Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : gatya 2010 June 04, 15:42:44 PM
-
1990-es, 1097 cm3-es Fiestát újítok. Fúrás, főtengely-köszörülés, ilyesmik. A kérdésem az lenne, hogy a hengerfejből mennyit lehet leszedetni, hogy még ne üssön bele a szelep a dugóba? Vagy mennyit érdemes? Ha valakinek van erről tapasztalata, légyszi írja meg. Köszönöm.
-
Javaslom ebben az ügyben keresd meg egy PM-el Szabyk-ot. Ő a mágus!:)
-
Azt meg tudná írni valaki, hogy mennyit lehet lekapni a hengerfejből anélkül, hogy a dugót zsebelni kellene?
-
mérd ki...
egyszerű dolog...
ha már ennyire számít neked.....bár egy forintot nem ér...azon a motoron semmi nem segít.....
-
Ez a Szabyk mennyire segitökész... ;D ;)
de amugy igaza van!fölös ilyen dolgokat csinálni egy 1.1-es mocival....
-
privátban megkeresett már...
ott is elmondtam,hogy ez a motor felejtő...
meg ha sűrítése túl nagy lesz akkor irány a 100-as benya....mindezt 5LE-ért...
amúgy meg csak úgy tudod meg mennyit lehet levenni belőle,ha kiméred....nem?
-
jaja méricskélés... ;D
de sose fogom megérteni az ilyet,1.1 est "tuningolni" ;D
na senki ne vegye a szivére ;)
-
gatya, ne vedd magadra a srácokat, jót akarnak. :) Csak a rutin és a tudás beszél belőlük - tényleg nem fogsz tudni sokat kihozni 1.1-ből. Legalábbis semmi olyat, ami megérné. :(
-
Persze, nyilván nem lesz belőle Ferrari...
De ha már úgyis síkolni kell, kicsit többet is húzhatnának belőle, semmibe nem kerül.
-
Arra viszont tényleg a kimérés marad akkor. De szerintem jobban jársz, ha csak _simán_ gyári állapotra próbálod hozni, vagyis nem veszel le belőle, csak síkolod amennyire muszáj...
-
akkor mérd ki mennyit enged még...nem olyan nagy dolog az...
-
Rendben, megpróbálom. A gond az vele, hogy a szerelőnél van teljesen szétkapva, szóval én nem tudom, mit hogy kell rajta mérjek. Az, hogy hol van a váll a hengerben sem szempont, mert minden csapágy, dugó cserélve lesz, fúrás, főtengely-köszörülés, tehát a méretek változhatnak valamennyit. Nem akarok amúgy sem sokat leszedni belőle, 0,5-1 mm-re gondoltam. És csak azért kérdezgetem ennyire, mert szeretnék biztosra menni, ha sok az 1mm, akkor meg tudom kicsit zsebeltetni a dugót, azt is megcsinálnák ingyen.De ha senki sem mérte még közületek, akkor ennyi, előveszem a tolómérőt...
Etanollal akarom majd használni, az bírja a kompressziót, viszont a kisebb teljesítményt lehetne így kompenzálni valamennyire.
Mindenesetre nagyon köszönöm a hozzászólásotokat!
-
mérd meg..
az etanolhoz visszatérve milyen befecskendezővel adsz neki több üzemanyagot?
ac-d nem biztos,hogy örülni fog neki pl.....
stb...stb...
-
A hengerfejet elvittem a szakihoz. Azt mondta, ennél a típusnál 2mm alatt nem kell aggódni, annyi még gond nélkül leszedhető belőle. 1mm-ben maradtunk, annyi nekem elég kell legyen.
Etanolt eddig is használtam 30-50%-ban, de érezhetően gyengébb volt. Az a 30 ezerért kapható kütyü elvileg megfelelő arányra dúsítja a keveréket és a gyújtást is beállítja. Én megvenném, ha legalább 1 valakit találnék, aki már próbálta és bejött neki. Akkor mehetne egy az egyben etanollal. Jobb (és olcsóbb) ötletem nincs. Neked?
-
Még a végén jobban fog menni mint az én 1.3i motorom. :laugh:
gatya.. ha kész lesz a motor, járasd be normálisan. Jó kis pörgős moci lesz az.
