Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : carra 2009 November 15, 20:10:00 PM
-
Üdv tipustársak!
Kolegámmal aki autószerelő is volt egy dolgos munkahelyi délutánon összevitatkoztunk azon hogy elvileg ha van otthon egy bontatlan flakon motorolajad amit már nem tudsz semmire használni akkor azt egy dízel autóba mint üzemanyagot betöltheted e?
Igazából ahogy olvasom baja nem lesz belőle(erre azért az okosoktól kérek külön reagát!), de szerinte a porlasztócsúcsot keni egy kicsit és egyéb jótékony hatásai vannak amiben én nem hiszek :)
De tényleg én ki is próbálnám mert a céges fiestámnak porlasztúcsócsszagú tünetei vannak meg akad itthon a régi suzukimhoz vásárolt castrol 5w-40 motorolaj 1 egész liter amit beleönthetnék a tankba és végülis addigis spórolhatnék 280ft-t ha csak elégeti a motor :D
De mindenképp megvárnám ezzel hogy mit mondtok rá.
Meg olyan ötleteknek is örülnék hogy mit milyen arányban és hogy stb..
Várom az építő jellegű reakciókat :)
-
felejsd el.
ad1. a motor nem olajjal megy, még a dízel sem!
ad2. az olaj tönkreteszi a katalizátorod.
ad3. nem véletlen találták ki az olajlehúzó gyűrűt, hogy ne kerüljön az égéstérbe be az olaj, direktbe nem kéne.
ad4. jó az az olaj még vmire, ha másra nem add oda vmi cimborádnak ajándékba vagy aprópénzért, hogy használja, neked már nem kell.
-
jah, és öntsél ki egy kis gázolajat meg egy kis motorolajat, szerinted nem tömítené el a rendszert az olaj?
-
Az ilyen tanácsoknak az a háttere, hogy a régebbi dizelekkel sok mindent meg lehetett csinálni, ami egy maiban többszázeres kárt okoz. :o
-
tényleg sokmindent meg lehetett csinálni, de annak se volt egészséges. max a sz*r kopott motornál lehetett elfedni vele eladás előtt a zajokat...
-
Nem akarok okoskodni,de mint mondottam valamelyik topikban,előző autóm fiesta 1.8D volt miután átesett egy motor generálon(kompresszió miatt)a szerelőm mondta,h rakot bele 2T motor olajat(kizárólag 2T,erre felhívta a figyelmem!!!),ugyan is a pórlasztócsúcsokat teljesen kitísztítja és jobb lesz (de ezt bizonyos időközönként kell csak csinálni,nem kell sűrűn csak ha érzed,h nehezen indul,nem úgy megy...stb...)És komolyan jobb lett,de persze ez lehetetta generáltól is :) !De a szerelőben teljesen megbízok kiba*zott nagy szerelő hihetetlenül ért a disel-es autókhoz.Ő mondta h télen minuszokba benzint is tankoljak bele a dermedés miatt(arányt nem tudom,már rég volt)!Na szóval nem hülyeség ezaz olaj dolog persze nem észnélkül,meg nem egyfolytába megvan az aránya,én teljes mértékben megbízok a szerelőmbe,egyben a barátom is!Ja,de csak szívó motorba lehet!!!!!!!!
-
ebben igazad van! RÉGI szívódízelekbe szokás az ilyen trükközés. De ez se egészséges teljesen és nem ez a legjobb (bár a legegyszerűbb és ha megfelelően csinálod, nem okoz számmottevő károsodást semmiben).
Dermedésre: üa előmelegítő, korszerűbb dízelekben már mindben van.
porlasztócsúcsra: ha takarítani kell: vedd ki, áztatsd be benzinbe majd gázolajba, fújd át levegővel és ha kitisztult rakd vissza.
Továbbra is tartom magam hozzá hogy hülyeség. A régi 1.8D-n még nem volt KAT, az nem tudott tönkremenni, a mai autókon mind van, így rögtön egy nem olcsó alkatrészedet teszi tönkre az olaj.
Másodsorban, az üzemanyagszivattyú sem nagyon tudja felszívni az olajat a tankból uis, sokkal sűrűbb mint a gázolaj, és kábé úgy reagál a szivattyú szívására mint a dermedt gázolaj. továbbá az égéstérben lerakódó olaj által keletkező égéstermékeket sem ajánlanám a motornak, és még lehetne sorolni. Az nem oda való.
A 2T olajról meg annyit hogy az a kétüteműbe való, semmi keresnivalója nincs egy négyütemű motorban.
A szerelőd nem csinált rosszat, csak a könnyebb és kevesebb munkával járó eredmény elérési utat választotta. Ezeket a trükközéseket lehet csinálni, lehet sufnizni, de csak is régi szívódízelbe, a mai modern autóknál ez felejtős, sőt én a régiekkel sem csinálnám, inkább a bonyolultabb, de alaposabb és jobb megoldást választanám.
