Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Johnny48 2010 March 04, 12:26:44 PM
-
Sziasztok!
A problémám az lenne, hogy a kicsi 1.1i-s Fiestám lassan megőrjít az étvágyával..
kezdem erősen unni, hogy nagyjából 11-12 litert fogyaszt a drága.. Jó,jó nincs tök meleg, kis távokon járok vele, de nem nyomom neki..
Lambda szondával, és anélkül is próbáltam már, eredmény nélkül.. Hengerfejtömítést cseréltem, mert tűnt el a víz.. Melegen viszont mint egy gőztisztító, úgy nyomja ki a fehér füstöt a kipufogón.
Kartergáz meg rengeteg van, kék.. az a takonyszerű trutyi is hihetetlen mértékben termelődik.
A fogyasztást szerintem nem a szondák okozzák, talán a motor kopottsága. Nem tudom gyűrűzés elég lenne-e, ahogy olvasgattam a fórumot, nem sok embert láttam, aki furatgatja, gyűrűzgeti a kocsiját.
Egyetemista révén nincs túl sok pénzem szerelőkre, magam szeretném megcsinálni, ötletekért, véleményért szeretném a segítségeteket kérni! Előre is köszönöm :)
-
Az olajat nem eszi a moci?
Vízhőfok beáll a normálra?
Egy kompressziómérés meleg motornál betaposott gázzal sokat elárulna!
-
Nekem is sokat evett, mondjuk az enyém karbis, és mióta felesben benzin/etanol (20/20 liter)keverékkel 2 litert csökkent a fogyasztásom(így 600 km/tank), bár úgy nem megy, mint benzinnel, de elfogadható. Én már 2000 km-t mentem így keverve és semmi baja tőle, az injektorosba is nyugodtan teheted(felesben), mert ha szerencséd van kitakarítja az üzemanyag rendszert, és helyreáll minden, mint nálam.
Igen a kompresszió fontos, megmérik fillérekért, és a szelephézag helyes beállítása is fontos!
Ha eszi az olajat akkor elgondolkodtató egy gyűrűsor csere, (tudok olyat ajánlani ami bevált, és olcsó).
Akkor ha jól értem neked egy tankkal kb.: 350 km-t megy el?
-
Etanol vitától függetlenül előbb a motort kéne rendberakni, ha eszik bármit (víz/olaj) akkor az hiba, amit nem üzemanyaggal kell orvosolni.
Kompressziómérés/veszteségmérés legyen az első utad - utána többet fogsz tudni.
OFF: etanolt 2000km után ajánlani bátor, de ezt a témát tárgyaltuk nagyon sokat a megfelelő topikban (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,945.0/), inkább ott.
-
A takonyszerű trutyi a rövidtávozástól is lehet, nem kötelező hf-esnek lennie.
Gondolom automata szivatós, visszahúz rendesen?
Mennyi van a motorban? (kopottság miatt -> kompresszió, ahogy a tanultabb kollégák is említették)
-
rövid távon simán megeszi. kicsi pörgős motor, ne várjon senki se csodát tőle... motorfelújítással lehetne javítani rajta ez biztos, hogy mibe fájna az függ az állapotától. nekem volt 1.6-osom ami melegen evett ennyit mint a tied hidegen. az rövid távon 14-18 között nyomta. azóta voltak nagyobb motorok is már a kocsiba mind kevesebbet eszik. annak a motornak az üzemmeleg városi (rövid távú) fogyija 8-9 között reális lehet még. kicsit sok ez a fogyi, bár nem vészes, amilyen hideg van/volt mostanság.
-
Az olajat nem tudom igazából, hogy eszi-e, olyan sokat nem járok, nem is merek..
Vízhőfok beáll a normálra, nem is megy túl, minden frankó vele.
A szelephézag tökéletesen be van állítva.
Sok a kartergáz, szal valószínű hogy kopott, remélem a gyűrűzés elég lenne. Hétvégén megpróbálok szerválni egy komp.m.órát,és megnézem.
A motorban nem tudom, hogy mennyi van, mert 5 számjegyű a km. óra egész része(ez most 11118), és ki tudja, mennyi lehet a nagyobb helyiértéken? :( Talán 211118? 311118? :-\ )
8-9? Szerintem az is sok, egy 1.1es kis nyavalyánál. Azért vettem ilyen kis kocsit, mert száguldozni úgy sem szoktam, legalább ne egyen sokat.. (haver Uno-ja 1.0-s 5L körül eszik.)
-
Hogyne lenne sok, annak 7 literből ki kell jönnie, pláne ha injektoros:
http://www.osszesauto.hu/prg/autoinfo5.kk?fnMID=28437
Etanolról nem vitáztunk, csak javasoltam a tisztító hatása miatt, amúgy egyet értek először a motort kell kivizsgálni.
-
Az 1.1 ebbe szerintem kevés (45LE?), alulmotorizált, nekem Mk3 1.3 (60LE) van, azzal városban 7 litert itatok meg télen, normál közlekedés mellett (nem totyogok, nem rugdosom). Nem sokkal erősebb, pont annyival, hogy alacsonyabb fordulaton is legyen ereje mozgatni a kasztnit.
Kicsit olyan helyzet, mint az E30 316-ok. Többet ettek, mint a 320-ak...
Sajna ez van.
1.0 Corsak is 8 litert esznek, meg az 1.2 és 1.4 is. Különbség 1-3 deci lehet 100-on városban.
Ha kis fogyasztás kell, akkor 1.4D AX vagy Saxo (szaré-hugyé vannak mindenhol), az tényleg 4-5 liter, gázolajból. Ha rúgod neki :D
Spórolással még egy robogót is lenyom fogyasztásban.
Vagy új Fiesta, 1.4TD. Egy olyat én is szívesen vennék :DDD
-
50 Le, az már lehet alul motorizált, a karbis 55Le majdnem 60, én is 7 litert töltök bele /100km keverve, a nyomatékkal nincs gond, csak fordulaton erőtlen.
1.7D(isuzu) Corsat tudnék én is ajánlani az is 4 - 4.5 L / 100km.
-
Egy 86os Escortom volt, 1.3-as. Szerettem, de sokat zabált.. :) Ezért vettem ezt, hátha ez nem. A sors fintora hogy tévedtem.. Más autót nem veszek, ezt nem sózhatom így rá senkire, és az okmányiroda sem fog belőlem élni..
3 hónapja van meg.. Lehet, belenyomok egy kis etanolt a benzin mellé, hátha megmossa, elvégre az alkohol néha úgyis jól jön. :)
-
Az nem lehet hogy hosszú lábad van?
Amikor megvetted, lecserélted az olajat az alap, azóta csak mentél vele 1000 km-t, hogy lásd fogyott e az olaj belőle.
Mennyit megy egy tankkal?
-
Mondjuk azt is nézzük, hogy hiába kicsi az autó, az 1.1 és 1.4 között elég nagy különbség van nyomatékot tekintve is.
Nem egy dízel persze :)
És nem is egy 2-2,5 lityis benzinmotor ereje lakozik benne, de nem is arra van tervezve az egész autó.
-
A nyomatékkal nem foglalkoztam, húzni húz, bár 90 körül már elég szánalmasan. Nincs szükségem egy 2-2,5 es erejére, hiábavaló hasonlítani nagyobb erejű kocsikhoz a Fiestát. :)
-
Az biztos, hogy megfelelő szaktudás, szerszámok nélkül ne fogj hozzá. Pl: gyűrűsor cseréjéhez, mert darabokban viheted Szabykhoz, hogy összerakja. Én megnézném a kompressziót, gyertyát, kábeleket, ha minden jó, beletenném az etanolt felesben teletankolva!!!! Km számláló lenullázva, megnézném mennyit megy el, és ha csak városi a gép, én kirándulnék is egyet valamerre.
-
Valamennyi értelem van hozzá, bár inkább motorokhoz, de ez sem több, csak nehezebb emelgetni - talán a darabokban vitelre nem lesz szükség, csak nem akarok belefogni olyanba, ami felesleges. Hétvége, kompresszió, lehet kap 4 új gyertyát, meg megöntöm a torkát valami finommal. Kirándulni elmegyünk, ha a szomszéd faluig már eljutunk egy tank plussz két hordónyi benzinnel. :)
-
Annak 6-700 km-t el kell mennie egy tankkal, addig kell b***ogatni amíg ez nem sikerül, olyan nincs hogyha jó, és nem zavarod hogy 9 litert egyen, a 4.2 V8 eszik annyit kint ha nem zavarom, és ezt szó szerint értsd!