Én már jártam teljesen E85-el. 2000-es fordulatig szinte semmi, inkább fulladt. De mikor már elérte a 3300-as fordulatot, akkor már szinte rúgott a motor, olyan erő volt benne. De én ezzel sajna ki is nyírtam a motort, az etanol megette az alkatrészeket.
A felújítás óta én is jártam már 30-50%-ban. Csak a hidegindítás nehézkes, tovább kell indítózni.
A hengerfejből én is szedettem de nem sokat. És valóban nagyobb oktánszámú üzemanyagra van szüksége. mert a 95-el kicsit lomha. 98-al jobban megy. viszont ha teszek bele etanolt, akkor valóban nyerítenek a dübörgő lovak. ;D
-
98-al jobban megy. viszont ha teszek bele etanolt, akkor valóban nyerítenek a dübörgő lovak
mitől tudja az autód,hogy milyen üzemanyag van benne???
ti sem hiszitek el amit írtok.... ;D
mókás
-
Hát ez az, hogy nem tudja... Ha tudná, akkor hozzáállítaná a keveréket és a gyújtást. Ezt lenne hivatott elvégezni az a beszerelhető kütyü. A sport változatról egyébként azt írják, 10-15% teljesítménynövekedést eredményez (a már eleve sportautóban!). Kár, hogy ez is olyan, mint az isten: mindenki hallott már róla, de még senki se látta...
Az etanollal egyébként eddig is elketyegett a gép, de főleg hosszabb távra volt jó. Autópályán oké, városban közlekedni vele az halál: a kisebb nyomaték miatt egyfolytában pörgetni kellett, az emelkedőn való elindulást meg el lehet felejteni, csak a kuplungtárcsát nyírja ki vele az ember. Bár meg kell jegyeznem, hogy az én gépemben már elég kicsi lehetett a kompresszió, voltak vele gondok hidegen.
Az internet persze tele van a házi buher-átalakításokkal (pl.: tömködjünk szivacsot a levegőszűrőbe, mert ha nem kap levegőt, dúsabb lesz a keverék), de a magam részéről ilyenekkel nem kísérletezek. Már csak azért sem, mert tényleg csak az a megoldás, ha a rendszer magát szabályozza. Az autópályákon pl. sehol sincs E85, most akkor tankoláskor másszak be a motorháztető alá 1 csavarhúzóval??? Hülyeség. Akkor már inkább használom továbbra is felesben a 95-össel, az is 1500 Ft tankolásonként. Egyébként ma már minden benzin tartalmaz - ha jól tudom - 2% bioetanolt, és az arányt folyamatosan növelik 5%-ra. Tehát nyilván hülyeség, hogy az alkohol károsítja a motort.
-
Szabyk. Te ezt most ugye nem mondod komolyan ???
Igenis van külömbség a 95 és a 98as üzemanyag között. Egy frissen fúrt motornál vagyis még nagyon jó állapotú mocinál mind ez érezhető.
Kopott motornál már ez kevésbé érezhető. :icon_thumright:
-
magyarázd meg nekem,hogy mitől lesz jobb???
mert érdekelne marhára,hogy egy 95-ös benzinre írt program honnan tudja kopogásérzékelés nélkül,hogy milyen benzin van benne?
hmm???
mert a csúcs Ford 2000 előtt nem nagyon használt kopogásérzékelőt.....előre írt programmal fut...ergó semmire nem kompenzál előgyújtást pl...
-
A sport változatról egyébként azt írják, 10-15% teljesítménynövekedést eredményez (a már eleve sportautóban!).
ezt ugye Te sem gondolod komolyan? mikor az etanol fűtőértéke jóval kisebb mint a benziné...
Egyébként ma már minden benzin tartalmaz - ha jól tudom - 2% bioetanolt, és az arányt folyamatosan növelik 5%-ra. Tehát nyilván hülyeség, hogy az alkohol károsítja a motort.
azért ezt átgondolnám, szerinted miért nem kerül bele 5%-nál több? mellette van 95% benzin. Hidd el hogy az etanol tömény használata tönkreteszi a motor bizonyos alkatérszeit. Sokmindent át kell alakítani hozzá hogy tényleg jól és probléma nélkül használható legyen üzemanyagként.
