Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Ph0en1x 2010 January 26, 09:38:17 AM

: Eszi az olajat
: Ph0en1x 2010 January 26, 09:38:17 AM
Sziasztok!
Nos, a járgányom Fucky (1.1 musclecar) mostanában rákapott az olajra. Eddig is szerette enni, de mostanában már inkább zabálja. Ellenben nem csepeg illetve nem folyik (annyira).
A kérdés, melyet szeretnék feldobni, hogy:
-Miért van ez?
-Mit lehet ellene tenni?
-Kinek mennyire eszi?
-Kinek milyen olaja van, és hogyan van megelégedve vele?
: Re: Eszi az olajat
: grimmcsalad 2010 January 26, 11:04:23 AM
1.8 d minden 10000-nél olajcserés, közben nem kell tölteni. Nívót maxra öntöm olajcserénél és nem megy le min alá.
10-40-es Fina olaj.
Szelepszár-szimeringnél csócsálhatja, vagy kopottak, leragadtak a gyűrűid.

Szimeringcserét pár ezresből megúszod. Érdemes kipróbálni. Rontani nem ront a dolgon.
: Re: Eszi az olajat
: sUdYe 2010 January 26, 12:03:56 PM
nézd meg milyen színű a kipuffból a füstje. ha kékes akkor biza a motor égeti elfele. én azzal kezdeném hogy szelepszárszimmering. ott is eheti, nekem az 1.6 ette ott. még amúgy lehet belső főtengelyszimmering is és akkor a váltóharangba üríti magát bár onnan egy idő után csöpögne.
: Re: Eszi az olajat
: ralli 2010 January 26, 15:31:28 PM
Nekem is jelentkezett a probléma 10-40-es olajnál, úgy, hogy simán elfogyasztott egy literes Castrolt még pluszban.
Most 15-40 van benne és klasszisokkal jobb, igaz a motoron is érzem hogy más az olaj...
: Re: Eszi az olajat
: grimmcsalad 2010 January 26, 15:38:27 PM
ralli! Tudok szerezni dieselmozdonyba való olajat! Azt tutti nem enné.
2 éve beleraktam az enyémbe egy öblítés erejéig. Nem volt kedvem leengedni aznap, gondoltam majd másnap felmelegítem a kocsit és akkor leeresztem. 0-fokban nem tekerte el az onindító az olajat annyira sűrű volt.  :)
: Re: Eszi az olajat
: Ph0en1x 2010 January 26, 15:49:21 PM
Nekem a 15w40-et eszi. Mindig szoktam ellenőrizni a szintet, és mindig töltögetem utána. Eddig is ette, de nem zavart. Had egye ha szereti, gondoltam, hisz nekem is vannak szenvedélyeim. De az elmúlt 200 km-en (amióta a termosztátot kicseréltem) (nem tudom lehet e valami köze hozzá, vagy csupán véletlen egybeesés ???) Szóval az elmúlt 200km-en akkorát harapott az olajba, hogy csoda hogy a pálcát meghagyta...! Aggódom kicsit Fuckyért... help.. :(
: Re: Eszi az olajat
: sUdYe 2010 January 26, 15:52:24 PM
ralli: milyen moci is van a tiedbe? 1.25? mert abba igencsak dúrva a 15W... ha eszi az olajat a moci nem az a megoldás hogy vastagabb olajat töltesz bele...

phoenix, nézz körül ahol mondtam, ott lesz valsz a bibi. amúgy mennyi volt az a drasztikus fogyás? mennyit kellett utántöltened?
: Re: Eszi az olajat
: Littleb 2010 January 26, 16:41:52 PM
Nem lehet, hogy sokat játál rövid távokra hideg motorral, most meg valami hosszabb úton voltál és az eddig benzinnel felhígult olajból kiment a benzin? Ilyenkor elég drasztikus az esés a nívópálcán.

Azért ahhoz, hogy 200km alatt lényeges olajfogyás legyen már eléggé füstölne az a motor.