Káromkodást kéretik kerülni! Köszi - Csipi
-
Ha még nem tudod mi baja van az autódnak addig ne tedd bele az etanolt! Több kárt teszel mint hasznot.
Tessék először megnézetni egy megbízható hozzáértő emberrel, vagy ellenőrizni azokat amit itt a fiuk tanácsoltak. Csak jót akarunk neked, de az Etanolt még mellőzd!
-
Kérlek ne haragudj meg azért amit írok, de amint láthatod itt többen komolyan vették hogy segítenek neked egy két jó ötlettel, viszont az amit te leírtál kicsit komolytalanak tűnik nekem(de nem zárom ki hogy én gondolkozom rosszul).
Ezt írtad:
"megőrjít az étvágyával: 11-12 L"
"lambdával és a nélkül is nézted"
"hengerfejtömítést is cseréltél"
3 hónapja van meg és még nem mentél vele annyit, hogy tudd eszi-e az olajat!
A sok kísérletezés, szerelés közben mindig nyakig tankoltad, hogy tudd menyit fogyaszt, vagy csak az óra alapján sacc?
Olajat szűrőket cseréltél benne?
Vezérlés biztos a helyére került a hengerfejtömítés cseréje után?
Ettől függetlenül miért ne lehetne kopott és meg lehet gyűrűzni. Benzines opeleket már gyűrűztem azoknál bevált.
Volt egy 1.6D ascona. A 4 dugó 3 méret volt! Meg lett rendelve a legnagyobbhoz + méretes gyűrűkészlet és asztali finom csiszológéppel egyenként beköszörülve az összes gyűrű. 4-éve hibátlanul megy azóta is!
-
Ha még nem tudod mi baja van az autódnak addig ne tedd bele az etanolt! Több kárt teszel mint hasznot.
Tessék el?ször megnézetni egy megbízható hozzáért? emberrel, vagy ellen?rizni azokat amit itt a fiuk tanácsoltak. Csak jót akarunk neked, de az Etanolt még mell?zd!
Én is ezt akartam mondani. Ne kisérletezz gyár által nem támogatott üzemanyaggal, amig nincsen minden rendben a vasban.
Ha benzinből 11-12 litert eszik, akkor etanolból még többet fog - kisebb a fűtőérték, télen hidegindításnál probléma, bla-bla-bla, ld. etanol topik, szinte mindenki hozzászólt már a klubból véleménnyel, tapasztalattal, nem citálom ide az egészet.
-
Rendben, mellőzöm, ennyire biztosan azért nem írtam, ne kapjatok be ::) :notworthy:
Balage- én tudom hogy kevesebbet kéne ennie, nem is elégednék meg a 9-cel!
Szoktam néha komolytalan lenni, de ez most véresen komoly :-\
"megőrjít az étvágyával"- igen, meg, téged nem őrjítene meg?
"lambdával és anélkül is néztem" - igen, mert olvastam itt, hogy sokaknak segített, hogy lekötötték, és az alapértelmezett lambda értékkel már normálisan fogyasztott a kocsi, tehát ezt a részt kellett cserélniük.
Nálam, nem változtatott a megléte, és a kikötött mivolta sem a problémán.
"hengerfejtömítést is cseréltél" - igen, cseréltem, mert úgy láttam hogy a vízszintnek nem kéne így változnia, miután levettem a hengerfejet láttam, hogy a régi már régen megadta magát. mi a baj ezzel? :)
3 hónapja van meg, azóta talán 1000 km-t mentem vele. rövid távokra, naponta átlagosan 5-6km-re használom, néha hétvégente 40-50-re. Igen, eszerint nem lehet megállapítani hogy eszi-e az olajat, de arra nem is panaszkodtam..
Igen, én is kopottnak gondolom, hiszen írtam, hogy rengeteg a kartergáz, és nagy nyomással is jön..
Hengerfej visszarakás után minden szelephézag tökéletesen pontosan be van állítva - nem mondtam hogy gyenge, annyit mondtam, hogy sokat eszik- sőt rengeteget, erre jöjjünk rá, beszéljük meg mennyire teheti a kopottság, illetve más tényező, ha elfogadjuk, hogy jók a szondák.
Olaj szűrőket nem cseréltem benne. A fogyasztást tankolás-> abszolút nulláig fogyasztással néztem.
-
Ha az ember vesz egy kocsit avval kezdi, hogy olaj, 1db olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő csere.
Sőtt ha az az én autóm lenne akkor első olajcserénél megöblíteném tescós öblítőolajjal is egyszer, mivel eladás előtt ezeket az öreg verdákat nem szeretik szervizelni, mondván úgyis megy a háztól.
5-6 km-es távon (és gondolom az is pesten lámpázva) sokat ne várj tőle.
Le kéne cserélni a kötelező cuccokat, megtankolni és menni vele egy jó 200-ast(km-ert).
Lehet csak le vannak ragadva a gyűrűid.
Nem a szelephézagot hanem a vezérlést írtam, hogy biztos a helyén van?
-
Kb 2 hónapja még nekem is iszonyat magas volt a fogyasztásom. 10L körül. Akárhogy közlekedtem mindig 9,5-11L között volt.
Ráfogtam, hogy hideg van és sok a rövid táv.
De addig meddig idegesített a magas fogyasztás, elővettem a fiesta szerelési könyvet és végig olvastam, bújtam s majd értelmeztem minden lehetőséget.
HOPPÁ,
Tudjátok mi volt a hiba?
Az injektorban van egy hőérzékelő, /műszerfal felől/ olyan csúnya volt, mintha megégett volna. kicseréltem 4ezer körül lehetett.
Mindjárt 6,,,,Liter a fogyasztás. Tehát nem minden esetben a motor a felelős ezért a fogyasztásért. Ellenőrizni kell az elektronikát.
Javaslom neked első lépésben egy motor újra instalálást. 8)
Vedd le a pozitív sarut, s majd le testeled és 15 perc után tedd vissza. Hifi esetén a kondit kösd le előtte.
Ilyenkor a motorvezérlő elektronika újra indul, Újra tanulmányozza a jeladókat. Ha ezután sem segít, keressük a megoldást.
Ez a lépés nem tesz kárt, de nekem ez bevált.
-
mx24bmuszi - Röstellem, ezeket nem cseréltem, a légszűrőt megtakarítottuk, de annyira nem is volt dzsuvás. Ez OHV motor, a vezérlése lent van, érintenem sem kell, hogy lerobbantsam a hengerfejet. A jelek szerint a helyén van.
harciger - A hőérzékelőmet megtisztítottam már, és az ellenállását is lemértem, és a kellő határok között volt, illetve gyors hőmérséklet változásra gyorsan reagált, a megfelelő ellenállásirányba.
Az akksileakasztós művelet körülbelül már 8-10 szer megtörtént, közben megadta magát az ECU- valahogy nem akart valami folyamatos tesztüzemből kilépni, amibe a gázpedál nyomkodásával lehet belebillenteni, és pár napos kocsitól elvett állapota után sem akart kibillenni ebből. Amíg így volt, elfelejtette a gyújtási időpontokat, nem indult, visszadurrant az injektoron keresztül, stb stb.. Ezt megoldottam, közben volt néhány "újrainstallálás".
Nem volt rossz az ötlet, ez is elég nagy mértékben felelős a benzin-levegő arányért. De nem ez a hiba, sajnos. :( . - Már csak 1-2 nap, és lesz kompr. mérő órám. :)
-
Hopika vezérlés visszavonva! Nem gondoltam volna, hogy mk3-ban még volt OHV. De most már ezt is tudom. :notworthy:
-
Hopika vezérlés visszavonva! Nem gondoltam volna, hogy mk3-ban még volt OHV. De most már ezt is tudom. :notworthy:
Bizony volt, jó kis varrógép hanggal :D
Még Mk3 Escortban volt 1.3 CVH.
De asszem a Ka-ban is ugyanez az 1.3 OHV volt, csak EFi-vel, aztán átnevezték Endura-ra, de ugyanűgy "Kent" motor volt.
