Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Norby 2007 March 02, 12:15:37 PM

: MK7 típushiba!!!
: Norby 2007 March 02, 12:15:37 PM
.Üdv nektek.

Remélem hasznát vetéttek a szervíz trükköknek.
Már hetek óta akarok a fórumba írni , de csak most lett rá időm.

Most tölti a 9. hónapját nálam a kis fiesta mk6 TDCI-im.
27.000 km megtétele után van néhány negatív tapaszatalatom.
1, 6000 km -nél kormányzúgás -a min . szint alá eset a kormányszervó folyadék
                      a szerviz rögtön orvosolta , utántöltött!
2, 12.00km-nél , megint csak a bőven a min alá eset a folyadékszint
                   - szerviz orvosolta , kormányműcsere gariban!

3, 14.000 km-nél furcsa kopogó hang az első futómű felől
                      - szerviz orvosolta -stabil rúd csere
4, 23.000km volt egy kis balesetem , egy szőke nő befékezett a zöld lámpa alatt és én voltam a 3. a sorban aki koccant , ráadásul egy vonóhorognak.
                 -lökhárítócsere, homlokfal csere, zárhíd csere...stb egyéb apróságok
                 cascora ment a biznisz :250.000 eft.
5, 26.000 km rázz a kormány mint a fene , már előtte is kezdtem érezni 90 km/h -nál meg felette    még     a         kasznit is rázta.

6, 27.000 aminél most járok és elő vagyok jegyezve a szervízbe komplett lengővilla cserére.
      mk6 -oknál széria hiba.
      A feleségem is egy 1.4 TDCI nyúz,neki is cseréltek lengővillát mert az is borzalom volt ahogy rázzot.
     Neki külön story volt  ezzel kapcs.Kb. 17.000 km-nél jár most , jött a "tél" felraktam neki a téligumit és a utána való napokban elkezdte rázni a kormányt és a kasznit is. Gondoltam megsérült  a gumi.
Elvittem a gumis "ismerősömhöz " lecseréltette velem mindkét első gumit és egy acélfelnit is.
Ő szerinte eldobandó a 2000 km-es szinte új gumi , na meg 1 felni is mert sérültek.---de mikor?---
Kifizettem a számlát és ugyanúgy rázott , mint előtte---cseréljük le a hátsó gumikat is mondta a gumis..................., :-(
A lényeg a storyban , hogy a szerviz látogatásakor megemlítettem ezt a problémát és a lengővilla cserével orvosolták azt.....!

Sokminden zavar még , pl. apró kis furcsa hangok az utastérben, de ez már tényleg apróság.
A fogyasztása ami megnyugtat, 4, 4 L-es átlagot is ki lehet hozni egy hosszú távu 120 Km/ h kocsikázásnál.
Meg korrekt emberek dolgoznak a szervizben--FORD Vagép Nyíregyháza.

Ui.remélem nem volt untató
     
: Re: mk7=sok hiba!
: Kuti 2007 March 02, 12:40:47 PM
Nem untató a dolog! Ezek után meghiszem hogy már úgy jársz a szervízbe, mintha haza mennél.
Erre csak azt tudom mondani, hogy sajna kifogtad!
Nekem tegnap állt a km órám 39000km-re és egyetlen problémám volt csak, az t rögtön orvosolták is (50000ft elektronika kihalt) garanciába cserélték. mindez 28000 km-nél (FORD Petrányi)
A 14000km nél belém is jöt egy hölgyemény, de a biztosítójának 37000ft be kerültem (2 ajtó csere+hátsó kerékív javítás) na a munkások miatt akkor legalább 12xszer mentem vissza a szervízbe. (FORD Ivanics)

Ennél több bajom nincsen vele, nekem is vannak főeg nyáron belső nyikorgások, meg stb de azok tényleg apró problémák
: Re: mk7=sok hiba!
: Petya 2007 March 03, 17:14:17 PM
Sziasztok.  nekem egy 2005ös fiesta s-em van. Tudom, h néhány dologban különbözik az s verzió, főleg a futóműben, de nekem 23 e km alatt még semmi baj nem volt vele. se kormányrázás se szervó semmi. csatlakozok norbyhoz, kifogtad.
viszont a fogyasztást is, mert nekem az 1.6 a lábam alatt 9 lityót megeszik. de ezért városban vagy kanyargós úton a haverom 3000res 200le-s omegáját magasan odaverem.

egyedüli probléma amit találtam rajta az a belső tér műanyagjainak a minősége. egy szóval: gagyi. nekem nagyon nyekliknyaklik, hangos. tom kemény futómű alatt más. nektek is hangos?

+Valaki fel tudna világosítani hogy vannak a típusjelzések? mk6-7, ezeket pontosan melyikre értjük?
: Re: mk7=sok hiba!
: Virgonc 2007 March 03, 17:41:34 PM
csá!

 az mk6-7 típusvitáról az ablakfóliázás című topikban olvashatsz egy kicsit
: Re: mk7=sok hiba!
: Kuti 2007 March 03, 19:14:00 PM
mk6 2002től 2005ig gyártották, olíyan mint az enyém,  az mk7 az 2005-től napjainkig (a mikra fílinges lápályú) ilyen Tomakynak van.
A hivatalos Ford lehet hogy a kettőt nem szedi külön 6ra és 7re, de mi igen és a ford szervízek is különszedik. majd ha megjelenik az új fityesz és megmondják az hanyas, akkor majd következtetünk kinek volt igaza.
: Re: mk7=sok hiba!
: Virgonc 2007 March 04, 19:44:55 PM
találtam egy érdekességet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiesta

itt meg lehet nézni hogy hogyan is vannak elnevezve a típusok és miért , mettől meddig
: norby
: Tomek 2007 August 06, 10:47:48 AM
Írtam egy gondolatot a kormányrázásról a csináld magad oldalra. Ugyan ezen menten keresztül mint te. Nem bizti, hogy jó helyre írtam de mindenképpen olvasd el . Csáó.
: MK7 típushiba!!!
: donmilcsi 2008 January 28, 19:51:01 PM
Sziasztok!
Előjött az autó első hibája: :( A múlthéten vettem észre hogy kevés a folyadék a hűtővíz kiegyenlítőtartájában, ezért a megjelölt szintig felöntöttem fagyállóval. Másnap reggel állok ki a garázsból, az autó alatt meg egy hatalmas tócsa....elfolyt a beleöntött fagyálló.
Ma reggel elvittem szervízbe, kiderült hogy az egyik cső repedt meg, ott folyt el az összes folyadék.
A szerelő jó ismerősöm, azt mondta nem én vagyok az első ezzel a gonddal, mert ez a cső ami elrepedt se nem gumi se nem műanyag, hanem valami keverék cucc, és nem bírja sokáig, állítólag TÍPUSHIBA!!(benzinesnél és dízelnél egyaránt) Garira megcsinálják, szóval semmi probléma, csak annak a csődarabnak a kicseréléséhez szinte ki kell bontani a fél motorteret, mert hozzáférhetetlen helyen van. Szóval ajánlom mindenkinek a figyelmébe, hogy nézegesse gyakrabban a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartájt:)
: Re: MK7 típushiba!!!
: andris007 2008 January 28, 20:01:56 PM
Köszi az infot! :notworthy:   :angry4:
: Re: MK7 típushiba!!!
: bitmester 2008 January 30, 13:57:48 PM
Ez az új széria?

Ford Fiesta locsolókocsi?  >:(
: Re: MK7 típushiba!!!
: donmilcsi 2008 January 30, 15:32:47 PM
Hát sajnos ez van, de hát minden autónak vannak típushibái....
: Re: MK7 típushiba!!!
: janosz.nagy 2008 January 30, 17:50:42 PM
De csak 1 cső! És nem váltó gond mint az új swift-nél!15 e szerviz!Panasz:Nem ugy húz mint hasonló társai!Hiba:Váltóba valami fordítva lett betéve!A gyár akkor hogy atta ki??? ???   FORD :notworthy:
: Re: MK7 típushiba!!!
: Robi 2008 January 30, 21:28:14 PM
Ugyanmár! Lehet, hogy az az egyetlen autó, amivel lehetne R-ben 120-al menni. :D
Fordítva... komolyan lol! :D Azt is mondhatnák, hogy az eleje a háta...
: Re: MK7 típushiba!!!
: Streetee 2008 March 30, 23:09:33 PM
Típushiba egyébként még a T nyomócső repedése...nekem elrepedt még az elsőben olyan 2 hónaposan, aztán 1,5 hónapig majdnem nem is tudtak szerezni, csak mikor már ordítottam velük...egyből előkerült egy db az egyik szervizből... ??? >:(

kb 5 perc alatt kicserélték azt a 25cm-es kis csövet... >:(
: Re: MK7 típushiba!!!
: Amadeusboy 2008 March 31, 08:30:36 AM
A hűtővíz nálam is kevesebb volt mk6nál,de nincs víztócsa... :D

amúgy a mercedest csípem. Igazgató ahol dolgozom vette egy C-s mercit...hatalmas folt a kocsi alatt..szerelőhöz visszavitték és má úgy fogadták,hogy el se kellett mondani a hibát...tudták egyből és már várták a kocsit. :D a légkondihoz építenek bele gyárilag rossz alkatrészt :DDD
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 28, 18:29:41 PM
Sziasztok.