Szerintem töltsd fel max-ig, és mérd le, hogy mennyit eszik 1000km-en.
: Re: Eszi az olajat
: grimmcsalad 2010 January 26, 17:03:51 PM
Gratula Littleb, ez jó gondolat lehet.
Az eddig nyitott termosztátos túldúsított autózással leszivárgó benzin most elpárolog a meleg olajból.
Jó gondolat.
: Re: Eszi az olajat
: fiesta1980 2010 January 26, 20:43:07 PM
Függ az olaj minőségétől is. 10w40ből is rengeteg féle van. Van tiszta ásványi, fél szintetikus, majd 10w50ből már szintetikus is. Én most ott figyeletem meg, hogy jön az olaj, hogy a szelepdeknit takaró műanyag alól folyik, pontsabban, mintha olajpára lenne ott. Ez is 1.25 Zetec.
: Re: Eszi az olajat
: Ph0en1x 2010 January 27, 11:29:54 AM
Nem lehet, hogy sokat játál rövid távokra hideg motorral, most meg valami hosszabb úton voltál és az eddig benzinnel felhígult olajból kiment a benzin? Ilyenkor elég drasztikus az esés a nívópálcán.

Azért ahhoz, hogy 200km alatt lényeges olajfogyás legyen már eléggé füstölne az a motor.

Szerintem töltsd fel max-ig, és mérd le, hogy mennyit eszik 1000km-en.

Kedves Littleb!
Te vagy valami látó lehetsz, vagy pedig érthetsz a dolgokhoz. Ez pontosan így történt! Le a kalappal. ;) Rövidebb távokon jártam vele (a munkahelyemre meg vissza, kajálni meg vissza), ráadásul úgy, hogy nem volt jó a termosztát sem, és gyakorlatilag hideg volt a motor. Az olajbetöltőnél megjelent ilyen barnás hab szerü képződmény, amit rendszeresen kitakarítottam. A termosztátot kicseréltem, majd elutaztam egy hosszabb távra, ahol jól bemelegedett a moci. És lám, a pálcán a min és max között volt előtte, majd a min alá esett a szint... bőven. A pálca alján volt egy kicsike. Épphogy beleért az olajba... :-\
A kocsi nem füstöl, biztos van egy kis elszineződése a kipuf.gáznak, de nem én nem veszem észre. Normálisnak tűnik. Ami a csepegést illeti, van egy kevés, de csak annyi amennyi eddig is. Belefér. A barnás hab pedig mintha egyre kevesebb lenne. ( Mondjuk lehet azért mert egyre kevesebb olaj van benne... :))
Amikor reggel beindítom, általában elsőre nem köszörűl, másodikra már köszörül és beindúl pöcre.
Az olaj amit használok 15w40 valvoline.
Akkor lehet mostmár nem fogja enni annyira? Csináltassam meg a szelpszárszimeringet? Mennyi összeg az?
: Re: Eszi az olajat
: Littleb 2010 January 27, 12:56:21 PM
Akkor jól fel volt hígulva az olaj..  :o

A szimmeringek ára nem vészes, pár ezerből megvan (ahogy már írták előttem) a munkadíj meg ugye változó. Sajnos nem tudom ennél a motornál le kell e venni a hengerfejet a szimmering cseréhez vagy nem. Ártani biztos nem ártha cseréled, biztos elég kemények már.

Azért én előtte megmérném most mit eszik 1000km-en az olajból (2-3 dl egy ilyen korú autónál szerintem nem vészes, sok új Opel tulaj örülne ilyen olajfogyasztásnak.  :-X).
Szerintem semmivel sem fog többet enni mint eddig, csak becsapott a benzin..

