
@netro: sajnos ez ilyen, olaj nélkül meghal a váltó. nekem másfél éve nincs olaj a váltóban (ill csak minimális szint) most szorult meg először a nyelestengely csapágy, de még működik tökéletesen. a csere váltó fél éve megvan, csak nem jutottam el a szervizig vele még. Igazán az egészre annyit mondok hogy örülni kell hogy hazavitt. Az enyémnek is csúnya a hangja, de mivel tudom mi a baja nem ijedek nagyon meg tőle.
@norbi bartha: igen ez így szerencsés megoldási mód, én az escortba én 8e-ért vettem a váltót.
-
van fenn vaterán is egy válto zetechez(nem tudom milyen évjárathoz).
meg expressen van egy mk4-es fiesta is aminek az alkatrészei eladok
-
Naszóval, ma elhoztam az "új" váltómat. Pesten, egy ford bontóból vettem 35ezerért. Most már csak azért imádkozok, hogy felmenjen a kocsimra :) De ez csak jövő héten derül ki.. (Papíron fel fog menni:D)
@sUdYe: Azért vigyázz vele nehogy egyszer ne tudjon "hazavinni" :)
-
vigyázok, rem jövő héten eljutok végre a szervizig hogy kicseréljem :)
-
Sziasztok
Naszóval, ahogy írtam megvettem az új váltót amiről kiderült, hogy nem megy bele a kocsimba :/ Ugyanabból a típusból bontották, bontós esküdött rá, hogy jó lesz mert ami volt neki 96 1.25 zetec mk4 bontott váltója az mind ugyanolyan volt. Szerelő elmondta, hogy több helyen sem stimmel gányolni pedig nem kéne. Szóval most úgy áll a dolog, hogy a tolatókapcsolót elvileg megcsinálta, felpróbálja tölteni olajjal majd menni vele és nézni, hogy mi lesz. Ja annyi hozzá tartozik, hogy mikor elvittem a szerelőhöz ugyanúgy nem zörgött így végülis ő is csak tapogatózik most. Annyit mondott, hogy elképzelhető, hogy a vontatás közben abból a kevés olajból ami nem folyt ki nálam kenést kapott az ami zörgött.
Igazából már nekem sem maradt más mint reménykedni mert nem lenne jó megint váltót keresni és újra venni egyet.
Ja ha valakit érdekel a másik váltó.. írjon nyugodtan :)) (pmben minden adatát megadom)