A 30 éves design, még talán Ford Angila tipusból örökölte ezt a konstrukciót. Elmegy a világvégére, erejét tekintve egy satnya gebe, de tartóssága mint egy igáslóé :D Én szeretem. Úgy tudom létezett ebből 1.6 is, na arra kíváncsi lennék, de állítólag ritkább, mint a sufnituningmentes 1.0 Swift :)
-
Remélem nem sújtottalak le a hírrel :)
A sok kartergázból én azt gondolom, hogy kopott.. Meggyűrűzném én, remélem fúrásra nem lenne szükség..
Se alkatrészüzleteknél, se googleban, sehol sem találok gyűrűket.. Ladához meg wartburghoz meg skodához van csak mindenhol, 1-2 ezrekért.
Ebben a direkt ezzel foglalkozó topikban a sok ötletből később is majd könnyen megoldáshoz juthat majd a később ilyen problémával érkező olvasó.
Hm.. észrevételem : az a szelep, a légszűrőház beömlő végénél, ami a hideg motornál a leömlőcső melegét szívja, melegnél pedig a szemből jövő levegőt, úgy nézem meleg motornál sem áll be vízszintesbe, így akkor is a csőtől szívja. Nem tudom ez lehetne e probléma - de talán ugyanannyi levegő van ott is.
Ennyire drasztikus zabálást ez szerintem nem okozhat. :-[
-
úgy nézem meleg motornál sem áll be vízszintesbe, így akkor is a cs?t?l szívja. Nem tudom ez lehetne e probléma - de talán ugyanannyi leveg? van ott is.
A légszűrőház bemenőcsövét le lehet szedni, és kipróbálni úgy.
Állítólag jobb is a hangja, nyáron talán kipróbálom, de télen jobb, ha szívja egy kicsit a meleget.
-
Se alkatrészüzleteknél, se googleban, sehol sem találok gyűrűket.. Ladához meg wartburghoz meg skodához van csak mindenhol, 1-2 ezrekért.
Nagyautó? BárdiAutó? Cromax?
-
Bezony.. Bárdinál van Cofap de nincs raktáron, Unixnál találtam Mahle gyűrűszettet 6200 Ft/dugattyú. Ha van kedvezményed már nem is annyira sok.. :P
-
Bárdinál néztem én is, téleg nincsen nekik raktáron. Onnan 16 körül szerintem megkapod ha még rendelhető. + egy új hengerfejtömítés, olaj ez-az. 30 és már fut is, talán. Blokkcserébe nem gondolkoztál?
Ja és lesújtottál ;D Nekem alul-vezérelt bogárhoz, kispolákhoz, meg öreg alfához volt csak szerencsém. Máshoz nem.
Az az 1.6 ohv az tényleg strapabíró lehet.
-
Cromaxnál néztem, ott nem találtam, meg még annál a nagyautónál, ott sem láttam.
Jó látni hogy van valahol, 16 körül nem is lenne rossz, Unixnál 25ért már azt talán soknak találom...
Blokkcsere.. hát az papírmunka meg ilyenek.. néztem vannak fent 35-40ekért külföldi papíros komplett fiesták, ha a motorjuk is jó lenne, simán megérné, meg hát ottvan az a sok plussz alkatrész.. Jó persze, odaírják hogy motor jó.. De honnan tudhatnám hogy mennyit fogyaszt? Enyém is jó..... egyébként. XD
Most voltam autóreszelő bácsinál, nem volt otthon, ergo nincs órám.. Később átmegyek megint.
-
Adjál PM-ben egy alvázszámot, utánakérdezek a gyűrűknek.
-
Egy ötlet!
Map szenzorban mondtam a zselés trutyit.. a csövében, amit kitisztítottam, és jobb lett.
Nah, szétszedtem a MAP-ot, nem volt egyszerű, kés, fűrész kellett hozzá, mert belülről műgyantával van kiöntve. Nahmármost, hozzáfértem a cső belső részéhez, ami a szívásmérő részhez van vezetve. Volt benne még abból a trutyiból, és a szívásérző résznél is van belőle.
Kérlek, ha van olyan, aki ért ehhez a részhez, írja meg, hogy ott tök száraznak kell-e lennie, mint ahogy feltételezem, és hogy hogy mér ez a rész.
Ha érdekel a belseje titeket, feltehetek képet!
Mellé egy kérdés, műgyantám nincs, újrakiöntéshez van mondjuk sziloplasztom. Sziloplaszt vezeti-e az áramot?
-
Szia!
Ha jól tudom, vagyis ha jól emlékszem arra, amit egyszer tanítottak nekem :laugh:: a sziloplaszt nem kitöltőanyag, lassú a térhálósodása, és van olyan sziloplaszt, ami vegyileg reagálhat más anyaggal... mindemellett levegőbuborék kerülhet kinyomáskor közé, amit aztán kb. esélytelen kibűvölni onnan...
Tehát ha műgyanta volt, akkor műgyanta is legyen ott!!! :D
Amúgy a felvetésed többi részéhez lövésem sincs ;D
-
Nem lényeg a légbuborék, ahogy nézem csak azért van hogy benne tartsa a műanyagházban az elektronikát, védje a fémrészeket a párától, meg talán hogy a vákuumnál amit a motor létrehoz benne ne szívjon falsot. Egy kb félcm*félcm-es ezüst színű lapka felületét szívja a szívócső vákuuma. Én ezt nem tudom megállapítani, hogy mi, hogy tud egy felület szívóerőt mérni.. talán hőmérsékletet mérne?, nem tudom, de valószínűleg a zselének nem szabadna ottlennie.
Dith, utánaolvastam, igazából FBS-t használok, ha kell, rétegenként építem fel a szigetelőanyagot, így meg fog kötni. Szerintem a levegőnek közvetlen érintkezésben kell lennie a lapkával. MAP-ot azért néztem meg, mert túl magas frekvenciájú jelet adott ki. Egy hibalehetőség, ha bejön, egy tapasztalattal több. Most szárad..
-
Az az érdekes, hogy ez a szenzor ami a légszűrőházban van, az nekem nincs ott, és még a kábele sincs meg, csak a kasztnin van egy csatlakozó üresen.
Ezt nem kellene nekem pótolni? Megvagyok nélküle.
Most értünk haza a kedvesemmel, Füzér váron voltunk kirándulni, 360km tettünk meg 19Liter benzinnel. Azaz 5,27L a fogyasztás. :o ebből legalább 75km a hegymenet, Gönc- Hollóháza-Szlovákia, stb. A 3-as főúton 80-120-as tempó ahogy a forgalom engedte, És ez nem kamu.. jajj egy flakon SPURI is volt a tankban. ;D
Tehát ezt a végeredményt kaptam a felújított 1.3iOHV Motortól. Ezentúl senki nem bánthatja a ford OHV motort. Ti ezt elhiszitek? Most akkor a SPURIra volt ennyire érzékeny? Komolyan nem fér a fejemben.
-
Hihető az 5,27. Jó állapotban levőnél, értelmesen használva röhejes fogyasztást ki lehet hozni belőle. 6 liter körül közlekedek nyáron városban.
-
Amikor nekem sokat fogyasztott a gépem, bementem a szerelőmhöz, mondtam neki mi a helyzet, erre annyit mondott:
-Gyújtsd fel!!!
-
Harciger, melyikre gondolsz? Amikről itt szó esett, gondolom azok közül gondolsz valamelyikre.
A légszűrőházban egy szelep van, ami meleg motornál már a "külső" levegőt engedi a motorba, annak nincs kábele. A beömlő levegő hőmérő talán van olyan tipus aminél a légszűrőházban van, az enyémnél az injektor torkában van. Ha erre gondolsz, az az egyik másik legfontosabb benzin-levegő arányt meghatározó alkatrész, szerintem annak tuti meg kéne lennie. Ha a MAP-ra, az a tűzfalon van, anélkül is működik, de azt hiszem az is fontos. De ha ennyit fogyaszt, ne is törődj vele :D
Balage - Nem szimpi a szerelőd. ::)
-
Nekem ovál légsz?r?házam van. Nem régiben kísérleteztem az elektrolízissel /hidrogéngenerátor/ Nem csináltam neki biztonsági kapcsolót, leállított motornál is bekapcsolva hagytam s jól megtelít?dött hidrogénnel. Nekem ez viszont eszemben sem volt. Beindítottam és BOMB. Rendeltem másik légsz?r?házat, és akkor lettem figyelmes, hogy abban is volt egy h?érzékel? szenzor. Ha a helyén van akkor a h?t?víz tartály melletti résznél alulról felfelé van csavarozva. De teljes mértékben igazad van nem foglalkozom vele.