U.i.: Köszönöm a dícsérő szavakat tudjátok néha vak tyúk is..   :notworthy:
: Re: Eszi az olajat
: Mikike 2010 February 06, 20:03:49 PM
Sziasztok!
Az én 1.8d fityóm is eszi az olajat,pedig én vegyes távokra járok vele.A szelepszár szimering csere nem rossz ötlet,de sokan favorizálják a gyűrű cserét.Én 15w40-est töltöttem bele,egy darabig semmi baj nem volt,nem füstölt,jó volt a telljesítménye,és a fogyasztással sem volt gond.Kb.2000 km után gondolt egyet és kért egy kis repetát az olajból,a következő olajcseréig sacc 4-5x töltöttem utána kb. 0.5 liternyit.Hidegen nagyon füstöl(és nincs színe),majd melegen már abszolút nem.Szerintetek mi a baj?Lehet,hogy egy autócsere a jó megfejtés? ;D
Üdv
: Re: Eszi az olajat
: grimmcsalad 2010 February 06, 23:16:13 PM
A füstnek van szine. Kék vagy fekete. Amit te láthatsz hidegen az a kicsapódó pára.
Van nálam két 1.8D
Mind a kettő közelebb ál a 300e hez mint a 200e hez, mármint km-ben.
Egyik sem eszi.
: Re: Eszi az olajat
: TomeeFiesta 2010 February 08, 14:48:24 PM
engem néha zavar az a tömény fehér füst... olajat nem eszi vizem nem fogy... azzal nyugtatom magamat hogy ilyen a konstrukció :D
: Re: Eszi az olajat
: ralli 2010 February 08, 22:41:24 PM
ralli! Tudok szerezni dieselmozdonyba való olajat! Azt tutti nem enné.
2 éve beleraktam az enyémbe egy öblítés erejéig. Nem volt kedvem leengedni aznap, gondoltam majd másnap felmelegítem a kocsit és akkor leeresztem. 0-fokban nem tekerte el az onindító az olajat annyira s?r? volt.  :)

Jaj de jó...
Igazából már megvettem a következő olajcseréhez a láncfűrészhez való kenőolajat... Másnak bevált, hát miért ne próbálnám meg én is...
Óóccccóóó, jóóóó.
Most komolyan, megkapja majd a következő szervíznél a 10-40-es Motorcraft olajat aztán kiderül az mennyire ízlik neki. Na persze megpályázok egy szelepszár szimmering cserét is.
: Re: Eszi az olajat
: netro 2010 March 22, 23:34:17 PM
Sziasztok,

Egy kérdésem lenne: Sajnos nem értek túlzottan az autókhoz. :(

Mit jelent az, hogy eszi az olajat? Tehát mekkora távon mennyit kell fogynia ? Illetve ha csont üres az olaj a kocsiban és utánnatöltök akkor mennyit kell bele önteni?

1.25 fiesta 96-os benzin, most raktak bele 2 liter 10w40est és 2000ezer kilóméter után a nívópálca szerint kb a felén van.. ez normális vagy ez soknak számít? Ha mentem vele akkor általában hoszabb távokat mentem. Ja amikor ezt a két litert beletették akkor a nívópálcán levő felső bevágás körül volt az olajszint..

A leírása szerint 5w30as kéne bele azt hiszem viszont most 10w40es ment bele. Ha eszi az olajat akkor próbálkozhatok más fajta olajjal akár a 10w40es verzión belül? :-) Jelenleg a shellnek valami sárga dobozos olaja van benne.. Vagy esetleg valami más megoldáson gondolkodjak? (nem szívessen adnám el mert imádom a kocsim :-) )
: Re: Eszi az olajat
: Roxin 2010 March 23, 07:57:04 AM
Szerintem a 10W40-es olaj teljesen jó,de én inkább a castrolt magnetic-et ajánlom belőle,de valamit nem igazán értek ha a nívó pálca  fél jelölésénél volt az olaj akkor miért öntöttetek bele még két liter olajat az sok,abba a motorba kb 3,4 liter olaj kell,ha felénél volt kb 0,5 litert kellet volna önteni h max körül legyen.Na most ha 2000km után 0.5litert eszik az..hát még elmegy,de lehet h jobb olajjal korigálható.
: Re: Eszi az olajat
: bull84 2010 March 23, 12:20:08 PM
4 liter megy bele. az enyém egy csepp olajat sem eszik 2 olajcsere közt, ahogy feltöltöm annyi marad benne, az olaj amit használok az a GM 10w 40
: Re: Eszi az olajat
: harciger 2010 March 23, 14:12:21 PM
Ha a gyártó 5W30-ast ír elő, akkor legyenszíves azt bele tenni!  Néhány tízezer km után, majd jön siránkozni.
Az 5W30--10W40-es között nagyon nagy a különbség. Ha eszi az olajat akkor is azt kell beletenni, különben a többi alkatrész nem kap elegendő kenést.
: Re: Eszi az olajat
: netro 2010 March 23, 19:44:03 PM
@Roxin : Mikor beletette a kutas a 10w40est akkor gyak. csont üres volt már. Utánna lett ugye két liter benne majd 2000km után kb olyan 1 liter. Amúgy mégegy gyors kérdés: tudom tanították de mikor kell ellenőrizni az olajszintet? Mert ha reggel nézem meg akkor mindig többet mutat mint azután, hogy mentem már vele?!

