Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : gabe21 2010 June 05, 06:05:48 AM

: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: gabe21 2010 June 05, 06:05:48 AM
Sziasztok!

Azért nyitottam új témát, mert hiába írtam régiekhez senki nem válaszolt még, gondoltam majd így...

Most vettem egy 1.1-es mk3-as karbis fiestát és van néhány gondom. Egyáltalán nem értek a kocsikhoz, de szeretném megcsináltatni.
Az egyik problémám: A kipufogó középső dobja kopog, ahogy néztem a benzin tanknak megy neki egyfolytában, de úgy láttam, hogy a rögzítések a helyükön vannak, Furcsa, hogy csak ha erősen pörgetem vagy jobbra kanyarnál csinálja. Mit lehet csinálni vele?
A másik zörgő alkatrész valahol szintén a jobb hátsó részen van, szintén csak jobbra kanyarnál. Erre azt mondták, hogy a szilent az, nagyon remélem, mert ahogy néztem nem drága dolog.
Hármas számú:
Egyik nap próbálgattam a gépet és kiakadt a vízszint mutató, azóta mintha magasabb lenne az alapjárat, talán elszállt valami vagy csak a mutató akadt ki?
Ezen kívül nem vagyok megelégedve a fogyasztással, tényleg figyelek arra, hogy ne pörgessem, azért váltottam le az 1.8-as astrámat, hogy lefelezzem a fogyasztást, de a 10-11 liter helyett ez most 7-8 litert eszik és cserébe még lomha is ezzel a hatalmas motorral! :D
A lényeg, hogy azt gondolom egy 1.1-es KARBIS motortól ez a fogyasztás sok...
Van valami ötletet arra, hogy mi lehet a bibi?

Hát röviden ennyi. Ha bármiben tudsz segíteni azt köszönettel veszem. Ja... jövő héten megyünk szerelőhöz, csak még nem tudom hova és honnan szerzek be alkatrészeket ha kell. Erre is várnék ötleteket Bp-en a 18,19,20,21 kerületben.

Köszönöm.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: MrChrome 2010 June 06, 09:59:55 AM


Szia gabe21!

A kipufogó szerintem nincs a helyén a felfogatások révén (rögzítés). Láttam már olyat, hogy vagy nem volt rendesen egymásba tolva a kipufogó cső,
de olyat is, hogy nem gyári formájú volt alá rakva.
Ha átmész egy fekvő rendőrön azt hallod egyből, hogy kopog e a szilent vagy sem.

Az alkatrészekkkel kapcsolatban a klubügyek topikban olvass figyelmesen és sok segítségre lelsz.

Üdv.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: DVZs 2010 June 06, 17:34:26 PM
Mármint amire MrChrome gondolt, az esetleg ez a topik (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,2073.0/). :)
Kérdezz bátran, Nagyautós kontakt válaszol.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: yogixr2i 2010 June 06, 18:31:56 PM
hali
a fogyasztással kapcsolatban:nem lehet hogy levan "taknyosodva"a rendszer??
lehet csak "kikéne égetni"!irány az autopálya és nyélgáz.lehet utánna lemenne a fogyasztás. ;D
ez csak tipp...
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: MrChrome 2010 June 06, 19:34:15 PM


Igen DVZs, pont arra gondoltam, köszi a linket.
Egy kis autópályát én is javasolnék a kiégetéshez, de csak ha bírja a verda.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: gabe21 2010 June 07, 06:16:52 AM
Köszi a válaszokat.

A szilent valóban nyikorog a fekvőrendőrökön, de eldöntöttem, hogy a héten megcsináltatom.

Tegnap nyomtam neki a pályán tökig, bár nem nagyon megy (vagy csak én nem vagyok elég toleráns vele, egy 1.8i astrából szálltam át ebbe a kis verdába ami eléggé ment). Remélem ez segít, előtte egy érsekség használta, lehet hogy a papok nem nyomták ki nagyon a szemét. :D Majd meglátjuk!

