Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : yogixr2i 2010 June 26, 16:35:22 PM
-
Hali ha bárki csinált már fityoba bukokeretet akkor szivesen fogadnám a tanácsait-ötleteit a témával kapcsolatban!képek ábrák szakrajz stb......
thx
-
ha legálisan akarod, hogy a rendőr ne b***ogasson érte, csak papírral rendelkező szakemberrel csináltasd, megfelelő biztonsági fokú csőből, és persze hozzá értő által megtervezve. jah és nem kéz alatt, hanem papírokkal mindennel. különben a rendőr a helyszínen tépi ketté a forgalmit. kb...
-
minek az neked?
-
Hali ha bárki csinált már fityoba bukokeretet akkor szivesen fogadnám a tanácsait-ötleteit a témával kapcsolatban!képek ábrák szakrajz stb......
thx
Ha ismerősek a duen.hu vagy a rally.hu fórumai akkor ott megkérdezheted kit javasolnak. Ott volt már téma többször is..
-
mit akarsz azzal Yogi?? egyébként rengeteg pénzbe kerül... de csak eggyett nem értek.. a rend éber őrének miért baj hogy van benne?? >:(
-
mert egy esetleges balesetnél máshogy deformálódik az autó vagy éppen nem deformálódik úgy ahogy kéne neki és ezzel súlyosabb sérüléseket okozhat, a baleset többi résztvevőjének, a gyárakban nem véletlen alkalmaznak gyűrődési zónákat, amik elnyelik az ütközések erejét. (főleg ha nem megfelelően van megtervezve és megheggesztve... nagyon nem mind1 hogy mi hogyan és hol hajlik, vagy épp törik.)
-
azért kell mert fosok ebben a kis szutyokban... ;Dnagyon szarok az utak felénk én meg szoktam haladni 130-140-nel is néha ;D
meg amugy is jo az ha van...
épp tegnap halt meg egy barátom agy a6-os audiban és rohattul összetört a kocsi.
a müszaki meg a papirozás az nem gond olyan müszakit intézek rá hogy csak na ;Dbármilyen autot letudok müszakiztatni.... :-X
-
Nem tudom ki hogy van ezzel, én nem lennék büszke erre a bármilyen kocsit le tudok műszakiztatni dologra. Szerintem mindenki biztonsága érdekében pont hogy szükség van arra hogy megfelelő műszaki állapotban menjen ki egy autó az utakra. És ha nem 140 az utazósebesség, és nem fal műszaki van az autón, akkor talán nagyobb lesz a biztonságérzet, és nem a vétlenek halnak majd meg az úton, akiknek esetleg nem lesz az autójukban bukókeret. Nem szeretnék eljutni arra a szintre hogy csak akkor érezzem magam biztonságban ha páncélozott autóban ülhetek. Remélem nem veszed személyeskedésnek, de kicsit felhúztam magam.
-
f***ak száguldozol,ha parázol???
menj ki inkább valami pályára és ott mutasd meg mekkora a cerkád ;) ;) ;)
minek hozzá terv amúgy???
vidd el a sz**odat és csináltasd meg olyan helyen ahol értenek hozzá ;D ;D ;D
100-150K-ból ki jön egy normálisabb cucc vasból....
-
Szívemből szóltál. :notworthy:
-
f***nak száguldozol,ha parázol???
menj ki inkább valami pályára és ott mutasd meg mekkora a cerkád ;) ;) ;)
minek hozzá terv amúgy???
vidd el a sz**odat és csináltasd meg olyan helyen ahol értenek hozzá ;D ;D ;D
100-150K-ból ki jön egy normálisabb cucc vasból....
OFf ahol értenek hozzá ott megtervezik normálisan és azzal a lendülettel meg is csinálják. itt a lényeg azon van hogy szakember, de ezzel az egész hsz-el teljesen egyetértek.