-
Teljesmértékben igazad van!(részben :P ) Először is MK3 1.8D katalizátoros.Te kedvedért felhívtam a szerelőt :) ,h fejtse ki ugyan miért pont 2T kell a gázolajhoz????Mire azt monda,hogy : a 2T olaj tökéletesen elég(nem rakódik le),AC pumpa nem fogja nehezebben felszívni a cuccost(ezen csak nevetet)ugyan is nem nagy mennyiség kell bele és tökéletesen elkeveredik a gázolajjal,fél tank gázolajhoz(kb 20liter) 1-2 decit kell önteni,semmilyen motori szerkezet nem veszi észre csak a porlasztó csúcs ugyan is vastagabb lesz tőle az anyag és kitisztítja azt!A katalizátort nem piszkolja be,nem fog lerakódni ugyan is nem állandó használatra van ez a megoldás,de mivel tökéletesen elég ezért esélye sincs kárt okozni!!Előbb okoz kárt a katalizátorban az,h valaki csak városi használatra használja a kocsit,v 70-nél többet nem megy vele,akkor lerakódnak a dolgok!De akkor sincs baj ki a pályára és nyomni a szemét és kifog égni,tisztulni a kat... ;) A másik,h a motor olaj(amit a kocsiba teszel)az rakódik le az okoz gondot(ha eszi a gép az olajat). ;D
-
De ez se egészséges teljesen és nem ez a legjobb (bár a legegyszer?bb és ha megfelel?en csinálod, nem okoz számmottev? károsodást semmiben).
Dermedésre: üa el?melegít?, korszer?bb dízelekben már mindben van.
porlasztócsúcsra: ha takarítani kell: vedd ki, áztatsd be benzinbe majd gázolajba, fújd át leveg?vel és ha kitisztult rakd vissza.
csak idézném magam. :)
KAT: Ja igen, mikortól is? 94 után leghamarabb, szal max az utsó 1- 1.5 év lehet katalizátoros. előtte nem volt benne. ezt felejtettem el:)
És igen, ha egyszer megcsinálod ettől még nem fog tönkremenni, de azt se felejtsük el hogy ez az olajozás a problémát nem szünteti meg csak "tünetileg kezeli" attól még nem lesz jobb a kocsi, max szebb lesz a hangja.
A csak városi használatban tényleg telerakódhat korommal HA nagyon alacsony fordulaton használja valaki (főleg dízelbe). Ezért kell néha kikormolni minden autót. Sajna ezt az olajjal nem lehet megtenni. Mivel a 2T olaj is ugyanúgy motorolaj mint a többi, nem fog teljesen soha elégni, max jobban kicsit mint a 4 üteműbe való társai. Érdemes csak megnézni a trabik kipuffogóját, mennyi olajmaradék rakódott le rá az idők alatt, na az rakódik le a katalizátorban, a tized mm-es lukaknál. Kis mennyiségű olajból csak kis mennyiség kerül oda ez tény. de az a kicsi is el tudja tömíteni egy részét, ami hatásfok és teljesítményvesztéshez vezet. És még lehetne ezeket sorolni.
Az olajat akkor is nehezebben szívja fel a szivattyú ;) és nem tud teljesen elkeveredni a tankod alján is ottmarad egy része, és még lehetne sorolni. Egyszer nézz meg egy olyan autót amit így kezeltek, mikor a motort szétborítják, és nézz meg egy olyant amin rendesen kitakarították a motoron kívül a koszos alkatrészeket, amiket meg kellett cserélni.
Ez kábé olyan mint az olajadalékok, amiket lehet venni, hogy így csendesebb lesz tőle, meg kopottságcsökkentő adalék, ami MŰKÖDIK. De csak egy ideig, továbbra is kopott lesz a motor, továbbra is kopik, csak tünetileg kezeli, és a szerviz utána sokkal drágább lesz, mert amíg kipucolod azt a blokkot mielőtt elküldöd gépműhelybe rendberakni, addig megőszülsz... az olaj ennél lightosabb, de mikor az olaj megég, marad mindig olajsár. na azt is élmény kitakarítani a motorból... szal nekem a véleményem az hogy NE, még akkor se ha tünetileg az adott problémára tényleg hatásos és jó. Hosszú távon mindenképpen problémás szerintM.
-
Ehjnye már megint megy a nekem van igazam!
Az a kis 2T az téleg nem okozhat semmi kárt, legfeljebb semmi gázt sem.
2T persze benzinhez készült és abban keveredik pöpecül, de ha elég a benyás motorban a nagy része akkor a dieselben annál már csak nagyobb része éghet el azon a hőmérségleten.
Ha te 2T-vel szereted akkor miért ne!
Az eredeti kérdés is csak az volt hogy egy pici 4T olaj a diesel olajhoz!
Értelmét nem látom a kérdésnek és tuti hogy előrébb nem lesz vele ha 40 literhez belelocsol 1 lityi motorolajat.
-
nem a nekem van igazam megy itt kérlek, hanem egy értelmes vita. Hangsúlyozom sokmindenben igazat adok, és vica versa, ahogy észrevettem, a véleményem, ennyi: az olajnak nem az égéstérben a helye egy négyütemű motorban legyen az bármilyen olaj. a 2T tény h kevesebb kárt okoz de az se egészséges.
-
sUdYe téged bagollyal kereszteztek ;D
-
Nem félreértés történt ugyveszem észre,én teljes mértékben igazat adok sUDYe-nak!!Mindent amit leírtál teljesen igazad van és egyetértek veled,komolyan!! :) DE ;D Már mit mondottam az előzőekben NEM HOSSZÚTÁVRA van ez a megoldás kitalálva!!!(féltanktól nem fog kárt okozni hidd el nekem ;) ) A porlasztócsúcsot meg nem megjavítja,hanem KITÖMÍTI(persze van,h menthetettlen) egy próbát megér hidd el nemsok szerelő válal el diseles autót mert nem sokan értenek hozzá!A porlasztócsúcs csere nem olyan egyszerű légteleníteni kell az egész rendszert!A másik az én fiestámba('92)volt katalizátor(egy ideig ;D ),és AC pumpa NINCS benne!!A tank alján maximum akkor fog ottmaradni a 2t ha 1 évig nem használják az autót!