Szerintem a fogyasztást az új DENSO lambdának is köszönthetem és az új h?érzékel?nek. Lehet jó párosítás volt. A Spuriról azt hallottam, hogy a kipufogógázból kiszorítja az oxigént és így kevesebbet fog mérni a lambdaszonda. és ez szabályozza a fogyasztást, nem az oktánszám növelés.
Nahát, mit nem tanul az ember? Keresek a neten olyan olcsóbb folyadékot ami az égés során kiszorítja az oxigént és azt is teszek a kocsiba. :laugh:
A gyűrűkhez visszatérve, mikor megfúrattam a motort akkor ajánlottak nekem MAZDA gyűrűsort 35ezerért. De valahogy a tarabusinál maradtam 18000ft volt.olcsó és jó. Késöbb hallottam, hogy a MAZDÁNAK is jók az alkatrészei. De nem bántam meg.
-
Mahle gyűrűsort(4 db) tudok 17335 Ft-ért az Unix -tól. Made in Germany.
Vagy Szakál Met-ál Kft kb: 7500 Ft-ba került az összes, és azóta szó szerint semmi olajfogyás nincs, tökéletesen működik, mióta benne van haver ment vele 18000 Km-t futárként(hajtva) gond nélkül. Garanciát vállalnak rá, mi is féltünk tőle, de azt mondták ha sz*r, akkor kifizetnek minden költséget.
-
Na!
Ez jól hangzik!
Sajna az autószerelő haver kölcsönadta valakinek az órát, aki nem igazán hozta vissza már fél éve, és nem is találja. Klassz, sebaj, most kiderül mi van a MAP-pal, most teszem vissza.
Elgondolkodtatott a blokkcserén, nézzem meg mennyi a kartergáz egy kocsiban, ha kevés vagy nincs, akkor ellehet hozni cserélni a blokkot, akár simán megérné.
Még a gyűrűzésen elgondolkozok, ilyen ár mellett teljesen jó lenne, utánanézek majd, köszi Balage!
-
Szerintem ne a kartelgázt nézd. Az összes OHV motor kartelgázos. A rossz szelepszár szimering miatt is lehet kartelgáz. Emiatt viszont nem kéne egy jó ohv motort ott hagyni. Viszont csak olyan motort vegyél amit az orrod előtt beindítanak. Szerintem elég csak annyit figyelni, hogy nagyon szépen járjon a főtengely. Az egyik ismerősöm autókereskedő, kocsi átvételnél és vásárlásnál mindig ledugta a fejét az olajteknőhöz és onnan hallgatta a motor járását. hidegen, melegen. Eddig még soha nem vett rossz motorral autót.
-
karteRgáz...
-
;D kartergáz
-
Azt kéne megtudni hogy eszi e az olajat, mert akkor biztos kuka a gyűrű, a szelepszár szimmeringet tudok 1830 Ft, szelep fedél töm. 290 Ft, gyári minőség, made in Germany.
-
ha eszi az olajat az lehet gyűrű, lehet szelepszár szimmering, de ha fogy az olaj az nem jelenti azt hogy eszi is, dolgozhatja ki a főtengelynél is a váltóba, itt se feltétlen látod kívülről hogy hova folyik el.
-
Szelepszárszimering honnan enged be gázt a karter térbe? Gondolkozz csak kicsit!
Szerintem sehonnan! Ahhoz a szelepeknek iszonyatos nagy hézaggal kellene üzemelnie, vagy akkora résnek kellene lennie a szelep szára és a szimering között, hogy leeresztené az olajat a szelepeken keresztül a hengerbe.
-
veled nem vitázom... de javaslom nézzél meg egy motort alaposan és azután kérdezzél okosakat. ;)
-
Mmm.. az enyémet is beindíthatnák akár az orrom előtt, hidegen-melegen frankón indul elsőre, gyönyörűen jár.. :)
Itt azt lehetne hallgatni, hogy a tanknál szörcsöli a benzint, adsz egy gázfröccsöt és glügyglügyglügy, mint a kád lefolyójában a víz :D
Rángat is a kocsi, néha, főleg nagyobb terhelés (mondjuk 3-4 személy) alatt, gyorsításnál..
Kezdem azt gondolni, hogy gyenge a szikrám.. Talán talán ez is lehet gond. Veszek 4 új Motorcraft gyertyát, megnézem azzal, ha nem lesz jobb, megyünk beljebb, utána jön a henger vizsgálata belülről..
-
ha alapjárat van, csak terhelésre erőtlenedik akkor kezd, gyertyával, majd gyújtókábel, majd trafó. én itt keresném a hibát első körben.
-
A szelepszárszimering is okozhat kartergázt, még a tél előtt nagyon füstös volt. Lecseréltem, utána már valóban alig volt, De azóta már mentem 5ezerkm, és már megint cserére szorul. Nagy gagyi rossz minőség ez a szelepszárszimering. Nem tudtok nekem jobbat ajánlani.?
Őszintén szólva a motor felújítást ajánlom. Igaz belekerül 150ezerbe, de ha ügyes emberke végzi a munkáját, Normálisan használva 250ezerkm-ig garantálom, hogy nem fog cserben hagyni.
Tegnap felhívtam az ismerősömet, ha az eladó beleegyezik a hengerfej leszedéshez akkor ott megtudod állapítani, hogy mekkora kopása van a hengernek vagyis mekkora válla van. De ennél az esetnél még mindig nem tudod meg, milyen a főtengely. Volt már rá példa, hogy a henger nagyon jó volt, de a főtengelycsapágyak karcosak voltak. nem mindig kapott normálisan olajzást valami oknál fogva.
Igazából azt akarom mondani, hogy elméletben nem tudnék egy jó motort kifogni, ehhez szerencse kell és nagyon jó fülnek.
Felújítás előtt én is ezen agyaltam sokat, Találtam is egy jó motort amire azt lehet, mondani szépen járt. Édesapám rábeszélt ne vegyem meg. Így is lett. Felújítottam a motort. később az escortos ismerősömnek is betojt a motor. Megijedt attól,hogy én mennyi pénzt fektettem bele ezért vett egy bontottat, beszerelték , és mentek vele. Pár száz km után dolga volt a dunántúlra, az autópályán megtaposta elégé magas fordulaton egy hatalmas csattanás előlről. Kikönyökölt a hajtó kar. A dugattyú alatt a csapszeg elfáradt, beragadt mert nem kapott elégé kenést és ez eltörött. Felhívta az eladót, s majd ő mindent letagadott. És tudod mi volt az érdekes? Azt a motort néztem én is, csak apám közbe avatkozott. Nem akarlak itt lebeszélni semmiről, de én szerintem először a te motorodat nézegesd meg.
Nézd meg mekkora válla van a hengernek, Ha nagyon kevés akkor tuti jó motorod van, csak valami elektromos kütyü közbe avatkozik.
Lambdaszonda, hőérzékelők, vagy benzin eldugulva, tápszivattyú stb stb, nem tudok okosabbat mondani.
Cseréltél már légszűrőt?
-
Oksa akkor ne vitázzunk csak beszéljük át ;)
Adva vagyon egy hengerfej, mondjuk a Johnny hengerfeje ami kb. így néz ki: (ide most jó lenne beszúrni a képet de csak a végére engedi)
A bal oldalon látszanak a kivett szelepek alatt a szelepvezetők amiknek a felső felén vannak ezek a szimeringek: (ide jönne a másik kép)
Szívó oldali szelepek szimeringjei bármilyen kopottak is sosem találkozhatnak pozitív nyomással ami elindulhatna a karter felé, mert a teljes munka és kipufogó ütem alatt letakarja őket a szelep tányérja. A rossz szimering persze lecsurgatja a motorolajat a szelep szárán, és a szelepen keresztül a motorba amitől az kékes füsttel ég és lekokszol mindent a hengerben amit lehet.
Kipufogó oldali szimeringek miközben kopottságuknál fogva engedik lefelé az olajat a szelep szárára, a munkaütem nyomásától még mindig el vannak zárva a szelep tányérjával és bár bizonyos nyomással találkozhatnak kipufogó ütem alatt miközben a kipufogó gáz ráégeti a szelepek szárára a lefolyt olajat, nincsen esélye ennek a nyomásnak az illesztett és olajjal feltelt szelepvezető mellet feltolni bármennyi gázt is a szelepfedél alá.