Még egy kérdés a kipufogóra:

Tegnap találtam egy rögzítési helyet, igaz nem volt semmi maradandóm amivel felfogathattam volna, de gyorskötözővel megoldottam, ami tudom hogy elolvad stb... Viszont ha ennek beszerzem a fém változatát az szerintetek maradandó megoldás lehet? Mert a kopogás szépen megszűnt a felkötés után.

Köszönöm!
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: tarjoska 2010 June 07, 10:08:12 AM
Szia gabe21!

Nekem is volt ilyen problémám a kipufogó kopogásával, és a rögzítések cseréje megoldotta. Nem egy veszélyes összeg (kb. egy ezres), és munkának sem sok megcsinálni az egészet.  ;)
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: gabe21 2010 June 08, 11:37:26 AM
Igen, erre nem gondoltam még... mert úgy láttam a helyükön vannak, így eszembe sem jutott :) Lehet megpróbálom, tényleg nem lehet egy vészes összeg, köszönöm!
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Sutyesz 2010 June 08, 11:37:56 AM
Hali!

Az autópályát azért gondold meg.... 1.1-es az nem egy nagy teherbírású vigyázz vele! Ha sokat eszik több mint valószínű hogy karburátor probléma lesz. De nem mindegyik javítható az a baj. A 2 torkos meg ilyenek azokon tucc fuvókákat cseréltetni viszont ha vákumdobos a játék akkor már nem ilyen egyszerű... A kiégetés az hülyeség.. maximum a kipufogót pucolod ki kicsit, ha kipucolódik.. A középső dobodnál ha a tartó csere nem segít tegyél be egy vastag gumicsövet a dob meg a tank közé azt hello. Nem vmi szép megoldás de praktikus. Hátul több mint valószínű hogy szilent..  ;)
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: gabe21 2010 June 08, 11:55:28 AM
Köszi, ez igazán hasznos infó... Nyilván ha elviszem szerelőhöz, ő megmondja van-e gubanc a karbival.
Még egy dolog. Nem lehet, hogy közre játszik a kiakadt vízhőszint mutató? Nem lehet hogy vízpumpa vagy ilyesmi?
Hogy őszinte legyek jó lenne megtalálni az okot, mert nem tetszik ez a fogyasztás.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Sutyesz 2010 June 08, 19:46:21 PM
az autó benzint iszik nem vizet :D ha nem jó  a vízhőgombád akk méresd ki egy szerelővel v egy autóvillamosságissal. fogyasztáshoz sehogy se lehet köze.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: MrChrome 2010 June 08, 21:46:25 PM



Ez így van, max a ventillátort járatja ha mindig jelez. Én most 2 napja cseréltem szürőt az 1,3-as MK4-esemben és furcsa módon
jobban esik neki a 4. és 5. sebesség. Jobban megy, ha nem is annyira érezhetően, de egy kis változást azért érzek.
Én megnézném a gyertyákat és a légszürőt is.

: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Sutyesz 2010 June 09, 06:50:14 AM
pontosan, jol mondja MrChrome. A gyertyákon 0,90es hézagot állíts a szűrők pedig tiszta legyen mert az csunyán befolyásolni tudja a fogyasztást.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: gabe21 2010 June 09, 12:55:32 PM
Bár műszaki analfabéta vagyok, de a szűrőcserét még meg tudom tenni... remélem segít!

