Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Hartyi 2010 January 21, 22:49:43 PM
-
Szavasztok!
A következő problémával fordulnék a fityesz-szakikhoz: MK3 (92), 1.4i. Ősszel csinált egy olyat, hogy nem akart elindulni a szentem. Az önindítózott, mint állat, de semmi. Löktünk rajta nem többet, mint fél métert, más el is indult.
Aztán egy darabig nem csinálta. Eljött a tél és a kis hamis azt kezdte produkálni, hogy a legnagyobb hidegek ellenére is elindult, aztán pár tíz kilométer autózás után állt 2-3 órát (sokszor fűtött mélygarázsban). Majd ugyanazt produkálta, mint fentebb. De ezt sem mindig. Egyszer hosszabb állás (másfél hét, általában csak hétvégén használjuk) után is be kellett tolni, de azt vettem észre, hogy jellemzően akkor csinálja, ha megyek vele valamennyit, majd pár órára rá elindítanám. Épphogy meggurítva azonban mindig elindul. A legutóbb színházban voltunk, akkor produkálta. Szóval, amikor az asszonynak kellett löknie rajta... hát elég kellemetlen volt, nagyon berágtam. Szerelő lett a dologból.
Megnézte, azt mondta, hogy nagyon úgy tűnik, mintha valahol elveszne a feszültség. Végignézett minden vezetéket és rendberakta, amit kellett. Neki el is indult több alkalommal. Tegnap hoztam haza. Ma, mit ad isten: színházba mentünk. Elindulni elindult. Majd otthagyva a parkolóban ,két és fél óra ácsorgás után ugyanaz a jelenség. Basszus: A Nemzeti előtt, a cseszett csúszós parkolóba, ketten löktek rajta egy kicsit, azonnal felpörgött a motor.
Az akksi egy éves, most esett át garanciális ellenőrzésen és mindent rendben találtak. De nem is hinném, hogy azzal lehet a gond, mert forgatja a motort böcsülettel.
De akkor meg mi a fene lehet a gyíkja? AC pumba? De arra meg nem lenne hatással, a betolás. Ráadásul tényleg az a furcsa, hogy alig kell lökni rajta és már megy is.
Hát ez az én nagy bajom.
Ha valakinek van ötlete, akkor azt szívesen venném.
-
van ellenállása az indítónak? lehet a mágnes nem húzza be az indítót, egy tiszítás, vagy önindító felújítás lehet segít. lehet benzinellátási probléma is, bár akkor tolásra se indulna azonnal.
-
Önindítót megnézte a szerelő, azt mondta, hogy annak szerinte nincs baja. Először nekem is az jutott az eszembe, hogy nem kap naftát. De amikor tolásra elindult, ezt az ötletet én is elvetettem.
-
rá adom a gyújtást és se kép se hang semmi élet jel az önindító körül... mi lehet a baj? lehet hogy valami kábel szívat? >:(
-
test hiba?
nekem az volt.(elvileg)
-
Indításgátló probléma? (Nem tudom, hogy Mk3-ban van-e.)
-
önindító kábeleit nézd meg első körben, plusz az testeléseket.
-
na probléma félig megoldódott... ücsörögtem a kocsiba és agyaltam mindent át néztem jött cimbi nyomtam egy dudát és semmi... tehát az aksi kuka lett teljesen... most egy 44aH Bosch van benne... de hát az is 7 éves tehát holnap aksi vásárlás... a mostani 76aH-ba pedig most éppen életet lehelek.. felsavaztam most pedig egy igazi orosz töltőn van ami azért adja neki az ívet.. rem. megoldódik.. ha nem akkor pedig önindító persely :(
-
Sziasztok!