Más vélemény?
[a csatolmány törölve]
-
A megyünk beljebbnél, amit írtam, pont ezek a következő fázisok, amiket te írtál, sUdYe. Légszűrőt nem, de ezt nem érzem ilyen fogyasztás hibaforrásának, látván a szűrőt.
Benzin eldugulva? Nagy a fogyasztásom, itt nem csöpörög, itt ömlik a benzin, ezért ezt kizárnám..
Szelepszárszimmeringcsere a gyújtás átvizsgálása utána következik, körülbelül a gyűrűkkel egy időben, még talán olaj és benzinszűrő csere után.
-
Kipufogás esetén nyitva a kipufogószelep, és nyomás hatására a füst kimehet a szimering alatt is.
Van eset mikor a szelepek tökéletesen nem zárnak, lehet rossz szelepbeállítás, vagy éppen a tányéron fekszik egy kis korom. Itt már bizony ki tud szabadulni a füst. Nyilván a kompresszió is.
-
Harciger:
Végy egy szelepet kend be a szárát motorolajjal, dugd bele egy szelepvezetőbe és próbálj meg átfújni rajta valamit.
sUdYe: azért azt hittem annyi van benned hogy válaszolsz a felvetésre! ??? (Sebaj! Megy a többi közé a listába!)
-
Én csak az elméleti oldalát próbáltam leírni. Én igazából így tapasztaltam. De akkor miért volt, hogy amikor szimeringet cseréltem akkor ne volt kartergáz. Csak b? 5000km után már volt. A szimeringb?l is tudna olcsó sorozatgyártást csinálni. Így az anyaga egy hulladék, de azis lehet, hogy hulladékból készült. :laugh: De akkor honnan jön a kartergáz, és miért van nagy nyomás a szelepfedél alatt, de már annyira, hogy lelövi a szelep sapkát.??? Tudja ezt valaki? Hol állítsak? pedig van most nyomaték a motornak.
-
A sapkát nekem is lődözte egy darabig, minden nagyobb gázadásnál. Akkor ott a kartergáz mennyiségén kívül annyi volt a baj, hogy az olajos trutyi teljesen megtöltötte a sapkában lévő szűrőt, és nem ment át rajta semmi. Benzines mosás, fúvatás, és láss csodát...
Tudom, hogy ez nem segít a meglévő gáznyomás-problémán, csak kiengedi a fölösleget... ;)
-
Nekem dugulás nélkül is lelövi. De miért van ott akkora nyomás??? Leveszem a sapkát, olyan mintha 1000millió darázs zümmögne bent. :D
-
Az elvezetőcső, légszűrőház stb nincs eldugulva valahol? Elég pici az a nyílás, amin a gáz vissza tud kerülni a szűrőházba. Az nem lehet eltömődve? Én annak idején nagy darab lerakódott olajos trutymót kotorásztam ki belőle...
-
A kartelgáz elvezetését megoldottam másképpen. képet este felteszek. De ott nincs dugulás. A motor térnél lehet valami gubanc. Nagyon nem akarom bojgatni mert most kitünő a fogyasztás.
Nagyon gyanúm.... a szelepeket, be kell ismét állítanom.
-
még mindig karteRgáz. ez nem Gangsta Zolee vazee :D
-
még mindig karteRgáz. ez nem Gangsta Zolee vazee :D
Úgy tudtam közlek.mérnöknek tanulsz, nem pedig magyartanárnak! ;)
-
Hát basszus ez bennem maradt, de jót nevettem rajta. Szóval, ami nekem kartel az nektek karter... na :laugh:
-
Nos itt van egy egyéni karteRgáz szűrő, vagyis lecsöpögtető. Lehet mókásan néz ki, de hatékony.
A képen látható trutyi jó 500km megtétele utáni eredmény.
[a csatolmány törölve]
-
tetszik ez a karter csöpögtető :) lehet majd alkalmazom is... a csöveket hogy fogattad bele?
-
Most pontosan nem tudom milyen vastag a cső de a müanyag edénynek a tetején jóval kissebb a lyuk, nagy nehezen belefűztem és az ott is maradt. semmi ragasztás nem kell. De a lényeg, hogy szilikon legyen a cső vagyis benzinálló. Az edény viszont fagyáló/mikrós. Télen sokkal csúnyább szokott lenni, de most, hogy egy kicsit kisütött a nap csak ennyi. Viszont az is sokat számít, hogy ki milyen olajat használ. Ásványi, vagy félszintetikus.
-
A továbbfejlesztéshez egy ötlet:
A hengerfejről jövő csövet hosszabbra hagyod annyira hogy az edény aljától legyen 2 centire.
Az edény aljába tegyél valami távtartót a trutyinak. A tetejét meg tömd tele konyhai edénytisztító acélhálóval.
[a csatolmány törölve]
-
Igen, ezt elfelejtettem írni. Köszi a kiegészítést.
Ennek a folyadéknak szőrnyű szaga van ezért csupasz kézzel ne fogdossátok mert elég nehezen jön le.
-
március 9.
Nekem amikor ilyen izé bütyköltem, fél literes üdít?süvegb?l volt, sziloplaszttal tömítve, fél deci trutyit fogott fel..
Megszerváltam Cromaxtól ma a gyertyáimat, meg új légsz?r?t, most ezekben van minden bizalmam, megyek ki, kipróbálom. Smiley
A gyertyáim full feketék voltak, a középs? két hengeren volt bennük barna rész.. Az új légsz?r? kb másfélszer olyan magas, mint a régi volt.
Nah mentem egy kört, most 1mm-es hézaggal sem rángat, most megnézzük mennyivel fog kevesebbet enni..
március . 12.
Vettem WD-40-t, minden csatlakozást átfújtam vele, gyújtáselosztót, mindent, még az alapjárati motort is.
Bevolt dzsuvásodva, teljesen eltömődve a szívócső sarkánál az a kis cső, amire megy a légszűrőháztól egy gumicső, egy T- alakú elosztón keresztül. Kitakarítottam a bejáratot, és összeraktam az egészet, beindítottam, és az alapjáratom az egekbe szökött.. Nem értettem miért, próbálgattam mindent, és a végső megoldás az lett, hogy nem szívhat levegőt az a cső, ami a légszűrőház aljára megy, különben felpörög, de nagyon..
A légszűrőház alján, azt a kis dugaszt, még anno én kifúrtam, mert be volt öntve, és nem értettem, hogy minek megy rá cső, ha be van öntve.. De az itt kapott plussz levegő nem okozta ezt, eddig.. hisz elvolt tömődve a szívócsövön az a kivezetés.. Most nem nyom olyan erős füstöt, nem rángat, nem torpan meg, az alapjárati motor nem kapja folyamatosan azt az utasítást hogy nyomja a gázt mint az állat (emiatt eddig az állítócsavarja ki is volt tekerve teljesen). Valószínűnek tartom, hogy a fogyasztásom is meg fog javulni. Hihetetlen kis dolgokon múlik..
Nem értem viszont, miért megy az a cső a légszűrő aljára, ha gyárilag be van öntve..
-
az alapjáratod folyamatosan volt magas vagy csak kisideig?
esetleg képet tudnál fel tenni arrol a kis dugaszról?sejtelmem van mi is az.
nekemis magas de csak 1 darabig.
-
Folyamatosan magas volt, hisz rengeteg leveg?t kapott az injektor után.
Tudnék, is van :
http://kepmegoszto.extra.hu/?kep=134934577.jpg (http://kepmegoszto.extra.hu/?kep=134934577.jpg)
http://kepmegoszto.extra.hu/?kep=942176744.jpg
-
szuper pont ki takarítottam tegnap azt a járatot is.
mehetek be dugítani.naon köce!
-
Továbbra sem értem miért megy rá cső, ha csak egy vakdugó az egész..
-
Én, ha azt a csövet lehúzom akkor leáll a motor. Annak én sem tudom pontosan mi a szerepe, de az biztos, hogy nagy szívással dolgozik.
-
Nekem is leál ha lehuzom a csövet.
az én bajom az hogy a fojtó szelepnél van az a poti
abbol 3 szál vezeték jön ki amiről le porladt a müanyag.
ezt kell valahogy orvosolnom.