De ez csak tényleg egy baráti vita!! ;)
-
:notworthy:
ennyi. Így teljesen korrekt a dolog, tudom hogy a diesel szervizzel vannak itthon problémák (van nekünk is egy dízel olajkályhánk: 1.4D citroen AX :D ) azért is mondtam hogy másoknak is tiszta legyen rövid távon segít hosszú távon csak a csere, a javítás. Tény h nagy meló, a légtelenítés is kell, de a dízelnél kb minden után kell ha az üarendszernél van vmi probléma...
-
sUdYe téged bagollyal kereszteztek ;D
OFF és ha még hozzáteszem reggel 8-tól suli és utána autószerelés, és akkor értem haza mikor írtam tnap... :) ma meg megint 8-tól suli... :D ON
-
Miért kellene légteleníteni?
Ha az adagoló jó, akkor egy száraz gázolajszűrönnyi levegőt és gyorsan átszív.
Mikor először cseréltem féltem tőle,de talán kétszer 15 másodperc és pöfögött is.
-
Nemtudom miért kell,de jól hangzott!! :laugh:
Sok diesel-es autókat láttam szerelésután köszörülni,majd km-ket húzták,mert belevegősödött a rendszer!!De,h pontosan miért?fogalmam sincs!!ennyémmel sem volt ilyen gond! ;)
-
kell légteleníteni, pont azért h ne legyen levegős. kicsit eljátszik vele az ember és nem lesz para vele. :) hidd el nyugodtan h könnyebben fog utána indulni, ha lelégteleníted, mintha nem.
-
Oké akkor mond el hogy hogyan kell lelégteleníteni a fityeszomat.
Merthogy valamiért azok a buta német mérnökök elfelejtettek kézi tápszivattyút pakolni az üzarendszerbe.
Nagynyomású részt nem kellett régieknél sem. Az ellátó rendszert meg csak az adagoló saját szivattyújával lehet.
Hogy is légtelenítsek?
-
Vegyél egy mély levegőt aztán fújd ki!Miután ezzel megv fújd ki mégegyszer és így vákum keletkezik a tüdődbe,rácsatlakozól a csőre és hip-hop meg is van! ;D :laugh:
Ha már egyszer beindult akkor nemhiszem h levegős a rendszered ;) már kidolgozta magából!!De viszont a figyelmedbe ajánlanék egy üzemanyag szelepet v mit, ez ugyanis megakadájozza az üzemanyag visszafolyását ezáltal könnyebben és előbb fog indulni!!!Ez egy kicsi dió nagyságú hengerecske csk egy írányba tud áramlani a cuccos,vissza nem!Potom összegért lehet venni!!Enyémbe is volt!
-
Autókereskedő mondta, akinél a fiesta tdci-t vettem, hogy tegyek az üzemanyagba olajat (benzinbe valót-2T). A keveréket nem tudom, de keveset mondott, max 0,5-1%. Azt mondta hogy a Peugeot partner-t(hdi) és a 307-est(hdi) is igy hajtja jó ideje, ami az övé. Szerinte az üzemanyag-befecskendező rendszer mozgó alkatrészeinek biztosit kenést.............szerinte!
Én a könyv szerint járok el és semmilyen adalékot nem teszek az üzemanyagba!
-
Az előző autóm nekem is dízel volt (bocs: Diesel). Az egyik kollégám aki kamionozott nekem is azt ajánlotta, hogy mivel a magyar üzemanyagok meglehetősen "szárazak" nem kenik rendesen az adagoló rendszert ezért ajánlatos egy kis pót kenést adni neki. Aztán megkérdeztem a szerelőmet, aki a nyaggatásomra elmondta, hogy ő is szokott ülepített+szűrt fáradt olajat hozzárakni a naftához, de nekem inkább a kétütemű motorolajat ajánlja, mert az jobban is keveredik az üzemanyaggal. Kipróbáltam 1:100 arányban keverve, és láss csodát halkabban járt tőle a motor. Csak rohadt drága. Lehet hogy csak 1-2 dl kellett volna töltsek egy tankhoz ahogy a kolléga ajánlotta.
-
Nekem is mondták a 2 T motorolajat, 1 tankhoz 1dl-t, méghozzá a Soroksári úti Jaguár szervizben, nyugodtan tegyél bele, csak ne azt a semmirevaló sz_r Mol Arol 2t-t, hanem valami normálisat, pl: Midland-ot, Én annak idején a Wartburggal kB. 40000 km-t mentem 1:70 keverési aránnyal gond nélkül.
-
de az egy waresz nem egy 4 ütemű motor... teljesen felesleges... ha valami nem kerek a motorral nem elpalástolni kell trükközéssel hanem meg kell javítani... ez nem javítja meg...
-
Egyáltalán nem a Wartburg volt a lényeg, hanem az olaj, és hogy megerősítsem a felvetést, egy olyan helyről ahol remélhetőleg szakemberek dolgoznak.