-
Egy magán vélemény: igen is szükség van az ilyen műszakira ameddig a magyar állam ilyen maradi, felraksz egy matricát és már azzal fenyegetnek hogy nem kapsz műszakit. Persze itt nem a szakadtabnál szakadtabb autókra gondolok, hanem azokra akik kúltúrált kereteken belül alakítják az autójukat és azért nem kapnak műszakit mert a kpm úgy gondolja. Mindenki annyival haladjon amennyit biztonságosnak gondol és nem veszélyeztet mást. A bukókeret meg fölös, plusz súly, meg ronda is
-
épp tegnap halt meg egy barátom agy a6-os audiban és rohattul összetört a kocsi.
olvastam az A6-os cikket! egy szürke volt.. jól szét szedte az út széli fa ::)
-
Mindenkinek igaza van... de ez nem egyszerű téma.
A lényeg, hogy hiába van bukókeret a kocsiban, ha frontálba találsz el egy fát vagy a szomszéd MGTSZ billencs Ifáját, pláne 130-al, akkor a belső szervek úgyis önálló útra kelnek... Borulásnál ha be vagy kötve segít az tuti, de mérlegelni kell, hogy annyit érdemes-e rá költeni, megéri-e annyival többet tankolni bele, megéri-e a kényelmet mindennapos használat esetén.
-
na elöszöris:
kedves Szabyk,azért kérdeztem hogy van e valakinek valami rajza mert van egy barátom aki legyártaná de még nincs nagy tapasztalata a bukócsö gyártásban.amugy minösitett heggesztö megvan minden felszerelése hozzá.
"vidd el a sz**odat ......."namost ha én mondom a a saját kocsimra,hogy sz*r az egy dolog,de jovolna ha te nem igy irnád,ird aszt hogy fiesta vagy mittudom én.mert lehet sértésnek veszem....
nem kéne rögtön lenézni a másikat,mert ahogy elnézem sokszor a kommenteidet(nem csak itt) eléggé negativak.ha nem tudsz segiteni akkor inkább ne irj mert szerintem fölös...
másodszor:
kedves Cincóbincó.
nem vagyok büszke a müszakiztatásra csak tudod a Magyar autok 70% átse menne a müszakin mert ha mindent hivatalosan átnéznének akkor nemsok 10évnél öregebb autot lehetne müszakiztatni.saját véleményem....
ja és amugy sokkal nagyobb biztonságba érezném magam egy bukokeretes autoban mert tudom az megvédene(na nem minden esetben)a többi olyan autostol akik csak ritkán,hétvégén vezetnek...inkább megvédem a saját testiépségemet nehogy valami f%sz kinyirjon
na csak ennyit akartam irkálni..... ;D
-
nem kéne rögtön lenézni a másikat
ezt pont te írod????
te vigyorogtál mint tejbetök a másik fórumon,nem igaz???
én nem sértegetlek....ott van minden hol a szmájli,ha jól látom....
gyere el hozzám akkor tudunk találkozni is és meg nézheted a csövet sőt le is rajzolatod......
na???
-
másodszor:
kedves Cincóbincó.
nem vagyok büszke a müszakiztatásra csak tudod a Magyar autok 70% átse menne a müszakin mert ha mindent hivatalosan átnéznének akkor nemsok 10évnél öregebb autot lehetne müszakiztatni.saját véleményem....
ja és amugy sokkal nagyobb biztonságba érezném magam egy bukokeretes autoban mert tudom az megvédene(na nem minden esetben)a többi olyan autostol akik csak ritkán,hétvégén vezetnek...inkább megvédem a saját testiépségemet nehogy valami f%sz kinyirjon
na csak ennyit akartam irkálni..... ;D
nem Cincóbincó vagyok de azt hiszem reagálnék én is, van 1-2 hülye szabály a magyar műszakiztatás területén, de alapvetően én nem ellenzem azt hogy vegyék szigorúan. És hidd el a családban nálunk van kapásból a meglévő 5 db autóból 4 ami gond nélkül átmenne a műszakin, és ezek közül a legfiatalabb is 12 éves. Az enyémen van még javítani való de ez egy húsz éves autó, és kopóalkatrészről beszélünk ami csereérett lett. Ne lehessen áttolni bármit, én annyit várnék a magyar rendszertől amit tőlünk nyugatra már bevezettek, ne az számítson hogy most épp milyen számú motor van a kocsiba, vagy éppen hogy javítottam az autó menettulajdonságain, hanem az hogy a közlekedés többi résztvevőjére az autó nem veszélyes üzemeltetés közben. (fék, futómű, karosszéria, gumik)
És itt jön a bukóketreced, az lehet hogy téged valamelyest megvéd, de mikor egy gyalogos eléd ugrik, vagy egy motorossal találkozol, és az a bukóketrec masszívsága miatt sérül meg jobban mint ahogy az történt volna anélkül akkor azért gondolkozz el. Nem kell száguldozni, ésszel kell vezetni, és deffenzíven vezetni. Ha meg ennyire száguldozni akarsz és félted az életed akkor ne egy 20 éves fiestába üljél, hanem egy modernebb autóba amiben a gyűrődési zónák és a jobban védett utastér már ki van alakítva. Ez az én véleményem.