-
Az folytószelep szenzor. Ne piszkáld mert akkor tuti elromlik! Én is így jártam. Egyébként jobb ha idővel lecseréled. Az ára változik bontottan max 5000ft-ért árulják.
-
A vezetéket meg mozgadtam járó motornál és rögtön ingadozni kezdett az alapjárat
sőt leis ált 1szer.
a vezeték kettő vége van elporladva valamivel esetleg be lehet szigetelni?
vagy ragaszó pisztolyal kinyomni?
-
Elvittem egy műszerészhez, beöntötte valami műgyanta szerűanyaggal, sajnos csak fél évig élt.
Szerintem keress neki egy bontottat. én 2000ft ért vettem a vaterán, és szinte majdnem újat kaptam.
-
A helyzet, hogy ahogy tapasztalom, csak 10 literre ment le, úgy, hogy rohadt lassan gyorsítok, nem pörgetem stb.. Ráadás, meg is torpan 70 körül, és csak félgázzal akar gyorsulni, afölött ennél a sebességnél nem megy..
-
Most már elviheted kompresszió mérésre! Az én friss motoromat most mértük meg múlthéten, 11,9. 12,2. bár között mozgott.
A tiednek szerintem 8 fölött kell még lennie. ha alatta van akkor az már mechanikai hiba. A rossz szelepek is elengedik a jó kompressziót, vagy az is lehet, hogy a gyűrűk már kopottak.
-
tyűha... nekem 11 vmennyi a 2. 3. 4. hengerben a kompresszióm az elsőben 10 fölött egy picivel :S
az jó? :S
-
Tökéletes. ;)
-
Újdonság: erőtlen a kocsi..
nagyon... 80 körül már szenved ötösben, négyesben sem megy mondjuk tovább..
gyertyákat kivettem -> 1 es és 4es henger gyertyái barnák, és enyhén kormosak
2 es és 3as henger gyertyái hófehérek, és teljesen tiszták
Ez meg mit jelenthet? ???
-
gyújtásprobléma.
-
Eddig nem rángatott, most esik az eső, és esőben mentem vele.. Rángat.. de úgy, mint az állat.
Gyújtókábelek lehet elöregedtek? Lehet csak ennyi lenne a probléma megoldása? Egy eső buktatja le?
Átnézem a gyújtórendszer minden részét!
-
lehet gyertyakábel, lehet trafó, vagy akár gyertya is. nézd át, ott lesz a hiba valsz.
-
Nekem anno a II golf 1,6 benzinesem csinálta azt hogy párás essős időben rángatott mi akkor egy műpadlódarabot tettünk a hűttő mellé alá és megszűnt a probléma a legnagyobb esőben is ;)
-
nekem esöbe a gyertyakábel volt a gubanc.rángatott mint atom de kicseréltük és jo lett a vas.de ez csakk tipp
-
Nekem gyertya és gyertyakábel okozta a rángatást. Csere óta megszűnt.
-
Áttakarítottam a kábeleket, stb.. Összeraktam, azóta nem pörög X fordulat fölé, és X fordulat környékén puffanások hallatszódnak az injektor környékéről..
Mostmár teljesen biztos, hogy a gyertyakábelek rosszak, remélem a csere megoldja. A gyertyáim 100 km-t sem mentek még.
Unixnál 8e ért van gyújtókábel készlet, Tesla márkájú, valami szilikon magos, vagy mi. Ennél a Champion drágább, 2e-el, a többi meg jóval drágább.
Szerintem a Tesla, elég lenne, nem tudom, milyen tapasztalatotok van ebben az ügyben.
-
Biztos vagyok benne hogy megoldja. Azóta nekem is olyan mint a kisangyal, szépen megy rángatás nélkül. Cseréld ki gyorsan!
-
Mindegy melyiket veszem? Nekem a legolcsóbb is bőven elég lenne :D
-
Azt nem tudom milyen kell, csak hogy különböző hosszúságúak ezek a kábelek. Mi először csak a legrövidebbet cseréltük, mert az volt sérült. Aztán pár hónap múlva újra kezdte az egészet, akkor lett lecserélve az összes. Szerintem vegyél egy komplett szett-et hozzá, az a tuti.
-
Kicseréltem mind a 4 kábelt.. A jelenség : talán ki-,kipörög, néha.. és közben visszapuffog, talán az injektroron át hallani, és kipufogó füst jön valahonnan... és baromira forrósodik a szelepfedél, meg a gyertyák..
-
pontosan milyen moci is ez? milyen gyújtás van rajta? régi megszakítós, vagy az újabb?
-
1.1i OHV G6J
Levettem a hengerfejet.. hát asszem kopott, a dugattyú, és a henger fala közé felső holtponton 0,3 as hézagmérő befér, picit kézzel is tudom mozgatni a dugattyút. Lejjebb, mivel kicsit vállas is a henger, még nagyobb lehet a hézag..
Erőtlenség, fogyasztás, szerintem simán megmagyarázva..
A kérdés az, hogy elég lenne-e egy gyűrűzés...
-
Pénz függő meg,h milyen terveid vannak a kocsival..de egy gyűrűzés elég szerintem de ez csapágyazással is jár..(ami kb 5000.- a szett)a gyűrű készlet kb 16000.-
Nekem a diseles kocsimon ment el a kompót és egy gyűrűzéssel megoldódott(pedig a gázolajos autó igen érzékeny a kompresszióra,és télen -20 ban is pöcre indult)üdv
-
Köszi, az lesz, kikapom a dugókat, és körbeméregetem.. baromira kezd elegem lenni. :)
-
ha vállas a henger akkor ott gépműhely...
-
nem feltétlenül...
-
Gépműhely.
Johnny, ha már megpiszkálod akkor csinálj teljes felújítást! Ha jól megcsinálja valaki az új alkatrészekkel, akkor cserébe hűséges lesz a kis moci.
Én már elértem az 1.3-as felújított motorral 5,3Liter fogyasztást. Viszont ha nagyon sietek 120-130-al , akkor is még csak 6-8Liter. Viszont ha berágatnak akkor a 12Liter is megvan :laugh:
-
Köszi.. remélem gépműhely nem kell, megpróbálom máshogy megoldani.. nem akarok annyit rákölteni, amennyit a kocsi ér.. :S
-
Húde elegem van.. ha kopott a motor, akkor inkább az olajat zabálja, abban mutatkozik meg, nem pedig tizenliteres fogyasztásban, nem?
Ráadás belegondolok.. amilyen most, annál sokkal jobban ment, amikor megvettem. Azóta a hihetetlen gyengeséget valószínűleg nem az én 1-2 ezer kmemen létrejött plussz kopás okozta..
Levettem az olajteknőt, a hajtókarcsavarok úgy be vannak rohadva, hogy semmilyen erő nem képes kiszedni őket onnan, a kedvem elment az egésztől.. Összerakom szerintem, és trafónál, szenzoroknál keresem inkább a hibát.. vagy a hengerfej valamely részén..
Nem tudom, jó-e a gondolatmenetem, főleg az eleje.. A fogyasztás.. :/
-
Gyere le évadnyitóra és ott megvizsgáljuk,meg hallgatjuk...állítgatjuk... ;)
-
Nekem a lambda szonda miatt volt 10 felett a fogyasztás, ha van a tiedben is akkor húzd szét és úgy próbálgasd ;)
-
Évadnyitóig sajnos nem tudom összerakni, nagyon köszönöm, hogy ilyen segítőkészek vagytok :) Most volt egy kis kilengésem, hogy eladom.. de azt hiszem, nyáron alvázfelújítással együtt megcsinálom. Csak jöjjek rá melyik szonda eteti a benzint.. előtte megkínzom, majd rituálisan kivégzem azt az alkatrészt. 8) >:(
Nem a lambda az, sajnos. :( Illetve, pontosítok, ha mégis, akkor nem CSAK a lambda . :(
-
Nah, lett időm, kivettem a dugattyúkat, és még nem tudom, hogy gyűrűzés, fúrás, vagy mi legyen szegény sorsa. Ebben szeretnék véleményt, segítséget kérni.
Képeket mellékeltem:
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100420/201004201001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100420/201004201001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100420/201004201003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100420/201004201003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100420/201004201004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100420/201004201004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100420/201004201002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100420/201004201002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)
A hengerbe helyezett gyűrű rése 1,2mm.
