Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : boylepke 2010 February 26, 23:36:22 PM
-
Hello,
Mielőtt még valaki a torkomnak ugrana, előrebocsátom, hogy átolvastam az összes „zörgős” témát és két olyan – eleddig más által nem tapasztalt – hangjelenségről szeretnék írni, ami eléggé b*ssza a csőrömet.
Az első egy nyiszorgó, nyikorgó, nyöszörgő hang, ami valahonnan a motorblokkot tartó konzolok (motortartó bakok?) környékéről jöhet, mivel akkor hallatszik, amikor „mozog” a blokk. Értsd: indításkor, amikor ugye egy kicsit megrángatja az önindító, vagy amikor egy kicsit durvábban engedi fel az ember a kuplungot, esetleg „megrúgja” a gázpedált. A dolog hétről-hétre rosszabb lesz és most már odáig fajult, hogy néha már fekvőrendőrökön áthajtva is hallom.
A második jelenség nem ennyire nyugtalanító, de legalább annyira zavaró. Képzeljétek el, hogy kinyitjátok a motorháztetőt, egy bádogtepsit raktok a légszűrőházra, majd visszacsukjátok a motorháztetőt. Az 1500 és 2000 közötti fordulatszám-tartományban olyan állandó zörgés jön a motorházból, mintha az a bizonyos tepsi lenne ott. Baromi zavaró, én egy meglazult hővédő lemezre gyanakszom, ha ezekben az autókban van egyáltalán olyan...
Mivel mindkét probléma hétről-hétre rosszabb lesz, szeretnék minél hamarabb rájönni, hogy mi lehet. Több szem többet hall alapon szívesen meglátogatom Budapesten, vagy a környéken azokat az önként jelentkezőket, akik meghallgatnák a zajokat és segítenének az ötletelésben. A hétvégén ráérek és szívesen elgurulok valameddig...
p.s.: A fentebb említett zörejektől egy decemberi délután erejéig sikerült megszabadulni, mégpedig úgy, hogy a benzinkútnál kértem egy komplett mosást, amiben alvázmosás is szerepelt. Ezután megszűnt minden zaj, de csak addig, amíg ki nem száradt a kocsi és azóta is tart.
Előre is kösz a segítséget, illetve az ötleteket!
boylepke
Káromkodást kéretik kerülni, köszi. Csipi
-
Az enyém tele van hővédő lemezekkel...bár ez MK7.
Nekem még nem csinálja,de az előző verdám ettől adott hasonló hangokat.
Nézz széjjel a katalizátor környékén,mindent mozgass,kopogtass meg,majd ha lehetőséged van rá,nézz az autó alá is be,a kipuff.rendszert végignézve.Nekem az volt anno,hogy a hővédő lemez mozgásától,a lemez rögzítési pontjainál,körberepedt az alumíniumlemez,végül elvált,és szabadon mozgott. ennyi a tippem :icon_bigsmurf:
-
Aha...szóval a katalizátorhoz (és környékéhez) úgy is hozzáférek, hogy nem mászok be a kocsi alá? Mindegy...felemeljük és megrángatok alatta mindent, hátha okosabb leszek tőle. :)
-
Na hello,
Felbakoltuk ma az autót és aláfeküdtünk. Találtunk egy laza lemezdarabot a leömlő mögött, ami megrángatva ugyanazt a nyiszorgó hangot adta, mait az első hozzászólásomban megénekeltem. Nem mellékes, hogy az említett lemez egyúttal lassan, de biztosan nyiszatolta a lambda-szonda(?) kábelét. A lemezkét feldrótoztuk a helyére, mert a tartócsavarja valahol időközben az enyészeté lett.
Az eredmény: Indításkor már nincs nyekkenés, de a menet közben jelentkező nyöszörgés és nyikorgás nem szűnt meg. Nem akarja valaki meghallgatni? :P
-
Üdv mindenkinek. Még friss hus vagyok, igy nem nagyon irkáltam még. 2004es 1.4tdcim tavaly döntött ugy hogy ciripelö hangot hallat. Mondanom sem kell egyböl szerelö. Kiderült a hogy a rézalátétek közül 1 bemondta az unalmast. 1-et nem lehetett cserélni igy mind a 4cserés lett. másfél nap 45000kp és a motor szinte darabokraszedése volt a megoldás >:(
és még igy is egyik hengerem kormos lett, egy kicsinykét beleégett a cumo. Szoval ha halk ciripelést hallotok azonnal vigyétek szerelöhöz.