Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Sunyix 2010 February 02, 20:57:27 PM
-
Sziasztok!
Egy 2003-as 1,4 Tdci fiestám van. Az érdekelne, hogy valakinek volt e már problémája a porlasztókkal? Elég sokat használom az autót és ahogy hallom más autóknál 400ezer forint is van ha porlasztót kell cserélni. Mennyit bírhatnak ezek a fiesták? 160ekm van az enyémben.
-
Szia!
Sajnos ebbe sem olcsó.. :( Porlasztó 7x.000Ft/db, magasnyomású üzemanyagcső 3-4.000Ft/db, mindenféle szirsz*r réz meg műanyag karikák párszáz Ft/db. Ezeket kell cserélni gond van a porlasztóval.
Az, hogy mennyit megy el erősen szerencse kérdése. Milyen üzemanyagot sikerül tankolni, mennyire sikerül szerencsés porlasztót kifogni stb. Azért Te is tudsz tenni valamit, hogy sokáig bírják. Az üzemanyagszűrőt cseréld mindig előírás szerint (vagy gyakrabban) és csak jó minőségűt használj (a gyári egyébbként az egyik legolcsóbb ami megfelelő minőség). Lehetőleg ne tankolj kétes minőségű/származású gázolajat.
Ha ez mind megvan akkor mindent megtettél és bízz a szerencsében meg a Siemens minőségben.. :P
-
ezért sem kéne nekem semmi pénzért modern dízel autó... ::) nem mintha a modern benzinesek sokkal jobbak lennének... ::)
megmaradok az öreg, itt-ott rozsdásodó, de a világból is kivivő, olcsón szervizelhető, kocsiknál ;D
-
Javaslom az üzemanyag szűrő rendszeres cseréjét, és ne tankolj balkezes üzemanyagot ;) ! Szerviz idő csere intervallum kizárva ! Jelentősen túl van méretezve /mármint az idő/! A Gyári az 13000 környékén van.
-
Egészen pontosan 11414 Ft - Nagyauto (múlt héten cseréltem ;D).
Egyetértünk, a 60.000 km-es periódus végén már sz*rt sem ér az a szűrő én is 30-nál cserélem (szívem szerint 20-nál kidobnám de nekem ez egy kicsit így is drága. Nem 3-4 ezer forint mint a régi dízelekbe). A héten szét fogom vágni a régit és teszek fel képet. Kíváncsi vagyok mi gyűlik össze benne 30.000km alatt. :-\
Bár a családban van tdci (igaz 1.6 és Focus) ami közel van a 200.000km-hez és semmi baja. Pedig az nem volt "kényeztetve" 10 ezres olajcserével meg 30 ezres üzemanyagszűrő cserével, csak azt kapta amit kötelező.
Sebaj én azért nyugodtabban alszom így.. ::)
-
azért kiváncsi lennék miben tud a tizenezres szűrő többet mint a 2-3 ezres. :D elvileg mindkettőnek az a feladata hogy megszűrje az üzemanyagot és idővel mindkettő koszolódik, cserére érett lesz.
-
Annyival, hogy az utánhányottat néha még átszívni sem tudja az adagoló-magasnyomású pumpa ;D
-
Ehez még a legolcsóbb No name utángyártott is 7-8 ezer, mivel a gonosz Ford (vagy inkább PSA) úgy csinálta, hogy egyben kelljen cserélni a szűrőházzal, előmelegítővel a szűrőt. Egy nagy böszme műanyag cucc az egész. Szerintem ettől ilyen drága nem azért, mert valami NASA által fejlesztett plazmakeringetős környezetbarát szűrőanyag van benne. ;D
Most vágtam szét 5 perce. Igazából nem látom annyira koszosnak belül (bár nincs sas szemem, hogy a mikronnyi koszokat lássam), este teszek fel képet.
Ami még vicces: Ford gyári szűrő, beszállító Mecafilter (francia), szétvágyom és egy Hengst (made in Germany) szűrőbetét van beletéve még száma is van. Valószínű, hogy külön lehet kapni Hengst-től mondjuk 3-4-5 ezerért. Az előmelegítő kicsavarható a szűrőből. Csak ugyen mibe rakod? A szűrőházat nem tudod visszazárni...
Ki van ez találva, hogy fizessen sokat a tulajdonos.. :-X
-
ja, akkor már értem, ez az előmelegítős genyó teszi drágává...
@Nyuszó: nem arra értettem, hanem hogy a régiekhez való szűrőkhöz képest miben különbözik. Mert nem igazán értettem hogy mitől ilyen drága, és mivel tudom hogy escortnál is csináltak vicces dolgokat, ugyanazt a kerékcsapágyat kétféle áron adják néhol, csak azért mert a sport változathoz való drágább (pedig totál ua a csapágy)
-
Az ígért képek:
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/comprofiler/plug_profilegallery/3215/pg_332751503.jpg)
Jól látszik a Hengst betét a Mecafilter szűrőben.. ;D
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/comprofiler/plug_profilegallery/3215/pg_375273547.jpg)
Ezen pedig a kb fél év/30.000km "kosz"?