-
A gyűrűk kopottak mert átfújt a dugattyú palástján látni..a hüvelyek nemtudom mien állapotban vannak képről nem jön le..de szerintem egy gyűrűzés elegendő lenne(+csapágy!)..
-
Majdnem minden készen van.
A hajtókarcsapágyak maradtak. Cromax, meg Unix kínálatában nem igazán találtam ezeket a siklócsapágyakat.
Gondolom bármely mezei autósboltban ezeket méretre lehet venni. Tévedek? Ti hol szoktátok venni? Mennyibe fáj egy ilyen? A Cromaxos, szerintem elég nagy hülyeségként, azt mondta, hogy darabja 7 ezer...
-
Én a Miskolci gépműhelyestől rendeltem Mazda csapágyak olyan 16-18 ezer ft között lehetett. Olcsóbb volt mint a német. Nem az olcsóság hanem inkább a Made in Japan vonzott.
-
Hy!
Én már egyszer utána érdeklődtem, a szakáll metálnál lehet kapni hajtókar és főtengely csapágyakat, egyedül a vezérműtengelyhez ninics.
-
NAH!
Végre, összeraktam... utána próba: fél fordulatnál magasabban puffogott, gázadásnál, meg fulladozott, és iszonyat gyenge.
Ugye eddig : légszűrőt cseréltem, gyertyákat.. szelepszárszimmeringeket, meggyűrűztem, új gyújtókábeleket kapott, minden kitakarítva, stb.. A problémára senki sem tudott rájönni. ??? :-[
Haverhoz leugrottam, gondolkodtunk :laugh: Hát.. kipufogót lekaptuk .. abból kb fél liter víz jött ki, a végdob szerintem használhatatlan, és valószínűleg, előtte minden. Csak leömlővel (iszonyat hangja volt, néztek a szomszédok:D:D) mentünk egy kört.. hát, hogy mitnemondjak, baromi erős lett, ahhoz képest, amilyen volt.. Visszatettük csak a középdobig, hogy haza tudjak jönni, már azzal nem pufog vissza, de 80 fölé nem is ment.
Ennyit szivatott a kocsi, és a végső megoldás, remélhetőleg a topic címét illető fogyasztásra is, valószínűleg a kipufogó eldzsuvásodása volt. Örülök, hogy megvan a probléma. Na de milyen kipufogót lenne érdemes rátenni? Gondolom új katalizátor is kéne.. az sajnos többe kerül, mint egy ilyen kocsi. Nem tudom, ilyenkor mivan. :(
-
Jó, kipufogó is kész.. minden kész, nem hiszem el, most már megy is, jól..
a fogyasztás még mindig 10-11 liter, nem nyomom, komolyan mondom, nálam nagypapásabban, és takarékosságra jobban törekedve, senki sem vezet. Városban, 10-11 liter, lambda lekötve, téli gumi, kitakarított kipufogó, új gyűrűsor, új szelepszárszimmeringek, új hftömítés, új gyertyák, minden csatlakozás felújítva, új légszűrő, új gyújtókábelek.. minden frankón kitakarítva, vezérlés tökéletesen beállítva.
Kezd elegem lenni a fiestaból. Az ötleteim elfogytak :(:(
-
Cseréld már ki a levegő hőmérséklet jeladót! Ez az injektorban van.
-
lapos gumi ;D...össze esett katalizátor,rossz gyújtás beállítás...
-
Gumi kemény ;) .. katalizátor lehet hogy már öreg, de sokmindent nem kezdhetek vele.. gyújtás nem állítható...
-
S ha a lambdát visszakötöd?
-
Sziasztok!
Azért írok ide, mert nekem is a fogyasztással vannak gondjaim. Én most vettem egy 1.1-es 92-es fiestat ami karbis és úgy tudom 6 literből ki kellene jönnie, de ez most inkább 8 körül van. Nem sok ez egy kicsit?
Másik kérdésem, hogy egyik nap kicsit próbálgattam, rallizgattam és kiakadt a vízhőfok mutató. Szerintetek csak a mutató ment tönkre vagy lehet hogy elszállt valami? Azóta mintha kicsit gyorsabban zakatolna a motor, de lehet, hogy csak beképzelem.
Köszönöm előre is!
-
Lambdával most próbálom.. Szerintem a 8 nem olyan sok, ez simán lehet attól, hogy sportosan vezetsz.
-
Ha sportosan vezetek az 1.3i OHV-val akkor az megeszi 13-18 Litert. De ha nagyon akarom a 25Litert is meg tudom vele etetni!!!
De ha csak 90km/h sebességgel haladok, akkor csak 5.7 Liter. Na erre varrjál gombot!
-
Az szép! Erre nem tudok! :D
Elég széles határok között mozog.. Komolyan, alapjáraton fogok felváltogatni, és utána gurulok, akkor talán kijövök 7 alatt :D
-
Azt ne felejtsd el, hogy ha csak alacsonyan tartod a motor fordulatát, vagyis inkább hagyod erőltetni akkor még nagyobb fogyasztásra is számíthatsz. Én 2000-2500-as fordulaton váltok. Intenzív gyorsításokat hajtok végre, mert még most 1000-töl nagyon jól húzz. De ez szerintem nagyban befolyásolja a metabond adalék. Nekem ez nagyon sokat számít, érezni a különbséget. Ha kell neked is, próbáld ki. Nálam lehet kapni.
-
harciger -> 7. Ne reklámozz, arra nincs semmi szükség, ha csak nem kértek fel erre a társalgó partnerek. A reklámozásra az oldalon van más lehetőség. Ez a szabály az „ADÁS-VÉTEL” részlegre nem vonatkozik, de ott is mindenki, csak a saját maga által nyitott témakörben tegye.
-
Ez az a kerámiás cucc? Állítólag tényleg jó
-
Ez az a kerámiás cucc. De majd az adás vételnék nyitok egy újabb topicot.
-
Szia!
"bödön"-el nem próbálkoztál még? Én ezt szeretném kipróbálni, csak nem tudok a sok cső között kiigazodni. Tudsz, vagy bárki más tud segíteni abban, hogy melyik a kartergázcső? (Az enyém MK-7 -es.) Esetleg ha fényképet is tudnál/tudnátok feltenni pls.!
P.S.: Annyit már megtettem, hogy a légszűrő oldalán van egy felnyitható fül szivaccsal kibélelve és a szivacs alá raktam rézdrótot, lehet hogy meg is oldottam ezzel a kérdést?
-
harciger azok az adatok elég komolynak tűnnek. Azért arra kíváncsi lennék, hogyan sikerül a 25litert megetetned vele.
-
Yakuza. Milyen kocsid van?
Nyugodtan elhiheted. Vagy próbáld ki a saját kocsidon. Ha végig padlózom minden sebességben mint egy őrült akkor ott már nem fog számolni a vezérlő. Ja és független az, hogy új vagy régi konstrukció, mindegyik autó sokat fogyaszt, ha hülyére pörgeted.
-
háháá mértem fogyasztást!! :D
3000ftból elmentem 115km-t kopp üres tank és úgy tankoltam bele és most fogyott ki teljesen :) és ez vegyes... volt 40km orszgút.. a város meg 60-70 mivel korán megyek gyors át rohanok a városon... naaa az hány literes fogyasztásra jön ki?? hogy is számoljuk ki hogy mennyit evett a dög?
-
Az kb 8 lityi / 100km 330ft/literes üzemanyag árral egész pontossan 7,9 340ft/literes árral 7,6
-
337.9-el számolj... :) de akkor meg 7 liter kb... az nem is rossz egy 1.4estől... mondjuk a bravo t-jet is eszik ennyit de abba több a kraft >:(
-
nekem 6,7-et eszik az 1.8 zetec :D elégedett vagyok vele :D
amióta elkészült a kocsi belement közel 850 km és erre fogyott el egy teli tank benzin (55l) :P
-
Hali, újra írok. Miután már az összes lehetőség kiesett, végül az kipufogó kitakarítása hozta meg a javulást, teljesítményügyileg, és a fogyasztást 8 literre szorította. Új map szenzor került bele azóta, lambda lehúzásával volt egy olyan hét, hogy 7 litert evett, kb 10 fok volt akkor még, azután következő tankolástól mostanáig újra 11 liter, az ablakok belülről fagynak le éjszaka, a jobb első keréknél gyorsításkor kattan, váltásoknál 1-2ben, a fűtés sem az igazi, kezd elegem lenni az egészből. :(
Talán ha sikerülne megoldani, legalább elsőre a fogyasztást.. :/ Tehát: gyűrűzve, új gyertyák, új légszűrő, új szelepszárszimmeringek, jó hézag, új gykábelek, új map (azt mondta rá a kocsi h magas a frekvencia ami belőle jön, a régire) , a levegőhőmérő tiszta piros, lambda lehúzva, úgy csak kb 10 liter, nem nyomom.
