Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Pocok 2009 December 27, 20:53:06 PM
-
Sziasztok
valaki le tudná írni részletesen a légzsák kiszerelésének menetét( a légzsák nincs kinyílva és nem is szeretném...)
fényképes illusztrációknak nagyon örülnék.
köszi a válaszokat előre is.
-
Koboldtól kaptam én is a leírást!!!
Egy határozott mozdulattal felpattintod a kormányoszlop felső burkolatát.
Fogsz egy pici csavarhúzót és benyúlsz a kormány hátulján lévő pici lyukba. A kormány gyűrű tetején van két kis felálló pöcök. közé helyezed a csavarhúzót és lenyomod.
Ha jól csináltad kipattan a zsák. Ezt 2x kell megcsinálni.
Amikor kipattant mind a két helyen akkor határozottan megütöd felfelé a zsákot.
Vigyázz mert a hátuljában van egy pár tyúkbél nehogy elszakadjon. Nagyából ennyi. A kormányt 24 kulcs fogja. Jó munkát!
Nekem sikerült!! ;)
-
köszi a segítséget
remélem nekem is sikerülni fog
hamarosan kiderül
-
lehet én vagyok a hülye de inkább biztosra megyek a kormányoszlop felső burkolata az már az ami a kormányon rajta van?
-
Ami az óra előtt van! csak fel kell pattintani!!
-
azért egy jó másfél órával előtte kötsd le az akksit. és rakjál be vmi fogyasztót hogy a maradék kis áramot is elhasználja ami lehet a rendszerben... nem kéne h durranjon az a lufi...
-
Sziasztok!
A kormányoszloppal nem kell semmit sem csinálni. Pocok ugyanazt akarja elkövetni mint én (csere St kormányra). Nálam a következő volt a folyamat: saru le, kormányközép le, ez egyben van a légzsákkal (egy rugó tartja kőrben, oldalról tudsz csavarhúzóval benyúlni hozzá és finom megnyomni befelé, hogy kiugorjon, előbb az egyik majd a másik oldalról), ha lejött a kormány közepe van egy stekker és egy földelés csatlakozó még, a stekkert felülről kell megnyomni és akkor tudod lehúzni, a másik csatlakozót pedig simán csak lehúzod. Ezekután villáskulcs kézbe kitekered a csavart régi kormány le, új fel (arra figyelj, hogy egyenesben legyen az autó). Innentől a folyamat ugyanaz visszafelé kormány fel, csavar beteker, stekker+földelés csatlakozó visszza, kormányközép egy határozott mozdulattal visszanyom, saru vissza. És kész is vagy ;D
(http://i36.tinypic.com/24e485d.jpg)
(http://i35.tinypic.com/2vux36w.jpg)
(http://i35.tinypic.com/sykqbk.jpg)
(http://i37.tinypic.com/1fi6o5.jpg)
-
Bizony én is ilyet szeretnék véghez vinni. csak az emberke írna már választ akitől veszem a kormányt.
-
Nah sikerült kiszerelni a légzsákot :) nem volt egyszerű,de mogoldottam
kormánycsere megtörtént
;D
-
Képeet! :P ::)
-
:)
[a csatolmány törölve]
-
NA ETTŐL BIZTOS GYORSABB LESZ AZ 1.3!!!!!!!!! ;D
-
Sajnos gyorsabb nem lett :(
de majd egyszer eljutok a motorcseréig is ;D
-
Jól mutat az ST embléma :P
De ha jól látom,akkor másban nem is különbözik a kinézete,csak az alu-ST emblémában?
A kialakítása,fogása ugyanaz,mint a gyárié? :P
-
Teljesen ugyan az a 2 kormány csak ST embléma van rajta.
-
Sziasztok!
Végig bögöltem a 12 oldalnyi témát, mert gondoltam hátha más is bele futott hasonló problémába....és a helyes megoldásába.
Egy kedves kollégámat sajnos elkerülte a szerencse, és az MK 6-os 2004-es 1.25-ös facelift előtti Fiesta elejét leamortizálta.Rondán benézett egy féktávot......és alaposan egy terepjáró hátulját.Ugye nem kell mondanom, hogy a terepjáróban nem esett komoly kár, de hát ilyen az élet.