Angliában voltam fél évig, ott nagyon nehezen indult a kocsi. Pár hónap múlva már percekig kellett indítózni, és akkor is csak 2-3 henger indult be, a többi csak akkor, mikor 5-10 perc után már teljesen bemelegedett. Addig a gépnek gyakorlatilag nem volt alapjárata, hosszabb váltásoknál, piros lámpánál is azonnal lefulladt. Melegen ment mint a mérgezett egér. Aztán kicseréltem a gyertyákat, és egy darabig jó volt, de nem tökéletes, aztán fokozatosan visszajött a probléma 1-2 hónap alatt. Mióta hazajöttem ugyanazokkal a gyertyákkal pöccre indul. Van valakinek ötlete, ez mi lehet? Én gondolom, a párás levegő lehet az oka. Vagy a benzin szarabb odaát? És hogyan lehet ezt kiküszöbölni? Nemsokára megyek vissza ugyanis.
-
Gyertyakábel,v gyujtó trafó...
-
Hmmm... erre nem gondoltam. Egy próbát megér. Köszi.
Pár hónap múlva megírom, bevált-e. :-)
-
A problémám nagyon hasonló, csak gázfröccsel indul az autó, piros lámpánál vagy hideg motorral nagyon könnyen leáll. Plusz még tetézte tegnap egy teljes akksi-lehalással, amit furcsállok, mindezt a dugó közepén, tehát csak egy szimpla megállásnál, pedig már jó egy órája járt a motor. Bikázással indult...Azóta sincs akksi baja...
Tud valaki ajánlani Bp-en, Budán egy olyan autóvillamossági szerelőt, aki nem túl drága és megbízható?
-
Ha az indítózásra az autó meg se nyekken, nem biztos, hogy akksi.
Lehet, hogy a behúzómágnessel, vagy az indítómotorral volt baj, ami csak néha jön elő. A hibát időszakosan bármilyen rázkódás (pl. enyhe ütés az önindítóra) meggyógyíthatja.
A rendszeres leállás oka lehet az alapjárati motor elpiszkolódása. Talán egy tisztítást érdemes megpróbálni.
-
No, az autovill. szerelő kipucolta az alapjárati motort jó drágán, plusz az alapjáraton állított. Hozzátette, hogy valószínüleg cserélni kell nemsokára :(
Tud vki abban segíteni, hogy képet mutat, hol is kell állítani az 1.1-es Fiestán az alapjáratot? Én nem találtam :(
(Nem kérdeztem már meg erről a szerelőt, mert elöntött a lila köd, amikor mondta a tisztítás összegét :( Persze számlát nem adott, ill. amikor kértem tőle akkor közölte, hogy jah, akkor rászámolja még az áfát. Oké, inkább ne...így jár az ember lánya, ha nem ért a kocsihoz)
-
Nem ismererm az Mk4-et, de ha van alapjárati motor, akkor nem lehet az alapjáratot direktben állítani, mert azt az elektronika szabályozza.
Viszont feltehetőleg egy csavarral lehet szabályozni, hogy a lezárt pillangószelep esetén mekkora rés maradjon. Lehet, hogy ezt állította a szerelő. A rés és az alapjárati motor által megnyitott kerülőút együtt biztosítja a kb 750-es fordulathoz szükséges levegőmennyiséget.
Ezzel az alapjárati motor átkerült egy másik szabályozási tartományba, ahol feltehetően jobban fog működni.
Ami a szerelő viselkedését, és az árakat illeti:
Akinek használt autója van, vagy meg kell tanulnija autót szerelni, vagy meg kell tanulni a szerelőkkel bánni. :)
Érdemes egy kis műhelyt keresni, ahol csak egy vagy két hozzáértő mester van és nincs tanuló. A nagy szervízekben, hacsak nincs kiválasztott szerelőd, sosem tudod, hogy ki fogja az autódat javítani és mekkora hozzáértéssel.
És ha nem akarsz sokat költeni, sohasem szabad az autót úgy otthagyni, hogy javítsák meg. :)
Nézzék meg, hogy mi a hibája és mondják meg, hogy mit fognak csinálni (nem baj, ha nem érted, csak jegyezd meg :) ) és mennyibe fog kerülni. Nem baj, ha érezteted, hogy nincs sok pénzed, és csak akkor fogod megrendelni a javítást, ha ki tudod fizetni.