Talán.. van egy cső, az injektor után , valami vákuumcső, az megy egy T elosztóba, onnan az egyik ág pedig a légszűrőre ment anno, de nem láttam értelmét és ledugaszoltam egy csavarral, hogy biztos legyen a tömítése. Azon gondolkodom, hogy a légszűrőház alján nem volt-e valami icipici lyuk? Azon kaphatna még levegőt, lehet kell is.. A két szélső gyertya korom fekete, a két belső feketés félig őzbarnás.
Hajjh, de szeretném ha jó lenne! :/ :(
-
Nem ismerem ezt a motort (mint ahogy mást se :) ), de nem olyan trafód van, ahol 2-2 henger egyszerre gyújt?
Az, hogy két gyertya fekete, egy kicsit gyanússá teszi, hogy a trafó egyik felével van a baj.
Persze lehet ezer más. :(
-
az ablakok belülről fagynak le éjszaka, a jobb első keréknél gyorsításkor kattan, váltásoknál 1-2ben, a fűtés sem az igazi, kezd elegem lenni az egészből. :(
belül fagyás beázásra, vagy lyukas fűtőradiátorra utal.
milyen az a kattanás? 1-et kattan, vagy többet? ez kevéske kicsit így.
fűtés hibája lehet likas fűtőradiátor az előbbiből kiindulva. vagy termosztát (ez utóbbinak a hibája még okozhat magas fogyit)
Talán.. van egy cső, az injektor után , valami vákuumcső, az megy egy T elosztóba, onnan az egyik ág pedig a légszűrőre ment anno, de nem láttam értelmét és ledugaszoltam egy csavarral, hogy biztos legyen a tömítése. Azon gondolkodom, hogy a légszűrőház alján nem volt-e valami icipici lyuk? Azon kaphatna még levegőt, lehet kell is.. A két szélső gyertya korom fekete, a két belső feketés félig őzbarnás.
Hajjh, de szeretném ha jó lenne! :/ :(
a két kormos gyertya főleg hogy a párban dolgozó két szélső, ahogy a kolléga is mondta trafó gondra utal, továbbá hogy ha minden kicsit kormos és nem tiszta őzbarna akkor biza rossz a benya-levegő arány a motorban, ezt okozhatja akár egy rossz hőfokjeladó ami miatt túldúsít a kocsi ami bizony okozhat megint többletfogyasztást.
-
Lehetséges, a trafóra még nem gondoltam, elvileg 1243 a gyújtási sorrend, egy elektronikus elosztó van, CFI, a hőfokjeladónak megmérem majd az ellenállását.
A radiátort a héten vettem újat, a termosztátot is megvizsgálom. !
Induláskor egyesben kattan, valszeg a féltengelynél lesz valahol a hiba, oldalirányban elmozdítható, mindkét oldalon, kettesben is kattan hirtelen gázadásnál, de fékezésnél stb nem.
Hidegben bizonyos gáztartományban rángat, fölötte alatta nem, de alatta jobban húz mint fölötte..
-
Hézagot kb 0,8ra vettem, így nincs rángatás, melegíteni nem sűrűn akar továbbra sem, a féltengely lesz rossz, tuti, azon a csövön meg csináltam egy kis rést, kb mint anno lehetett ( ha volt egyáltalán, mert még nem sikerült megtudnom ), így normálisabb az alapjárat, és gázadás után sem csökken pár pillanatra annyira le.
-
ezt olvassátok!
múltkor mondom mérek egy fogyasztást.. 11 literre jött ki.. ritkán volt padlógáz... /direkt szűrő,sport dob ennyit jelent na meg a hideg../
-
Hézagot kb 0,8ra vettem, így nincs rángatás, melegíteni nem sűrűn akar továbbra sem, ......
így normálisabb az alapjárat, és gázadás után sem csökken pár pillanatra annyira le.
Ez is a trafó hiba mellett szól.
Ha kisebb a rés, a gyertyán ugrik át a szikra, ha nagyobb, akkor a trafóban (ez utóbbi nem jó).
A gyertyahézag csökkentése csak ideiglenes megoldás, így is lesznek kimaradó gyujtásaid.
-
Köszi, Utánanézek..
-Már csak a csőre lennék kíváncsi, hogy annak most kellene -e levegőt kapnia, vagy sem. A cső, az injektor alatt lévő csőből kijövő T csatlakozóra megy.
Garázsban állva: ha hirtelen padlóig nyomom a gázt, kicsit gondolkodik, lejjebb esik az alapjárat, és utána pörög csak fel . Egyébként kisebb, gázadásnál felpörög, utána az alapjárat alá, jó alacsony fordulatra esik le, utána áll vissza.
Remélem, ezek valamit elárulnak..
-
trafó.
-
...-Már csak a csőre lennék kíváncsi, hogy annak most kellene -e levegőt kapnia, vagy sem. A cső, az injektor alatt lévő csőből kijövő T csatlakozóra megy.
...
Olyan kb. ujjnyi vastag fekete hajlékony gumicső?
Ha igen, akkor azt saccolom, hogy a kartergáz visszavezető rendszer része.
Ez minden motorban másként van megoldva, de a lényege az, hogy a lefelé mozgó dugattyú alatti túlnyomást elvezetik valahova. Pl. a pillangószelep utánra.
-
Igen, olyan cső, a szelepfedéltől ahová a légszűrőházba bemegy a kartergáz, az alá volt vezetve, ugyanarra a műanyagra. Csak a kérdés, hogy volt -e lyuk, mert ha volt is, a fél millimétert sem érhette el..
Hogy tudnám leellenőrizni, hogy a trafó -e a ludas? ezen az autón
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AE99yv1Zcyzy8M:https://www.burtonpower.com/prodpics/large/WIC016%20Coil%20Pack.jpg&t=1 (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AE99yv1Zcyzy8M:https://www.burtonpower.com/prodpics/large/WIC016%20Coil%20Pack.jpg&t=1)
ilyen trafó van..
-
az egy vákuum cső!
bele tud szólni az alapjáratba rendesen.
-
Igen, olyan cső, a szelepfedéltől ahová a légszűrőházba bemegy a kartergáz, az alá volt vezetve, ugyanarra a műanyagra. Csak a kérdés, hogy volt -e lyuk, mert ha volt is, a fél millimétert sem érhette el..
Kifelé vezető lyuk biztos nem volt, csak a szívócsőhöz való csatlakozás.
Vissza kellene állítani, úgy ahogy volt.
Ha volt a műanyagban valami öntési hiba és megnyitottad a szívócső felé, az nem baj.
Hogy tudnám leellenőrizni, hogy a trafó -e a ludas? ezen az autón
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AE99yv1Zcyzy8M:https://www.burtonpower.com/prodpics/large/WIC016%20Coil%20Pack.jpg&t=1 (http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AE99yv1Zcyzy8M:https://www.burtonpower.com/prodpics/large/WIC016%20Coil%20Pack.jpg&t=1)
ilyen trafó van..
Réges-régen, amikor még nem volt ilyen OBDII marhaság, a zöldkártyásoknak volt oszcilloszkópjuk.
Ha találsz egy ilyen szakit, az meg tudja nézni, hogy gyujtáshibád van-e.
És ha az van és a kábelek és gyertyák cserélgetésére nem megy át másik hengerre, akkor trafó. ;)
Vagy, ha sötétben, nedves időben, az előírt gyertyahézagnál szikrákat látsz a trafón, akkor repedt a trafó. ;)
(De ha nem látsz, attól még lehet rossz.)
-
Akkor, majd szereznem kell egy új légszűrőházat. Illetve hagyom lógva, de légmentesen lezárva.
A gyertyák, és kábelek, újak, remélhetőleg nem azokkal lesz a hiba! :) A trafó meg.. majd lesz valahogy :) Nem kell valakinek egy csini kis fifi? :) :(:(