Jah a bukóketrec mint ahogy a nevéből is következtethető az borulás ellen véd, egyéb ütközéseknél bizony az autó hátrányára is lehet.
itt egy kis szösszenet:
Bukócső, bukókeret
Itt elég annyit megemlíteni, hogy a bukócsövet nem igazán tudjuk kimagyarázni igazoltatáskor. Ezért akár a forgalmit is elvehetik.
"Teljes" bukókeret esetén a karosszéria csavarodása gyakorlatilag megszűnik
Borulás esetén megnöveli a biztonságot. Közvetlenebb kormányzás a "csavarodás" megszűnése miatt
Megszűnteti az energiaelnyelő zónákat, ütközéskor nagyon veszélyes
Kisebb oldalirányú ütközéskor is halálos fejsérülést okozhat (csőburkolat + bukósisak nélkül)
Utcai autóba lehetetlen engedélyeztetni, csak versenyautó minősítésű autóba szerelhető hivatalosan.
A bukókeretet versenykörülményekre találták ki. Utcai jellegű balesetek esetén kifejezetten káros, a kocsi passzív védelmének kiküszöbölése és a fejsérülések miatt. Csak bukósisakban igazán hatásos. A keret merevsége miatt az ütközés teljes energiája eljut az utasokig. Legnagyobb előnye boruláskor jelentkezik: az autó nem nyomódik össze. Versenyen alapszabály: mindent, csak ne frontális ütközést. Sajnos a közutakon mégis ez a leggyakoribb. A bukókeret ilyenkor többet árt, mint használ. Ez vitatható, de gyűrődőzóna nélkül nagyobb G erőket kell elviselnie a testnek, az igaz.
A bukócsövek versenycélú kivitelei nemcsak az utastérben látható jól ismert részekből állnak, hanem előre és hátra a tornyokig nyúlnak, ily módon összekötve mind a négy futóművet, egy alaposan - dinamikai és statikai terheléssel tesztelt! - merev rendszeren keresztül. Az autós tesztekben tudálékosan emlegetett "csavarodásra hajlamos karosszéria" kifejezést örökre elfelejthetjük. Ütközéskor azonban nagyon veszélyes. Tudom, hogy ismétlem önmagam, de ez most fontos. Versenyeken versenyüléssel, 4, 5 vagy 6 pontos biztonsági övvel, bukósisakkal kiegészítve használják, de még így is kerülendő maga az ütközés - inkább a borulást kell választani. Autóra is igaz az, ami a labdajátékokra, küzdősportokra: esni is meg kell tanulni. Bukócsöves autóval, az ütközésnél még a borulás is jobb - bár ettől lélekben, tudat alatt jobban rettegünk. Sisak nélkül ütközve nagyon veszélyes. Ezt nem lehet elégszer hangoztatni.
A bukókeretnek léteznek "light-os", utcai változatai, amelyek például tényleg csak egy keretet adnak, meghúzódva a B oszlop és a tető mögött. Boruláskor ez sokat segít, Az első és hátsó gyűrődőzónákat nem (olyan mértékben) tüntetik el.