-
nem olyan drága bele a porlasztó mivel szétszedhető és javítható!!!!! ez nem PDTDI!!! ott olyan drága mert az nem javítható
-
Mondj nekem egy helyet ahol Siemens piezo kristályos porlasztókat javítanak..
Ez nem elektromágneses mint a Bosch meg Delphi.. :(
-
http://euro-electric.addel.hu/detailproduct.php?storeid=1774&productid=184245
http://www.branddiesel.hu/
-
Az egyik linken Mondeo porlasztó van ami lehet Bosch meg Delphi (amiket valóban lehet javítani), tudtommal Mondeoban nincs Siemens porlasztó. Bár a leírásban már minden Ford modellt ír. Hívd fel nem fogja tudni javítani, mert nincs hozzá technológia. A másik helyen pedig JAVÍTANAK Boscht, Delphit és VIZSGÁLNAK illetve TISZTÍTANAK Siemenst.
http://www.branddiesel.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=68 (http://www.branddiesel.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=68)
Hidd el nem lehet javítani ezeket a legnagyobb sajnálatomra (nekem is ilyen van), tisztítani tudják de alkatrészt nem tudnak benne cserélni. A Siemens magasnyomású pumpák már javíthatók annak van háttere. De ha nekem nem hiszel hívj fel egy ezzel foglalkozó műhelyt pl.: Filepdiesel, Interdiesel
Idézem az Interdiesel honlapjáról: "Siemens injektorok vizsgálata (csak vizsgálat lehetséges!)" Az egyik legnygyobb CR javítással foglalkozó cég Mo-n.
-
ok elhiszem neked remélem az enyémban nem ilyen van 2006-os tdci 1.4,de mondjuk ha beszarik nem lehet helyette betenni bosch-t?
-
Ezekben sajnos csak ilyen van.. :( Azt nem tudom lehet e helyette másikat tenni, szerintem még senki sem próbálta, bár ha tippelnem kéne szerintem a motorvezérlő azt sem tudná mit csináljon vele ha egyáltalán sikerülne csatlakoztatni a más csatlakozók miatt..
Az 1.4 HDI-ben (ami néhány változtatáson kívül ugyanez a motor) volt Bosch porlasztó, de szerintem nem enné meg a Fiesta. Több lenne vele a macera meg amit még ki kéne cserélni mint amennyit spórolsz.
De ezt ne vedd készpénznek, ez csak egy elmélet.
-
ok köszi a felvilágosítást
-
Szia Littleb!
Ki kell cserélnem nekem is az üzemanyag szűrőt, 1,4tdci, de hol találom meg? És mennyire nehéz cseréllni? mert én vinni akartam szerelőhöz, de ahogy látom erröl a commenteket 2 perc az egész és csak ki meg be kell pattintani.
THX!!!
-
Ha szemben állsz az autóval, a légszűrőház jobb oldalán van egy fém "fedő" alatt. Légszűrőház tetejét leszeded, egy csavar van az üz.anyag szűrő tetején, ez tartja a fémlemezt, egy van az oldalán, ez magát a szűrőt. A csöveket szétkapod, majd kiemeled a szűrőt, vigyázz mert az alján van az előmelegítő csatlakozója ki ne tépd. Vissza ugyanez, majd légteleníted a kis pumpával (légszűrőház bal oldalán) és pöcc röff. (van aki fel szokta tölteni friss gázolajjal az új szűrőt mielőtt berakja, de az előbb említett pumpa is felszívja hamar)
Ennyi. ;D
Amúgy én szűrőből a gyárit ajánlom. Az árkülönbség elenyésző egy esetleges porlasztó vagy hasonló hiba javításához képest és így biztos nyugodtan alhatsz.. ;) Nagyautónál csak 11400 Ft, klubkártyával meg még kevesebb.
-
Sziasztok.
2006-os tdci fiesta porlasztója alatt kiégett a tömítés és ettől van furcsa kattogó hangja.
Ezt egy szerelő mondta arra a kattogó hangra ami a hengerfej felől hallatszik.
Lehetséges ez?
Ha ez tényleg így van mennyit használhatom az autót míg meg nem lesz javítva?És egy réz tömítés hogy tud elégni?
Ha tud valaki valami okosat válaszoljon már legyen olyan szives.
-
Ezt a topicot olvasgasd, választ kapsz a kérdésidre..
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,1885.0/ (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,1885.0/)
;)