Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : fiesta1980 2010 January 22, 10:05:51 AM
-
Üdv,
Nektek nem szokott előfordulni, hogy nem fogadja el a kulcsot az immobiliser? (mk4, 1.25) Többször is csinálja a gép, hogy gyújtás ráad, minden aminek kell világít, de a motort nem forgatja meg. Amikor ez előfordul, kigyullad a klíma lámpája is, holott az nincs is bekapcsolva...ha minden rendben, s elfogadja a kulcsot, akkor rendben indítózik.
Valami kontakthibára gyanakszom, mert többszöri próbálkozás után elindul. Mind a két kulcs gyári, mind a kettővel csinálja. Megnézem majd az immó érzékelőjét, mert lehet ott szakadás, érintkezési hiba. Ki lehet egyébként iktatni az immót? Inkább más lopásgátlót teszek bele, de ez a "nem indulok" hiba elég kellemetlen tud lenni.
Dani
-
nincs elkopva a kulcs nagyon?
-
ennek nincs köze a kulcs kopottságához. ez az immo környékén lesz vmi gubanc. az érzékelővel, vagy magával az immoval. bővebbet sajna nem tudok, nem ismerem a felépítését.
-
utolsó szériás escortban letilt a kopott kulcs miatt, bár igaz hogy el sem lehet fordítani a kulcsot, akkor mégsem az immobilizer az, sorry ::)
-
az immo a kulcs elfordítása után olvassa a kulcsot. azért nem tudjátok a kopott kulccsal indítani, mert nem fordul el. az immos utsó szériás escortoknál gyújtás ráadása után van egy kis led ami világít mindaddig amíg az immo érzékelője aktív. de ehhez rá kell adni a gyújtást amit csak kulcsfordítás után tudsz. amúgy erre is van trükk, de azt inkább privátban, ilyent nem írok le nyilvános fórumon. :D
-
Azt megköszönném, még jól jöhet ::)
-
kulcs lehet koszos is ::) a gyújtás kapcsoló is lehet koszos
-
Az immobiliser vevő egységét kitisztítottuk, ez egy téglalap szerű műanyag tok, úgy 2 cm széles, 4-5 cm hosszú, a végén ott a gyűrű rész, amit rá lehet a gyújtáskapcsolóra húzni. De szerintem ez műanyag. A belseje valóban koszos volt, de most már kitisztítottuk. Ebben nem úgy működik az immo, hogy ha ott a kulcsban egy kis chip, amit érzékel a vevő egység (ez a műanyag tokban lévő nyomtatott áramkör lap), akkor elindul? Mert szerintem a kulcsnak azon kívül, hogy el tudod fordítani nincs köze (ez gyújtást ad, s ekkor olvassa ki a vevőegység a chipet), csak a kulcs végében lévő kis chipnek...Az meg nem a kulcson keresztül kommunikál a vevőegységgel, mert a vevőegység rádiójellel érzékeli azt, hogy valahol a közelben ott a chip? 1997.02 havi az autó, a kulcson található egy piros kis préselt műanyag.
Nem lehet a ___csába kikötni a egészet, marha kellemetlen dolog, hogy nem indul reggelente hidegben.
-
Az immó tényleg úgy működik, ahogy leírtad.
És biztos nem lehet egyszerűen kikötni, mert akkor bárki kikötné és ellopná az autót.
Nem lehet, hogy azért jön elő a hiba hidegben, mert gyenge az akksid?
-
Ma próbáltam másik akksival is, meg úgy, hogy rákötöttem a régire a bikakábelt is. Ugyanaz. :(De vélhetően a hideggel vagy az indítás után "megjött" árammal van a gond. UGyanis ha már egyszer elindult, akkor utána nincs gond.
Megnézem még, hogy nincs-e valami más kontakthiba, oxidáció. Csak hol...A lábtérnél lévő kis modulnál? Mert ha igaz, az ott van..
-
hali,
nekem is ezt csinálta a kocsim,a gyújtáskapcsoló betét(elektromos fele) volt megkopva,mert a henger alakú kulcs szétnyírja a műanyagot.
nézdd meg,kérdezd meg,ha az a baja akkor kb féláron tudok neked egyet adni.