Van itt még valami, amit elfelejtettem megkérdezni! Ez a kormányműre vonatkozik, ha már a megengedettnél jóval nagyobb mértékben kileng a kormány és kanyarnál recseg, valamint van, hogy beakad, akkor ez mi, Kormányösszekötő gömbfej?
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Roxin 2010 June 09, 13:07:49 PM
Lehet: - a kormányrúd végén lévő kereszt csukló(közvetlen a kormánymű felett!(de azt kiderítheted könnyen:valaki mozgatja a kormányt te meg nézed nincs e holtjátéka)
         - A kormány összekötő csukló
         - a szorulást akadást(recsegést) pedig a torony csapágy is produkálhatja(ha kattog kanyarokba akkor lehet féltengely(tekerd alá fullra a kormányt és kicsit rugd meg) v függőleges menet stabilizátor(kutyacsont) v alsó merevítést lefogató gumi bak..De ha látja és halja az ember akkor könnyen kiszűrhető a dolog...
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: tarjoska 2010 June 09, 13:13:31 PM
Roxinnak igaza van! mire megírtam nagyjából ugyanezeket, addigra már itt is van...   :laugh: :laugh: :laugh:
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Sutyesz 2010 June 10, 17:56:52 PM
Most újítottam fel az enyémnek a futóművét, pestről vettem 2 hete aztánhát mint tudjuk pesten jók az utak.. na mind1. Kotyogott az eleje mint állat. Hátuljáról nem beszélve, mondjuk ott a hátsó híd tartószilentek lógtak akkorát hogy az nem igaz. Elől kicseréltem a stabrúd gumikat de kotyogott továbbra is, bull84 barátom javaslatára tettem be a vas alá vékony fém lemezt és egyből jobban fogta a gumi a rudat majd jöttek akk már a szilent cserék meg a kutyacsontok. egyenes uton most megszűnt a kotyogás viszont lassan kanyarodva bekottyan. Kormánymű persely... ... és szerintem nálad is ez lesz. Ha szerencséd van meguszod annyival h egy esztergályossal esztergáltacc hozzá egy műanyag perselyt azt hello. Ha nem akk pesten állítolag van egy muki aki garanciával(!) újít fel kormányművet max. 50ezer ft. jobb mint (az én esetemben mk4) a 140.000 ujonnan. Szal vhogy igy járd végig.. Jol hallgasd meg honnan jön a hang mert a kasztni szereti elvezetni.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: bull84 2010 June 10, 19:21:21 PM
Mondjuk azt nem értem a stb rúdhoz miért nem passzentosabb gumibölcsőt készítenek, megveszed utánna meg még tornászni kell mire jó lesz, nekem 1 hetembe került annó mire megtaláltam a zörgés forrását
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: MrChrome 2010 June 10, 22:48:14 PM


Igen ez a tartószilentes dolog nekem is ismerős dolog. A jövő héten én is meg fogom csinálni majd majális után mert az nálam is kopog.
Szerintem egy gátlócserét is csinálok majd rajta. Szerencsémre a szomszéd mivel autó és futóműves a szilenteket majd kicseréli nekem, persze előtte ki kell
szerelnem, mert az is Forintocskába kerül. :)
Azért hozzá kell tennem, az alkatrészek elég jól bírják. Motorcraft és társai nem csinálnak rossz minőséget.
A fékbetétek hátul még eredetik, ma néztem meg. Mi még nem cseréltük és az autó 1998-as évjárat, még használható a kerékcsapággyal együtt. SKF van benne.
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Sutyesz 2010 June 11, 06:36:31 AM
Nekünk van egy autó ill. autógáz szervízünk(nem reklám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) és ott ugye súrún dolgozunk ilyen skf meg hasonlókkal és eléggé sz.rok szoktak lenni ugyh most meglepett amit irtál.. :)
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Roxin 2010 June 11, 06:48:16 AM
Igen a mostani skf csapágyak már nem a régiek...ezt már sok hozzáértőtől hallom.. :'(
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: MrChrome 2010 June 11, 08:58:02 AM


Na igen, ebben azért én is egyet értek, hogy a mostani SKF már nem a régi SKF, de nem csak ott, hanem más alkatrésznél is tapasztaltam már ilyet.
A golfomhoz anno vettem szíjjfeszítőt: két választás volt, 1 VAG csapágy ami már alapban kotyogott és egy japán KOYO feszítő, persze a japánt vettem, ami patent volt.

Manapság már annyi gyártó van, hogy nem lehet mindig 100% tudni, hogy az ember tényleg azt kapja e, amiért fizetett.
Nektek milyik márkákkal van jó tapasztalatotok pl csapágy ügyben?
: Re: Kopog-zörög és egyéb kérdések
: Sutyesz 2010 June 11, 11:13:07 AM
kikell sakkozni.. hol ez hol az... sajna mind1ikben van sz.r is meg jo is.