A csövet a FIA és MNASz szabályok szerint is ütésvédő anyaggal kell bevonni, mint amilyen (tapintásra!) például a Polifoam csőhéj. A testrészekkel érintkező szakaszokra FIA homológ tűzálló anyagot kell választani. A szabályok szintén rögzítik a csőrendszer és a karosszéria találkozási pontjainak megerősítését, előkészítését. A cső anyagminősége, a varratok szabványa mind-mind korlátozva van - a mi biztonságunk érdekében! Csak minősített hegesztő készíthet ilyet, megfelelő dokumentációt mellékelve, senki se kezdjen otthon amatőr bukókeret építésébe, gázcsőből...
Létezik "szerelhető" bukókeret is. A talpakat ilyenkor is hegeszteni kell, de maga a "cső" csavaros rögzítésű, kiszerelhető. Külföldi boltokban (angol példa) csak bemegy az ember, közli, hogy ilyen és ilyen évjáratú Ford Escorthoz vagy Opel (bocsánat, Vauxhall) Corsához kér bukócsövet. Az eladó kihozza a raktárból, és már lehet is vinni.
http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/karosszeria.htm
Bukókeret
A bukókeretekről már írtam a karosszériáról szóló fejezetben. Még egyszer, tömören: a bukókeret utcán nagyon veszélyes (fejsérüélés!) még akkor is, ha csőhéjjal be van vonva. A bukókeret kiiktatja az energiaelnyelő zónákat. A bukókeret eredeti célja nem a frontális ütközés védelme. A tudomány mai állása szerint ilyenkor nem a merev, hanem a tervezetten gyűrődő utastér a célravezető. A bukókeret előnye, hogy boruláskor a karosszéria nem gyűrődik az utasok fejére. Csak egy egyszerű "kaput" alkotó készlet is kapható, amit a B-oszlop mellett és a tető alatt kell elvezetni, rendszerint egy hátra 45 fokban lefelé elrendezett lábbal kiegészítve. Még ez, a legegyszerűbb keret is lecsökkenti a hátsó ülés használatát, valamint kiiktatja az ottani gyűrődőzónákat. A bukókeretet Magyaroszágon utcai autóba szinte lehetetlen (jogkövető módon) legálisan beszerelni, csak versenyautóvá minősített gépkocsikba engedélyezik. A versenyautók viszont, a rally-autók kivételével, nem közlekedhetnek közúton. Ilyen szempontból csak az MNASz rally-autói számítanak rally-autónak, az RTE autókat tréleren kell szállítani (2004. adat.)
http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/utaster.htm
sorry a hosszú hozzászólásért, de azt hiszem ezek fontos információk a témához, és a közlekedés biztonsága érdekében.
-
na bazzeg szívjátok ám egymás vérét!
süti leírta konkrétan hogy mi a helyzet.. erről pl. én se tudtam =( mondjuk nagyon sok dolgot nem lehet belerakni az autóba és még is rakunk bele... a szabályok azért vannak hogy megszegjük őket de végülis bele gondoltam a fej sérülésre ami igen komoly lehet... koccantam már párszor /2x/ és mind2-t az övnek köszönhetem de oldalról még nem próbáltam és nem is akarom. de volt ismerősöm aki a fejével verte ki az ablakot... franc se tudja nagyobb biztonság érzet de azt is nézni kell mi van akkor ha vissza nyal a fagyi ::) ötletnek nem rossz egyébként hogy bebukócsövezni a verdáát de hm.. elgondolkodnék ::)
-
jó, de míg egy xenon-t vagy egy alufelnit, könnyedén lehet szerelni, és ha megfelelően van berakva, beállítva, illetve az autóhoz való, akkor nem jelent közvetlen életveszélyt. Ez egy bukóketrec közúton való használatánál a fennt leírtakból is láthatóan nem így van. És itt nem csak a vezető saját testi épségére gondolok hanem a környezetéére is.Mert ugyebár mikor gyűrődik az autó ott elnyeli az energiát, ha nem gyűrődik akkor nem nyeli el és sokkal nagyobb károkat okoz a másik autóban, vagy lepattan a másik ütköző felületről, ezáltal nagyobb területen okoz veszélyt a környezetére, ami mondjuk egy lakott területen történő balesetkor több ember életét is jelentheti. ;)
ne értsen félre senki, nem baj, hogy szóbakerült ez a téma, mert ahogy látom nem csak yogi fejében fordult meg ez a dolog, mindennemű átalakításnak utána kell nézni, főleg ha ilyen komoly átalakítás, mert sok esetben többet árt mint használ.