A kulcsmondat: mennyibe fog kerülni. :)
Ha ez nem hangzik el, az olyan mintha átadnád a tárcádat, hogy vegyenek ki belőle amennyit akarnak. >:(
Egyébként egy szakszervízben a szokásos óradíj 7-1000 Ft, egy kis műhelyben 3-5000 Ft. Ha az alapjárati motor nem közvetlenül elérhető helyen van, akkor a tisztítás kiszerelésel együtt simán meghaladhatja az egy órát. És sajnos a szerelők többségének a szokásosnál gyorsabban jár az órája. :o
-
Sziasztok!
Ismét én, ugyanazzal a problémával. Egy fél évig, mintha rendejött volna, pár hete azonban ugyanazt produkálja, mint az első hozzászólásban.
A szerelőm azt mondja, hogy már nincs ötlete. Egy srác jelezte, hogy egy hasonló problémát nála a Hall jeladó cseréje oldotta meg. Namost azt sem tudom mi az... pironkodós szmájli. Szerintetek okozhatja ezt a problémát?
Felhívtam egy másik szerelőt, aki azt állította, hogy ilyen jeladóból több is van és ahhoz valami speckó műszer kell, hogy ki tudják mérni melyikkel lehet a gond (feltéve, ha tényleg az a ludas). Tudtok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki alkalmas lehet ennek a rejtélynek a megoldására?
jelige: Nagyon unom már, hogy emiatt 5 alkalomból egyszer be kell tolni a jószágot.
Köszi: H.
ps: Jah és az sem ártana, ha az illető értene kicsit a fityeszek lelkivilágához. Ennyi szívás után kicsit megrendült a bizalmam a mostani szakiban. Lehet, hogy inkább máshová hordanám...
-
És az önindító illetve kábelei 100%, hogy nem kontakthibásak? Nekem ilyesmit csinált akkor, amikor a főkábel volt kontakthibás: ha épp olyan szögben állt, akkor csak kattogott, ha jókedve volt beindult.
Mindenesetre abból kell kiindulni, hogy kis tolással is mindig beindulsz, tehát ez kizár pl. aksit, stb, úgyhogy én csak kontakthibát tudok elképzelni. Sajnos ezek a legszemetebbek, ráadásul a legjobb teszt az lenne, ha egyszer amikor nem indul, akkor kiméritek a feszültségeket. De ehhez nyilván jó lenne tudni, mikor nem indul és legyen nálad műszer/ember... :(
Sok sikert azért, ne add fel, megoldhatóak ezek a gondok és megéri küzdeni. Majd számolj be, mi történt.
-
Nem tartom valószínűnek a kontakthibát, mert a szerelő is arra gyanakodott első körben és állítása szerint átnézett mindent. Még az jutott eszembe, hogy az utólag beleberhelt inmobiliser nem lehet-e a ludas. De annak elvileg hagynia kellene, hogy az ember elindítsa a motort, csak pár másodperc múlva lefullasztja (legalábbis az előző tulaj szerint ez így működik). Megaztán ha azzal lenne a baj, akkor megintcsak miért segítene a betolás...
Küzdök-küzdök, csak az a baj, hogy nem értek hozzá így erősen rá vagyok utalva a szerelőre. Tudtok ajánlani esetleg valakit?
-
ha tolásra megy, akkor van szikra meg fesz elegendő ahhoz hogy a motor járjon, a beindításához viszont nagy áram kell. Ezekből könnyedén szűkíthető a kör, hogy a hiba hol lehet: önindító, önindítóra menő kábelek, akksi.
önindító: ezt tartom valószínűnek, mert a hiba leírásából néha megy néha nem, ez olyan mintha a bendix nem húzna be néha
kábel: mivel azt mondtad hogy teker az indító de nem indítja be a motort, ez elvileg jó, inkább megint visszakanyarodnék az önindítóhoz.
akksi: igen ez is lehet hiba, ha már nem tudja leadni a megfelelő indítóáramot akkor bizony itt lehet a hiba, de ha ez a hiba oka akkor nem értem egészen hogy miért indul be néha, néha meg nem. tehát én az önindítót nézném át, akármit is mondott eddig a szerelő.