@harciger : A kutas mondta, hogy új autókba szokták a finomabb olajat tenni, és ő azt javasolná, hogy inkább a 10w40est tegyem bele. Szóval akkor legközelebb szerinted 5w30ast tegyek bele? Ahhoz, hogy azt tudjam bele tenni ahhoz le kell engedni a mostani olajat? Vagy várjam meg ameddig kiürül?

Bár 5w30ast írnak azért leírnám a kocsi pontos típusát hátha van valakinek tapasztalata ilyen járgánnyal kapcsolatban és tudja, hogy ragaszkodni kell e az 5w30hoz.

Ford Fiesta Flair 1.2I (1242cm3) benzines 1996-os.

Köszi a segítséget amúgy :-)
: Re: Eszi az olajat
: Littleb 2010 March 23, 20:53:41 PM
Azt semmiképp nem szabad megvárni amíg "kifogy" (amúgy ezt pontosan, hogy érted? A minimum szintre fogyott vagy már a nívópálca sem ért bele az olajba?). A szintet mindig a min. és max. között kell tartanod..

Mikor volt a legutóbbi olajcsere? 15000km vagy 1 év után le kéne cserélni, szűrővel együtt. Nincs személyes tapasztalatom ezzel a motorral, de még az új Fiestáknál is megengedi a gyár a 10W40-es olajat (bár egy ismert előéletű újszerű motorba nem tennék ilyet). Szerény véleményem szerint semmilyen kenési hiányossággal nem kell számolnod 10W40 használata esetén, főleg, hogy ez a moci (az olajfogyasztásból ítélve) már nem az újszerű kategóriába tartozik.

És egy jótanács, most, hogy már tudod, hogy olajat fogyaszt a motor minden tankolásnál után nézz rá az olajszintre, és valamelyik netes áruházból vegyél olajat utántöltésre/cserére, így nem kell megvenned méregdrágán a kúton az olajat.

Olajszintet ellenőrizni meg vízszintes helyen, vagy hosszabb állás után hidegen vagy a motor leállításától legaláb pár perccel kell nézni.
: Re: Eszi az olajat
: AniBaba 2010 March 23, 21:53:48 PM
Én múltkor hallottam, hogy OHV-ba 15w40 dukál.
Bár én is 10w40-et rakok bele (gm vagy castrol) - a téli hideg miatt, hogy reggel ne legyen olyan dermedt, gyorsabban megjöjjön rendesen az olajnyomás.

15000km vagy 1 év után le kéne cserélni, sz?r?vel együtt.
A 96-os autót, hacsak nem 50.000 km van benne, szerintem ne 15.000-ként cseréljen olajat, hanem inkább 10.000 (én finnyás vagyok, és 8-9000 körül már cserélem, de ez saját hülyeségem - nekem is 96). Nem akkora tétel, hogy ne bírja ki az ember kb. 4 havonta.

vegyél olajat utántöltésre/cserére, így nem kell megvenned méregdrágán a kúton az olajat.
Pontosan így van. Én is mindig hordok magammal olajat (lityis kiszerelés), deszt.víz, fagyálló. Elfér. Öregautó. Egyébként kb. 2000 km-enként ellenőrzöm az olajfogyást, nekem nem eszi, csak minimálisan - jól tudom, hogy 1000 km-en 0,5-1 dl még normálisnak számít?

