Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Dani81 2009 November 25, 10:01:43 AM
-
Sziasztok!
A problémám a kövezkező lenne:
Ha valaki tud segíten mit kellene tennem azt megköszönném.
Mostanában egyre gyakrabban előfordul, hogy álló helyzetben a fordulatszám vagy felmegy stabilan 1500 körüli értékre, vagy pedig fölmegy 2000-re aztán visszaesik 1000-1500re és ez ismétlődik folyamatosan (oda-vissza ugrál).
Eddig a leghatásosabb megoldás az volt, ha behúztam a kéziféket, 1-es, kuplung kienged addig amíg a fordulatszám visszaesik 6-700 körülire és ilyenkor általában ott is marad.
De remélem van más megoldás is. :) Pl.: valamit meg kell tisztítani...
Előre is köszi Mindenkinek a segítséget!
-
nálam az 1000 a normális. én azt vettem észre, hogy amikor megnyomom az ablakemelö gombot, akkro esik vissza 600 körülire.
de az adás\vételben most hirdetik az alapjárat szabályozót, lehet azzal lesz a gond.
-
Az enyém is pont ugyanezt kezdte most csinálni, hogy 1500-on áll amikor megállok. És majdnem u.ez a trükk, csak kézifék helyett a simát használom és "lehúzom" normálisra, csak félek ez hosszútávon nem jó dolog. Csak most se pénz se idő... :(
-
Légtömegmérőt tisztísd ki!
-
Nincs 2 hónapja, hogy ki volt takarítva, azóta legalább 500km-t mentem... De megnézem majd. Simán benzinnel?
-
Én féktisztító spree-vel szoktam!!De ha nincs benya is jó de utánna fújd ki kopresszorral,v hagyd kiszáradni!!
-
Köszi a válaszokat.
Abban tudtok segíten, hol találom a légtömegmérőt? 2004-es 1.3-as 8V-s motor van benne.
-
Féktisztító és kis ecset. Nálam ez volt a nyerő :notworthy:
-
Szerintem inkább az alapjárat szabályozó motor akadozik, ahogy Devla is írta.
A motor előtt találod, ha követed a szűrt levegő útját. 1,3-on nem könnyű hozzáférni.
A tisztításra több Fordos fórumon is találsz leírásokat, ha ráereszted a Google-t.
Tudtommal ez tipushiba. :(
-
Alapjáratszabájzó motor,ha akadozik akkor nem magasodna az alapjárat hanem fulladozna!! ;)
-
A következő a forgatókönyv: :)
Az elektronika megpróbálja állando szinten tartani a motor fordulatszámát.
Amikor normál menetben gázzal megy az autó, akkor nincs szükség megkerülő levegőre, az alapjárati ág szinte zárva van.
Amikor elveszed a lábad a gázról és kinyomod a kuplungot, az elektronika észleli, hogy kevés a kakaó, gyorsan kinyitja az alapjárati ágat.
Azután kiderül, hogy nem kell ilyen sok levegő, tehát finoman visszazárná, de a nehezen mozgó alapjárati motor marad, ahol van. :(
Az eredmény: magas alapjárati fordulat. :o
-
Köszönöm a válaszokat.
Már csak abban segítsetek, hogy ilyenkor mi a teendő az alapjárati motorral (csere?) és, hogy hol találom?
-
itt (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,45.0/) van róla egy topik.
De ha a részletes keresőbe beírod, hogy alapjárati tisztítás akkor találsz még többet is.
A fordka forumon is van egy jo képes leírás.
Majd írd meg, hogy mire jutottál. :)
-
Hy! Nekem is borzasztó az alapjáratom,1200 és 1800 közt ingázik ,de egyszerűen nem találom az alapjáratszabályzót az 1,3-as Fiestámon.Aki tudja hol van írja meg ,köszi!
-
Hello!
Na nálam a következő a szitu. Még mindig nem oldódott meg a dolog.
A fojtószelepet kipucoltam, de semmi változás.
Ugyanaz a hiba vag nagyon magas az alapjárat vagy lefullad. (ez elég idegesítő pl egy kanyarban mikor leáll és elmegy a szervó... >:( )
A szerelő szerint elég nagy rá az esély, hogy az alapjárati motor lesz a bűnös, viszon rádugtuk számítógépre és az nem írja ki hibásnak.
Ez lehetséges, hogy elromlott az alapjáratszabályozó motor de nem jelzi a számítógép?
Köszi!
Dani
-
Nem romlott el teljesen, csak nehezen mozog.
Vagyis elektromosan nem szakadt, nem rövidzár.
Bizonyos pozíciókban jól mozog, tehát a teszt alatt tökéletes az alapjárat.