-
ha már vitatkozol velem akkor olvasd el a hozzászólásom második felét. Sajnos a szervizesnek igaza van, tényleg csendesebben fog tőle járni valószínű ha nem csendesen jár. de nézzük csak meg hogy mit is csinálsz a motorral ha belekevered ezt az olajat?
első körben ez a téma mk6-7 részlegben van, tehát nyugodtan feltételezhetjük hogy 1.4, 1.6 tdci-kről beszélünk. mindegyik katalizátoros, az olaj égetésekor olyan anyagok is bekerülnek a kipuff gázba amik a gázolaj égetésekor nem keletkeznek, és a katalizátor felületére lerakódva, a katalizátor hatásfokát csökkentik, majd a katalizátort tönkreteszik. Eleve egy drága hibát okozol csak ezzel.
ezekről a TDCI-kről tudni kell hogy nem Ford fejlesztés. ne várjunk tőlük csodákat. mielőtt ilyen tanácsokat ad bárki kicsit nézzen már utána a dolgoknak, mert lehet hogy egy hibát eltakarsz ezzel viszont cserébe dobhatod ki a katalizátorodat. továbbá a környezetet elég rendesen szennyezed vele mikor olajat égetsz...
szal csak ismételni tudom magamat, inkább át kell nézni a motort, és ami sz*r benne azt kicserélni (ezekben az autókban már nem nagyon lehet semmit javítani, csak cserélni), és akkor meg fog szűnni a hiba. nem szabad trükközni ilyenekkel mert csak nagyobb bajt csinálsz vele mint amit nyersz rajta...
jah a szervizesre visszatérve, ha én ott dolgoznék egy márkaképviselet szervizében, és jönne egy autó aminek a hangját finomítani kell mert eladásra megy én is beleraknám. aztán majd felhangosodik újra idővel, de addigra már megvette az új tulaj. de attól még a motornak nem tesz jót egy ilyen nem egészséges.
-
Több 10.000 dízel kocsi több millió kilométert tesz meg anélkül, hogy 2T vagy fáradt olajat (atya világ! Anya szülte az ilyen szerelőt aki ezt mondta?) kéne pacskálnia a gázolajhoz. Nem elég az az égéstermék amivel szennyezzük a levegőt?
-
Arról nem is beszélve, hogy ezeket a 2ütemű olajokat benzinhez "tervezték" ki tudja hogy megfelelően keverednek e a gázolajjal?
Illetve mennyire égnek el tökéletesen egy 4 ütemű dízelben? A tökéletlen égéssel milyen lerakódásokat képeznek?
És persze amit már említettek előttem a katalizátor.
Egyszóval én sem megelőzés jelleggel sem más célból nem önteném a modern dízelek egyikébe sem. De igazából régebbi dízelben sem használnám..
-
Igen végül is a Jaguár szervizben hülyék dolgoznak!
Nem 1 liter olajról beszélünk, hanem 70 literhez 1 deciről!!!!!!!!
-
az 1 deci is sok... ;) hidd el. és teljesen felesleges is. ha értelmezed is amit már többen is leírtunk korrektül alátámasztva technikailag akkor belátnád.
nem mondom hogy hülyék dolgoznak a szervizben, de azt azért lássuk be, hogy gyárilag nem véletlen nem adagolnak hozzá.
és ne egy szerelő bírálja felül azokat a megoldásokat amit a mérnökök terveztek hosszú időn keresztül.
mint leírtam azt a célt amiért javasolták el lehet érni vele, csendesebb lesz a motor járása, de miért is? mert mindenhova bejut az olaj, olyan helyeken is ad kenést ahol nem feltétlen szükséges, és nem utolsó sorban olyan lerakódások keletkeznek a motorban ami hosszú távon még kis mennyiség esetén is, a motor korai tönkremeneteléhez vezetnek. olaj az égéstérbe a 4 ütemű autókba nem való, legyen az benzines, legyen az dízel az tökmind1. nem véletlen van olajlehúzó gyűrű sem a motorban. ezen is érdemes elgondolkozni, nem csak azon hogy a szerelő az a zseni ő mindent jobban tud, mint az aki a gyárban ezt megtervezte, vagy az aki szakmailag ért is egy kicsit a dologhoz.
-
SUDYNAK és MX24BMUSZINAK teljes mértékben igazat adok. Nekem még nem volt dieselem így nincs is tapasztalatom.
De a barátaimnak csak az van és hallgatok is rájuk.
A régi makacs hangos dieselek elmentek millió km gond és adalék nélkül. A mai motorokat mint a HDI, TDI, CRDI, stb,stb. Nem szabad semmilyen külső folyadékot használni. Pláne a közös nyomócsöveknél. Ez ha elromlik 200-500ezer ft. A mai üzemanyagunk viszont azért száraz mert beavatkozik a környezetvédelem, már szlovákiában sincs jó üzemanyag. Ukrajnába jár ki a kollégám /itt van mellettünk/ tankolni. NA AZ ÜZEMANYAG. és jól is megy vele a verda, zsíros, szagos stb.
Az is igaz, hogy a motor tökéletesen égeti a 2T olajat. De ezt egyáltalán nem ide fejlesztették. Ha segít is a motoron azt csak egy ideiglenes megoldás. A gyógyszernek is van komoly mellékhatásai. Ha koszos az adagoló akkor tessék megvenni a drága 250ml folyadékot amit kimondottan ehhez lett kifejlesztve. És még gyártói garancia is van rá, ha elromlik a folyadéktól kivizsgálás után megtérítik a kárt.