-
az E85 jobb mint a benzin...nyomatékosabb a motor tőle...nagyobb az oktánszáma...lassabban ég és hidegebben...
egy-két dolog kell hozzá programozható ecu..nagy üzemanyagrendszer
én két éve E85-el versenyzem...azt gondolom elég sokat sikerült megtanulni róla....
-
Szerintem valami félreértés van.
Nem vitatkozom veled mert így felesleges. Te a motorvezérlőre hivatkozól, én viszont amit tapasztaltam. Az etanolt a magas fordulatú kocsikba tudnám elképzelni. Mert nekem is csak jóval magasabb fordulatnál történik lényegesebb változás.
Ha nem hiszed, gyere el hozzám és vidd el a kocsimat jó néhány körre. !!! Ez az én tapasztalatom, csak megírtam.
Egyébként még a 105skodám is érezte a külömbséget. Ezen felesleges vitatkozni, mert függ a benzínkút is. A múltkor vettem kannában a Totálon 95- benzínt és az szinte sárga volt. Az OMV színtén 95-et és az már zöld volt.
-
az a baj,hogy fogalmad nincsen a motor működéséről...
csak azt szajkózod hogy így meg úgy ment....de hogy miért azt nem tudod..... :-*
a seggre meg gyengébb vagy erősebb ezt hagyjuk....nem 1978-ban vagyunk....
részemről lezártam...
-
Én próbáltam etanollal járni(1/2),de nem vált be....alacsony fordulaton egy kis rángatással jó volt(mint ha nyomatékosabb lett volna)fordulaton csak visított de nem úgy gyorsult 4-7 ezerig hiába forgattam.Sima 95-el meg bitang....
-
Nah akkor, most magyarázd el, hogy miért van ez az eset? Ha már, te szerinted én nem tudom.
a seggre meg gyengébb vagy erősebb ezt hagyjuk....nem 1978-ban vagyunk....
Ezt kifejtenéd?
-
mértél AFR-t??
-
Benzin levegő arányt minek mérjek? Nem verseny célra használom. Csak A ból B ére szállítson.
-
ja..és akkor mindegy hogy milyen szerinted??
(akkor minek nyomod neki??)
a sima utcai motornak tök mindegy szerinted,hogy 1.15 vagy 0.83 a lambda???
másik kérdés..
mitől jobb az egyik benzin a másiknál?? (95vs 100 vs E85 stb)
elmeséled?
csak hogy az alapokkal tisztában legyünk....
-
Tisztában vagyok az alapokkal. Nem kell itt ennyi mindent ki kérdezni, hisz sokan azt sem tudják mi az a AFR. . ;)
A másik része, én nem tuningoltam, csak felújítottam a motort. Én fűztem össze a blokkot! Tehát nem értem, hogy mit kell itt neked velem nagyokoskodni. ?
És abszolút nem verseny célra használom. Csak azt írtam meg, hogy mi a változás. Gyengébbek kedvéért írom már legalább 5. alkalommal, hogy csak a tapasztalt részét írtam meg. Tehát nem oktatni akarok! És nem is fogok versenyezni. Ilyen emberek mellett meg pláne.
Inkább hagyjuk....Kár volt ide jönnöm.
-
fogalmad nincsen róla..de mindegy,ha egy picit is utána olvasnál a dolgoknak akkor nem írsz ilyen badarságokat... :notworthy:
itt senki nem beszélt a versenyzésről...szerintem
te írtál valamit..én írtam valamit..nem kell,hogy egyezzen a véleményünk...csak arra voltam kíváncsi mire alapozod a megállapításaid...ki is derült...
a lényeg,hogy a motorod te fűzted össze...
én nem nagyoskodom... egy hülye cukrász vagyok....ennyi... :-*
-
Én az alkoholra szavazok - már csak az íze miatt is... :)
De komolyan: értem én, hogy véleménye mindenkinek van, és szívesen meg is osztja, de a gyakorlatban próbálta már valaki azt a beszerelhető kütyüt? Vagy legalább az ismerősének az ismerőse?
Azt is értem, hogy a legjobb megoldás nagyobb üzemanyag rendszert betenni. De majd mi lesz akkor, ha Alsómellékparasztfalvára kell mennem, ahol nincs E85? Teszek bele benzint, és? Belefullad a kocsi és tolhatom haza?