<kukac>Roxin : Mikor beletette a kutas a 10w40est akkor gyak. csont üres volt már.
Üzemmeleg autóval álltál be a kútra, és úgy nézték meg az olajszintet? :O Az olaj nagy része a karterfalán van, meg csöpög le a hengerből, a nívóval nem sokat tudsz mérni olyankor.
Nekem egy kutas kitalálta, hogy kevés a hűtőfolyadékom, és töltene bele. Aztán mondtam neki, hogy most jöttem 180 km-et autópályán, ha letekeri a túlnyomósapkáját én tuti nem viszem kórházba, és itt fog visongani szétégett arccal. Úgyhogy nem tekerte :D Na nem offolok.
: Re: Eszi az olajat
: Littleb 2010 March 23, 22:02:03 PM
Az olajcserében egyetértünk, én is 10 ezrenként cserélek MINDEN autómban, nem érdekelnek a 20 meg 30 ezres periódusok.  ;) Az OFF Hondámban 5000-ként cseréltem bár az már szerintem pénzkidobás (meg környezetszennyezés).

15 a maximum ennél az autónál, hamarabb lehet (ajánlott) később felelőtlenség.

Netro Fiestája szerintem nem OHV, ha jól értem ez az 1.25 moci ami DOHC.
: Re: Eszi az olajat
: kombusz 2010 March 23, 22:43:41 PM
jo lesz az szerintem Zetec motornak is.  :)

elvileg tényleg 5W30-as olajat irnak hozzá.
az már más kérdés hogy a Cromaxnál azt mondták hogy 10W40-est kell bele.
lehetöleg akkor kell ellenörizni az olajszintet amikor már volt ideje visszafolyni.
ha rögtön leállitás után nézed akkor a furatokba meg minden helyen még van belöle.
a kérdésedre válaszolva inkább reggel nézd meg indulás elött.
azt nem tudom hogy ennél a motornál mi a normális olajfogyasztás.
van akinek semmit nem fogyaszt 2olajcsere között nekem meg rendesen eszi.
nekem azt mondta egy szaki elöször a szelepszárszimering csere javasoltami kb 20ezer ft(alkatrész+munkadij)
ez általában az esetek nagy részében megoldja az olajfogyasztás problémát.
persze ha nem csöpög,folyik valahol máshol.
a 10W40-eshez nem szabad keverni 5W30-ast.
4liter kell ebbe a tipusba olajbol.

remélem nem sok hülyeséget irtam.ha igen akkor majd hozzáértöbbek kijavitanak.

: Re: Eszi az olajat
: AniBaba 2010 March 24, 09:13:24 AM
Az 1.25 Zetec? Mindig tanul az ember. :)
: Re: Eszi az olajat
: bull84 2010 March 24, 16:36:17 PM
De az ám, és 10w40 kell bele
: Re: Eszi az olajat
: Csipi 2010 March 24, 16:44:34 PM
Közvetlen előtted szólót ne idézd! köszi
: Re: Eszi az olajat
: bull84 2010 March 24, 16:54:52 PM
Sorry, nem idéztem senkit hanem mondtam hogy mi kell bele ???
: Re: Eszi az olajat
: beno92 2010 April 06, 12:44:17 PM
Üdv!

A rossz vezérlés beállítás okozhat olajfogyást illetve nehezen indulást? A vezérlés csere óta rosszul indul és olajat is eszi, állítólag a csere előtt jól indult hidegben is ennek ellenére a mostani tavaszi időjárásban is teker rajta jó sokat mire beindul. Indításkor szinte nem is jön belőle füst csak mikor nagy nehezen beindul de akkor fújja magából rendesen. Alacsony fordulaton nagyon gyenge, egyáltalán nem kormol csak a kék füst jön belőle nagyobb fordulaton. Mielőtt megvettük, akkor volt gyűrűzve szóval nem értem. Előre is köszi a választ