Valami kopogó hang jön bal hátulról,csak mozgó autónál! már átnéztem mindent le is rögzítettem mindent de mégis. nem hangos de zavar!
valami tipp valakinek?!MK7 típus
: Re: MK7 típushiba!!!
: Xerxes 2008 April 28, 18:38:41 PM
Nekem sokáig zörgött a hátsó biztonsági öv fém része mire leesett hogy van egy kis rés ahova belehet akasztani!
Remélhetőleg neked is hasonló problémád lessz!
A futomüvemet most ellenőriztettem le, mondván legalább 3-évente biztos be kell állítani,de minden gyári értéken belűl volt.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 28, 18:44:18 PM
az öveket már becsatolva hordom, 2 éves a szekér,nem hiszem,h futómű gondja lenne.
már a zárakat is betekertem szigszalaggal.
néha hallom neha nem.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Xerxes 2008 April 28, 19:14:37 PM
Kitartááás!  ;D
Valószinüleg az emelő csavarja is le lett tépve!
Hátsóülléstámla rögzitése is biztos szoros.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 28, 19:20:02 PM
köszi.
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2008 April 28, 19:44:52 PM
nekem a kalaptartó adta az érdekes hangot.
van 2 gumibizgentyű,a kalaptartó két oldalsó peremén,és nekem az elég kemény gumiból van,és a műanyag kalaptartó-tartóra ül rá.Az kopogott.
én azt csináltam vele,hogy ragasztottam a gumibizgentyűkre egy kis lágy öntapadós szivacsot,és elmúlt a hang ;D
remélem neked is ez a baj,mert ezt a legkönnyebb kijavítani!
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 29, 16:32:05 PM
Én már túl vagyok azon is!
most azt fogom csinálni,h kipakolom a kocsi hátulját totál nullára és úgy fogok közlekedni,
h meg e szűnik a hang.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Xerxes 2008 April 29, 16:36:59 PM
Értesíts,ha rájöttél mi az!
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 29, 16:37:37 PM
oké,mindenképp!!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Curtis 2008 April 29, 16:40:52 PM
Sziasztok!

Ha már hűtővíz... Mennyi km alatt fogyhat le max-ról min-re? A 3-4e az normális?
(A Ka-nál is így fogy - én már csak ilyen hibrid Fiesta-Ka tag leszek :) ).
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 29, 17:06:45 PM
Nekem 2 éves a kocsi 33000km még nem töltöttem rá soha,de nem is fogy!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Curtis 2008 April 29, 17:34:56 PM
Sziasztok!

Ha már hűtővíz... Mennyi km alatt fogyhat le max-ról min-re? A 3-4e az normális?
(A Ka-nál is így fogy - én már csak ilyen hibrid Fiesta-Ka tag leszek :) ).


Szerintem se kellene fogynia, de semmi nyoma, hogy hová tűnhet...
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 April 29, 17:42:41 PM
mennyi idő alatt mennyi fogy el?
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2008 April 29, 20:06:17 PM
Nekem 2 éves a kocsi 33000km még nem töltöttem rá soha,de nem is fogy!
Nekem is  2 éves,32000km-rel,és egy csepp sem hiányzik belőle(egyébként múlt szombaton volt 2 éves ;D )
Curtis!valószínű,kezdődő hengerfejtömítés átégés az oka,egy régebbi autómnál volt ilyen problémám.
Ha az olajszinted nem növexik,és tiszta az olajad,akkor valószínű a hengerbe szivárog be,és egyszerűen kifüstöli(kigőzöli) a verdád.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2008 April 29, 20:29:44 PM
lacccus boldog szülit a kocsidnak!
Legalább van kapcsolat a kistesó klubal! ;) Nos 3 és 1/3 éves 60000 km és még egy csep sem fogyoptt, valszeg tényleg szivárog!
: Re: MK7 típushiba!!!
: scampi 2008 April 29, 21:32:59 PM
Nekem 2 éves a kocsi 33000km még nem töltöttem rá soha,de nem is fogy!
Nekem is  2 éves,32000km-rel,és egy csepp sem hiányzik belőle(egyébként múlt szombaton volt 2 éves ;D )
Curtis!valószínű,kezdődő hengerfejtömítés átégés az oka,egy régebbi autómnál volt ilyen problémám.
Ha az olajszinted nem növexik,és tiszta az olajad,akkor valószínű a hengerbe szivárog be,és egyszerűen kifüstöli(kigőzöli) a verdád.

Nálam egy csepp sem !

Azért a hengerfejtömítés előtt még van lehetőség bőven az már a vég lenne :) de nem lehetetlen. Nos Ami nem látszik, nincs olajjal keveredve, nincs tócsa az autó alatt, és nem égeti el a motor, akkor valószínüleg csak melegen nyomás alatt csöpög valamelyik csatlakozásnál vagy tömítésnél és azonnal elpárolog "nyom" nélkül. Azért van nyoma mert ha alaposan átnézzük a csatlakozásokat gumicsöveket akkor az elpárolgott víz álltalában fehéres nyomot hagy mint a vízkő.

Én itt kezdeném.

Üdv
: Re: MK7 típushiba!!!
: Curtis 2008 April 30, 09:02:34 AM
Nekem 2 éves a kocsi 33000km még nem töltöttem rá soha,de nem is fogy!
Nekem is  2 éves,32000km-rel,és egy csepp sem hiányzik belőle(egyébként múlt szombaton volt 2 éves ;D )
Curtis!valószínű,kezdődő hengerfejtömítés átégés az oka,egy régebbi autómnál volt ilyen problémám.
Ha az olajszinted nem növexik,és tiszta az olajad,akkor valószínű a hengerbe szivárog be,és egyszerűen kifüstöli(kigőzöli) a verdád.

Nálam egy csepp sem !

Azért a hengerfejtömítés előtt még van lehetőség bőven az már a vég lenne :) de nem lehetetlen. Nos Ami nem látszik, nincs olajjal keveredve, nincs tócsa az autó alatt, és nem égeti el a motor, akkor valószínüleg csak melegen nyomás alatt csöpög valamelyik csatlakozásnál vagy tömítésnél és azonnal elpárolog "nyom" nélkül. Azért van nyoma mert ha alaposan átnézzük a csatlakozásokat gumicsöveket akkor az elpárolgott víz álltalában fehéres nyomot hagy mint a vízkő.

Én itt kezdeném.

Üdv

Én is nagyon remélem, hogy 0km-es autóknak az első 4-6e kilométer alatt nem megy ki a hengerfej tömítésük. Ráadásul pont a mi két kocsinknál...
Mivel fagyállósak is a hűtővizeink, ezért fokozottan keressük a nyomát, mert talán a fagyálló hagy valami nyomot, de eddig ott, ahol "sufniban" látjuk nem találtunk semmit. A szakszervizben sem találnak - állítólag. Hallottam pletykákat a kupakkal kapcsolatban. Tény, hogy ha megszorítjuk, akkor mintha lassaban fogyna, de azért a menetet se szakíthatjuk meg...
A kocsi alatt sem találjuk, az olajban sem (azt a szervízben mondták is), hogy elégeti-e a motor....? Azt honnan tudjam...?
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2008 April 30, 10:02:34 AM
Egy szervíz nem szervíz, vidd el máshova is! garancia ugyanúgy szól rájuk is!
: Re: MK7 típushiba!!!
: scampi 2008 April 30, 10:53:14 AM

Én is nagyon remélem, hogy 0km-es autóknak az első 4-6e kilométer alatt nem megy ki a hengerfej tömítésük. Ráadásul pont a mi két kocsinknál...
Mivel fagyállósak is a hűtővizeink, ezért fokozottan keressük a nyomát, mert talán a fagyálló hagy valami nyomot, de eddig ott, ahol "sufniban" látjuk nem találtunk semmit. A szakszervizben sem találnak - állítólag. Hallottam pletykákat a kupakkal kapcsolatban. Tény, hogy ha megszorítjuk, akkor mintha lassaban fogyna, de azért a menetet se szakíthatjuk meg...
A kocsi alatt sem találjuk, az olajban sem (azt a szervízben mondták is), hogy elégeti-e a motor....? Azt honnan tudjam...?

Ha a motor "elégeti" és jelentős a vízfogyás akkor álltalában visszafúj a hűtőrendszerbe, azaz a kiegyenlítő tartályba, hütőben a motor ford számával arányosa buborékok, nyomás keletkezik - nem összetévesztendő a normális melegedés által keltett tágulási nyomással! - a motor gőzöl nagyon a kipufogón stb stb

Ha jó "illatos" a fagyállód, azt azért lehet érezni ha folyik, sokszor még az utastérben is- néhány cseppet is! - sőt sokszor a kipufogógáz szaga is megmondja. :)

Üdv
: Re: MK7 típushiba!!!
: Curtis 2008 May 07, 07:58:10 AM

Én is nagyon remélem, hogy 0km-es autóknak az első 4-6e kilométer alatt nem megy ki a hengerfej tömítésük. Ráadásul pont a mi két kocsinknál...
Mivel fagyállósak is a hűtővizeink, ezért fokozottan keressük a nyomát, mert talán a fagyálló hagy valami nyomot, de eddig ott, ahol "sufniban" látjuk nem találtunk semmit. A szakszervizben sem találnak - állítólag. Hallottam pletykákat a kupakkal kapcsolatban. Tény, hogy ha megszorítjuk, akkor mintha lassaban fogyna, de azért a menetet se szakíthatjuk meg...
A kocsi alatt sem találjuk, az olajban sem (azt a szervízben mondták is), hogy elégeti-e a motor....? Azt honnan tudjam...?

Ha a motor "elégeti" és jelentős a vízfogyás akkor álltalában visszafúj a hűtőrendszerbe, azaz a kiegyenlítő tartályba, hütőben a motor ford számával arányosa buborékok, nyomás keletkezik - nem összetévesztendő a normális melegedés által keltett tágulási nyomással! - a motor gőzöl nagyon a kipufogón stb stb

Ha jó "illatos" a fagyállód, azt azért lehet érezni ha folyik, sokszor még az utastérben is- néhány cseppet is! - sőt sokszor a kipufogógáz szaga is megmondja. :)

Üdv

Köszi, megnézem!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Veekthor 2008 May 09, 14:30:15 PM
Sziasztok!

Én múlthéten hoztam el a Fiesta Coloromat. Azt vettem észre, hogy ki és beszállásnál recsegnek a rugók a futóműben (vagy valami olyasmi). Szerintetek ez normális, vagy észleltetek ilyesmit?

Kezdek aggódni, félek a jövőben a szervízesek agyára fogok menni..:-)

Amit én még - kemény 1 hét és 1000 Km alatt- eszrevettem a bal hátsó ajtómban a hangszórónál ha hangosabban hallgatom a zenét valami torzít, recseg... a többinél nem.