Ps: A volt osztálytársam a Nissannál dolgozott, és volt egy srác aki még próbaid?s volt, az el?z? munkahelyér?l hozott megszokott stílusával, hogy nagyot mondjon az egyik vev?nek is ajánlotta ezt a dieselbe öntögetni a 2T olajat. A szerviz tulajdonos meghallotta. Azon nyomban kirúgta vev?i félrevezetés miatt. Mert ugyanis a Tulajnak 38év szakmai tapasztalata van és senkit?l illetve egyik hivatalos cég sem hagyta jóvá ezt a 2T hülyeséget.
-
Ez itt csak nekem tűnik meddő, adok kapok vitának?
Nem lenne egyszerűbb törölni a témát, még mielőtt valaki vétlen tönkreteszi a kocsiját a kevergetéssel?
-
a meddő vitával egyetértek a törléssel nem, mivel legalább látja a tisztelt fórumot olvasó tag, hogy mik történhetnek az autójával. Jaguár szervizről meg lett 1-2 infom azóta, van jaguáros ismerős...
-
Szerintem ennek a vitának van alapja. Miért pont motorolaj vagy 2T olaj, idegesít mikor a szervizesek nagyot, és okosat akarnak mondani. Semmi máshoz nem értenek csak a szakszervizes könyvb?l olvasni. Kémia és biológia már nem is volt a szakmájuk mellett. Szakismeret és anyagismeret óráról lógtak.
Miért nem Prolong vagy Metabond vagy esetleg STP? Ja, mert ez csak reklám. Csak ez annyival másabb, hogy még garancia is van.
Igazából felesleges itt lennem, mert én még nem kisérleteztem ezzel, tehát nem is vitázom tovább, csak hangosan gondolkoztam, vagyis megírtam a barátaim véleményét.
Egyébként a gázolaj alapból jó zsíros anyag. Vagy ez már ma gyakorlatilag nem így van? Lehet, hogy a közösnyomócsöves diesel motornak már szárazabb gázolajra van szüksége? És ez okozhatja a régi dieselnek problémáit?
-
Na!
Milyen Jaguáros infó?
-
egy jóbarátom olvasta a topicot, és írt nekem egy e-mailt, az ügyben ezt bemásolom ide, hogy tanuljon mindenki a dologból, ennyit a szakszervizekről, és itt nem egy holmi alsó középkategóriás tucatautó szervizéről hanem egy luxusautó márkaszervizéről van szó, képzelhetitek hogy máshol mi van...
Hello B!
Bocsi hogy ezzel zaklatlak de halehet linkeld/illeszd be a fiesta club egyik hozzászólásához válaszkén a levelemet! Mert 1 hozzászólásért nem lenne értelme regisztrálnom és tudom hogy neked van oda regisztrációd!!!
Olvasgatva a FORDos fórumok tömkelegét ráakadtam erre is!
A topic felkeltette az érdeklődésem mert ilyet hogy bármilyen 4 ütemü gép üzemanyagához olajat tölteni még csak a Csepel és Rába tipusu gépeknél hallottam! Ott sem a motor élettartam növelés érdekében!
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,1888.msg41332/topicseen,1/#new
Ezen a linken olvastam
És az alábbi hozzászóláshoz lenne Válasz!!!
IGEN!!! Az álításod igaz! HÜLYÉK!!!!! és az még igen enyhe kifejezés...
Volt szerencsém hozzájuk egy 2004es Jaguár S-type kapcsán... 3.0V6... ;-)
Többször is... majd úgy döntöttünk hogy dilettáns nem nyúlhat az autóhoz és majd mi megoldjuk!!!
Az első...Valami kopog az autó elejében meg kéne nézni mi az ,mert kevesebb mint egy hete volt a hivatalos Jaguar szervízben lengéscsillapító cserén és azért az mégsem normális dolog ,hogy odavisszük a kocsit akkor nem kopog és (spec én még nem éreztem hogy a lengéscsillapítók ki lennének dehát mit lehet tenni ők a szerelők alapon ámen... Cseréljétek...) mikor elhozzuk, pontosabban a tulajdonosa (a legjobb barátom) hozta el akkor kopog... ez neki elsőre nem is tűnt fel...másnap már igen... Bevisszük mikor mindketten ráérünk hogy gyerekek ez így nem korrekt!!! Nem kéne neki ilyet csinálni és komolyabb kanyarnál(szokásos úton haladva"panoráma kanyar a 70esen")sír a gumi ha 50 felett veszed...(előtte 100km/h-nál sem) Majd nagy kegyesen hajlandóak voltak "megnézni" ami abból állt hogy felnyitották a motorháztetőt mondván biztos a toronytőcsapágy... (Itt mellékesen jegyzem meg hogy már nem azt a rendszert használja a jaguár a futóműveinél... (bár nem vagyok se szerelő se mérnök)Ráadásul ha az elgondolásuk helyes is lett volna ,Ha már látott valaki S-type Motorteret beláthatná hogy onnan futóműalkatrészhez se lengéscsillapítóz se semmilyn futóműhöz kapcsolódó dologhoz nem férsz hozzá...)Miután jót röhögtünk rajtuk rájöttek hogy min röhögünk elkezdték normálisabban babrálni mert még 2 db "szerelő" odacsődült hogy megszakértse...Ők aztán 4en együttes erővel kiderítették hogy egy csavar nem volt jól meghúzva elnézést kérnek és mehetünk... Mivel láttuk mennyire tudnak így mondtuk hogy 1 szerelő beül és megyünk próbaútra... Mitadisten kopog minden úthibánál... És a komolyabb kanyroknál továbbra is sír a gumi... Akkor vissza a szervíz... Mondm akkor kocsi felemel normálisan és mi is végignézzük/leellenőrizzük a munkájukat(egyikünk sem szerelő)...