-
THX sUdYe :notworthy:
hát ja ez a fejes dolog kicsit necces,mert 190 fölött vagyok ugyhogy eléggé hamar szétcsaphatnám a fejemet egy esetleges oldalirányu ütközésnél.na majd agyalok még rajta kicsit asztán meglátjuk mi lesz belöle... ;D
-
nem kell bukókeret, ülj be, az utasteret fújd be purhabbal és kész is ;D
-
...a "menj lassabban" nem opció? :)
-
van olyan is Csipi. ;Dcsak sose találom azt a kapcsolot ;D
-
A középső pedált kell néha használni :P
-
Üdv Yogi!
A bukócső vagy bukókeret igen szép dolog, de ahogy gondolhatod itthon ezek a dolgok még gyerekcipőben járnak az autótuningolás terén.
Amíg itthon gépkönyveztetni kell egy autót, egy TÜV vagy egy Dekra a megfelelő papírok ellenében bejegyzi a forgalmiba a dolgot és nem azt kérdezik,
hogy minek az neked. Ha persze komoly csövezést szeretnél a kicsikébe, az egyrészt meghaladná az autó saját árát és az oldalsó merevítéstől bele sem férnél,
mivel elég magasra kerül.
Ha már ilyen ambícióid vannak "én már csak ismerem az érzést", akkor inkább torony, vagy nyúlvány merevítést rakjál bele, főleg a te vezetési stílusod révén. ;D ;D ;)
Az egyrészt olcsóbb, másrészt nem csesztetnek érte.
-
merevítéstől bele sem férnél,
mivel elég magasra kerül.
érdekes én beférek (193cm 97kg)....... ;D ::)
-
a viccet értem szabyk, de itt nem a beférésről volt szó.
a többieknek meg olvassátok már el az eddigi hozzászólásokat, és azután reagáljatok.
MrChrome: a toronymerevítésnek is megvan az előnye, én tudom, nekem van a kocsimban, de a hátránya is, viszont azt még én is támogatom. De azért is beszól a kpm, és az is műbizonylat köteles! ;)
-
Egy kicsit off /volt/autómba egy suzuki 1.3 3-ajt. 98-as, ebben volt bukókeret, gépkönyv, ülés, öv stb. Kicsikét autóztam vele ugye a közúton hát 140-150-körül enyhe kanyargós lejtőn eső után. Egy kanyar után vettem észre egy /talán/ bácsikát biciklivel az út szélén tekert, a kormányon lévő táskája egy kicsit belibbent az út felé egy épp majdnem mellette voltam egy picit korrigáltam beljebb a kormányon hát nem tudom mi történt a szemtanúk szerint háromszor fordultam át a levegőben mig földet ért a kocsi ott még vagy három követte. Becsatolva nem voltam egyértelműen a cső mentette meg az életem, viszont a fejem a csőben koppant és majdnem a duplájára dagadt. Koponya Ct ilyesmi, hál égnek nem lett komolyabb a dologból nekem csak jelentős anyagi kár. A gépjármű viszont nagyon világbajnokira sikerült. Jó kis tanulópénz volt.
-
hát igen mindennek van elönye és hátránya...
ezért is probáltam körbejárni a témát,igaz a végefelé elmentünk személyeskedésbe.... ;D ;D ;D ;)
egy a lényeg!körbejártam,megrágtam átbeszéltem több emberrel a témát,és arra dologra jutottam,hogy nem lesz most keret a kocsiba :)
lehet késöbb rakunk bele de most nem(másra kell a lové ;D ;D)
-
Nincs keret a keretre? Muhaha...bocs :D
-
;) ;D