: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 May 09, 15:31:31 PM
Szerintem ne kezdj el mindjárt szaladgálni, kicsit várd meg míg össze áll a kocsi.
: Re: MK7 típushiba!!!
: kiskrisz 2008 May 11, 19:50:46 PM
Nyugi én a 2005-ös fiestámmal mentem a szervizesek agyára. meglátnak és előre köszönnek!  :-X :-X

A hangszórót meg cseréltesd ki gariba! A recsegést is mutasd meg, mert nekem is mindent aminek hangja volt kicsreéltettem! Arról nem beszélve h 15.000km-nél ültettem az autómat és a két első rugóm ugy el volt görbülve h azt már visszaalakításkor tuti nem rakom vissza!  ??? ??? Igy mostanra van egy félig új autóm a sok cserealkatrészből!  ;D ;D
: Re: MK7 típushiba!!!
: RoliST 2008 May 13, 08:33:44 AM
Lehet hogy az első rugók így lettek kitalálva :o, bár kétlem. Az én autómból is úgy jöttek ki mint a kifli :laugh:
: Re: MK7 típushiba!!!
: Beras 2008 July 01, 19:33:56 PM
Sziasztok

Én még nagyon új fiestás vagyok. Egészen pontosan 6 napos. :)
Olvasgatom a hozzászólásokat és kezdek azon aggódni, hogy lehet nem a legjobb választás volt
a fiesta? Tudom, hogy az új kocsiknak úgymond össze kell csiszolódni, de azért kicsit tartok is tőle, hogy rám mi vár.
Régebben egy polo-m volt, és eddig annyi a tapasztalatom a fiesta-val ( 6 nap alatt) hogy mintha kicsit  lassú lenne, és nem gyorsul annyira. Vagy csak én érzem ezt?
Nektek mik a tapasztalataitok? Mire kell figyelni az elején? (minden jó tanácsot szívesen fogadnék)!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Virgonc 2008 July 01, 20:08:27 PM
Pontosabban milyen? Dízel? Benzin? Mekkora motor? (Klímával nem is gyorsul annyira) és még ne is nyomkodd a pedált tövig csak az első (kb 1500-as) szerviz után. "ajánlott"

 :v:
: Re: MK7 típushiba!!!
: Amadeusboy 2008 July 01, 20:17:44 PM
Sziasztok

Én még nagyon új fiestás vagyok. Egészen pontosan 6 napos. :)
Olvasgatom a hozzászólásokat és kezdek azon aggódni, hogy lehet nem a legjobb választás volt
a fiesta? Tudom, hogy az új kocsiknak úgymond össze kell csiszolódni, de azért kicsit tartok is tőle, hogy rám mi vár.
Régebben egy polo-m volt, és eddig annyi a tapasztalatom a fiesta-val ( 6 nap alatt) hogy mintha kicsit  lassú lenne, és nem gyorsul annyira. Vagy csak én érzem ezt?
Nektek mik a tapasztalataitok? Mire kell figyelni az elején? (minden jó tanácsot szívesen fogadnék)!

Nézzenek oda...Beras lány és lassú neki a 6mpes gyorsulás?? :D nyomjad szorgalmasan,de óvatosan a pedálokat...hidd el,hogy fürge a kicsikat,csak megkell találni az összhangot...amúgy arra én is kíváncsi lennék,hogy milyen paraméterekkel rendelkezik az autó.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Gaben 2008 July 01, 20:22:51 PM
6-8 ezer km után kezd észheztérni az autó addig meg csak türelmesen! :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 01, 21:30:11 PM
Sziasztok

Én még nagyon új fiestás vagyok. Egészen pontosan 6 napos. :)
Olvasgatom a hozzászólásokat és kezdek azon aggódni, hogy lehet nem a legjobb választás volt
a fiesta? Tudom, hogy az új kocsiknak úgymond össze kell csiszolódni, de azért kicsit tartok is tőle, hogy rám mi vár.
Régebben egy polo-m volt, és eddig annyi a tapasztalatom a fiesta-val ( 6 nap alatt) hogy mintha kicsit  lassú lenne, és nem gyorsul annyira. Vagy csak én érzem ezt?
Nektek mik a tapasztalataitok? Mire kell figyelni az elején? (minden jó tanácsot szívesen fogadnék)!
a polo-k nagyon mennek. Az új fiestát mikor vezettem az is lépeget szépen, bár az egy 1.4 tdci volt "csak".
bár én régi autó mániában szenvedek, mert egyik új autó sem hasonlítható össze mondjuk egy MK3 1.8 xr3i-val  ;D
: Re: MK7 típushiba!!!
: Beras 2008 July 02, 08:02:50 AM
Pontosabban milyen? Dízel? Benzin? Mekkora motor? (Klímával nem is gyorsul annyira) és még ne is nyomkodd a pedált tövig csak az első (kb 1500-as) szerviz után. "ajánlott"

 :v:


Fiesta Fresh plus 1, 25 és 75 lovas benzines. Majd visszafogom magam, bár nem könnyű :)
Klima nélkül is próbáltam, de majd kivárom a 2000 es szervizt. :)
Köszi
: Re: MK7 típushiba!!!
: Beras 2008 July 02, 08:06:35 AM


Nézzenek oda...Beras lány és lassú neki a 6mpes gyorsulás?? :D nyomjad szorgalmasan,de óvatosan a pedálokat...hidd el,hogy fürge a kicsikat,csak megkell találni az összhangot...amúgy arra én is kíváncsi lennék,hogy milyen paraméterekkel rendelkezik az autó.
[/quote]

Azért ne gondoljátok , hogy mert lány vagyok, nem szeretem a sebességet. :)
Majd megpróbálom türelmesen kivárni amig fürgévé válik. :D
Amúgy fresh plus 1,25 75 lovas és benzines.

: Re: MK7 típushiba!!!
: sdavid 2008 July 02, 08:11:35 AM
Szia!

Nekem is ugyanilyen motorral megáldott 3 hónapos Fiestám van. Az alsó tartomány kivételével nagyon megvagyok vele elégedve. 3000 körül kezd el húzni. Az első szervízt tényleg várd meg, én is azt teszem. De már csak 1 nap és túl vagyok az elsőn :D :D

Előző kocsim egy '98-as 1.0 Polo volt. Az igaz, hogy ahhoz képest, hogy 1 literes, jól ment. De a mostanival sincs semmi bajom :)
Típushibák minden új autónál vannak, ez együtt jár az új autó örömével. Eddig szerencsére (lekopogom), nem volt vele semmi bajom, de azért a holnapi szervíz után okosabb leszek.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 July 02, 16:12:30 PM
Nyugi nekem 36000 km van a taligában 2006-os és azon kívül,h néha zörög valami műanyag
 még semmi baja nem volt.
No para!  ;)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Beras 2008 July 02, 17:05:22 PM
Egy cseppet megnyugodtam, hogy mégsem volt annyira rossz választás ez a fityo.
Hála nektek kezdek megnyugodni.
Indulás előtt megbeszéltem vele (a verdámmal) hogy ne csinálja ezt velem.... tessék szépen gyorsan felhajtani a hegyre!! :D :D
Láss csodát: mintha "megtáltosodott" volna, és ma már 1,5 perccel hamarabb haza is értem...
Megy ez. :D :D

Amúgy köszi az infókat mindenkinek. Ha van még valami tanács , csak bátran ragadjatok billentyűzetet. :)
Ha lesz valami új tapasztalatom akkor én is megosztom veletek. :)
Mindenesetre a hangfalak nagyon jól szuperálnak, csak az emberek kapkodják a fejüket....amikor  "végigszáguldozom" a városon... :D

Szép estét mindenkinek"
: Re: MK7 típushiba!!!
: Virgonc 2008 July 02, 18:04:08 PM
Látod látod:)
Használd egészséggel és legyen benne sok örömöd.....:)
 :v:
: Re: MK7 típushiba!!!
: Robi 2008 July 02, 18:09:34 PM
Egy kérdés:
Nekem a céges autó füzetébe ez van írva:
     Kis szervíz 20.000 km vagy 1 év,
     Nagy szervíz 40.000 km vagy 2 év.

Milyen 1500-as meg 2000-es szervízekről beszéltek ???
: Re: MK7 típushiba!!!
: Retibika 2008 July 02, 19:36:27 PM
Robi,

Minden új autónál 1500-2500km között van egy ajánlott szervíz, amit vásárláskor közölnekveled. Ajánlott, NEM kötelező.
Cégesnél nem számít.

Üdv: Rétibika
: Re: MK7 típushiba!!!
: Gaben 2008 July 02, 20:17:17 PM
Robi,

Minden új autónál 1500-2500km között van egy ajánlott szervíz, amit vásárláskor közölnekveled. Ajánlott, NEM kötelező.
Cégesnél nem számít.

Üdv: Rétibika
Én kihagytam,teljesen fölösleges.
: Re: MK7 típushiba!!!
: RyAn 2008 July 02, 20:21:52 PM
Robi,

Minden új autónál 1500-2500km között van egy ajánlott szervíz, amit vásárláskor közölnekveled. Ajánlott, NEM kötelező.
Cégesnél nem számít.

Üdv: Rétibika
Én kihagytam,teljesen fölösleges.

azért nem felesleges mert a bejáratáskor keletkezett fém reszeléket engedik ilyenkor le az olajjal!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Beras 2008 July 02, 20:25:28 PM
Egy kérdés:
Nekem a céges autó füzetébe ez van írva:
     Kis szervíz 20.000 km vagy 1 év,
     Nagy szervíz 40.000 km vagy 2 év.

Milyen 1500-as meg 2000-es szervízekről beszéltek ???


Amikor átvettem a verdát , akkor melegen ajánlották hogy 2000 km-nél cseréltessek olajat, szűrőt stb. Csak munkadíjat kell fizetni az anyagot azt ők adják.
Én elviszem , biztos ami biztos...
: Re: MK7 típushiba!!!
: Beras 2008 July 02, 20:29:15 PM
Robi,

Minden új autónál 1500-2500km között van egy ajánlott szervíz, amit vásárláskor közölnekveled. Ajánlott, NEM kötelező.
Cégesnél nem számít.