Nah mikor nyitott mocitetővel az emelőhöz gurultak láttam hogy csúnyán kileng a motor mikor normál gázt ad a szervizes hogy a csáposhoz álljon...Nah mondom magamban +1 probléma vagy ez adja a hangot de akkor miért csak bukkanóknál/úthibánál van kopogás?!? de várjuk meg mit mondanak... hát semmit és csak tárogatták a kezüket... Jó akkor meg kéne nézni miért leng ki a motor... hát az egyik bak... De hogy a fenébe mikor a környéken nem volt dolguk... És mielőtt begurult nem kopogott miután kijött kopogott... oké akkor nézzük meg... motortartó bakok meghúz...Jééé a motor alig leng ki és a próba út során is kevésbbé kopog és csak a nagyobb úthibáknál... Modtuk is hogy ez már haladás... de a gumi még mindig sír a kanyaroknál...
Jött a kérdés... Futóművet állítottatok lengéscsillapító csere után??? A válasz: Elöl? Persze!
Mi:Nah és hátul??? Ők:Hát ott nem... Mi:És hátul miért nem? Ők:Mert hátul merevtengelyes...
Mi: Nah az szép lenne... Az elsőkerekes escortom hátul merevtengelyes... Ez valami multilink vagy milyen(de lehet hogy McPherson) felfüggesztés és fixen nem merevtengelyes , Ráadásul ott a hajtás is... (Ők csak lestek és itt már válasz sem jött...) Szívéjes felkérés történt hogy a akkor pótolják eme hiányosságukat...
Megtörtént de láthatóan nem szívese és nem túl szakszerűen... Hát akkor újabb próbaút... Hmmm győzelem kevésbbé sír a gumi... Nah jólvan akkor irány haza... útközben fölhívtam a sajátfutóművesemet ahova én is hordom a FORDom ... Van szabad hely útba is esik akkor lássuk hogy dolgoznak... Hát szarul... Mert utána kellett állítani...(a hagyományos éa a computeres módszerrel is le lett ellenőrizve és helyesen be is lett állítva mind a 4 keréknél mert nem csak a hátsók voltak szarul beállítva és még pénzt akartak elkérni érte a normál rezsióradíjukat...) De megérte azt a kemény 3000et amit elkértek a két mérésért és a a beállításért kértek el... Próbakör... Láss csodát nem kopog és nem sír a gumi...
Mi: Nah az hogy lehet... mindegy is megoldódott... És örült a fejünk...
Majd második hasonló esetként kötelező szervíz... Egy ilyet csak megtudnak már csinálni... Hát ez sem igazán meg nekik mert pl az olajszűrő nem lett kicserélve elsőre csak miután szóltam hogy tudom hol van megkarcolva az ai benne volt és amit ők mutattak cseredarabként az nincs megkarcolva... ;-) (Azért ez is korrekt megoldás!) Ok! Akkor "srácok" csere... Mert akkor indannyian jobban járunk...végülis a csere is meglett... De legalább az olajat leengedték normálisan azt láttuk...(egy olajszűrőn spórolni???) Hánynom kell az ilyentől ráadásul "szakszervíz" !!!! Azóta jelölve an filccel adott helyen és állásban az olajszűrő is!!! Hogy ha nem tudok én is ott lenni ne tudják átverni a srácot!!!
Harmadik ilyen sztori... kontakthibás lett valami a műszerfalban és elment a műszerflvilágítás de ha rácsaptál(nem izomból) a tetejére máris világított... akkor irány a szervíz... Egy ilyennel elboldogulnak...diagnosztikára rákötik megmondja mi a pontos hiba/hol a kontakt... Csere... és kész is... Gondoltuk mi... Hát nem ez lett... diagnosztikára rádugják... virul a fejük... majdhogynem dörzsölték a kezüket...Ők:Hát ez panelcsere... Mi:Melyik panel és mennyi? Ők:Műszerfal komplett panel csere 300000(igen jól olvasod/olvassátok háromszázEZER magyar forint) Mondanom sem kell a tulaj majdnem összesett az összeg hallatán... Mi/Én: akkor köszi marad kontakthibás... És már nyúltam a telefonért ... ( Régi autóvillaosságis (még a Kövesdán-nak a BMW szervízéből(az opelre átnyergelésre előttről))) "Tiszteletem! Meg tudna nézni egy S-type Jaguárt mert kontakthibás szerintem ezek meg panelcserét meg ilyeneket akarnak 300EZERért..." Majd kaptam a választ két óra múlva menjünk megnézi és elmondja mia helyzet... A jaguárnál beközölték hogy 20ezer a diagnosztika meg a munkadíj... Nah itt ökölbe szorult a kezem ha nem kérlel a haverom akkor megütöm a sunyi kis szerelőt de akkor nem kel fel egy ideig... Majdpedig eltelt a két óra megérkezünk (a szuzuki szervízébe!!!) Az "öreg Jóska bá" jött... De rég láttalak m van veletek? A BMW-kkel még minden rendben? Persze persze majd szóbaelegyedtünk... Mondta hogy ez eltarthat egy ideig menjünk el kajálni... Kérdeztem h ebédelt-e már... kiderült hogy nem úgyhogy rendeltünk egy családi Pizzát(ha már úgyis Családias a hangulat) közben elkezdte lebontani a dolgokat és kimérni multiméterrel egyenként az egészet...(panelek+biztik+csatlakozók+lábak átvizsgál) Megjöt a pizza kajálás és folytatta... kb ehez képest FÉL óra múlva meg lett a hiba orvosolta némi forrasztással és egbizti cseréjével... Majd összerakta a műszerfalat... Mi: Mivel tartozunk? JB:8000 ayaggal munkadíjjal együtt... Mondanom sem kell hogy a kocsi tulaja anyira megörült ennek az összegnek hogy szó nélkül kezébe nyomott egy 10est és elkezdett hálálkodni...(Mellékesen jegyzem meg az öregé a kereskedés és szervíz)
A fentiek tükrében Balage84 Te hallgatnál még jaguár szervizesre???(aká motor aár bármilyen műszaki téren) Szerinted is Hülyék???
