Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Robee86 2009 November 11, 23:08:07 PM
-
Sziasztok!
Ma lettem figyelmes a következő jelenségre: Amikor tekerem a kormányt nagyobb mértékben folyamatosan búg a szervómotor, tisztára olyan a hangja, mint amikor rückwertz-ben megyek. Köszi előre is a segitséget!
-
Megoldottam a problémát! :) Felére lement a szervó olajom, úgyhogy utántöltöttem! Sajnos folyamatosan ereszt így 2-3 hetente utánna kell tölteni 1-1,5 decit! :(
-
Szuper, akkor már csak a folyás okát kell megtalálnod.
Én sokszor szoktam énekelni magamban a híres szervó-nótát, hátha ti is ismeritek: "Nincs szervó, nincs búgás". Gyengébbek ismerhetik a feldolgozását "Nincs nő, nincs sírás" címmel, de az koppintás... :D
-
Sziasztok!
Nekem is ugyanez a gondom, ma feltöltöm én is a tartályt aztán megírom mi lett :) Viszont nekem is szivárog, és valamit kellene ellene csinálni, csak nem értek annyira hozzá.
szerk:
Sajnos nem oldotta meg a problémám, a hiba továbbra is fennáll. Amikor teljesen elfordítom a kormányt akkor csinálja ezt a hangos búgást a szervómotor. Gondolom még probálná forgatni, de mivel a kormány maxra elvan forgatva ezért nem tudja. Valaki valami tanácsot tudna adni a hiba javítására, vagy inkább szerelővel nézessem meg? ??? :'(
-
ha koppra kitekered még szép hogy búg... a szervo ilyen...
-
Nem, itt nem erről van szó :) Ilyen hangot nem csinált eddig.
-
nekem a 97-es mk4-es fityeszbe is bug ha koppra kitekerem
-
Minden autóban búg-zúg, ha koppra kitekered - csak van ahol jobb a hangszigetelés :DDD
Gondolom még probálná forgatni, de mivel a kormány maxra elvan forgatva ezért nem tudja.
Ez úgy hangzik, mint a megoldás a problémára. Szenved az a kis gyösz motor, és így adja tudtodra :)
-
amikor tanultam vezetni, nekem az oktatóm meg kért, hogy sose tekerjem ki koppanásig a kormányát, mert szervós, és a végállásokon fölöslegesen dolgozna, segítene rá.. -> nem ismerem ezt a mechanikát, de gondolom ez csak az olajos szervóknál merülhet fel, hogy a végállásban is, amikor nem tudod már hova tekerni még akkor is megy a rásegítés feleslegesen, ami fárasztja a mechanikát.. felesleges túlnyomás -> idő előtt tönkre mehetnek a tömítések stb. -én így képzelem..
egyébként igazat adok Robeenak.. amikor még friss a járgány, nincs a szervónak végálásban hangja, az csak idővel kezd jelentkezni, ahogy "ütöd-vágod" a verdát.. ezt több céges autón tapasztaltam már..
amíg nem folyik el rohamosan az olaj, mondjuk évente, félévente kell rátölteni, nem érdemes foglalkozni vele, mert húzós tétel lehet a cseréje vagy a felújíttatása -legalábbis a nagyobb autóknál.. sok múlik a szerkezeten, előfordulhat, hogy gyárilag egybe fröccsöntött alkatrész a fiestában is, ami nem nagyon szerelhető..