Üdv: Rétibika
Én kihagytam,teljesen fölösleges.

azért nem felesleges mert a bejáratáskor keletkezett fém reszeléket engedik ilyenkor le az olajjal!


Egy ismerősöm is ezt mondta amit te leirtál, hogy ő látta amikor leengedték a 2000 km utáni olajat. Nagyon brutálul nézett ki...
: Re: MK7 típushiba!!!
: RyAn 2008 July 02, 20:32:52 PM
Robi,

Minden új autónál 1500-2500km között van egy ajánlott szervíz, amit vásárláskor közölnekveled. Ajánlott, NEM kötelez?.
Cégesnél nem számít.

Üdv: Rétibika
Én kihagytam,teljesen fölösleges.

azért nem felesleges mert a bejáratáskor keletkezett fém reszeléket engedik ilyenkor le az olajjal!


Egy ismer?söm is ezt mondta amit te leirtál, hogy ? látta amikor leengedték a 2000 km utáni olajat. Nagyon brutálul nézett ki...

nekem a szervizben mondták mikor vettem muterék mk7esét!
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 July 03, 15:00:09 PM
Nekem sem kellett vinnem,kérdeztem.
De azt mondták minek az!? Az még nem km!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2008 July 03, 15:43:31 PM
Én most fogom 1 éves szervízre vinni,amikor megvettem a kocsit nekem is azt mondták hogy felesleges és ez csak ajánlott. Ráadásul ezt két külön szervízbe mondták egymástól kb 150 km re.
Azért megkérdeztem az árát: 30e Ft-olajcsere,szűrő,ránéznek a futóműre.1 éven belül 60 ezer egy kicsit sok lett volna csak olajcserékre szerintem
: Re: MK7 típushiba!!!
: Robi 2008 July 03, 16:26:18 PM
Megkérdeztem és tényleg kell vinni 2500 km után olajcserére.
Igazatok van. :)
Ryan jól mondja, h ilyenkor engedik le a "szemetet".  :notworthy:
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 03, 16:33:05 PM
Én most fogom 1 éves szervízre vinni,amikor megvettem a kocsit nekem is azt mondták hogy felesleges és ez csak ajánlott. Ráadásul ezt két külön szervízbe mondták egymástól kb 150 km re.
Azért megkérdeztem az árát: 30e Ft-olajcsere,szűrő,ránéznek a futóműre.1 éven belül 60 ezer egy kicsit sok lett volna csak olajcserékre szerintem

sztem meg nem felesleges... sok sok későbbi hibát meg lehet vele előzni. Nem véletlenül AJÁNLOTT! Az halál mind1 hogy hány helyen, hány szerelő mondja, nekik ez az érdekük, mert később még több pénzt viszel hozzájuk a hibák miatt... gondolj csak bele hogy pár ezer km-ig még fémforgácsok, szemcsék lehetnek az olajban, és azok koptatják a motort...
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 July 03, 18:16:52 PM
Én valahol hallottam ,h ezeket a motoroka nem csak hipp-hopp összerakják és mehet is a kocsiba hanem előtte járatják egy ideig,pont ezek miatt.
De lehet ,h kacsa!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Gaben 2008 July 03, 18:28:15 PM
Teljesen felesleges!
Ha bármi baja lehetne a motornak a 2500-as szervíz elhagyásával akkor nem lehetőségként ajánlanák fel hanem KÖTELEZŐ lenne!
Ez nem zsiguli! A motorja pedig nem egy esztergapad hogy fém forgácsot termeljen.
De ki ahogy érzi.Én kihagytam és nem ment el a kompresszió a motorból,16 ezer km után sem. ;D



: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2008 July 03, 18:35:20 PM
Nekem se! Csak 20 ezresen voltam aztán annyi.  :thumbsup:
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 03, 18:50:03 PM
ki ahogy érzi, de elhihetitek, hogy bizony kell neki. amúgy sorozatgyártásról beszélünk, összerakják, beindítják, járatják pár percet, hogy rendben működik-e, megtörténnek a tesztek rajta, és leállítják. utána kerül bele a kocsiba. De higyjétek el hogy keletkezik ott fémforgács, még ha csak minimális mennyiségű is, és alig észrevehető. Tényleg nem esztergapad, de gondolj azért bele ott van súrlódás, ennek a csökkentésére van az olaj a motorban, tény hogy szinte nullára csökkenti, de azért van súrlódás, ha nem lenne nem kopnának el a motorok egy idő után. Egy ilyen 2500-as szerviznél, ezt az élettartamot tudod növelni. Tény hogy lassan affelé megy el az autógyártás hogy 3-4 évnél tovább ne működjön egy autó, és akkor tényleg tökmind1, de ha hosszútávra tervez az ember akkor igenis számít.

arra hogy nem zsiguli... hát hogy is mondjam, a zsiguliba beleönthetnéd a fiestából leengedett olajat akkor se lenne túl nagy baja... az a motor amit kibír az kemény... volt zsigulim nem is olyan régen és az amit kapott az kemény volt, és semmi baja nem volt az alatt a 6 év alatt amíg megvolt.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 03, 19:09:41 PM
még annyit, hogy én pont ezért a növekvő ár, és romló minőség tendencia miatt veszek használt autót, amennyit eddig autóra költöttem, abból már futotta volna egy új autóra is, de picit utánaszámoltam, és arra is költöttem volna legalább ennyit ha nem többet... a mai autókat 3-4-5 évre tervezik... az én eddigi autóim közül a legfiatalabb 17 éves most, és eddig még egyik sem hagyott ott az út szélén soha, vannak velük bajok főleg az előző tulajok hanyagsága miatt, (az előző kocsim pont hasonló fémforgács miatt ment szarrá), szart rá a régi tulaj hogy mikor cserél olajat, egy felújított motorban ugyanúgy az elején gyakran kell cserélni, ő cserélte 20000-ként, és akkor se jó minőségre. mellesleg a márkaszervizekről is tudnék szépeket mondani... de vegyétek csak ott az olajat meg mindent... ti választjátok.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sdavid 2008 July 03, 20:05:11 PM
Sziasztok!

Én ma voltam az ajánlott 2500 km-es szervízen. Bent voltam amikor engedték le az olajat. Ha azt mondom, hogy fekete sűrű gusztustalan volt, akkor még nem mondtam sokat.

Igaz, hogy azért is vittem el mindenképpen, mert ígéret volt, hogy ingyenes lesz a szervíz. (és tényleg az volt. na jó, egy ezrest adtam a szakinak, mert jó fej volt. LÉGSZŰRŐvel kapcsolatos kérdést feltettem neki, miszerint, hogy kell levenni. Ki kell csavarni a két csavart, a csöveket és jó erősen megrántani. egy gombaszerű rúd tartja, ezért jön le nehezen. Azt mondta, hogy ajánlott a levétel után megzsírozni, mert akkor a következő alkalommal simán lejön. Na, ezt meg is mutatta, be is zsírozta, úgyhogy rendes volt :) )
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2008 July 04, 09:13:42 AM
Zsigád 6 évet nálad meg 15-öt előtt5e másnál, nekem is volt elnyűhetetlen még ha minimálisat is foglalkozol vele. Ladám is lenne, ha nem inná meg a 10-et vegyesen :D
2500-as szervíz. Mikor vettem ezt elhallgatták, sőt le is tagadták mikor rákérdeztem, hogy nincs-e valami korai szervíz. Nekem ezért kimaradt!
De tutti elvittem volna!
Igaz nekem okoskodtak, hogy próbapadon bejáratták, úgyhogy bejáratási idő az minimális és szinte lényegtelen :( Na azért kíméltem rendesen :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: bitmester 2008 July 07, 08:22:26 AM
Hi!

1500-2000 km-es szervízen én is voltam, de csak átnézésen (kissé kétértelmű  ::)).

Az olajcserével kapcsolatban:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060629d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060725b/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070219d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070419c/

Úgyhogy mindenki eldöntheti  :D
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 07, 11:50:25 AM
Hi!

1500-2000 km-es szervízen én is voltam, de csak átnézésen (kissé kétértelmű  ::)).

Az olajcserével kapcsolatban:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060629d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/060725b/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070219d/
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070419c/

Úgyhogy mindenki eldöntheti  :D
én nem vagyok márkakereskedő, és nincs is ilyen ismerősöm, csak konyítok valamennyit a kocsikhoz. És egy olajcsere sosem árt, viszont a hiánya annál inkább. Aki lecserélte 2500 km után az olaját az tudja miről beszélek. csak nézze meg mindenki hogy mi jön ki egy motorból ilyenkor... utána nem lesz kérdés a válasza sztem a kérdésre hogy kell-e. Hozzáteszem ha kihagyod se lesz komolyabb húúde problémád, bár tény hogy az a kosz ami így belekerül a az olajba akkor ha ott marad tud károkat okozni. és jópár év múlva bőven a garanciaidőn túl fog jelentkezni a következménye. Aki akarja elhiszi aki nem nem, de szóljon mert tőle akkor nem veszek autót soha. :) röviden ennyi. :P
: Re: MK7 típushiba!!!
: norbert8210 2008 July 07, 19:35:28 PM
Sudye abban igazad van hogy mindenki döntse el maga és én is ezt mondom,de butaság ezek a motorok már nem a jóöreg motorok amiből ömlött a fémforgács szinte olaj helyett,láttál már olajcserét új kocsin?Ami az enyémből lejött simán beleönthetted volna az escortodba.Én nem az ajánlott szervíz elhagyása miatt nem venném meg mástól a kocsit,hanem olyanoktól mint te!Bocsi de tényleg,tudom hogy szereted meg minden,de amibe beleülsz hááááát szegény motor,Muterod ha látta volna mit művelsz a kis kedvencével a Lurdynál,már valamelyikünknél kopogtatnál szállásért :-X.
Mindenki döntse el maga,ha ettől megnyukszik cseréljen, :notworthy:
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 07, 22:00:40 PM
Sudye abban igazad van hogy mindenki döntse el maga és én is ezt mondom,de butaság ezek a motorok már nem a jóöreg motorok amiből ömlött a fémforgács szinte olaj helyett,láttál már olajcserét új kocsin?Ami az enyémből lejött simán beleönthetted volna az escortodba.Én nem az ajánlott szervíz elhagyása miatt nem venném meg mástól a kocsit,hanem olyanoktól mint te!Bocsi de tényleg,tudom hogy szereted meg minden,de amibe beleülsz hááááát szegény motor,Muterod ha látta volna mit művelsz a kis kedvencével a Lurdynál,már valamelyikünknél kopogtatnál szállásért :-X.
Mindenki döntse el maga,ha ettől megnyukszik cseréljen, :notworthy:


Láttam már párat, és láttam már párat régin is. Tény hogy egy régebbi autón több volt a dzsuva mint a mostanin, de azért a mostaniba is van bőven. (amúgy nem önthettem volna bele az escortba, az is igényli a jó és tiszta olajat...). Tény hogy nem kímélem a kocsikat ez nem vitás, bár akárhogy is nézem rendbetartom őket, és mindent cserélek rajta amit kell. Sajnos a régi kocsim nem ilyen volt még azon sokmindent nem cseréltem ki, meg is lett az eredménye, de ez az új már nem ilyen, most rendberakjuk a motort és minden cserélve lesz rajta ami kell. nem kókány munka. Nem attól romlik el egy autó hogy használják, meg hajtják, hanem a nem megfelelő karbantartástól, és az állat mód használástól. Az a lurdys néhány farolás meg pörgetés tény hogy nem tesz jót de nem is mindennapos művelet nálam se. Nem vettem sértésnek amit mondtál. Nekem az a bajom a használt autók tulajaival, hogy nem tudják hogy mit kell az autónak megadni hogy jó maradjon. Sajnos tapasztalatom szerint egy új autó sokkal kevesebb ideig bírja mint a régi kocsik. Kiváncsi leszek hány mostani autó fog úgy rohangálni az utakon 20 év múlva mint most a ma 20 éves kocsik. Az a néhány példány fog akkor is jól üzemelni amelyeknek megadták ezeket az ajánlott szervizeket is. Én amúgy az RS-en 7000 km-ként cserélek olajat, elvileg 15000-ként volt anno előírva. 7000-nél még szép az olaj, de ne is legyen csúnya, azt az olajat simán bele lehetne önteni egy LADA-ba, vagy egy 8v escortba. de a 16v- be már nem elég jó nekem. Én egy hasonló embertől mint én igenis vennék autót, mivel ha sz*r a kocsi akkor megjavítom és kicserélem a hibás alkatrészt.
Anyám látta volna nem lett volna semmi :P nem vele lakom :D
: Re: MK7 típushiba!!!
: Gaben 2008 July 08, 00:38:56 AM
Gyertyákat nem akartok 2500-nál cserélni?  ;D
: Re: MK7 típushiba!!!
: scampi 2008 July 08, 08:13:15 AM
Gyertyákat nem akartok 2500-nál cserélni?  ;D

:) Na lehet, hogy megint elindítok egy háborút :) anno volt egy R18 om és a gazdája az első tulaj! esküdözött,hogy soha nem volt semmilyen szervízben stb- sőt dicsekedett!! - nos az R18 mint egy Rolex úgy ketyegett a hengerfej felső részében a szelepfedél alatt már csak olajsár volt, nyomás nem jött fel!! Meg sem kottyant neki! Az autó közel 20 éve ment ugyanazzal az olajjal gondolom néha frissítve néhány decivel!

Azért a mai kiélezett motoroknak kell az olaj, de a mai olajak is korszerűbbek a motorok tisztábbak. Cserélhetsz 7000km enként olajat attól szerintem senkinek sem lesz jobb legfeljebb az önérzetednek de pénztárcádnak mindenképpen rosszabb. :) Én a Mobil 1 et tettem bele utoljára és 17000 km után sem volt különösebb baja. Szerintem simán elbírt volna még néhányezer kilómétert.

A szűrők sem a régiek a motorban fémeknek meg egyebeknek semmi keresnivalójuk, egy részük - ha valami miatt lenne - a szűrőben végzi a többi meg a karter alján egy mágnesben - főleg a csabvar szokott mágneses lenni - gyűlik.

Ha meg már olyan szinten van fémreszelék a motorban amit fentebb olvastam akkor szerintem az olaj már nem segít csak annyit mint az agyvérzésnek a C vitamin!! :)

Vagy bennefelejtettek egy reszelőt :)

Üdv


: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 July 08, 12:18:35 PM
Gyertyákat nem akartok 2500-nál cserélni?  ;D
azt még fölösleges. azok többet bírnak. Bár a gyertyacsere nem akkora tétel.

:) Na lehet, hogy megint elindítok egy háborút :) anno volt egy R18 om és a gazdája az els? tulaj! esküdözött,hogy soha nem volt semmilyen szervízben stb- s?t dicsekedett!! - nos az R18 mint egy Rolex úgy ketyegett a hengerfej fels? részében a szelepfedél alatt már csak olajsár volt, nyomás nem jött fel!! Meg sem kottyant neki! Az autó közel 20 éve ment ugyanazzal az olajjal gondolom néha frissítve néhány decivel!
Az szerencse, meg azok a motorok még bírták ezeket. ezt próbáld meg megcsinálni egy mai autóval... nem menne...
Azért a mai kiélezett motoroknak kell az olaj, de a mai olajak is korszer?bbek a motorok tisztábbak. Cserélhetsz 7000km enként olajat attól szerintem senkinek sem lesz jobb legfeljebb az önérzetednek de pénztárcádnak mindenképpen rosszabb. :) Én a Mobil 1 et tettem bele utoljára és 17000 km után sem volt különösebb baja. Szerintem simán elbírt volna még néhányezer kilómétert.
elbírt volna, az RS-em is elbírná a 10-15000-et, de amit sokan elfelejtenek hogy ezek az intervallumok normál, átlagos használat mellett értendők. én a 7000 km-t úgy számoltam rá, hogy én küldöm neki, így az olaj is nagyobb igénybevételnek van kitéve, így hamarabb elfárad és veszít a kenőképességéből. Ezért cserélem gyakrabban. ez nálam évi 2 max 3 olajcsere. az olajcserét magam elvégzem, az olajat meg jó áron veszem, nem benzinkúton.

A sz?r?k sem a régiek a motorban fémeknek meg egyebeknek semmi keresnivalójuk, egy részük - ha valami miatt lenne - a sz?r?ben végzi a többi meg a karter alján egy mágnesben - f?leg a csabvar szokott mágneses lenni - gy?lik.

Ha meg már olyan szinten van fémreszelék a motorban amit fentebb olvastam akkor szerintem az olaj már nem segít csak annyit mint az agyvérzésnek a C vitamin!! :)

Vagy bennefelejtettek egy reszel?t :)

Üdv


: Re: MK7 típushiba!!!
: pistid55 2008 August 26, 09:39:31 AM
2005.08. havi 1,3l 70Le Comfort az autóm. én is hallok oykor fúrcsa hangot ha állok be a garázsba meleg motornál (120 km megtétele után) csak alapjáraton, nem vagyok autószerelő de én a lehajtás felől hallom a fúra hangot (generátor vizpumpa) az autóban kevés kilóméter van. valaki találkozott e már ilyen problémával? egyébként voltam szervízben (kb: 3 km) van tőlem. az autó tökéletesen muzsikált mintha megilyett volna, a probléma mai napig is fenáll. ???
: Re: MK7 típushiba!!!
: Dugo 2008 August 27, 08:53:00 AM
Én csak annyit mondok mindenki úgy cseréli az olajat amennyire félti az autóját!!!Szerintem a 2500 szerviz nem azért találták ki hogy pénzt szedjenek az emberektől hanem azért aki gondolja cseréltesse le az olaját!!!(de nem muszáj)Tehát ki mennyire félti és mennyi pénzt áldoz az autójára!!!Én azt mondom inkább kifizetem azt az 5000-10000 forintot most mint 150 000Km után a több 10 000 forintokat!!!(ki hogy érzi)Ja meg még annyit szerintem senkinek nem árt egy kis felfrissülés mért baj az ha előbb lecserélik az olajat?Ez olyan mintha a cipőd elkopna de még nem lyukas és kicseréled!!(vagy meg kéne várni hogy lyukas legyen??? ;D)jó példa volt mi?  :D
by: Dugó
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 August 27, 09:02:57 AM
Én csak annyit mondok mindenki úgy cseréli az olajat amennyire félti az autóját!!!Szerintem a 2500 szerviz nem azért találták ki hogy pénzt szedjenek az emberektől hanem azért aki gondolja cseréltesse le az olaját!!!(de nem muszáj)Tehát ki mennyire félti és mennyi pénzt áldoz az autójára!!!Én azt mondom inkább kifizetem azt az 5000-10000 forintot most mint 150 000Km után a több 10 000 forintokat!!!(ki hogy érzi)Ja meg még annyit szerintem senkinek nem árt egy kis felfrissülés mért baj az ha előbb lecserélik az olajat?Ez olyan mintha a cipőd elkopna de még nem lyukas és kicseréled!!(vagy meg kéne várni hogy lyukas legyen??? ;D)jó példa volt mi?  :D
by: Dugó

én lyukadásig hordom a cipőimet, bár mikor már nem olyan mint új korában akkor megy melós cipőnek :D annak még jó. :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: argosz2 2008 August 27, 19:29:24 PM
Köszi a figyelmeztetést!!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2008 August 28, 10:08:17 AM
én meg bajban vagyok, mert 2 év garival veszem a cipőt és mindig cserélem így és elfogytak a melós cipőim :(

Olaj mindenki saját belátása szerint. pl engem anno nem is tályékoztattak róla, de az Iv***ics tól ezt ki is nézem.
: Re: MK7 típushiba!!!
: stifi82 2008 September 23, 16:40:25 PM
én is hallom  ezt a kopogo hangot de az enyém lehet hogy csak mk6os ennyire nem folytam bele még
de ha sokat megyek 1 huzamba elmulik
: Re: MK7 típushiba!!!
: Laza 2008 November 06, 10:00:11 AM
Üdv!