Mert szerintem nagyon!!! (sajna nem csak ott dolgznak dácia szerelőből "átképzett" dilettánsok)
ILYENEK UTÁN HOGY HALLGASSAK JAGUÁR SZERVIZESRE OLYAN ESETBEN HOGY ÖNTS NYUGODTAN 2T OLAJAT AZ ÜZEMANYAGHOZ MERT AZ JÓT TESZ NEKI???????????????
Jóttesz jah az ő zsebnek ha hozzá viszed hogy beszart.. Nem kell zseninek lenni de mérnöknek sem hanem alap fizika tudással kell rendekezni ahoz hogy tudd Az ÉGÉSTÉRBE LEVEGŐ ÉS ÜZEMANYAG VALÓ!!!!! KENŐANYAG NEM VALÓ ODA 4ütemű motor esetén!!!!!! Illetve továbbvinném mások kommentjét... Nem gondolod hogy a kipuffszelepre, leömlő falára, turbóra vagy a Katalizátorban lerakódik ezáltal rontja a gázáramlást ezáltal teljesítményt is... (nem 1 liter olaj 1 tank üzemanyaghoz aránynál... Itt is érvényes a régi mondás...(1deci/1tank üzemanyag esetén is) "Sok kicsi sokra megy..." Ezen gondolkodj el logikai alapon...) Ugyan nem vagyok sem mérnök sem pedig autószerelő DE én szeetem az autókat ezért nem is akarom megölni!!! A mérnökök éveket töltenek egy motor kifejlesztésével...(nemmellesleg dollár/euro milliókat költenek rá többek közt tesztekre is) Illetve az üzemanyag oldalon is mérnökk hada dolgozik azon hogy az üzemanyagok minden motornak megfeleljenek mindamellett amennyire csak lehet környezetbarát legyen...
Részemről "csak" ennyit akartam hozzáfűzni!!!
Ehhez a hozzászóláshoz:
Válasz #28 Dátum: Ma - 21:35:05 »
Balage84
Hallott már a fiestáról
**
Segített?: +0/-0
Nem elérhető Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Re: Gázolajhoz motorolajat adagolni? :)
Igen végül is a Jaguár szervizben hülyék dolgoznak!
Nem 1 liter olajról beszélünk, hanem 70 literhez 1 deciről!!!!!!!!
U.I.: A szervizek nevét SZÁNDÉKOSAN nem említettem nem akarok sem reklámozni sem senki haverjának a lelkébe gázolni! (Ráadásu a kocsit azóta is hordjuk kötelező szervízre de minden alkalommal utánu ellenőrizzük)
Ha Valakinek van ehhez hozzászólása amit megosztana külön velem esetleg ellenpéldája stb...
Ne abozzon felkeresni a köv mail címen:
fordmrk427<kukac>aol.com
Köszi B. ha esetleg be tudod szúrni válasz gyanánt annak nagyon örülnék! (Ezért kár lett volna regisztrálnom mert fiesta fórumot csak érdekességként olvastam nincs közöm egyhez sem és az ismerettségikörben is csak olyannak van aki ért is hozzá!)
-
Vegyészt kérdezve (különösebb elemzés nélkül, fejben, 5 perc alatt) a következő a vélemény: az olaj hatására mindenképpen savas lesz a közeg, nagyobb molekulájú az anyag, ebből fakadóan ha rövidtávon nem is, de hosszútávon mindenképpen káros lehet.
szerk.: még pár gondolat, másik vegyész ismerőstől:
"szerintem a benzineket/gázolajakat a világ legnagyobb laborjaiban kísérletezték ki nagy agyak. Ezért teljesen képtelennek tartom azt a gondolatmenetet, hogy ehhez bármit hozzáadni és attól jobb a motornak. Főleg hogy nem a Shell vagy Agip javasolja, hanem Kovács Józsi a 8 kerből - nem mint vegyész, csak mint józan gondolkodó. Még azt is el tudnám képzelni, hogy hozzáadva valami kutyaszart csendesebb, de tuti hogy valahol más területen jobban megbosszulja magát. Amúgy lehetséges problémaforrások: elcsúszik az égéshő, robbanási elegy optimális nyomás/robbanáspont arány módosul, nem akkor robban amikor pont a dugattyú "áll" mert összenyomott, hanem más fázisban kapja el, ezt hívják "kopogás"-nak, nem teljes égésnek vannak olyan termékei amik elzárnak apró lyukakat. Nagyjából olyan mintha nem 95-ös, hanem valami más oktánszámú benzint raknál bele. Ha katalizátoros, oszt a katalizátort kinyírhatja."