-
Ismerősöm altoban tisztán használja átalakítás nélkül egyedül az inditásnál venni észre hogy nem benzin, próbálta motorban is valami honda cbr az még le is fuladt abban nagyon rossz volt. Láttam már ilyen átalakítót 2 hónapja használják az ára már visszajött mert tankolásonként 2500-3000fog, te ki tudja mi lesz 2 év múlval :-\
-
harciger, kicsit vegyél vissza sztem, szabyk az aki elég sokat kipróbált ezen a téren, és neki lehet hinni, ha már annak nem hiszel aki ezekről is tanul. Hidd el nyugodtan hogy tönkreteszed a motort vele, nem arra az üzemanyagra tervezték. továbbá a benzin témára mitől is jobb a 98-as mint a 95-ös?
igen nekem az 1.6-os CVH 250ekm-el megbontatlanul jobban ment azzal mikor sz*r volt a gyújtásom. aztán mikor az meg lett javítja nem lehetett érezni semmi különbséget, csak azt hogy mikor 98-ast kapott akkor a pénztárcám jobban karcsúsodott.
attól érzed seggre jobbnak mert annak akarod érezni. ez nem fizika, és nem tény, ez szimplán pszichológia. :) azt meg egy technikai témába légyszives ne vegyük bele. olcsó átalakítás sosincs ha normálisan nem kókány módon akarod megcsinálni.
-
Láttam már ilyen átalakítót 2 hónapja használják
És így normális nyomaték és fogyasztás van? Az én Fiestám is elment etanollal még a fúrás előtt is, de városban csak padlón és még úgy is ledudáltak az útról. És Egerről beszélek, nem Pestről...
-
Sudye.
Nekem semmi bajom a szabykkal, elhiszem, hogy ügyes és jól ért ehhez. Én nem is elleneztem az ő állításait. Egyszerűen csak támadott azzal, hogy ugyan mi a külömbség ezzel azzal. Egyébként ha elovasnád az előzményeket ő sérteget, Nem sértődőm meg mert nincs miért. ;D Én most arról nem tehetek, hogy pont az én autóm motorja reagál a két fajta üzemanyagra. Nem is szándékozom egyhuzamban folyamatosan csak E85 közlekedni. Ilyen nem is volt szó. Nem vagyok h_lye, hogy tönkre tegyem ismét a motort. Tehát nem is értem az egésznek a lényegét, hogy mit akar ezzel? Csak kipróbáltam, ezt vettem észre. leírtam. Ennyi.
Erre fel írtam, hogy valami félreértés volt.
Az, hogy mi a külömbség az üzemanyagok között... a Mol csportnál dolgozom és több száz vegyszerrel. :hello:
Tehát az is lehet, hogy pszichológiai úton befolyásolt..... :sign13:
-
Úgy tudom az etanolnak nincs oktánszáma :)
Egyébként az 1.1 és 1.3 motorok szerintem soha nem fognak meglódulni. Ha etanol, ha Super Racing 100 V-Power, ha csodaelektronika, akkor sem. Mert egyszerűen annyit tud az a motor. A-ból B-be, olcsón, megbízhatóan - aki erőset akar ne olyannal járjon.
Költségcsökkentés ÉS teljesjtménynövekedés ÉS életartam-növekedés egyszerre szerintem nem létezik - valamit valamiért.
-
Egyszerűen csak támadott azzal, hogy ugyan mi a külömbség ezzel azzal
miért is?
mert kíváncsi vagyok??
ugyanmár ;D
Egyébként ha elovasnád az előzményeket ő sérteget
maradjunk annál,hogy objektív vagyok ;D ;D
-
Az emberke akinek bent van az átalakító azt mondta hogy alacsony fordulaton jobb, magasabb fordulaton nem jobb az etanol, mondjuk neki 2000 volvo-ja van, sokat jár ezért neki megéri. Én nem tenném a saját autómba elektronika ide vagy oda :-[
-
Erre mindig azt mondom : Nem mindenkinek megy jobban etanollal a kocsija! ;D :laugh:
-
"Javaslom" az etanol-témát a megfelelő topikban (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,945.0/) folytatni, ez a téma nem erről szól. Ott lehet tovább vitatni, ki mire esküszik vele kapcsolatban.