Nekem is fogy a vizem, ráadásul piros van benne, így látom hol folyt el. A motor (szemben állva) jobb oldalán egy kis csőnél.
Szervizesem azt mondta utána jár, hogy cserélni kell e valami komolyabbat, vagy csak tömítés gond, de még nem jelentkezett.
Az a 'se nem műanyag, se nem fém' cső merre van? :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: AniBaba 2008 November 06, 10:21:59 AM
Azt is vegyük számításba, hogy 10-15-20 évvel ezelőtt más intervallumra tervezték a kocsikat. Escortban van 220000 km és megy (kicsit büdös, kicsit füstöl, de megbízható, sehol nem hagyott idáig ott). Fityóban van 175000 és hibátlan motorikusan - azzal neki mernék vágni külföldi útnak is.
Nem hiszem, hogy a mai motorok kiélezetebbek. Egyszerűen nem úgy tervezik őket, hogy kibírja 10+ évig. Erről szól az autóipar. Használod 5-7 évig, aztán beszámítod egy újba - még mielőtt előjönnének a vaskos szervízszámlák.

Akiktől vettem az Escortot vettek egy 1.2 Twinport Astra-t. 100000 km körül járnak vele, és mondták, hogy visszasírják Zsuzsit, mert az hiába egy régi konstrukció, de megfelelő karbantartással, odafigyeléssel (hidegen nem rúgod szét, figyelsz az olajcserére, a hűtésre, akkor nem fog alólad kiesni - és ezek olyan dolgok, amit nulla hozzáértéssel meg lehet oldani!) elmegy a világvégére. Az Astra pedig már problémázik. Pedig kultúremberek, kultúr vezetési stílussal (látszik Escorton is, hogy tényleg értelmesen használják az autóikat).

Én mondjuk 8000-ként cserélek olajat, és nem spórolok rajta (Castrol GTX 15w-40 - 6-8000/4 liter: megéri azt a pénzt 4-5 havonta), pedig nem is hajtom a kocsikat, mint Süti (1.4 8V CVH Escort, 1.3 OHV Fityesz - azok nem is rugdalásra vannak; egy RS-t biztos én is büntetnék :D).
: Re: MK7 típushiba!!!
: rgida 2008 November 06, 13:01:49 PM
Biztos ami biztos,az első 2000-2500 km-nél én is cseréltem(és cserélni is fogok)olajat.Egy biztos :baj nem lehet belőle!
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 November 06, 13:49:46 PM
Az autó arra van hogy hajtsuk :D ki-ki mennyire. Én szoktam küldeni neki. De messze nem állat módon. de ahogy írtam is ezért gyakrabban cserélem azokat a dolgokat a kocsin amik elkopnak, és az olajat is. Motorfelújítás óta 1500km ment a kocsiba (zsír új a moci), olajcsere. a következő 3000-nél lesz. utána 10000-nél és így tovább majd 6-8 ezrenként.
: Re: MK7 típushiba!!!
: AniBaba 2008 November 06, 15:07:43 PM
Süti, én is hajtanám az RS-t, hidd el :D
De 12 éves, 60 lovas 1.3, 170.000 km-rel nem képes csodákra. Magához képest meglepően dinamikus is tud lenni, de nincs értelme hajtani, mert nem arra tervezték.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2008 November 06, 15:19:10 PM
elhiszem! én is szoktam használni 1.3-as escortot 60 LE, az se arra való. igaz abban 51000 km van :D és 11 éves :D
: MK7 típushiba?
: t_peti 2009 March 16, 20:54:42 PM
Üdv Mindenkinek!

Először is leszögezném, hogy nem tudom, típushiba-e, vagy egyedi eset az alábbi probléma! (végigböngésztem a fórumot, nem találtam hasonlót)
Szóval a tényállás:):
Fater fietája, 2008-as, MK-7-es. 1.25 Ghia. 2008 novemberben vette, most 4ezer párszáz kilométer van benne.
Tehát a probléma, hogy mondjuk 5-ösben, 100-nál leveszi az ember a lábát a gázról, majd finoman visszalép, és iszonyú ciripelő hangot ad. Pont mintha egy tücsökraj lenne valahol elől. De ugyanez igaz 130-nál, és 80-nál is! De 4.ben, ill. 3-ikban is csinálja. Közben nekem is lett egy 1.4-es benzines, és az természetesen nem csinálja ezt.
Már új korában is hallatszott, de most egyre hangosabban, és egyre idegesítőbben! Szinte fáj hosszú úton hallgatni.

Voltunk szeretett szervízünkben, ott a szaki azt mondta, nem kell vele foglalkozni... :o Nincs baj!

Szóval valakinek esetleg valami ötlete? Esetleg váltó? Vagy váltóolaj hiánya???

Előre is köszi: Peti
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2009 March 16, 20:56:59 PM
Garancia és vidd másik szerelőhöz, ahol dolgoznak is!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Miklo 2009 March 17, 11:00:11 AM
Hasznos infó! Nekem is tűnik el hűtőfolyadék, de tócsát még nem találtam. Viszont jobb megelőzni a bajt, csere lesz minél előbb. :-\
: Re: MK7 típushiba!!!
: AniBaba 2009 March 17, 17:13:42 PM

Voltunk szeretett szervízünkben, ott a szaki azt mondta, nem kell vele foglalkozni... :o Nincs baj!
Szóval valakinek esetleg valami ötlete? Esetleg váltó? Vagy váltóolaj hiánya???

El?re is köszi: Peti

Úgy tudom (aztán lehet tévedés), hogy rossz gyújtásbeállítás/vezérlés miatt is jöhet csörgés a motortérből. Főleg, hogy fokozat és sebesség független a jelenség nálad. Nekem Escort csinálta anno.

Hasznos infó! Nekem is t?nik el h?t?folyadék, de tócsát még nem találtam. Viszont jobb megel?zni a bajt, csere lesz minél el?bb. :-\

Olaj nem habos? Túlnyomóban nem látszik szmötyisnek a folyadék? Olajsapkán nincsen fehér takony?
Ha víz nem folyik ki belőle látványosan alá, de elfogy, akkor szerintem megeszi.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Miklo 2009 March 28, 14:37:11 PM
Olaj nem habos? Túlnyomóban nem látszik szmötyisnek a folyadék? Olajsapkán nincsen fehér takony?
Ha víz nem folyik ki bel?le látványosan alá, de elfogy, akkor szerintem megeszi.


Asszem mákom van, megtaláltam,hol folyik. A tartályban érdekes mocsárszínű a lé, de nincs benne olaj, talán csak a hűtőt kellene átmosni. 86ezer után már illene :)
A kiegyenlítő alatt nedves,onnan csöpög le,ami nem párolog el, valószínűleg lehet rajta egy repedés. Szóval egy gyors kuka,méggyorsabb csere,és kész. ;D
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2009 March 28, 23:10:52 PM
Akkor nem nagy a baj! az a lényeg!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Max007 2009 April 24, 06:35:29 AM
nekem is ciripel szinte újonnan, de nem vészes.

A rükvercbe rakás másoknak is akadozva szokott a fék nyomása mellett működni?
: Re: MK7 típushiba!!!
: fiesta2002 2009 April 24, 10:59:49 AM
A hátramenetet két okból nehéz kapcsolni:

1. a kuplung kinyomása után túl hamar próbálod és a motor felőli fogaskerekek még túl gyorsan pörögnek.
2. túl lassan kapcsolsz és a fogaskerekek már megálltak (ilyenkor segít, ha egy pillanatra átnyomod egy másik fokozatba.)
A féknek szerintem csak annyi szerepe van, hogy ha nyomva tartod, más tempóban mozog a kuplungozó lábad.  :)

Tehát: kuplung/1 másodperc várakozás/sebváltó.

A harmadik eset, ha nem emel ki rendesen a kuplung, de reméljük itt nem erről van szó.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2009 April 24, 11:11:50 AM
Hátramenet előtt engedd fel a kuplungot 1x aztán újra nyomd nekem bevált módszer.
: Re: MK7 típushiba!!!
: vargagabi 2009 April 24, 20:55:15 PM
Szia!

A benzinesen nincs ilyen cső csak a TDCI-n.Nem kireped,hanem kidörzsölődik,de a cseredarabon lesz egy darab szövet a kritikus helyen.
: Re: MK7 típushiba!!!
: vargagabi 2009 April 24, 21:22:35 PM
Üdv!
NA kezdem az elején a vízről már írtam,csak ott szoktak folyni.
A váltózajjal szoktak bajok lenni az ügyfelek részéről(persze hallani kell),szerkezeti hiba nincs.Annyi van rá,hogy a váltót nem a betöltőnél kell feltölteni,hanema tolatólámpa kapcsolónál,így túl lesz töltve kicsit.
A hátulról jövő zörgő hang nagy valószínűséggel az ajtózártól jön.Megoldás:az oszlopon lévőzárhidat be kell tekerni pár menet "krokodilos",vagy bandázs szalaggal.
A segédberendezés hajtás felől hallható hang a vízpumpától jöhet,nincs baja csak ilyen,mert valószínű,hogy túl híg a fagyálló.Ellenőrizni kell,legalább-35 felett kell hogy legyen.
: Re: MK7 típushiba!!!
: vargagabi 2009 April 24, 21:24:51 PM
A hátramenetet meg azért veszi nehezebben,mert nincs szinkronizálva.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2009 April 25, 05:29:55 AM
.Ellen?rizni kell,legalább-35 felett kell hogy legyen.


Illetve alatta? Azaz ugyanúgy "-" de a szám értéke nagyobb.
: Re: MK7 típushiba!!!
: vargagabi 2009 April 26, 05:28:08 AM
Igen-igen,pl:-40 C
: Re: MK7 típushiba!!!
: Retibika 2009 August 18, 19:03:05 PM
Sziasztok,

remélem nem baj, hogy ide írok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Az anyós oldali "B" oszlopnál kintről van egy műanyag. Két rszből áll és közte van a tömítés vagy mi. Amikor nyitom ki az első ajtót, akkor a tömítés beleakad ebbe a műanyagba. A mai nap félig le is tépte. Ezt szeretném megtudni, hogy látott már valaki ilyet? Van köztetek pesti, aki vetne rá egy pillantást némi sörért cserébe? :) Természetesen elgurulok az illetőhöz. Esetleg lehet ezt cserélni? Én nagyon analfabéla vagyok ehhez, ezért fordulok hozzátok.
Remélem tudtok segíteni, mert nagyon dühít ez a kis apróság. Mk6 1,4 fresh 5ajtós. Én XX. kerületi vagyok.
Előre is köszi.