-
Amikor indítózol, de nem indul be, jön valami hang a motorból? Tehát próbálja forgatni?
Nekem is előfordul, hogy indítózok, de csak furcsa hörgés jön, és nem köszörüli a motort - ez főleg akkor, ha jó kis üzemmeleg állapot van még a motortérben. És beteg az önindítóm, ahogy Süti is írta a bendix nem húz be.
-
Az akksi nem hiszem, hogy problémás lenne, mert most voltam vele az egy éves garanciális ellenőrzésen és rendben volt (de a szerelő is bemérte).
Próbálja forgatni, mint állat egyébként. Hangra teljesen ugyanolyan, mint "normál" esetben, csak akkor be is röffen...
-
AC-relét nézd meg...
Nagy zöld!
amennyiben injektoros...
-
Injektoros bizony. Megnézem, köszi!
-
Hartyi!
Azt próbáltad, hogy amikor nem indul, akkor kis gázt adsz indítózás közben?
Hátha az alapjárati szelep nem nyit megfelelően.
(Betolásnál kicsit más jelet kap, és az lehet, hogy megmozdítja.)
Kicsi a valószínúsége ennek a hibának, de semmibe sem kerül kipróbálni. :)
-más-
Egyébként a leglogikusabb az a magyarázat, hogy az önindító terhelése miatt kevés feszültséget kap az elektronika.
Kössél be állandóra egy feszültségmérőt pl. a biztosítéktábláról levett jelre és minden indítózásnál nézd a tápfeszültséget.
-más-
abs-ed van?
Egyszer, amikor nem indul és ráérsz, akkor próbáld ki, hogy üresben kicsit arrábtolod az autót.
Ha utána önindítóval beindul, akkor tényleg a sebességjeladóval függ össze a hiba. :)
-
2 csavar fogja a bizti táblát óvatosan kibuktatod és a tetején lesz!
-
Hali!
Nekem is indulási problémáim vannak!
91-es 1.3-as ford fityesz:)
Szóval a következő történt:Jövök hajnalban haza és egy buszt akartam megelőzni a villanyos sineken (de előtte sikerült elkapnom egy két sülyedt akna fedelet) és amikor a busz mellé értem egyszer csak lefulladt az autó és azóta nem indul.
Amikor ráadom a gyujtást az Ac pumpa nem hallatszik szóval az lesz a ludas.
A hátsó ülést megemelvén találtam egy csomó vezetéket ugye meg egy "gyertya pipa" szerű valamit ami nem csatlakozik sehová.
A biztosítékát viszont nem tudom hol van pontosan:(
Meg olvastam hogy lehet benne egy kapcsoló ami boruláskor kikapcsol de azt se vágom hogy merre van.
Ehhez kellene nekem segítség mert már 2 napja áll az autó egy idegen bérház előtt:D
Előre is köszönöm!
Üdv:Attila
-
beülsz.
bal lábadnál lesz! bizti tábla alatt a küszöbnél kinyitod a kis műanyag ablakot azt hiszem 2 is van egymás alatt!
-
A válaszodból ítélve nagy valószínűséggel ez lesz a hiba oka vagy ha nem akkor majd megyünk szépen sorjába?:D
-
Okés, köszöntem szépen!!! :notworthy:
-
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Amikor kivettem a helyéről a biztosíték táblát a kis zöld relécske már ki is pottyant a helyéről és ugye annak magától nem nagyon lenne szabad:)
De visszaraktam és már megy is a járgány!
-
nálam bendix /rem. jól írom/ bajom volt.. nem adta át a nyomatékot meg ganés volt az önindító és nem tekert eléggé... nézzetek szét arra is!
-
Sziasztok!
Mk3, 1991 végi gépben bendix problémám van, viszont az önindító jelöletlen (még gyári,
nem volt megbontva sem).
Tudja esetleg valaki milyen típusút raktak bele?