A Fiestát helyre kalapálták, akkora baj nem történt, de a javítási költség így is tetemes volt.Sajnos akkor már légzsákra nem futotta.Drága kollégám jobb híján nyitott, ámde szakszerűen visszagyűrt lufikkal autózott, de........
De szeptemberben lejár a műszaki, és frisset sem kap egészen addig, míg a jármű biztonsági berendezésének eme része nem lesz kicserélve.....nem kinyíltra.
Itt jövök a képbe ÉN, mint amolyan másodszakmás, de szakmáját csak olykor és hobbi szinten művelő autószerelőszerűség.
Persze a szívem nagy és bátor, karom erős, időm......na ez már más kérdés, dehát nehogy már holmi légzsák kifogjon rajtam.Felcsaptam hát a webet, alkatrész után kutatva.A sokadik telefon után már tudtam, hogy bizony ezt a tipust éppen két féle légzsákkal szerelték.S, egyik a másikkal sajna nem helyettesíthető.
A sokadik telefon után meg is lett az elméletileg "legolcsóbbnak" tűnő eladó, aki rettentő készségesen állt a rendelkezésemre, megbeszéltük, hogy az Ő portékája bizony egy vezetékes, kép is van róla a részingbazáron, ergo az üzlet megköttetett.Feladta postán, én pedig boldogan loholtam be cca. 3 nap múlva a helyi kirendeltségre átvenni a cuccot.
Valahogy úgy alakult, hogy pár napig nem tudtam a csomaghoz nyúlni, így kicsivel később derült csak ki, hogy emberünk vagy vak, vagy hülye, vagy át akart dobni a palánkon, ami végül is sikerült is, mert 2!!! vezetékes lufikat küldött.Én elmormoltam a nemlétező bajuszom alatt jó pár kéretlen jelzőt, aztán elkezdtem gondolkodni, hogy mit is csinálhatok jelen helyzetben.Visszakapni a pénzem esélytelen, hiszen mire mindenki jól jár, az egéz többe van mint kellene.
Felhívtam a környékbeli bontókat, kinél mi és mennyiért van.Szégyenszemre sehol semmi ami az egy vezetékes légzsákokat illeti.2 vezetékesből Dunát lehet rekeszteni, akár csak az angol autókból kiszedettekből.Amik ugye a kiálló légzsáktakaró miatt nem kompatibilisek a balkormányos műszerfallal.
Villanyász ismerősökkel beszélve olybá' tűnt, hogy annyira nincsenek otthon a témában, a legegyszerűbb választ kaptam, keressek bele olyat amilyent kivettem........és itt el is akadtam.Jelenleg sehol nem találok ilet ami nekem kellene ill. ami igazán jókora pech, hogy 50e.ft-ért nézegetek egy olyan légzsákszettet ami NEKEM nem jó semmire.
Tisztelettel kérdezném tőletek, hogy volt aki bele futott már ilyenbe?S, ha igen, mi lett a megoldás? Minden tanácsot szívesen fogadok, de ha valakinek van emberi áron ilyen légzsákszettje, ne'adj Isten esetleg vevő lenne az én két vezetékes verziómra, .......az nagyon szuper lenne!Természetesen csere is érdekel! ;D Vagy villamossági tipp, hogy hogyan lehet még is bele faragni ezt a 2 vezetékes verziót úgy, hogy ha megint szükség lenne rá, működjön is. ;D
A segítségeteket és a válaszokat előre is köszönöm!!!! :notworthy:
-
Csak annyi tippem lenne, hogy azért 2 vezetékes, mert a Fiesta képes rá, hogy ütközestől függően 2 fokozatban fújja fel a légzsákot.
Gondolom a 2 vezetékesben 2 robbanótöltet van.
Szintén csak tipp, de talán a légzsákokban semmi elektronika nincs. A légyzsákrendszer csak azt ellenőrzi, hogy megfeleló ellenállást lát-e.
Ha ezt ellenőrizni tudod valahogy (pl. a neten keresgélve), akkor lehet, hogy az egyik szálat bekötve, vagy a kettőt ugyanoda kötve működni fog a kétvezetékes.
De ez csak a kiinduló ötlet. Sok infó kell még, hogy biztos legyen a dolog. ;)