Üdv: Rétibika
: Re: MK7 típushiba!!!
: RyAn 2009 August 19, 15:46:04 PM
keresd kobold79-et neki Gilicetéren van a melóhelye ;)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Retibika 2009 August 19, 21:33:01 PM
Köszönöm, majd írok neki. Jobban szemügyre vettem a kocsit és azt állapítottam meg, hogy a jobb oldali első ajtóm elgyengült és az egyik fele lentebb van. Emiatt a gumi tömítés hozzáért a műanyaghoz és szépen lassan, ahogy gyengült tovább az ajtó, egyre jobban piszkálta végül elengedett a ragasztás. Tehát a fő probléma az, hogy az ajtómat vissza kéne állítani az eredeti állapotára és csak utána visszaragasztani a műanyagot. Különben ugyan az lesz a sorsa.

Üdv: Rétibika
: Re: MK7 típushiba!!!
: Kuti 2009 August 19, 21:54:54 PM
Retibika!

Éppen nekem is ez a gond de megoldottam. Kis beakadó gumit helyére kell igazítani, az egész szigetelőt a kocsi orra felé gyömöszölni (idővel ez ugyebár mozog) És ehhez való ragasztóm is van még bőven. Ha gondolod összefuthatuk!

Számom az adatlapomon!
: Re: MK7 típushiba!!!
: Retibika 2009 August 28, 07:51:13 AM
Kuti,

Ezúton is köszönöm a segítségedet. Nagyon pöpec lett. A ragasztó stabilan tart, nem jön le, nem lötyög semmi.

Üdv: Rétibika
: Re: MK7 típushiba!!!
: sztrakk9 2009 December 10, 12:55:02 PM
sziasztok.
Ma takarítottam az autót,ez alkalomból levettem a váltószoknyát,és azt látom ,h az 1 és 5-ös fokozatnál ahogy dörzsöli a váltókar élég szépen megkoptatta,majdnem h át is lukadt már. elforgattam 180'-ot most megint elmegy pár évig így. Gondolom másnál is így van ez,nézzétek meg nehogy késő legyen.

üdv sztrakk
: Re: MK7 típushiba!!!
: Gyurgyo 2009 December 23, 17:13:44 PM
Sziasztok.

Van egy problémám a Fiestámmal. 2008-as gyártás TDCI 1,4-es. Idén télen vettem észre, hogy ha a szélvédőfűtést bekapcsolom (a fűtőszálasat) akkor elhalványul a fényszóróm. Eddig ilyen nem volt. Mivel garanciális elvittem szervízbe ahol kiderült, hogy a generátor fordulaton nem tölt > kicserélték. Nem lett jobb. Utána jött az akksicsere. A gyári 60Ah helyett kapott egy Motorcraft-ot ami már 72 Ah. De a hiba ugyanúgy megvan. Mi lehet a baja szerintetek? Marha zavaró, hogy ha bekapcsolom az első és hátsó fűtőszálakat is akkor jelentősen halványul a lámpa. Másfél év után jött elő ez a dolog. Mi van ilyenkor?

Előre is kösz! És Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
: Re: MK7 típushiba!!!
: PharaoM41 2009 December 23, 17:23:48 PM
Van egy problémám a Fiestámmal. 2008-as gyártás TDCI 1,4-es. Idén télen vettem észre, hogy ha a szélvédőfűtést bekapcsolom (a fűtőszálasat) akkor elhalványul a fényszóróm. Eddig ilyen nem volt. Mivel garanciális elvittem szervízbe ahol kiderült, hogy a generátor fordulaton nem tölt > kicserélték. Nem lett jobb. Utána jött az akksicsere. A gyári 60Ah helyett kapott egy Motorcraft-ot ami már 72 Ah. De a hiba ugyanúgy megvan. Mi lehet a baja szerintetek? Marha zavaró, hogy ha bekapcsolom az első és hátsó fűtőszálakat is akkor jelentősen halványul a lámpa. Másfél év után jött elő ez a dolog. Mi van ilyenkor

Ez egy ordas nagy szivatás. Nem tudom mi lehet a gáz, de érdeklődéssel várom a megfejtést egy szakértőtől.

Boldog Karácsonyt és Szebb Jövőt!
: Re: MK7 típushiba!!!
: grimmcsalad 2009 December 23, 17:31:47 PM
Gyurgyo van egy megbízható Volt mérőd?

Érdemes lenne megmérni az akkumulátor ólom sarkain a feszültséget üresen, bekapcsolt fényszórónál és ha be van kapcsolva minden.
Ha nem megy 12 volt alá akkor kábeles gondod lesz.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Gyurgyo 2009 December 26, 09:52:15 AM
Köszi a tanácsot. A feszültség nem megy 12 volt alá. Alapjáraton és fordulaton is 14,4 v. Marhára bosszant a dolog. Ráadásul most a szervíz is segítőkész volt (eddig) . De visszaviszem majd mert félek, hogy valami elektromos probléma és később nagyobb gond lesz belőle. De úgyis akarok rá venni még egy év garanciát. Pláne így :-)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Xerxes 2009 December 26, 13:03:37 PM
A + év garanciát én 3-éves korában akartam megvenni,de azt mondták csak 1-éves koráig lehetett volna! >:(
Remélem te még belül vagy,esetleg engem átdobtak akkor!
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 February 21, 13:08:29 PM
sziasztok.
Ma takarítottam az autót,ez alkalomból levettem a váltószoknyát,és azt látom ,h az 1 és 5-ös fokozatnál ahogy dörzsöli a váltókar élég szépen megkoptatta,majdnem h át is lukadt már. elforgattam 180'-ot most megint elmegy pár évig így. Gondolom másnál is így van ez,nézzétek meg nehogy kés? legyen.

üdv sztrakk

Hali! Nekem tegnap tűnt fel, hogy nem csak megkopott a szoknyám, hanem ki is lukadt. Esetleg el tudnád mesélni, hogy hogyan kell leszedni a váltószoknyát? :)
Mert félek, hogy por megy be a lukakon, és az ott rosszaságokat csinál, meg nem is tetszik az a műanyag izé, szóval akkor le is cserélném valami bőr szoknyára :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 13:19:31 PM
Hali
A váltógombról lefelé húzd le a gumit,utána  csavard le a váltógombot,alul a müanyag keretet óvatosan pattintsd ki(húzd felfelé).utána már kijön a gumi belőle.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2010 February 21, 13:45:22 PM
a menet pontos, de ott nem tud galibát csinálni a por. amúgy is van ott nem kevés. de a bőr szoknya télleg szebb én is cserélném ;)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 15:13:41 PM
Megmondom öszintén,hogy nekem a bőr váltószoknya nem tetszik,de hát ugye azért születnek egyedi autók mert minden tulajnak más az ízlése.
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 February 21, 16:12:58 PM
Köszi szépen! Nekem valahogy ez a műanyag harang mindig olyan kicsit igénytelen, és olcsó megoldásnak tűnt, nem is tetszett, és így, hogy lukas lett, megvan az indok, hogy miért cseréljem ki  :-X
Már csak valami helyet kellene találnom, ahol nem is gagyi és nem is túl drága szoknyát lehet venni (esetleg egy váltógombot is hozzá), és ki is cserélem :) Csak legyen időm keresgélni.
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 16:26:16 PM
gyáriban is van.
azt hiszem fusion,de tudok gyári számot mondani rá ha gondolod.
gyári száma:1388462

váltógombot milyet szeretnél?
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 February 21, 16:53:36 PM
Hát ha bőr a szoknya, akkor valami hozzá passzoló kellene, nem feltétlen ezek a kicsi gömb alakúak.
A gyárinak amúgy az ára kb-ra mennyi lehet? Azt ne tudod véletlenül?
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 17:00:14 PM
hát árat nem merek mondani,de ford szalonban meg tudják mondani neked,de szerintem 5000 ft körül mozoghat az ára
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 February 21, 17:11:17 PM
Köszi szépen!
Közben megtaláltam egy angol alkatrész áruházban :)
http://www.fordpartsuk.com/shop/fiesta_mk6_gear_lever_synthetic_leather_gaiter_87.htm  =>itt ~10 font = 3000 ft
Ez tetszetős: http://www.fordpartsuk.com/shop/fiesta_mk6_alluminium_gear_lever_knob_and_gaiter_85.htm
bár az alu gomb lehet, hogy nagyon világítana a teljesen szürke beltérben :)
 
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 17:19:40 PM
Nekem ugyan ilyen van a kocsiban csak a gyári gumival,meg nekem vágva van a váltó karból is 3cm t

A váltógomb ára 10140 Ft volt
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 February 21, 17:37:21 PM
Akkor annyival nem is volt drágább, mintha kintről rendelném be. Onnét csak a gomb kb 9k lenne + posta persze.
Hmm-hmm, alszok rá még egyet-kettőt :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Csipi 2010 February 21, 17:43:42 PM
Pocok, egymás utáni hozzászólások esetén kérlek inkább használd a "Szerkeszt" gombot és egészítsd ki az előző hozzászólásodat, minthogy mondatonként egy új hozzászólást írj... Köszi..
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 18:19:34 PM
OK de ha fel lehetne tölteni képeket akkor nem mindig kellene külön külön írogatnom. mert az nem müxik
: Re: MK7 típushiba!!!
: Csipi 2010 February 21, 18:42:14 PM
Nem értem az összefüggést ;) mindenesetre a képfeltöltős probléma orvoslása folyamatban van, kis türelmet kérünk... :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 21, 18:50:50 PM
Mindegy ;D
: Re: MK7 típushiba!!!
: Csipi 2010 February 21, 18:56:05 PM
Jelentem, a képfeltöltés működik! Köszi Viktor :)

[a csatolmány törölve]
: Re: MK7 típushiba!!!
: t_peti 2010 February 22, 18:49:31 PM
Az enyém ilyen:
Így nem mutat olyan jól, de életben nem rossz. Jobb mint a féltengely harang.