Úgy tudom, hogy arra, hogy menetközben leállt a motor, a komputer nem tárol hibaüzenetet.
Vagyis a tesztműszer (és a szervíz) szerint minden tökéletes. >:(
Viszont, ha leveszed a lábad a gázról és kinyomod a kuplungot, akkor aza alapjárati motornak hirtelen nyitni kellene.
Ha ez nem sikerül, mert nehezen jár, akkor a motor lefullad. :(
-
Akkor gyakorlatilag, ha megtisztítom az elég lehet?
Mivel érdemes megtisztítani? Illetve érdemes e tisztítani vagy inkább csere? (20e körül van az ára.)
Van valami tapasztalata valakinek a kiszerelésben? Úgy tudom elég eldugott helyen van az 1.3-asoknál.
Köszi
Dani
-
Sziasztok
Az én fiestám 2003-as nekem is volt ilyen problémám,a helyi szervíz nem tudott vele mit kezdeni elvittem egy másik szervízbe ott kicserélték az alapjárati motort de ez sem segített (grancia).
Végül észrevettem ha magas az alapjárat leállítottam a motort és újból beindítottam utána jó lett. Az egész probléma akkor szűnt meg amikor frissebb motorvezérlő szoftvert töltöttek fel rá.
Erre 1,5 évet vártam mire rájöttek de csak azért mer hibakódolvasást kértem és a computer ajánlotta fel a frissítést.(3500 ft-be került)
Zsoletti
-
Hi!
Igazából mostanra megfordult a dolog és inkább lefullad, vagy nehezen indul be... Már megvettem az alapjárati motort, de elég hülye helyen van, gyakorlatilag a szívócsonkot és ha jól látom akkor a benzin befecskendezést is meg kell bontanom, Nem igazán merek belekezdeni azt hiszem inkább szerelőre bízom.
Ja és remélem ez lesz a hiba... :)
Üdv.:
Dani
-
Szia!
Most más tollával fogok ékeskedni (TIS ;D)..
Először vedd le a légszűrőházat (levegő be-ki csöveket leszedni, PCV csövet leszedni, felfele meghúzni, lejön, csak elől hátul 2 oldalt tartják "patentok")
A fojtószelepházat is ke kell venni (légszűrőházról oda menő csövet leszedni, gázbovdent kiakasztani, 4db csavar tartja a fojtószelepházat a szívócsonkon, gázpedál állás érzékelő szenzorról lehúzni a csatit és már le is jön)
Így elvileg odaférsz a szívócsonkon levő alapjárati szelephez.
Mégvalami, 4Nm meghúzási nyotékot írnak a fojtószelepház csavarjaira (gondolom a műanyag miatt bár lehet tévedek és fém), szóval ne szakítsd meg.. ;)
Torx készlet legyen nálad anélkül nem fog menni, amúgy mint a LEGO :P
Ps.: Azt is írják, hogy ne próbáld meg tisztítani a fojtószelepet mert valami spéci bevonat van rajta gyárilag.. Hmmm
-
Hi,
Köszi a segítséget, de amit Te mondasz az a fojtószelep (egyébként azt már kitisztítottam :) ), de amiről én írtam az az alapjárati motor. Nem ugyanaz a kettő.
Szóval az alapjárati motor meg olyan helyen van, hogy azt csak nagyobb szétbombázással lehet kiszabadítani.
De ha ebben is tudsz segíteni vagy azt mondja valaki, hogy nem olyan kockázatos akkor lehet megpróbálom.
Persze jó lenne tudni, hogy az egyes alkatrészek vagy csövek eltávolításakor mire számíthatok. Mire kell figyelnem, meg ilyenek.
Üdv.:
Dani
-
Tudom, hogy nem ugyanaz.. :P Én is az alapjárati motorról beszélek (IAC), a Ford szerint így kell hozzáférni. Ha leveszed a fojtószelepházat odaférsz az alapjárati motorhoz ami a szívócsonkon van.
Persze lehet, hogy totál baromságokat írnak, de ez a gyári "módszer" az IAC cserére..
Pontosan így írja, én csak gyorsan nagyjából fordítottam:
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/comprofiler/plug_profilegallery/3215/pg_1656847753.jpg)
(http://www.fordfiestaklub.hu/images/comprofiler/plug_profilegallery/3215/pg_871216051.jpg)
-
OK!
Köszi megnézem, hogy lehetséges e így a csere.
De nekem, mikor a fojtószelepet tisztítottuk elég hozzáférhetetlennek tűnt onnan is.
-
Szeva!
