Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : zsivany 2009 November 14, 09:55:00 AM

: Kézi szívató helyes használata
: zsivany 2009 November 14, 09:55:00 AM
Sziasztok! Nemrég vettem egy '89-es évjáratú, 1.4-es Fiestát, kézi szívatóval. Az a problémám, hogy nem tudom eldönteni, hogy miként kellene helyesen használnom. (az utolsó és egyben első kézi szívatós autóm egy '84-es Skoda 120-as volt anno, annál minden ok volt, de itt nem teljesen ugyanaz, állítólag a működési elv sem) A kézikönyvben (thx DVZs) sem volt egyértelmű utasítás ezzel kapcsolatban (Skodáéban le volt írva részletesen az oda vonatkozó szabály). Szóval azt szeretném kérni, h adjatok tanácsot, h kellene használni, meddig kell melegíteni, milyen állásban kell elindulni, mikor kell visszatolni stb. Nem egyszer előfordult az is, h menet közben visszatoltam és utána azonnal fulladni kezdett a motor gázadásra, ami a haladást eléggé "megnehezítette"... Gondolom valamit akkor rosszul csináltam, hideg volt a motor még, vagy nem tudom. Viszont ha ráhúztam, már az sem segített akkor, ugyanúgy fulladt tovább. Úgyhogy talán jobb ha kikérem rutinosabb kollégák véleményét! :)
: Re: Kézi szívató helyes használata
: bruno13 2009 November 14, 21:29:23 PM
Keress meg egy karburátorost mert szerintem a membrán el van öregedve,és ez okozza a hibát.
: Re: Kézi szívató helyes használata
: zsivany 2009 November 15, 14:40:39 PM
Értem, köszi! Viszont az alapkérdésem továbbra is áll, hogy mi a "szabványos motormelegítés algoritmusa"?
(informatikus vagyok, azt hiszem ez látszik..  ;D)
: Re: Kézi szívató helyes használata
: DVZs 2009 November 15, 14:58:05 PM
while motor.aktualis_homerseklet < motor.uzemi_homerseklet use szivato = TRUE :)

Viccen kívül én csak annyira emlékszem, hogy fokozatosan kell elzárni ahogy melegszik a motor, de ezek gyerekkori emlékek, ahogy a Lada hátsó üléséről néztem apámat, szóval várjuk meg hátha lesz autentikusabb válaszod is. :)
: Re: Kézi szívató helyes használata
: sUdYe 2009 November 15, 15:11:44 PM
DVZS jól mondja, fokozatosan tolod vissza ahogy melegszik. beindítod gázzal szivató nélkül, szivató rá mielőtt leesne a fordulat, utána melegszik a motor, szépen fokozatosan tartod vele az emelt üresjárati fordulatot kb ezt úgy tudod elérni ha fokozatosan tolod vissza mikor melegszik. és mire bemelegszik addigra visszatoltad teljesen szépen apránként. Az automata szivató ugyanezt csinálja, csak magától. :)