[a csatolmány törölve]
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 22, 18:55:12 PM
Az enyém ilyen lett  :)

[a csatolmány törölve]
: Re: MK7 típushiba!!!
: RyAn 2010 February 22, 21:21:00 PM
Az enyém ilyen:
Így nem mutat olyan jól, de életben nem rossz. Jobb mint a féltengely harang.

Jaja szebb is a bőr...
muteréknak szétnyílt a gumiharang... Koboldtól szereztem bőrt :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2010 February 22, 21:28:49 PM
Az enyém ilyen:
Így nem mutat olyan jól, de életben nem rossz. Jobb mint a féltengely harang.

nekem arról a gumi izéről a WC pumpa jut eszembe. :D
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 22, 21:34:43 PM
 :D nekem ez jön be
: Re: MK7 típushiba!!!
: RyAn 2010 February 22, 21:37:28 PM
Nekem meg a jó bőr  :-X
: Re: MK7 típushiba!!!
: wgm 2010 February 24, 17:34:36 PM
gumiharang? borgatya?

az interceptor felette all a problemaknak   ;D

(zarojelben megemlitendo hogy nekem is a gumiharang tetszik......ha nincs sebessegbe rakva)

(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/ZHAHYH/viewsize/cimg7117.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/zoom/ZHAHYH/viewsize/cimg7119.jpg)
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2010 February 24, 19:12:10 PM
Vadi új,egy hetet sem használt gumiharang eladó! ;D
Az első utam a tuningboltba vezetett,a szalonból,az autó átvétele után.Annyira nem tetszett,hogy egyből lecseréltem bőrre.  O0
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 24, 20:13:58 PM
 :)Mennyiért adod? :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2010 February 24, 20:19:51 PM
Ki akar ilyet venni? :P
az elvetemültnek odaadom a bolti ár feléért :-X ::)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 24, 20:21:07 PM
na és az mennyi lenne?
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2010 February 24, 20:22:05 PM
most ugye viccelsz,hogy kell? ??? ::)
: Re: MK7 típushiba!!!
: Pocok 2010 February 24, 20:24:07 PM
dehogy viccelek,nekem a gumi tetszik ;D
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2010 February 24, 20:25:54 PM
na,inkább pm ben offoljunk :P
: Re: MK7 típushiba!!!
: bundi 2010 February 27, 20:39:37 PM
Hali!!

A problémám az hogy a csomagtérajtó csak akkor záródik be ha az ajtót erősen lecsapom.
Valamikor a samarámban csak az ajtózáron kellett állítani.Vajon most is csak ez a probléma vagy,
esetleg a zárral van gond?
Megoldható a probléma házilag vagy esetleg menjek szerelőhöz?(mk7)?
Ha tudtok segítsetek!

Köszi : Bundi
: Re: MK7 típushiba!!!
: Littleb 2010 February 27, 21:08:49 PM
Szia!
Tudsz rajta allitani, fent a ket zsaneron van negy csavar es lent a zarbigyonal ketto. Kis turelemmel meg tudod Te is csinalni.. :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: lacccus 2010 February 27, 21:39:20 PM
A lenti kettőnél érdemes próbálkozni,torx kulccsal :P
: Re: MK7 típushiba!!!
: bundi 2010 February 28, 12:45:36 PM
Köszi rápróbálok!
: Re: MK7 típushiba!!!
: bundi 2010 February 28, 21:01:23 PM
Jelentem az ajtót sikerült beállítani, köszi a segítséget!

Annyi lenne még hogy most a zárállításkor vettem észre azt jelenséget,hogy a hátsó ajtó bezárt állapotban nem áll egyenesen.
Értem ez alatt azt hogy a csomagtérajtó ajtó bal alsó-oldalsó széle nem illeszkedik a lámpák vonalához. Lezárva ez a széle 2 mm-rel kijjebb áll.Az ütközőgumi szerintem nem is ér a lemezhez,míg a másik oldalon az ütközőgumin látszik hogy lezárt állapotban kicsit összenyomódik, ahogy annak szerintem lennie kell.
Valahogy úgy néz ki mintha az ajtó meg lenne csavarodva,de az autó még törésmentes.(kop kop kop...)
Lehet hogy az ajtó beállításával van baj? Valahogy nem tudom hogy nem vettem ezt észre hamarabb?
Vagy elállítódott az ajtó?

Segítsetek!  Köszi:Bundi
: Re: MK7 típushiba!!!
: rina 17 2010 March 03, 06:41:49 AM
Sziasztok!
Nem tudom ez tipushiba e és halottatok e már ilyet?

A fényszórót (MK6) ha bekapcsolom olyan mintha folyamatosan állítgatná magát és egy furcsa zúgó hangot is ad mellé
van abban valami "motorféle" estleg ami zárlatos lett? ??? ???
: Re: MK7 típushiba!!!
: fiesta2002 2010 March 04, 13:48:41 PM
Igen, a szintszabályozás, amit a világításkapcsoló mellől tudsz szabályozni, egy kis motorral működik.

Az az alapelv, hogy a szabályozóval egy potmétert forgatsz, aminek az ellenállása összehasonlítódik a fényszóróval együtt mozgó potméterrel. A kis motor addíg emeli/süllyeszti a tükröt, amíg a két ellenállás egyenlővé nem válik.

Ha itt baj van, pl. a motorban egy fogaskerék elrágódik, akkor csak egy bizonyos pontig emeli a fényszórót, utána már csak zümmög.  :(
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/comprofiler/plug_profilegallery/1057/pg_112320566.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/comprofiler/plug_profilegallery/1057/pg_1318104770.jpg)
: Re: MK7 típushiba!!!
: bundi 2010 May 07, 20:54:39 PM
A csomagtérajtó beállítására tudtok valami okosságot? A zár már be lett állítva és le is csukódik,de
az ajtó továbbra sem áll a helyén. Lehet hogy még a záron kell állítani?

Köszi: Bundi
: Re: MK7 típushiba!!!
: kobold79 2010 May 09, 12:55:12 PM
Szia Bundi!
Több lehetséges alternativa is van.
1: probálsz még állitani a záron,
2: megprobálod a zárütközőt is beállitani, (t30-as kulcs)
3: ez a legösszetettebb :) Lekell venni a tetőkárpitot és a zsanéron kell állítani.
melynek menete a következő: kalaptartó ki, két kalaptartó tartót ki(3db csavartartja), a kis oldal ablak körüli kárpit ki(egy patent, meg egy csillagcsavar tartja, a csavar egy műanyag dugó alatt van elrejtve), ovatosan ki kell szedni a két ruha akasztót(kis fület lehajtani és egy őskorból nálunk maradt forgathatós nyelű csavarhúzó sima felével 3mp-es művelet), Már csak két patent van ami a tetőkárpitot tartja.
Ovatosan le kell hajtani, tető és a kárpit közé gyürjünk be egy foszforeszkálos dzsekit a könnyebb szerelhetőség miatt!!! :)
A zsanért egy db anya(13-as kulcs fogja) és  2db csavar(8 kulcs fogja)
Vigyázz a teleszkopokat le kell akasztani mert megfeszitheti a zsanért!!!
Röviden ENNYIIIIII! :D
: Re: MK7 típushiba!!!
: bundi 2010 May 09, 21:14:16 PM
Köszönöm a segítséget,megpróbálom hátha valamelyik bejön!

Bundi
: Re: MK7 típushiba!!!
: Nagy Máté 2010 June 15, 15:00:48 PM
Sziasztok!

 Napokban vettem észre h a vezető oldalnál, a  láb-légbeömlő panel mögül folyik a víz a szőnyegre. Klíma használata közben. Komoly vízmenyiség volt, tegnap kifacsartam a szőnyegem, azóta csak szárad...
 Plusz a légbeömlőkön a kocsiba, ha jön a hideg levegő lehet látni a párár ami jön a levegővel. Olyan, mintha felhőt fújna be a kocsiba. Eldugult a klímavíz kivezető csövem, vagy komolyabb a baj?
: Re: MK7 típushiba!!!
: Csipi 2010 June 15, 15:04:45 PM
Dugulás, ilyen nekem is volt, és csak akkor csinálta amikor ment a klíma... takarítsd ki és megjavul :)
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 July 21, 08:16:37 AM
Hali!

Nemrég feltűnt, hogy hátramenet kapcsolásánál nem mindig kapcsol be a tolató lámpa.
Próbálgattam mindenhogy a hátramenet kapcsolást (a kart kicsit jobban megnyomni lefelé, kicsit hosszabb ideig hátra húzni a kart...) és látszólag teljesen véletlenszerű, hogy világít-e, vagy nem. A biztosíték jónak tűnik, szóval nem hinném, hogy az a baj.
Találkozott már valaki hasonlóval? Vagy vannak ötletek, hogy hol keressem a hibát, rossz alkatrészt?
Nem nagy probléma igazából, csak eléggé kellemetlen, amikor este akarnék betolatni a sötét udvarban a helyemre, és emiatt nem biztos, hogy szervizbe szeretném vinni a kocsit.
: Re: MK7 típushiba!!!
: sUdYe 2010 July 21, 09:27:00 AM
tolató lámpa kapcsoló a váltóban.
: Re: MK7 típushiba!!!
: natloz 2010 July 21, 09:45:37 AM
Gyanítottam, hogy ez lesz, csak bíztam benne, hogy mégsem.
Azt ki lehet cserélni nagy bontás nélkül, vagy szokjak hozzá a gondolathoz, hogy az októberi műszakiig így kell közlekednem?
: Re: MK7 típushiba!!!
: kobold79 2010 July 21, 13:53:16 PM
Semmi extra. 22-es csillagvilla. :) Testet kapcsol.
Váltó elején találod két kábel megy rá. Azt hiszem zöld narancs. Ha ragaszkodsz a cseréhez, nekem van gyári bontott.
Üdv Kob!