-
köszi Zsolti a szakmailag alátámasztott gondolatmenetet ;) ezt mondtam eddig én is, csak gondoltam hogy hétköznapi nyelven érthetőbb pár embernek az adott téma. :) de köszi a kiegészítést. ;) összegezve nagy marhaság, az olaj hozzáöntése.
-
Helló sUdYe!
Mi egyszer jártunk a Jaguár szervizben, amikor motor kivét után az elektronikát , és a kulcsot össze kellett hangolni. Délre kaptunk időpontot, 1 -re bejutottunk a műhelybe.
-Az autóról annyit kell tudni hogy, gyújtás volt de nem csinált semmit, nem indított.
Elkezdték csinálni 4-en, 5-en folyamatosan körülötte voltak. 13 órától 17 óráig szenvedtek vele, végül ott kellett hagyni, mert ugyan be tudták indítani, de az ABS hibát jelzett. Lényegében a szerelés így visszagondolva csak próbálkozások sora volt, de nekik végül is mindegy, a paraszt úgy is kifizeti azt a 14.750 Ft-os rezsi óra díjat. Mondtuk nekik ha véletlen kell v.mi alkatrész akkor szóljanak, mert van egy ugyan ilyen otthon elbontva. Másnap csörög a telefon:
-Kész az autó 98.500 Ft lesz, lehet érte jönni.
Megkérdeztem tőle, hogy ebben milyen anyag költség van, mert ugyebár én szóltam, hogy nem kell semmi. Erre a válasz, hogy mindjárt visszahívom, majd másnap hívott vissza:
-Elnézést "csak" 91.500 Ft lesz. Még meg van a számla, megkeresem és feltöltöm a fórumra.
:D Még azt is felszámolták, hogy gk. kiáll, beáll: 0.1 óra 1475 Ft.
Ez úgy nézett ki, Befelé segítettünk betolni, mert nem indult, kifelé meg beült hátul a műhelynél ahol mi voltunk és körbevitte a szalon elé ki a Soroksári útra, így még várt ránk Kb. 500 m séta. :D Ezen már csak nevetni tudok.
Na meggyőztetek, biztos hogy nem teszek bele olajat.
Amúgy nagy ész nem kell oda, mert ha motor, vagy váltó hibával visznek be autót, mondjuk garanciába, akkor ott nem bontják meg, hanem telefon és egy kis repülő, azonnal indul Angliából, hozza a motort vagy a váltót, beleteszik és mehet a paraszt amerre lát, ez mondjuk pozitívum. Olaj cserét is bárhol csak úgy lehet csinálni, hogy megveszed a zárjegyes olajat Pl: Castol-t, és a szűrőket, elviszed a saját szerelődhöz, és megvárod(végignézed) amíg kész lesz, akkor biztos nem basznak át, pláne hogy az Unixnál van 30 % kedvezményem, a program a gépemen van és tudok rendelni is, nem kell 2-szer odamenni. (Ha kell v.kinek alkatrész szóljon.)
Vagy megcsinálja mindenki magának, és akkor még ott is lehet hagyni egész napra, hogy rendesen kicsorogjon belőle a régi olaj, mert tapasztalataim szerint maradhat benne akár 3-4 deci olaj is.
-
Pedig én oda vagyok a Jaguárokért. :)
Akkor már azt sem veszek, akkor most a Bently jön. Err?l van valami infó? :laugh: A bentlynek a kesztyűtartóját mi gyártottuk, azzal tuti nem lesz gond.
vagy,vagy mégis?
-
Oda is lehetsz, nagyon jó autó, én nagyon szeretem, csak messze el kell kerülni a szervizet, nem muszáj oda járni.
Végül is szinte az egész autó FORD, a benzines motorját is a Ford fejlesztette ki.
Kényelmes,mutatós, mindenki megbámulja, 4.2 V8 -as(300Le) motorjával városon kívül 10 literből ki lehet jönni.
A motortér tényleg zsúfolt. :D
[a csatolmány törölve]
-
Pedig én oda vagyok a Jaguárokért. :)
Akkor már azt sem veszek, akkor most a Bently jön. Err?l van valami infó? :laugh: A bentlynek a kesztyűtartóját mi gyártottuk, azzal tuti nem lesz gond.
vagy,vagy mégis?
Bentley-nek írják. Jaguár jó. Ford, BMW fejlesztés majdnem minden bennük, (évjárattól függ), én is szeretem a jaguarokat, de bár egyelőre egyetemistaként maradok a fordnál, esetleg más német márka jöhet majd szóba. ;)
megjegyzés: harciger: kérlek figyelj arra hogy amit írsz azt helyesen tedd, nem személyeskedés, de nagyon szúrja a szemem, a helytelen írás.
-
Ok. bocs, igyekszem. :)