Ugyanez volt a problémám nekem is régebben, és ezt le is írtam egy régebbi topicban, hogy egy hőgombát cseréltek ki ami kb 200Ft volt és azóta az alapjáratom teljesen stabil.
-
Sziasztok!
A Fiesta klub fórumain műr sko hasznos dolgot olvastam, talán én is hozzájárulhatok egy kicsit.
Nemrég én is szembesültem ezzel - szintén 2003-as, 1.3, 8V Fiesta. Habár a szervizben azt mondták, 140 ezer km-t elmenni ugyanazzal az alapjárati szeleppel egész szép teljesítmény. Úgy vettem két éve, hogy alaposan átnézték, és minden kijavítottak rajta (rokontól van).
Lényeg: egyik nap teljesen jól ment a gép, másnap össze-vissza járt az alapjárat 600-tól egészen 1500-ig, ha elvettem a gázt. Sőt, gázelvételkor néha le is állt, ahogy korábban itt írtátok, ilyenkor gyorsan be kellett gurulni menet közben, lendületből.
Aztán két hétig megint minden rendben. Persze az átlagfogyasztás kb. 8,5 liter lett, és időnként erőtlen volt a gép. Gondolkodtam, kéreztem ismerőst, esetleg a gázbovden rojtosodott ki valahol (Opel Ascona volt az előző kocsim :laugh:), vagy megint gyújtáshibája van (gyújtótekercs cserélve volt tavaly), vagy eltömődött valami és néha megmozdul.
Mivel kanyargós, keskeny utakon járok, és a motor leállásakor elmegy a szervo, gáz visszavételkor egyszer majdnem elszálltam a kanyarban. :o Ekkor vettem a dolgot komolyan. Másrészt féltem, ha sokáig félig elégett üzemanyagot puffogok ki és sokszor lendületből begurulok, előbb -utóbb a katalizátort is megviseli. A családom férfitagjai tapasztaltabbak és lelkemre kötötték, hogy vegyem meg a Haynes ide vonatkozó kötetét, mert abban rendes fényképek és leírás van, olvasgassam. ::) nem a nyelv volt a probléma, hanem hogy sosem néztem a géptető alá ;D. Amit biztosan meg tudtam állapítani, hogy eléggé le kell építeni a motor tetejét, hogy hozzáférjek legalább a folytószelephez.
Mivel minden nap hordom a gyereket vele, nem volt kecmec, irány a szerviz - Ford Petrányi Budaörsi út.
Rögtön mondták, hogy fojtószelep vagy alapjárati motor lehet (na az meg mi?). Végül alapjárati motort cseréltek és
két gyújtáskábelt, azóta nincs ilyen problémám kb. 55ezer volt vége. Volt nálam egy készlet Ford gyertya is, de arra végül nem volt szükség. Elkértem a hibás alapjárati motort, tiszta korom volt. Valószínű a városi közlekedés és a tavaszi benzinadalékok nem tesznek jót neki.
Remélem, nem voltam túl hosszú...
-
Sziasztok!
Csak dióhéjban, nekem is az alapjárati motor csere oldotta meg ezt a problémát.
-
Nekem is előfordul a magas alapjárat,de fogalmam sincs hogy a (2003.12.havi 1.3 as) hol lehet benne a légtömegmérő már ha ebbe a típusban van. megköszönném a megírnátok legalább azt hogy van e benne.
-
Szia!
Én olyasmit láttam leaírva, hogy a TMAP szenzor az alapjárati motor mellett van.
Azt is írja ez a könyv, hogy a folytószelepházon kívűl célszerű leszerelni a szívócsonkot is (vagy mit), és hogy ez utóbbinak a tartócsavarjait csak alulról lehet kicsavarni (torx!). MAF-ot nem láttam a szenzorok között.
Üdv
Enci
-
Nekem is volt fordulatszám szaladgálás 1500-2000 között. Szoftvercsere és jó lett.
-
Sziasztok!
Az normalis, ha felhuzott ablaknal megnyomom FELFELE az ablakemelot, es esik egy 200-300 at a fordulat,mi lehet a para? gyenge az akku?
-
Nem az akku gyenge, hanem ennyire ki van centizve az elektromos rendszer a generátorhoz képest. Nekem is ismert a jelenség 0 km-es kora óta. Emiatt ne aggódj.
-
Nem az akku gyenge, hanem ennyire ki van centizve az elektromos rendszer a generátorhoz képest. Nekem is ismert a jelenség 0 km-es kora óta. Emiatt ne aggódj.
Koszonom a megnyugtatast
-
alapjárati léptetőmotor
-
Tudja valaki, hogy a 2004-es évjáratba 1.3 -as motornál milyen típusú a gyári alapjárati motor ?